Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 39 640
  • 837
  •   1
Отговори
# 645
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 287
Извинявам се, че ви прекъсвам
Знае ли някой резултатите на азбуки и школото ?

# 646
  • Мнения: 9 542
Е, хайде сега. Нормално е в училище от район, в който живеят по-образовани хора да рефлектира в училище с по-високи резултати.
Скрит текст:
В наше село дошла една заблудена учителка, взела да готви децата за нво, родителите се обединили и я изгонили. Тормозела им децата. Simple Smile).
Три училища ги дели един километър  макс едно от друго и трите са в центъра, и около трите се предполага, че живеят еднакъв тип хора, образовани и амбициозни  в ролята си на  родители...Ама едното е на 7 място, другото на 10-то, третото на 21-во..Ако добавим и още 3-4-5 в същия квартал, Центъра, позициите ще слязат и до стотната сигурно..

И не, Андариел, не са толкова криситално ясни нещата. Дори седмокласното НВО с далеч повечето материал за проверка не успява да направи истински прецизна селекция и  между капките се провират и деца, които после не съумяват да удържат на темпо, на натоварване, на изисквания и се сриват, закъсват, тръгват по уроци по мат, по език, по друго..  Какво остава за подбор на дребосъци...
При 200 училища в София, ако мога да запиша в това на 21 -во би трябвло да си е съвсем ОК.
Като гледам наистина първите училища са си с подбор.
В едно държавно направиха паралелка с изпит в 5ти клас. Макар другите пет паралелки да са на общо основание, гледам, че бая напред да дръпнали в класацията.

# 647
  • Мнения: 5 769
Извинявам се, че ви прекъсвам
Знае ли някой резултатите на азбуки и школото ?

Няма още. СМГ били първи или от първите три.. Не става ясно от статията, която четох снощи. Но сега не мога да я открия.

Подборът по принцип е фактор. Но не е основен, когато става въпрос за деца на 5-6 годишна възраст. Ако беше фактор, нямаше през годините доста деца да напускат училищата с подбор, поради различни причини. Една от които е несправяне. И ако беше факторЪТ, нямаше и в училищата с подбор да има деца със слаб успех и пълни отличници. Всички щяха да са топ. Ама не са. Поне по училищни знания. Иначе всяко дете за мен е с таланите си, които трябва да се търсят и развиват.
Подборът на входа всъщност е изпит за родителите - амбиции и т.н. И се формира една конкурентна среда от амбициозни семейства. Амбиции да се даде максимума на детето.

# 648
  • София
  • Мнения: 6 603
Не е само несправянето причина за напускане, при нас в Прогресивно дойде дете с проблеми, точно от СС, в горния клас беше. Много умно дете /била съм на отворени уроци и имам наблюдения/ и явно е минало цедката на входа, но определено имаше някакъв проблем - в началото много обиждаше децата, ставаше посред час и се разхождаше или излизаше от часа, абсолютна липса на дисциплина /и не само/. Успяха обаче за около 1-2 години да се справят с това, предполагам и родителите са работили, психолози също... Но нали е ясно как действа това на целия клас /особено в клас от 5 деца, какъвто беше техния/. Беше 1 година по-голямо от дъщеря ми, но часовете им по някои предмети бяха заедно - англ., физическо, музика...
Така че е комплекс от всичко - подбор на входа, умни и мотивирани деца, добри учители, амбициозни родители, прекратяване на договора при академични или дисциплинарни проблеми - всичко това в края дава добър резултат и не бива да се подценява нито един от тези фактори.

# 649
  • Мнения: 5 769
Извинявам се, че ви прекъсвам
Знае ли някой резултатите на азбуки и школото ?
.......нямаше през годините доста деца да напускат училищата с подбор, поради различни причини. Една от които е несправяне. ......

Ами аз дали написах същото или нещо друго?

# 650
  • Мнения: 526
Добре, Анадариел, пуснах  таблица с резултати от 8 поредни години, в 20 ОУ  примерно няма подбор,  как е доста напред винаги? В 107-мо има подбор само за мат паралелката в 5 клас, друг няма, ама училището е също винаги напред...

