Създавам тази тема, за да споделя възмущението си от Trip.bg. Компания, която иначе във форума се радва на доста позитивни мнения.
Закупих билет през Trip.bg за полет на Bulgaria Air, който обаче бе отменен от страна на авиокомпанията. От Trip.bg получих съобщение, в което се казва следното.
Ако стартирам процедурата чрез Trip.bg, ще ми бъде удържана сумата от 60 лева за "assistance fee", което е доста голям процент от оригиналната цена на билета. За това предпочетох сам да се свържа с авиокомпанията. Оттам обаче ми отговориха, че трябва да заявя възстановяването през агенцията издател на билета.
Опитах се да се свържа с Trip.bg, но всичките ми опити бяха неуспешни. Няколко пъти звънях и всеки път чаках по 25-30 минути на опашка, но така и не дойде моя ред. Накрая писах email с въпрос дали трябва те да направят нещо допълнително, за да продължа процедурата с Bulgaria Air. Отговорът дойде седмица по-късно и не беше особено полезен. Просто цитираха условията си, че ако използвам тяхно съдействие за refund процеса, дължа такса в размер на 60 лева.
Писах им отново, обяснявайки различни думи, с надеждата да ме разберат, че искам да заявя възстановяването директно чрез авиокомпанията без тяхното съдействие, но авиокомпанията ме връща обратно при тях. След още една седмица получих отново същия отговор. Ако реша да използвам тяхното съдействие, дължа 60 лева.
Вече, малко подразнен, им писах за пореден път, цитирайки първото съобщение, което получих, където изрично е споменато, че тяхното съдействие е алтернатива, а не единствена опция. "Alternatively, we can apply for a refund from the airline on your behalf."
Десет дни по-късно най-сетне дойде отговорът им. Потвърдиха, че мога да поискам възстановяване на сумата директно от авиокомпанията, но обясниха, че понеже резервацията е направена през тяхната система, възстановената сума ще мине през тях и пак ще ми удържат 60-те лева.
Ако разбирам правилно, нямам изход от тази ситуация. Каквото и да направя, няма да си получа услугата, защото полетът няма да се състои, но няма и да си получа заплатената сума в пълен размер, защото 25% ще глътне агенцията. Ами ако билетите ми бяха по-евтини? Тогава процентът щеше да е дори още по-голям, защото е фиксирана такса.
Не мога да разбера защо трябва да е така. Да, разбирам, че се опитват отвсякъде да изкарат пари в ущърб на клиента. Такъв им е бизнес модела явно. Обаче пак главата ми отказва да го проумее. Как може да си заплатиш нещо, да откажат да ти го предоставят и после да откажат да ти върнат сумата, която си заплатил в оригиналния размер?
Представете си го в друга сфера. Купувам си прахосмукачка, отварям я вкъщи, на парчета. Връщам я и ми казват, че ще ми изплатят само половината сума, защото имат такса 60 лева при възстановяване. Само на мен ли това ми се струва абсурдно?