Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Помощ в училище - тема за въпроси по всички предмети, които Ви затрудняват

  • 6 025
  • 272
  •   1
Отговори
  • Мнения: 33 804
Темата е за въпроси по всички предмети, които Ви затрудняват.
Други полезни теми, в които можете да получите помощ:
За граматиката родна щом ти имаш колебания, попитай тук и запълни пропуските в своите знания Simple Smile
Някой има неудачи с една и повече задачи, въпросът си той тук задава и проблемът се решава. Simple Smile

Последна редакция: чт, 14 май 2020, 21:32 от bubanka

# 1
  • Варна
  • Мнения: 2
Здравейте,
спешно се нуждая от информация за икономическото развитие на Северозападния и Югозападния регион на България от 1970 насам, но не мога да открия нищо в интернет. Ако някой има идея къде мога да намеря някаква информация ще съм много благодарна!

# 2
  • Мнения: X
http://geografia.kabinata.com/41.htm

Плюс можеш да прочетеш плановете за развитие на районите.

# 3
  • Варна
  • Мнения: 2
http://geografia.kabinata.com/41.htm

Плюс можеш да прочетеш плановете за развитие на районите.
Сайтът е доста полезен. А случайно някой да има по-задълбочена информация за развитието на региона преди 89та година.

# 4
  • Мнения: 3
Някой може ли да помогне с тази задача по химия - 4-та зад.

Последна редакция: чт, 14 май 2020, 21:33 от bubanka

# 5
  • Мнения: 105
Здравейте,

Не съм специалист. Ето какво мисля.
Масата на атомите на кислорода и въглерода можете да видите в Менделвевата таблица, 16 и съответно 12. Масата на молекулите на газовете сигурно се смята според броя атоми във всяка. А след това масовата част вероярно е отношението на масата на въглерода към масата на цялата молекула.
Но пак повтарям, не знам дали това е вярно. Ще се радвам, ако някой потвърди или обори твърдението ми.
Успех.

# 6
  • Добрич
  • Мнения: 923
Давам начина на решаване на задачата,сметките си ги правите вие.

# 7
  • Мнения: 3
Благодаря ви много!

# 8
  • София
  • Мнения: 2 037
Здравейте,може ли помощ с един тест по физика 7 клас?🙂

# 9
  • Бургас
  • Мнения: 144
Здравейте! Помолиха ме да помогна на племенника ми, но английският не ми е силната страна, нито пък имам на разположение учебник, за да се ориентирам какво учат, а нямам и излишно време. Моля някой ако има желание и възможност да ми напише 5-то и 6-то упр. Благодаря!


Помощ за домашна работа по английски език, 7. клас

Последна редакция: чт, 14 май 2020, 21:34 от bubanka

# 10
  • София
  • Мнения: 7 715
Вашият племенник трябва да разграничи кога се употребява must и кога - have to. Правилото е обяснено в началото на страницата: must се употребява в смисъла на задължение и при писмени правила, а have to - като препоръка.
В тази връзка бих употребила "must", за да обясня, че той трябва да напише домашното сам.

# 11
  • Бургас
  • Мнения: 144
Ох, и аз така, но не мога и няма кой да му помогне. При баба си и дядо си е вече цял месец, по другите предмети много се старае, но с английският положението се е забатачило. Самата аз съм преподавател, но в друго направление.
Все пак благодаря за споделеното мнение. От полза беше...

# 12
  • Мнения: 5 778
Вижте, в интернет има доста обяснения кога се употребява must и have to. Добре е детето ви само да намери отговора на поставената му задача. Не може постоянно да иска някой да му помага и всичко да му се предоставя наготово.

# 13
  • София
  • Мнения: 7 715
Не е необходим иртернет, има го обяснено на същата страница с упражненията. Самата аз направих резюме на написаното за лелята.
А ако детето не разбира текста, в който трябва да разграничи употребата на двете, то тогава вади речника на помощ.
За да се изгради усета към езика, трябва да го разбере. А ако не може да го разбере, написано готово, съвсем няма да помогне.

# 14
  • Бургас
  • Мнения: 144
Дами, благодаря ви за споделените мнения.

# 15
  • Мнения: 9 862
Като бях ученичка, трябваше да помагам на една съученичка да учи немски. И понеже не й се учеше изобщо, а аз наистина исках тя да си повиши успеха, просто на контролно сядаше зад мен и аз успявах да й подам откъсната страница с направени от мен всички задачи, а тя само трябваше да ги препише. Е даже да ги препише не можеше като хората, и тя получаваше четворка максимум, а аз шест, и от това тя си правеше извода, че учителката пише оценки по мнение.
Не искам да досаждам на авторката с поуката, но ми е интересно да споделя, че идеята някой да ти направи задачите вместо теб не е нова.

# 16
  • Мнения: 10 936
Според учебника на сина ми-8 клас ИИАЕ:
Must-когато според говорителя нещо е задължително
Have to-когато според друг е задължително или според наредби, правила. Още-когато нещо е необходимо.
Отрицателни форми:
Must not-категорична забрана
Do not have to-не е нужно, не е необходимо.

# 17
  • Мнения: 258
Нуждая се от  помощ по химия. Има ли някой който разбира ?

# 18
  • Мнения: 44
Здравейте мами!Дайте идея за постер на производните на въглеводородите-приложение и значение????Дъщеря ми очаква идеи от мен,но наистина нямам представа! Благодаря предварително!

Последна редакция: чт, 14 май 2020, 18:25 от Tatti

# 19
  • Мнения: 169
Здравей! Сподели какво те затруднява

# 20
  • Мнения: 4 758

Silviaivazka
, изреждате видовете въглеводороди и по един от популярните представители с приложение и значение. Може да ползвате материали от Wikipedia.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%8A%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0% … D1%80%D0%BE%D0%B4

Пример: Алкани- Метан .
Безцветен блатен газ, образуван при гниене на организми, който избухва при запалване в кислородна среда....
Метанът е важен за производството на електричество чрез изгаряне като гориво.... и т.н. отново от сайта.


