91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 9

  • 64 956
  • 741
  •   1
Отговори
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 320








Скрит текст:
Лудна светът покрай тази корона,
длъжна е просто всяка персона
във рамките разни, уви, да се вмества –
или да се боцка, или да се тества.
Децата най-вече попарата сърбат,
трета поредна година се гърбят
знания някакви уж да получат
докато онлайн проформено учат.
А някои утре  и изпит ги чака,
ей го часовника, смело тиктака.
ПСР теста във Рамус си правят,
чантата с тухли зелени оправят,
черни писалки във същата  слагат,
надежди големи децата възлагат
на това да се падне готина тема,
да нямат за някои въпроси дилема.
Технически гафове пусто да няма,
графиката да не е със трудност голяма.
Умело с езика децата боравят
и въпреки ковида, знам, ще се справят.
Знаят си всичко, спокойно да  дишат,
страхотни СК-та нека напишат,
при прагове долни не толкоз височки
ще имат децата достатъчно точки.

Успех 😉












Скрит текст:
Тема 1 - септ. 2013 - юли 2017
Тема 2 - юли 2017 - юли 2018
Тема 3 - юли 2018 - юни 2019
Тема 4 - юни 2019 - юни 2020
Тема 5 - юни 2020 - септ. 2020
Тема 6 - септ. 2020 - юни 2021
Тема 7 - юни 2021 - ноември 2021
Тема 8 - ноември 2021 - юли 2022

# 1
  • Мнения: 434
Mileto, благодаря за новата тема!
Честно казано не вярвам да са измислили чак такава хай тек консирация от ръководството, но знае ли човек ...
А и "целенасочено" в какъв смисъл?
Знам ли? Деца без "връзки", с по-ниски резултати?
Уточнявам, че това са си само мои размисли!Нямам идея как се случва разпределянето по паралелки!
Опитвам се за себе си да открия някаква причина, надявайки се всичко да е "чист късмет".

# 2
  • София
  • Мнения: 18 025
Копирам тук, не бях видяла, че Милето е пуснала новата тема, за което се извинявам.

Аз те разбрах, Бобец, но за да има отговор на въпроса ти, трябва да  дефинираме  кои са "късите клечки". А такава изявена особа (толкова критикувана имам предвид, колкото е ИВ при зайците) нагоре няма, според едни ще е една, за втори- ще е друга. За някои - всичките. Wink

И не, Милето е права, едва ли има такива конспирации чак, класът на дъщеря ми беше втори по справяне на изпита за лайстунг ( като брой приети), втори като брой допуснати до устния, веднага след този на тогавашната Виолета Илиева. Резервите под чертата бяха също от тези два класа. По логика тогава трябваше да сложат останалите деца от Ж клас, допълнени в голямата си част с деца на Илиева от А клас, в една паралелка при най-добрия даскал нагоре -  не, сложиха ги при току-що дошлия в гимназията от люлинско училище. После на малките класът им беше с най-малко приети, а пак бяха при същия учител.

Последна редакция: вт, 05 юли 2022, 16:14 от пенсионирана русалка

# 3
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 320
Аз мислех, че отдавна е станало ясно в темата, че каквито и учители да се паднат, трудолюбивите деца успяват да влязат в Лайстунг и в най-елитните университети в света.
Тези, които не успяват, и най-вече родителите им, само мрънкат и се оправдават с учители и с директор.

Това сигурно е някаква неудачна шега. Не съм останала с впечатление, че се шири такова мнение в темата. Трудолюбиви са всички деца в НЕГ, всички те намират своето място в България и по света.
Влизането в немския отдел не следва да е самоцел и признак за трудолюбие/успеваемост/елит/ ...каквото още се сетите.
Който иска да влезе в отдела, само за да се окичи с тези доспехи, в един момент съжалява за избора си, защото се е оказало, че плановете му за след 12 клас се разминават с това, което му предлага отделът.

# 4
  • Мнения: 91
От нашия випуск (2003) две от най-качествените деца не бяха приети в лайстунг, имаха "късмет" с изпитващ германец. Сега завършиха дсд паралелка като първенци на випуска.
Допълвам - с най-висок резултат на дсд.

