Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Как се проверява правописът на неударения гласен в думата "кръгъл"?
Как се използва формата за множествено число с a/an за съществителни от мъжки род, завършващи на съгласна?
Има ли грешки в изречението: „Под щита, върху прехвърлена през краищата на дъбовите клонки бяла лента с трикольорна ивица, е написано със златни букви „Съединението прави силата“?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Как се проверява правописът на неударения гласен в думата "кръгъл"?
-
Как се използва формата за множествено число с a/an за съществителни от мъжки род, завършващи на съгласна?
Формата за множествено число с a/an за съществителни от мъжки род, завършващи на съгласна, се използва в зависимост от това дали пред тях стои числително бройно, някаква форма на приблизителност или въпросителни думи като "колко" или пък стои самостоятелно "много"/комбинацията "колко много", "толкова много". Например, „пет ученика“, „много ученици“, „колко ученици“.
-
Има ли грешки в изречението: „Под щита, върху прехвърлена през краищата на дъбовите клонки бяла лента с трикольорна ивица, е написано със златни букви „Съединението прави силата“?
-
Как се надписват тетрадките - "Тетрадка по Човекът и природата на 1. б клас" или "Тетрадка по Човекът и природата на 1.б клас"?
-
Как се използва звателният падеж в българския език?