Алкени-Пропен
Пропенът, известен още като пропилен, е безцветен горим газ
 Използва се още за получаването на ацетон, изопропанол, акрилонитрил, пропиленов оксид.
...

# 21
  • Мнения: 44
Благодаря!

# 22
  • София
  • Мнения: 3 520
Може ли помощ по математика

# 23
  • Мнения: 157
Моля за помощ по човек и природа




# 24
  • Мнения: 6 217
Кажете къде срещате затруднение.

# 25
  • Мнения: 7 038
Скрит текст:
Може ли помощ по математика

Магика,

Има отделна тема, където решаваме задачи по математика:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1201361

# 26
  • Мнения: 1
Хора, моля ви за помощ по химия 9 клас, аз съм отчаян ученик!

Поливалентни алкохоли и феноли

 Пентаеритритол е бяло кристално вещество, чиято молекула има следната структура:
                      НО
                        丨
                         СН₂
                        丨
         НО–СН₂–С–СН₂–ОН
                        丨
                         СН₂
                         丨
                         ОН                                   
А) Към кой клас алкохоли принадлежи пентаеритритолът?                                10т.
Б) Пентаеритритолтринитратът е един от най-мощните експлозиви. Изразете с химично уравнение получаването му от алкохола и съответната киселина. При какви условия протича реакцията и как се казва?       10т.
В) Запишете съкратената структурна формула и наименовайте по IUPAC изомер на пентаеритритол с права въглеродна верига, в който хидроксилните групи са свързани с различни въглеродни атоми.                  6т.

2.Предложете начин за синтез на  фенол от неорганични вещества. Изразете съответните химични реакции.                                          10т.

# 27
  • Мнения: 44
Здравейте!Моля за помощ..... есе на тема"Спестената стотинка-спечелена стотинка". Благодаря!

# 28
  • Мнения: 1
Здравейте:)!!Искам да попитам дали някой би ми предоставил или помогнал като ми представи инфо за реферат на тема именно "лагерите в България през епохата на социализма" а по точно лагера Белене?Искам помощ от тук поради причината че имам време до 00:00 да я предам и съвсем изключих за тази ми работа...А пък и тази ми домашна ще определя главно оценката ми за годината.Наистина ви благодаря предварително!!!

# 29
  • Мнения: 2

Някой би ли ми помогнал с обясненията, защото хич не ги разбирам. Моля Ви!!!

# 30
  • Мнения: 22 867
Скрит текст:
Някой би ли ми помогнал с обясненията, защото хич не ги разбирам. Моля Ви!!!

Когато картонът рязко се избие изпод монетата, времето за взаимодействие на двете тела/монета и опората/ е много кратко, следователно малката сила на триене, действаща върху монетата, не може да придаде на последната скорост в хоризонтална посока. На практика монетата запазва състояние на покой и когато опората/картонът се отстрани, тя пада в чашата под влияние на гравитацията.

# 31
  • Мнения: 44
Здравейте!Много моля,спешни е!!!Трябва ми курсова работа по Физика на тема "Звук".Моля!! Благодаря!

# 32
  • Мнения: 6 217
Пагледнете в Помагало.

# 33
  • Мнения: 4 525
Здравейте, трябва да се направи сравнение между продължителността на живот на ядрените и безядрените клетки. Не намирам никъде точно такава информация. Моля, помагайте Hug

# 34
  • Майничка
  • Мнения: 11 177
Жизнен цикъл на клетката в уикипедия? Безядрените са по-бързи и по-бързо умират.

# 35
  • Мнения: 44
Спешно моля!!До 45 ми е теста

# 36
  • Мнения: 4 525
Жизнен цикъл на клетката в уикипедия? Безядрените са по-бързи и по-бързо умират.

Благодаря Flowers Hibiscus

# 37
  • Русе
  • Мнения: 11 768
Здравейте, трябва да се направи сравнение между продължителността на живот на ядрените и безядрените клетки. Не намирам никъде точно такава информация. Моля, помагайте Hug
   Прокариотни и еукариотни клетки - https://bg.khanacademy.org/science/biology/bacteria-archaea/prok … -eukaryotic-cells

# 38
  • Мнения: X
Има ли тема за въпроси по английски за 8клас?

# 39
  • Мнения: 9 862
Какво искаш да питаш? Тук много хора са добре с английския.

# 40
  • Мнения: X
Какво искаш да питаш? Тук много хора са добре с английския.

# 41
  • София
  • Мнения: 1 934
Здравейте,
Може ли помощ по химия - по материала за закона на Хес.
Реакцията, при която етанолът се превръща във въглероден диоксид, е горене:
C2H5OH + 3O2 –> 3H2O + 2 CO2 + Q
Но как да се реши задачата?


Химия, при това на английски...

Последна редакция: нд, 22 ное 2020, 23:44 от Sunny bunny

# 42
  • Мнения: 13
Може ли да ми помогнете като ми напишете 5,6 изр. Защо водата основно е течност, а не газ?

# 43
  • София
  • Мнения: 34 070
Бъзикаш се! Айде от мен да мине, подсказвам ти къде да търсиш - нещо за връзките на молекулите.

# 44
  • София
  • Мнения: 4 229
Защото са такива температурите на Земята. Ако беше горещо като на Венера, щеще да е предимно газ.

# 45
  • Мнения: 30 149
Може ли да ми помогнете като ми напишете 5,6 изр. Защо водата основно е течност, а не газ?

Неточен въпрос - по принцип в природата, на Земята, другаде? И не казваш кой клас си за да ти се отговори подобаващо.

# 46
  • София
  • Мнения: 4 229
Отговори си на въпроса от какво зависи състоянието на дадено вещество и домашното е готово. Самият въпрос може да ти е първото изречение. А отговорът вече ти го написах. Разтегни още два локума и си отличник.