Според мен тепърва ще наблюдаваме промяна в представянето на училища като 20-то, 73-то и пр. Ако преди родителите спяха пред училището, за да запишат първокласниците там, вече всеки адрес в София е "зачислен" към едно държавно училище и средата ще стане по-разнородна.
Понеже стана въпрос по-нагоре, по неофициална информация, средният резултат на НВО 7 клас по математика на СМГ е 97.33, има над 60 пълни 100 точки, а средният бал, който формират учениците (предполагам по формулата 3 МАТ и 1 БЕЛ) е над 490.
И се извинявам, че не е конкретно по темата частни училища.

# 651
  • София
  • Мнения: 6 603
Извинявам се, че ви прекъсвам
Знае ли някой резултатите на азбуки и школото ?
.......нямаше през годините доста деца да напускат училищата с подбор, поради различни причини. Една от които е несправяне. ......

Ами аз дали написах същото или нещо друго?
Ох, Фенси, като червено на бик...Joy
Явно не съм те чела толкова внимателно, по-скоро исках да уточня, че понякога децата на входа са академично добре и такива са и към 2-3-4 клас, но имат някакви други проблеми - дисциплина или по-сериозни, не е само справянето с ученето, защото това дете определено нямаше проблем с ученето. И когато не търпиш такива деца /което е разбираемо, особено ако гониш висок резултат на изхода/ съответно постигаш добър успех. Контролиран вход и контролирана среда, ведно с мотивирани участници.

Лейка, ето резултатите на БШ по математика /някой може и да е пуснал вече този линк, извинявам се, ако се повтарям, на техен учител по мат/:
https://www.facebook.com/VankoPetroff/posts/pfbid02UVYkG3HQFEX92 … 4ztAQUxDG9FDygutl

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 13:35 от Olive

# 652
  • Мнения: 9 542
Добре, Анадариел, пуснах  таблица с резултати от 8 поредни години, в 20 ОУ  примерно няма подбор,  как е доста напред винаги? В 107-мо има подбор само за мат паралелката в 5 клас, друг няма, ама училището е също винаги напред...

Според мен тепърва ще наблюдаваме промяна в представянето на училища като 20-то, 73-то и пр. Ако преди родителите спяха пред училището, за да запишат първокласниците там, вече всеки адрес в София е "зачислен" към едно държавно училище и средата ще стане по-разнородна.
Понеже стана въпрос по-нагоре, по неофициална информация, средният резултат на НВО 7 клас по математика на СМГ е 97.33, има над 60 пълни 100 точки, а средният бал, който формират учениците (предполагам по формулата 3 МАТ и 1 БЕЛ) е над 490.
И се извинявам, че не е конкретно по темата частни училища.
Изобщо не се заблуждавай. По право в тези училища са 2-3 блока. Другите са "от горе".

# 653
  • Мнения: 7 210
Разгледах профила на преподавателя по математика.
Страхотен, доста забавен учител. Браво!

# 654
  • София
  • Мнения: 735
По мои наблюдения в "Света София" трудно се инициира прекратяване на договора от страна на ръководството. В класа на голямото ми дете определено имаше сериозни проблеми с дисциплината, които в крайна сметка се отразиха и на средните резултати в класа на НВО. Нямаше крайни мерки, само разговори и разправии. Имаше, разбира се, преместени деца в периода 5-6 клас, най-вече шести, но по инициатива на родителите и по техни съображения, свързани с успеха и резултатите на децата. В единия случай имаше и сериозен дисциплинарен казус, който мисля родителите адресираха като преместиха детето преди да го изключат.
Така че според мен "тайната" на Света София не е в здравата цедка на входа (на 5 години са децата тогава, да не забравяме) и периодичното "изтръскване" на неудобните за крайния резултат. Имат солидна методология как да преподават материала (сериозни разработки и допълнителни материали), темпото е равномерно през целия период, не само 6-7 клас както обичайно се получава, добрите учители преобладават и всичко това вероятно привлича по-амбициозни в "академичен" план семейства. Тази комбинация от фактори закономерно води до устойчиви резултати на НВО.

