Документи съхранение

  • 686
  • 6
  •   1
Отговори
  • Мнения: 69
Моля да ми кажете колко години се съхраняват документи на частна фирма. Говоря за входяща и изходяща поща, заповеди на директора. Благодаря.

# 1
  • Мнения: 9 050
В зависимост от характера и вида на документите - между 5 и 50 години. Документи е доста общо понятие. За всеки тип документи си има регламентирани срокове в съответните нормативни актове.

# 2
  • Мнения: 69
Пояснила съм. Добре тогава, заповедите колко.



В зависимост от характера и вида на документите - между 5 и 50 години. Документи е доста общо понятие. За всеки тип документи си има регламентирани срокове в съответните нормативни актове.

# 3
  • Мнения: 9 050
Нищо не сте пояснили. Зависи за какво е заповедта. Заповеди се издават за всякакви неща. Ако е заповед за командировка, срокът е един, ако е заповед за някакво вътрешно събитие - друг, ако е заповед, свързана със заплатите - заповед за отпуск, заповед за бонуси, заповед за извънреден труд - срокът е трети.
Същото е и с кореспонденцията. Кореспонденция е обширно понятие. Има кореспонденция, която и на момента може да унищожите. Има кореспонденция, която трябва да съхранявате с години. Документите не се гледат така на ангро. Всеки документ, според предназначението си и функцията му, си има изисквания за съхраняване.
Намерете си човек, запознат с изискванията, за да ви класифицира документацията по цели и срокове. Така, както подхождате, да я разделяте на заповеди и кореспонденция, рискувате да направите някоя скъпа грешка.

# 4
  • Мнения: 10 993
Тъй като ревизия може да се прави пет години назад, като срокът започва да се брои от годината следваща годината за която се отнася съответния данък, аз лично ви препоръчвам всички документи, които считате, че могат да имат отношение към определянето на данъци, да ги пазите поне шест-седем години. По отношение на договорите в ЗЗД е предвидена възможност да се развалят в 5 годишен срок, то е желателно и те да се пазят поне толкова. Ведомостите за заплати 50 сет години, там е ясно.
Имам разни казуси дето съдът по разни наказателни дела иска документи създадени преди повече от 10 години, така че бъдете подготвени за всякакви ситуации. Аз лично ако имам фирма, поне докато не я закрия бих си съхранявала всичко чинно, ако не на хартия, то поне в електронен формат.

# 5
  • Мнения: 9 050
Да, само че ведомостите не се съхраняват самостоятелно. Всички документи, свързани с начисленията по тези ведомости, също се съхраняват - заповеди, свързани със заплащането, болнични, почти всяко обстоятелство, отразено във ведомостта, трябва да е придружено със съответния документ.

# 6
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 790
Христина, според ЗСч срокът е 10 години за съхраняване на всякакви документи за данъчен контрол, няма такива срокове 6-7 години...
Съгласно КСО - ведомости за заплати, трудови договори, допълнителни споразумения, заповеди за назначаване, допълнителни споразумения/заповеди за преназначаване, заповеди за ползван неплатен отпуск общо над 30 работни дни в една календарна година, заповеди за прекратяване на трудови или служебни правоотношения - 50 години.

Последна редакция: пт, 13 май 2022, 13:15 от AIDA_N

Общи условия

Активация на акаунт