# 47
  • Мнения: 188
Може ли да ми разпишете тези задачи, че на дъщеря ми нещо и убягва.

# 48
  • София
  • Мнения: 4 229
Може ли да ми разпишете тези задачи, че на дъщеря ми нещо и убягва.

# 49
  • Мнения: 188
Благодаря много, аз ѝ ги закръглях на 10 и получавах 40Pa, изключих че g е 9,8.

Последна редакция: ср, 02 дек 2020, 11:49 от bubanka

# 50
  • Мнения: X
Може ли малко помощ?

# 51
  • София
  • Мнения: 17 539

sqrt(18) = (18)^(1/2) = (9*2)^(1/2) = (3^2*2)^1/2=3^(2/2)*2^(1/2) = 3(2^(1/2)) = 3 sqrt(2)

sqrt(50)*sqrt(18) = sqrt(50*18) = (50*18)^(1/2) = (25*2*9*2)^(1/2) = (5^2*2^2*3^2)^(1/2) = (5*2*3)^(2/2) = 5*2*3=30

Последна редакция: сб, 05 дек 2020, 18:52 от katiABV

# 52
  • София
  • Мнения: 4 229

sqrt(18) = (18)^(1/2) = (9*2)^(1/2) = (3^2*2)^1/2=3^(2/2)*2^(1/2) = 3(2^(1/2)) = 3 sqrt(2)

Това че корените са степени с нецели показатели се учи в 11 клас, а като гледам това е за 8-ми.

# 53
  • София
  • Мнения: 17 539

sqrt(18) = (18)^(1/2) = (9*2)^(1/2) = (3^2*2)^1/2=3^(2/2)*2^(1/2) = 3(2^(1/2)) = 3 sqrt(2)

Това че корените са степени с нецели показатели се учи в 11 клас, а като гледам това е за 8-ми.


Наистина не съм сигурна кога се учи - но това, че sqrt(a)^2 = a се учи още в самото начало, в което се въвеждат - те, общо взето, така се и въвеждат - корените, де.
 

# 54
# 55
  • София
  • Мнения: 4 229

sqrt(18) = (18)^(1/2) = (9*2)^(1/2) = (3^2*2)^1/2=3^(2/2)*2^(1/2) = 3(2^(1/2)) = 3 sqrt(2)

Това че корените са степени с нецели показатели се учи в 11 клас, а като гледам това е за 8-ми.


Наистина не съм сигурна кога се учи - но това, че sqrt(a)^2 = a се учи още в самото начало, в което се въвеждат - те, общо взето, така се и въвеждат - корените, де.
 

Да, с малко уточнение, че sqrt(a)^2 = модул (a). Аз не за това писах, а че корен квадратен може да се замени със степен 1/2, както си го написала в сметките. Това се учи чак след като вземат корен трети и т.н. в началото на 11 клас.

# 56
  • София
  • Мнения: 17 539

Може, забравила съм, но изписването на корен квадратен с sqrt() е малко тромаво, а символи тук няма...

# 57
  • Мнения: 188
Може ли малко помощ, че ни е хаус в главата.

# 58
  • София
  • Мнения: 4 229
Eп=mgh, следователно   mg=Еп/h=20 J/10 m=2 J/m. На 3 м височина: Еп=2 J/m.3 m=6 J. Остатътът до пълната енергия 20 J се пада на кинетичната: Ек=20 J - 6 J = 14 J.

F=m.a= 9 N - 8 N = 1 N, следователно a=F/m=1 N/2 kg= 0,5 m/s^2.
A=F.s=9 N.3 m=27 J
Реакция на опората

5 N; нараства 2 пъти

# 59
  • Мнения: 17 968
Здравейте, какъв е отговорът на въпроса "Защо във Владивосток климатът е по-студен от този на Рим, макар че се намират на една и съща географска ширина?"

Вярно са на една ширина, проверих.
География, осми клас.

# 60
  • Майничка
  • Мнения: 11 177
Независимо от еднаквата ширина, водят се в различни климатични пояси - умерен и субтропичен средиземноморски. Зимата във Владивосток се повлиява от въздушни маси от Сибир, без високи планини, които да ги спрат, което сваля доста температурите, а лятото - от въздушните маси от Японско и Китайско море, които повишават влажността.
Рим е защитен от северните ветрове от Апенините, което прави зимите по-топли, а от друга страна, част от ветровете над Средиземно море идват от Африка и са значително по-топли.

# 61
  • Мнения: 17 968
Благодаря много Heart

# 62
  • Мнения: 77
Здравейте, накратко имам нужда от помощ с домашно по френски. То е за транскрипция на един клип, на проблем от е че учителката е ужастна и нищо не обяснява, даже и май не знае нищо, защото винаги като я питаме и тя извърта въпроса или "Проверете си в речника". Та транскрипция никога не сме правили и ако може някой да ми помогне? Много ще съм благодарна (преди да кажете нещо не ме мързи или нещо такова, по принцип съм добре с английския, но не толкова с френския)

# 63
  • Мнения: 11 337
Транскрипция със скоби ли, както си е?
Прати ми на ЛС, ще видя, ако мога..

# 64
  • Майничка
  • Мнения: 11 177
Transcription на френски е записване на текста от клип или аудио.😁

# 65
  • Мнения: 11 337
Да го дава.Blush
То половината им неща, които ги говорят не им се разбират.

# 66
  • Майничка
  • Мнения: 11 177
Клипът няма ли опция френски субтитри?

# 67
  • Мнения: 77
Клипът няма ли опция френски субтитри?
Не няма 😒

# 68
  • Мнения: 11 337
Да, погледнах го.
15 минути интервю на тема Ковид, малко ми наглее да ти го пишем.
В друга тема пишеш, че френския ти е силен език.
А и тук темата е за училище, не за студенти.
От мен не, съжалявам.

# 69
  • Мнения: 258






Може ли някой да ми каже отговорите и да обясни защо са така?

Последна редакция: чт, 07 яну 2021, 13:32 от bubanka

# 70
  • София
  • Мнения: 465
Здравейте !

Моля за разяснения на следната задача.Имаме изречението :

След преработката на текста през 1938г. епиграфът е премахнат,тъй като е свързан с темата за националноосвободителната борба ,а не с жертвения труд на селянина .