# 655
  • София
  • Мнения: 62 595
За "изтръскването на неудобните" не исках да го пиша аз, за да не чуя приказки как съм лоша и не ги разбирам нещата. Така или иначе това не отменя здравата цедка на входа. Добавят се и други мероприятия текущо през годините. Ако индивидуалната успеваемост стане проблем в дългосрочен план родителите ще бъдат мотивирани към други стъпки, които пак ще запазят общото ниво на много висока успеваемост.

# 656
  • Мнения: 5 769
Мога да потвърдя казаното от Dandelion за прекратяването на договорите в СС. Пък който иска да вярва.
До тук съм видяла как няколко деца си тръгват. Никога тръгването не е било САМО заради нисък успех. Напротив. Даже винаги дисциплината и екстремни прояви са били по-важното за вземането на решението, а ниският успех е бил само допълнителен фактор. Та изтръскването на неудобните предполагам е добра дъвка за хора, които от години се упражняват в празно говорене без грам информираност по темата.
Отделна тема, е че в много от случаите самите родители са си давали сметка, че е по-добре детето да бъде преместено, вместо да е аутсайдера на класа.

Андариел, спри с тази здрава цедка вече. На 5 години единствено което търсят всъщност е способност за концентрация, будност и училищна готовност. Нищо извънземно.

И Олив, не, не е на червено. Просто е излишно да се акцентира все едно не съм го казала.

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 14:26 от Fancy

# 657
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, това е теоретичната част от цедката. Практическата е как всички тези неща се проявяват в задачите, част от които формално са към училищна готовност, но училищна готовност като за първолаци да търсиш в деца, които ще са четвърта група в детската градина, приравнена към ПУК в училище  не е баш само будност и училищна готовност ей така, от нищото. Съчетание на проява на качества и на знания. Това е. Иначе те разбирам, така и аз бих го облякла в красиви думи като теб и както се подава - о, нищо особено, по изучавания материал в градината е.

Да речем, че нещата с дисциплината и успеха са свързани. Такава е концепцията на училището и тя работи. Цедка на входа, изисквания към дисциплината и стабилно натоварване и гласни или негласни очаквания за успеваемост. Ако се допуснат проблеми с дисциплината, дори при идеален подбор, разултатите ще се скапят, защото часът няма да е нормален и всички ще се изнервят. Тези, които не издържат на натоварването сами си тръгват. Перфектна стратегия за целите, които си поставя училището.

# 658
  • София
  • Мнения: 11 807
ДПрактическата е как всички тези неща се проявяват в задачите, част от които формално са към училищна готовност, но училищна готовност като за първолаци да търсиш в деца, които ще са четвърта група в детската градина, приравнена към ПУК в училище  не е баш само будност и училищна готовност ей така, от нищото.
Извинявай, колко от децата ти са се явявали на приемен изпит за ПУК в СС?

# 659
  • Мнения: 5 769
Да, това е теоретичната част от цедката. Практическата е как всички тези неща се проявяват в задачите, част от които формално са към училищна готовност, но училищна готовност като за първолаци да търсиш в деца, които ще са четвърта група в детската градина, приравнена към ПУК в училище  не е баш само будност и училищна готовност ей така, от нищото. Съчетание на проява на качества и на знания. Това е. Иначе те разбирам, така и аз бих го облякла в красиви думи като теб и както се подава - о, нищо особено, по изучавания материал в градината е.


Глупости говориш пълни! Не знам дали знаеш, ама ПУК вече си е училище, а не детска градина. И си има изисквания и към готовността за ПУК. И не, не се търси готовност за 1 клас. Търси се готовност за ПУК, но както казва Санака, ти от къде пък можеш изобщо да го да знаеш?!?!?

Едно време и аз си мислех, че страшна цедка правят в СС, за да останат само най-успешните. Ама всъщност от нашия клас си тръгнаха 3 деца. Две, защото бяха топ математици(и отидоха в подходящите за тях училища) и трето, защото беше грубиянът на класа и същевременно двойкаджия. И си тръгна, когато вече наистина проявите му бяха нетърпими. Не в часовете, Андариел, а в междучасията. Разбирам, че за родители на този тип деца е удобно да обвинят училището в селективност, но все пак е хубаво да си погледнат и отрочетата.

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 16:46 от Fancy

Общи условия

Активация на акаунт