Колко прости изречения се съдържат в сложното ?

Отг. Състои се от две прости изречения ,свързани  с подчинителната връзка тъй като .



 Интересуваме   а не с жертвения труд на селянина  какво е

# 71
  • Мнения: 44
Здравейте!!Много моля за помощ....

# 72
  • Мнения: 513
Здравейте! Има някой от тях в pdf?Търся за 8, 9 , 10 клас за учебниците на Архимед, но по новите учебни програми.

Последна редакция: нд, 24 яну 2021, 11:11 от bubanka

# 73
  • Мнения: 413
Здравейте,
дъщеря ми има упражнение по английски език, да се използва сегашно перфектно време или минало просто време.
На теория знае кога кое време се използва, но не знаем как да зададе правилния въпрос.
Примера е следния:
Have you finished your homework?
Yes, I finished it all last night.

Въпросите, които трябва да направи и съответно отговори с думите в скобите:
1.(tidy your room?)
(yesterday)
2. (take the dog out?)
(before lunch)
3. (phone Jim?)
(this morning/no answer)
и т.н.

Та кога въпросът трябва да е зададен с Have you и кога с Did you?

# 74
  • София
  • Мнения: 4 229
Въпросите са с have you, защото не се уточнява моментът на извършване. Отговорите са в минало просто време, защото се казва кога е извършено действието.

# 75
  • Мнения: 413
Въпросите са с have you, защото не се уточнява моментът на извършване. Отговорите са в минало просто време, защото се казва кога е извършено действието.
О, ясно!
Много благодаря!

# 76
  • Мнения: 13
Привет на всички!
Някой да има някакъв код по Булвест за е-учебник?

# 77
  • София
  • Мнения: 2 577
so2 + cl2 = so2cl2; H = -67C
H = -67 kJ

Имаме тази реакция в равновесие. Ко еще покачи броят на so2 - увеличаване на налягане, повишаване  или понижаване на темп, прибавяне на хлор? Моля за бърза помощ!

# 78
  • Мнения: 1
Здравейте!  Имам 2 есета(срок до петък) може ли някой да ми помогне ?
Тема 1. Социалните контрасти на съвременната България.
Тема 2. Гражданското общество без агресия.

# 79
  • Мнения: 3 405
И каква помощ търсиш?
Седни и си ги напиши!
Или може би очакваш,че някой ще седне да ти пише есетата,защото теб те мързи?

# 80
  • Мнения: 9 045
Ми хубави теми, какво да кажем. И лесни.
За първото есе трябва да ги виждаш е ти - много бедни и много богати. Първите едва преживяват, вторите се чудят за какво да харчат парите си.
Разрови се и в Смирненски, много е актуален в момента.
За втората тема - разсъждавай възможно ли е конфликтите да се решават по мирен път. Това е от сферата на гражданското образование - справедливост, правова държава... По етика ли са ви го задали?

# 81
  • Мнения: 4 499
Здравейте!  Имам 2 есета(срок до петък) може ли някой да ми помогне ?
Тема 1. Социалните контрасти на съвременната България.
Тема 2. Гражданското общество без агресия.
Ех, че хубави теми... Нас ни питаха само "какво е искал да каже авторът"...
Седнете и ги напишете. За два часа за всяко есе ще можеше и примери в Интернет да видите (не примерни есета, а случки, които доказват тезата) и НСИ можете да видите. Информация много, просто седни и започни да пишеш.

# 82
  • Мнения: 1
Здравейте! Може ли помощ за следната задача?
Дадени са следните в-ва: HCl, BaSO4, Na2S, CuCl2, NH4NO3. Да се изразяват с уравнения всички възможни реакции между тези вещества. Благодаря предварително!

# 83
  • Мнения: 3
Здравейте! Не знам дали въпроса ми е за тук, но не знаех къде да попитам. Някой може ли да отговори на въпросите "Какво значение влага Исус в думата "храм" в епизода с изгонването на търговците от храма в Евангелието от Йоан? А в откъса от "Майстора и Маргарита"? Каква е разликата между двете преносни значения?" и другия въпрос е "Очевидно е, че в невероятно обикновената човечност на Исус Михаил Булгаков открива неговата същинска божественост. По какъв начин е изразено това в откъса от текста за срещата между Исус и Пилат?"

Последна редакция: чт, 18 фев 2021, 16:53 от Mariq Atanasova Georgieva

# 84
  • Мнения: 9 045
За съжаление не мога да отговоря на въпросите Ви.
По Библията не съм компетентна, но храмът не е ли буквално дом на Бога, място, където човек отива да се помоли, свещено/ свято място? Там няма място за търговия.
Книгата на Булгаков е единственото произведение, което не успях да се насиля да прочета, а съм завършила руска филология 😭. Но книгата не е "Майсторът на Маргарита", а "Майсторът и Маргарита", това са два персонажа - Майсторът и девойката Маргарита.

# 85
  • Мнения: 5 221
Хубавото на есето е, че пишеш собствените си мисли. Не е нужно да се съобразяваш с рамки и тълкуваш чужди писания. Нямаш ли някакво свое мнение по тези 2 теми??? Не ги разбираш, не ти се занимава, мързи те да пишеш? Едва ли очакват роман, поне страничка - две да се напънеш от кумова срама, все е нещо.

# 86
  • Mediterraneo
  • Мнения: 34 260
Но книгата не е "Майсторът на Маргарита", а "Майсторът и Маргарита", това са два персонажа - Майсторът и девойката Маргарита.

Даже е "МайсторА и Маргарита" Simple Smile

Здравейте! Някой може ли да отговори на въпросите "Какво значение влага Исус в думата "храм" в епизода с изгонването на търговците от храма в Евангелието от Йоан? А в откъса от "Майстора и Маргарита"? Каква е разликата между двете преносни значения?" и другия въпрос е "Очевидно е, че в невероятно обикновената човечност на Исус Михаил Булгаков открива неговата същинска божественост. По какъв начин е изразено това в откъса от текста за срещата между Исус и Пилат?"

Не е необходимо да пускате едно и също питане през пост. Ако може някой да отговори, ще го направи и след една публикация!
Ако напишете откъсите, които се визират, може и да получите някакъв отговор. Нали не се очаква да знаем наизуст епизодите от Евангелието и книгата на Булгаков?!

# 87
  • Мнения: 22 867
Здравейте! Някой може ли да отговори на въпросите "Какво значение влага Исус в думата "храм" в епизода с изгонването на търговците от храма в Евангелието от Йоан? А в откъса от "Майстора и Маргарита"? Каква е разликата между двете преносни значения?" и другия въпрос е "Очевидно е, че в невероятно обикновената човечност на Исус Михаил Булгаков открива неговата същинска божественост. По какъв начин е изразено това в откъса от текста за срещата между Исус и Пилат?"

Като искам да предупредя, че не работя в училище и не знам какво предават, та накратко:
Скрит текст:
За Исус храмът е дом на неговия Отец, Той възприема храма, в съответствие с еврейската традиция, като място, което принадлежи на Бог и където е Бог.

При Булгаков храмът не е материален,  Йешуа Ха-Ноцри „казва, че храмът на старата вяра ще рухне и ще бъде създаден нов храм на истината“.
Ха-Нозри казва, че цялото човечество (хората от Йеросалим са само малка част от него) е изправено пред глобалната задача да преобрази света на основата на доброто и хуманността. Старата вяра олицетворява идеята за злото и насилието, а новата трябва да направи хората щастливи, да даде на живота им различен, творчески смисъл. Той смята всички хора за първоначално добри, само животът се е отнесъл грубо с тях.

Можеш да прочетеш малко тълкувания тук, да сравниш с това, което ти преподават и да отговориш на въпросите.

# 88
  • Мнения: 3
Напишете програма с графичен интерфейс по модела от Фиг. 1, която изработва справка за броя на момчетата в 8-те класове на училището, за броя на момичетата в 8-те класове или за общия брой ученици в 8 клас. Програмата трябва да може да прави и справка за отделен клас или за два избрани класа За целта потребителят трябва да може да избира чрез радио бутоните какво да се сумира, а чрез кутиите за отметки – за кои класове да се сумира. ТРЯБВА МИ КОДА

# 89
  • Мнения: 380
Става ли кодът да е на асмеблер Simple Smile

# 90
  • Мнения: 17
Здравейте
Трябва ми помощ 😄
Трябва да измисля изречение с буквите - Ч ,о,ж,з,с,в . Така както са подредени

# 91
  • Мнения: 20 903
Не схващам добре заданието. Нещо като: "  Човекът Отдаде Живота си За СВободата на ....( каквото си изберете).?

# 92
  • Мнения: 17
Не схващам добре заданието. Нещо като: "  Човекът Отдаде Живота си За СВободата на ....( каквото си изберете).?
Много Благодаря

# 93
  • Мнения: 130
Здравейте,

Можете ли да ми помогнете в решаването на следните задачи.


Ако в селище с 1000 жители раждаемостта е 10 промила, а смъртността 15 промила, колко ще бъде естественият прираст?

Селище с 500 жители има 30 родени и  50 починали. Колко е естественият прираст в селището , изразен в абсолютна стойност и в промили.

Ако в град с население 1 000 000 жители, естественият прираст е 15 промила годишно, колко ще е броят на населението му след 10 години?

# 94
  • Мнения: 1 234
Това е елементарна математика, не се излагайте, помислете малко!

# 95
  • Мнения: 130
Това е елементарна математика, не се излагайте, помислете малко!

За съжаление не бях добър по математика в училище

# 96
  • Мнения: 1 234
Става въпрос за елементарни действия, помислете. На първият въпрос: 10 на 1000 се раждат, 15 умират, колко да е прирастта? Чак ми е неудобно такива неща да обяснявам, честно:(

# 97
  • Мнения: 130
Става въпрос за елементарни действия, помислете. На първият въпрос: 10 на 1000 се раждат, 15 умират, колко да е прирастта? Чак ми е неудобно такива неща да обяснявам, честно:(

- 5 промила.

А за други две задачи.

Имам още една голяма задача, която трябва да се изпълни.
Използвайки Статистическия справочник 2020 на НСИ, раздел Международен преглед(стр.274 - 278), анализирайте тенденциите та раждаемост, смъртност и естествен прираст в страните от ЕС. Аргументирайте отговора си.

Последна редакция: пт, 05 мар 2021, 22:13 от selinet

# 98
  • Мнения: 13
Можете ли да изразите мнението си на тази тема: априорно и емпирично познание.

Последна редакция: ср, 17 мар 2021, 08:47 от Фран

# 99
  • Мнения: 1 676
Напиши в google търсачката "априорно и емпирично познание разлики" и ще ти излязат много материали, от които ще научиш какво означават двата термина. Сигурна съм, че го пише и в учебника ти по предмета, по който ти искат отговора на тоя въпрос.

# 100
  • Мнения: 13
Напиши в google търсачката "априорно и емпирично познание разлики" и ще ти излязат много материали, от които ще научиш какво означават двата термина. Сигурна съм, че го пише и в учебника ти по предмета, по който ти искат отговора на тоя въпрос.
Всъщност не го...

# 101
  • Мнения: 6 217
В кой клас се учи за априорно и емперично познание?

# 102
  • Мнения: 1 676
Напиши в google търсачката "априорно и емпирично познание разлики" и ще ти излязат много материали, от които ще научиш какво означават двата термина. Сигурна съм, че го пише и в учебника ти по предмета, по който ти искат отговора на тоя въпрос.
Всъщност не го...
В кой клас се учи за априорно и емперично познание?

Май не се учи в средното училище.

Емпиричното познание се основава на опита, а априорното е познание, което не зависи от опита, а е в резултат на разсъждения. A priori познанието е вродено и е неизменна част от човека. Човек има задължително априорно познание, с което се разсъждава и с течение на времето се развива с помощта на емпиричното.

# 103
  • Мнения: 1
Здравейте!Много моля,ако някой знае актуален тел. на г-жа Христемова ,преподавател в немската гимназия в София да ми го сподели.При прехвърляне на номерата в друг телефон го изгубих.Благодаря.

# 104
  • Мнения: 17
Здравейте може ли да ми помогнете с примери на думи ,характерни само за нашият район (Бургас)

# 105
  • Мнения: 22 521
Дънкито. Simple Smile
Може би и „натокана“, но не съм сигурна.

# 106
  • Мнения: 3 675
Натокана го има на доста места

# 107
  • Мнения: 4 499
Знам натокана, а съм от София.
Аз повече бях изненадана от значението на думи, които вече знам:
-лека - за мен да кажеш на жена, че е лека е обидно. Там означава нещо като луда или така и не разбрах
-плик - означава само и единствено плик за писма

Ако се сетя за още, ще добавя.

# 108
  • Мнения: 17 968
Здравейте, имаме нужда от помощ със следната задача:

Кои от формите на  релефа:
Срутище, свлачище, дюни, пролом, алувиална низина, пещера, циркус, коритовидна долина, прибойна ниша, пясъчна коса, ждрело, делта, са резултат от:
 дефлация, коразия, еоличен процес.

Идеята е да се свържат със стрелки.

# 109
  • Мнения: 10 936
Не съм специалист но от учебника на сина ми -, от изветрянето се образуват срутища и свлачища, от разрушителна та дейност на водата-(ерозия) алувиални низини, дюни-от релефобразувсща дейност на вятъра (еоличниформи), пролом - от ерозия на водата, химическо разтваряне на водата- пещери. Това намирам

# 110
  • Мнения: 130
Здравейте,

Може ли малко помощ във връзка с решаването на тези задачи.


Задача 7: Решаване на практически задачи , свързани с механично движение на населението.
7.1. Изчисляване на коефициент за механичен прираст на населението по формулата     К I -e = I – e
където  i  е равна на имигрантите или заселените в ‰, е = емигрантите или изселени в ‰
Когато коефициентът за механичен прираст бъде съотнесен към 1 000 души от населението, тогава се получава „ коефициент за интензивност на миграционния прираст“ :
                                             K = I – E/ S x 1000
където I е броят на заселените в определена територия за определен период от време; Е= на броя на изселените от определена територия за определен период от време, а  S = на средногодишния брой на населението;
7.2. Общ коефициент на интензивност на заселванията  : i = I/ S x 1000,   I  e броят на заселените в определена територия за определен период от време , а S е средногодишният брой на населението;
7.3. Общ коефициент на интензивност на изселванията  : е = Е/ S x 1000,   Е  e броят на изселените в определена територия за определен период от време , а S е средногодишният брой на населението;
7.4. Действителен прираст на населението :  D = Ke + K I – e,  където  Ke  - коефициент за естествен прираст в ‰, а K i-e  - коефициент за механичен прираст в ‰
ИЗПОЛЗВАЙКИ ДАННИТЕ ОТ СТАТИСТИЧЕСКИ СПРАВОЧНИК 2020 НА НСИ СЪСТАВЕТЕ ПО ДВА ПРИМЕРА ЗА ВСЯКО ПОДУСЛОВИЕ!

# 111
# 112
  • Мнения: 1 272
С какво ще ти помогне да ти напишем домашното? Мечешка услуга е това.

Седни си на трибуквието, прочети си уроците, има хиляди помагала по граматика с упражнения, обяснения и отговорите.

Като решиш две упражнения с по 20 изречения сама ще схванеш принципа и ще го запомниш.
И най-вече-ще де горедееш със себе си, че сама си се справила.
Език не се учи за контролното, госпожата или оценка, а за да го ползваш утре, след година или 20.

# 113
  • София
  • Мнения: 7 715
Не съм филолог, а и отдавна не съм имала съприкосновение с граматиката, така че написаното може и да не е вярно.
Според мен:
5. You needn't study this unit.
7. You should not have bought (not bRought) the new car.
9. She might have not meant what she said about you.
Учила съм английски преди много години, но си спомням, че тези конструкции бяха добре обяснени в English Grammar in Use на Мърфи. Има и упражнения, така че да се усети кое и как се употребява. Мисля, че все още се продава, полезни книжки са.

Последна редакция: пт, 26 мар 2021, 13:11 от милинка

# 114
  • Мнения: 258
С какво ще ти помогне да ти напишем домашното? Мечешка услуга е това.

Седни си на трибуквието, прочети си уроците, има хиляди помагала по граматика с упражнения, обяснения и отговорите.

Като решиш две упражнения с по 20 изречения сама ще схванеш принципа и ще го запомниш.
И най-вече-ще де горедееш със себе си, че сама си се справила.
Език не се учи за контролното, госпожата или оценка, а за да го ползваш утре, след година или 20.

Това е от работен лист онлайн. Упражнявам се, но не ми е ясно и питам. Другите задачи са ми верни.

Малинка, благодаря.

# 115
  • Велико Търново
  • Мнения: 283
В последното е грешна конструкцията, not се слага непосредствено след модалния глагол: may not have meant.
В другите изречения вероятно имаш излишен интервал, затова са отбелязани като грешни.

# 116
  • Мнения: 258
Може ли някой да провери как съм се справила с тези задачи?





# 117
  • Пловдив
  • Мнения: 2 116
Височината в равнобедрен триъгълник не е ли медиана, съответно се търси хипотенузата на правоъгълен триъгълник с катети 5 и 12 см.
Нищичко не разбирам от математика. Не съм учила такава от 21 години, когато завърших средно.
Отговора е 13 см. + 13 см. + 10 см. периметър.
За другото нямам време.

# 118
  • Мнения: 757
Die Lampe ist auch schön. Ist sie teuer?

На упражнението от снимката какво е условието?

# 119
  • Мнения: 4 113
От доста време не съм имала досег с математика, ама трябва да е нещо такова, втората височина нещо ми излезе криво число, виж все пак може да ти е от някаква помощ.

# 120
  • Мнения: 130
Здравейте,
Можете ли да ми помогнете с решаването на тези задачи.

13. Довършете изречението:

Ровините се образуват при действието на ............................ течащата вода, а речните долини – при действието на ............................... вода.

18. Кои от посочените форми на релефа се срещат само в Рила и Пирин:

Пещери трогови долини карлинги меандри

 Циркуси морени каньони ждрела

19. За коя морфоструктурна зона в България не са характерни глациални форми и наслаги.

А) Южномизийска б) Старопланинска

В)Рило-Родопска г) Средногорска

22. Кои от посочените езера не са резултат от дейността на морската вода?

А) Бъбрека б) Смрадливото д) Алепу

 В) Поповото г) Мандренското е) Атанасовско

4. Какво представлявя конформния релеф? Посочете примери за такъв тип релеф в България?

5. Кои екзогенни релефообразуващи процеси оформят морфоскулптурните форми на релефа?

а) изветряне, денудация, екзарационни, абразионни и дефлационни процеси

б) карстови процеси, колебателни движения, денудационно-гравитационни процеси

в) ерозионно-акумулативни процеси, нагъвателни процеси, антропогенни процеси

г) земетресения, абразионни процеси, вулкански процеси, карстови процеси, дефлация

13. Довършете изречението:

Карите, въртопите и увалите са форми образувани от . ............ процеси в ..............................., а пещерите, скалните ниши са форми образувани от ...............процеси в .................................

19. Кои форми на релефа се срещат само в източната част на Южномизийската хълмисто-платовидна равнина:

а) каньоновидни речни долини в) суходолия д) циркуси

 б) пещери г) сипейни покривки


а) каньоновидни речни долини в) суходолия д) циркуси

 б) пещери г) сипейни покривки

# 121
  • Мнения: 9 045
Някои въпроси са фасулски като 18 например. Пещери има във Стара планина и Родопите, така, че остава отговор Б.
22 - Атанасовското езеро е край Бургас, така, че верният отговор тук е А. За останалите въпроси трябва да се прочете географията

# 122
  • София
  • Мнения: 4 229
Някои въпроси са фасулски като 18 например. Пещери има във Стара планина и Родопите, така, че остава отговор Б.
22 - Атанасовското езеро е край Бургас, така, че верният отговор тук е А. За останалите въпроси трябва да се прочете географията
В Пирин също има пещери. В 18 явно трябва да се подчертават отделни форми, а не да се избере един от двата реда. Карлинги, трогови долини, циркуси и морени смятам че са отговорите. Карлингите са остри, стръмни, скалисти върхове, а другите три се  образуват под действието на ледниците.

# 123
  • Мнения: 258
Може ли помощ с това резюме? Не искам да ми го напишете просто да ми дадете малко насоки , тъй като този вид текст изглежда по- особен.  



Аз работих половин век на книжовното поле, движим от вътрешен тласък, подчинявайки се на неутолимата душевна жажда да служа на истината. Аз пях за България, защото я обичах; аз насаждах в младите души вяра и обич към своето, защото бях син на България; аз прославих нейната божествено хубава природа, защото бях очарован от нея; аз се вглъбявах в историята ѝ, защото бях пленен от величието на нейния минал живот, в едни епохи отдалечени, когато тя даде на славянския мир светлината на словото и малка сравнително, трябваше да води вековна и гигантска борба за своята независимост и за постигане на своите идеали; възпях нейните идеали, защото бяха свещени. Свидетел-очевидец на страшните ѝ борби, на големите ѝ страдания, на безкрайната ѝ слава, увенчала челото ѝ чрез нечуваните и геройски усилия на нейните здрави духом и физически синове, аз се радвах, аз плаках, аз трептях с душата на целия народ. И всичко това изразих в моята песен. Аз не изпълнявах дълг, за да мога да очаквам одобрение. Не извърших някакъв подвиг, за да ламтя за венци. Работих не за награда. И мой дълг е в края на моя жизнен път, поради голямата вяра, която имам в бъдещето, да извикам на моя народ: „Не се отчайвай! Вярвай! Работи в братски сговор, със съединени сили!“. И уверен в несъмнения успех, аз извиквам с всичката мощ на вярата си и любовта си: „Да живее българският народ, да живее България!“.

# 124
  • Мнения: 130
Някои въпроси са фасулски като 18 например. Пещери има във Стара планина и Родопите, така, че остава отговор Б.
22 - Атанасовското езеро е край Бургас, така, че верният отговор тук е А. За останалите въпроси трябва да се прочете географията

Добре. А останалите

# 125
  • Мнения: 11 337
За 18- и въпрос, с пет клика в Гугъл, и по метода на изключване, да, верният отговор е Б / аз не го знам отговора/.
И за останалите въпроси ползвай Гугъл!

# 126
  • Мнения: 130
Теста не е никак лесен. Доста се ровя в google, но на някои въпроси сякаш нищо не мога да открия. Типичен пример за това е въпрос номер 4.- . Какво представлявя конформния релеф? Посочете примери за такъв тип релеф в България?

Част от теста
[/img]



# 127
  • София
  • Мнения: 4 229
Еми, да. То за тая работа се рови в учебника, а не в гугъл. Аз пак за 18 въпрос. Ждрела не се срещат само в Пирин и Рила. Даже там въобще не се сещам да има такива. В Родопите, Стара планина и по Трънския край, обаче, ги има в изобилие.

# 128
# 129
  • Мнения: 130
Останаха само тези два въпроса.

13. Довършете изречението:
Ровините се образуват при действието на ............................. течащата вода, а речните долини – при действието на .....…....................... вода.

13. Довършете изречението:
Карите, въртопите и увалите са форми образувани от ....…..... процеси в ..............................., а пещерите, скалните ниши са форми образувани от .............процеси в .................................

# 130
  • Мнения: 2 035
Здравейте, дъщеря ми има следните въпроси за домашно по ЧП (6 клас).





Може ли да ни помогнете с отговорите?

Благодаря!

# 131
  • Мнения: 258
Може ли някой да провери как съм се справила с тези задачи?
Скрит текст:


Скрит текст:






Последна редакция: ср, 21 апр 2021, 15:34 от Не се сърди, човече

# 132
  • Велико Търново
  • Мнения: 283
Може ли някой да провери как съм се справила с тези задачи?
Скрит текст:


Скрит текст:







21. would have bought - ситуацията предполага Third conditional
23. Според мен не е зададена коректно, би трябвало да е: Andy was woken up by the earthquake ( за да се провери конструкцията на страдателен залог)
36. ....if Pete had travelled abroad (backshifting with reported speech)
38. Who was this photo taken by? (отново страдална конструкция), въпреки че и Вашето предложение е вярно, при трансформациите винаги трябва да си давате сметка кое граматично явление проверява тя, т.е. какво цели да провери Simple Smile

# 133
  • Мнения: 626
Здравейте, дъщеря ми има следните въпроси за домашно по ЧП (6 клас).





Може ли да ни помогнете с отговорите?

Благодаря!

Като се има предвид закона за запазване на масата, щом при взаимодействието на 32 т от едно вещество с кислород се получават 64т продукт, значи масата на кислорода също е 32т.
Зад. 2:
Условие: нагряване; признак - промяна на цвета (почерняване)

# 134
  • Мнения: 2 035
Blue@, благодаря за отговора.
 И ние така го написахме, но като видях условието и помислих, че ще е нещо по- сложно, с изравняване на формули и тн. Не ми се вярваше да е така лесно, затова попитах и тук.

# 135
  • Мнения: 258






Може ли някой да провери теста ми?

# 136
  • Мнения: 513
Здравейте! Затруднява ни тази задача. Някой може ли да ни помогне?

# 137
  • София
  • Мнения: 4 229
Здравейте! Затруднява ни тази задача. Някой може ли да ни помогне?

Б. Само когато лъч светлина от камъчето към окото е перпендикулярен на границата вода/въздух, той не променя посоката си на разпространение и камъчето се вижда на правилното разстиояние.

# 138
  • Мнения: 3 908






Може ли някой да провери теста ми?

Няма ‘Европейски съд’. Има Съд на ЕС. Ако напишеш ‘Европейски съд’, може да се обърка с Европейския съд по правата на човека, който е друго нещо.

# 139
  • Мнения: 19
Здравейте! Бих искала да потвърдя ( надявам се с преподавател или човек с опит по темата, тъй като учебното съдържениe драстично се разминава в сравнение с други издателства ) дали вярно са отбелязани следните направления, присъщи на всеки един от авторите:

Христо Ботев - романтизъм & реализъм

Алеко Константинов - критически (или социален?) реализъм

Иван Вазов - романтизъм & реализъм

Пейо Яворов - символизъм

Димчо Дебелянов - символизъм

Елин Пелин - социален и символистичен реализъм

Христо Смирненски - постсимволизъм

Пенчо Славейков - модернизъм и индивидуализъм ?

Гео Милев - експресионизъм

Атанас Далчев  - диаболизъм / екзистенциализъм ?

Никола Вапцаров - ?

Йордан Йовков - реалистично и романтично начало

Последна редакция: ср, 26 май 2021, 16:52 от acedh1

# 140
  • Мнения: 1 589
Никола Вапцаров - реализъм с наченки на романтизъм.
Другите автори са в тези направления. Алеко Константинов е в направление критически реализъм.
Като цяло в конкретно произведение може да се видят следи от различни литературни течения.

Последна редакция: ср, 26 май 2021, 20:04 от amonqk

# 141
  • София
  • Мнения: 5 965
Моля за помощ за тази задача, по принцип е за десети клас, уж всичко изчетох от учебника, но не мога да помогна:
Формата на плода на тиквата бива 3 вида: сфера, удължена и дисковидна. За формата отговарят 2 гена. Доминантните алели А и В поотделно определят сферична форма, а рецесивните алели "а" и "б" определят удължена. Доминантните алели А и В заедно определят дисковидна форма, "а" и "б" заедно определят удължена. Търсят се родителите, гаметите и F1,генотиповете им и генотипа в F2?

Последна редакция: пн, 25 окт 2021, 17:07 от buni

# 142
  • Мнения: 34 901
Здравейте.Нахълтвам с въпрос от физиката за 7 клас. Изгубила съм връзката и не успявам да я реша, а ми е важно да я обясня на детето.
Да се изчисли съпротивлението R1,R2 при последователно свързване на 2 консуматора. Имаме 1 батерия от 12V, 2 лампи 12V, 1 ел. прекъсвач, проводници, 1 амперметър, 1 волтметър.

Напрежението в първия случай е 12V, във втория с 2 лампи е 24V; Съпротивлението е 12/I и 24/I за втория случай. Но в таблицата трябва да се попълни и А- токът измерен с амперметър. Освен да напиша, че е постоянен, друго не се сещам. Питането ми е за А? Благодаря.

# 143
  • София
  • Мнения: 7 664
Здравейте!

Сигурно ще ви развеселя с моето питане, но какво пък. Simple Smile Въпрос от Музика за 2 клас. Щерката твърди, че госпожата не е обяснила. Аз не го вярвам това , но все пак ми е нужна помощ.
Някой може ли да ми обясни тези схеми? Колко пляскания с ръце означава всяко едно, има ли пауза и кое е паузата и т.н. подробности? На първата картинка зеленото палците сякаш са свити. Каква е разликата с другата зелена схема от втората картинка?



# 144
  • Мнения: 9 045
Пандачина, на кое издателство е музиката. Моите деца от тази година ходят на солфеж. Някакви тактове/ времена са. Аз също нещо не разбирам, но вероятно го има в книга на учителя и мога да погледна там, ако имам регистрация в съответното издателство

# 145
  • София
  • Мнения: 7 664
Издателство Рива.