# 5
  • София
  • Мнения: 18 025
Пак нарочен пост (независимо дали ироничен или "искрен"), Милето, имащ за цел да разбуни пак кошера..  От пишещите тук, уви, колкото и някои да се дразнят, имам към момента най-обстоен поглед над немските унита в различни провинции, в различни випуски, над коренно различни специалности  и най-вече над това кой следва в тях - рамо до рамо учат деца от лайстунг и ДСД, редом се борят, сменят специалности, еднакво често се препъват, падат и пак стават. Германия е доста тежка за следване и се справят само наистина мотивираните, готовите да понесат натоварването, без значение от кой тип паралелка в НЕГ идват или от коя друга гимназия в страната..

Отделно  родителите от лайстунг са по-дейни и организирани, колкото и на някои хора тук това да не им харесва.  Излъчват си отговорник на класа в лицето на родител,  който комуникира с класен, с отдела, търсят си правата, не е като да е нямало недоволства и от немци.. Wink И тъй като тях пък съвсем няма да ги махнат от НЕГ, понеже се назначават не от царицата, поне им свиват перките след родителски оплаквания. А както се разбра, от Велева имало предостатъчно доволни, 'що пък да се оплакват..

Калибела, в годината на едно от децата ми момиче от ДСД паралелка имаше 4х24 (което много рядко се случва) , тоест не най-висок успех във випуска, а максимален резултат за формата по принцип, но 4 години преди това  също не беше прието в лайстунг, макар че беше сочено като фаворит и от бг учителя, и от немкинята.

Последна редакция: вт, 05 юли 2022, 17:26 от пенсионирана русалка

# 6
  • Мнения: 91
Русалка, без да съм навътре във формата - резултатите са най-високите от явилите се на дсд изпита и са с диплома отличен 6.00. Знаем колко субективен може да бъде устния изпит, така че съм съгласна, че не може да бъде  критерий за знания по езика.

# 7
  • София
  • Мнения: 18 025
Русалка, без да съм навътре във формата - резултатите са най-високите от явилите се на дсд изпита и са с диплома отличен 6.00. Знаем колко субективен може да бъде устния изпит, така че съм съгласна, че не може да бъде  критерий за знания по езика.
Има ги на сайта на немския отдел  4-мата  с най-висок резултат, никой от тях не е с максимален  - 92, 89,88, 86 от възможни 96 (4х24) Simple Smile Браво на децата, просто споделих, че максимумът се постига супер рядко и тогава беше постигнат от дете, неприето в лайстунг. Колкото до дипломата - много деца са с 6,00 (без ДЗИ), предполагам  доста повече от минали години предвид факта, че участват само оценките от две години, а не от 4.
ПП Не каза ли монархът в рокля, заслужаващ отдавнашна детронация, на  връчването на дипломите колко е средният успех на випуска? Принципно не пропуска да се похвали с това, нищо че е нещо, за което няма принос..

Последна редакция: вт, 05 юли 2022, 17:23 от пенсионирана русалка

# 8
  • Мнения: 46
Някак не мога да се въздържа от коментар по темата за ИВ и тежките последици за моето дете в резултат на преподаването й в чисто психологически план. Не коментирам финансовата част (плащане на уроци), но цяла година детето ми се измъчваше от това, че е ощетено, само си губи времето в часовете й и изостава от останалите. Затова бездействието на родителите и задоволството им от нея беше необяснимо. Говоря за миналата учебна година. Сега явно е същото. Така този преподавател ще остане и за следващата година,  а това е жалко и несправедливо спрямо децата,  които искат да учат.

# 9
  • София
  • Мнения: 18 025
Някак не мога да се въздържа от коментар по темата за ИВ и тежките последици за моето дете в резултат на преподаването й в чисто психологически план. Не коментирам финансовата част (плащане на уроци), но цяла година детето ми се измъчваше от това, че е ощетено, само си губи времето в часовете й и изостава от останалите. Затова бездействието на родителите и задоволството им от нея беше необяснимо. Говоря за миналата учебна година. Сега явно е същото. Така този преподавател ще остане и за следващата година,  а това е жалко и несправедливо спрямо децата,  които искат да учат.
Еее, а, де, ама като написах, че точно родители не се организират да се оплачат,  станах лошата.. Защо да й пука тогава на управата, която принципно си е перде -  няма оплаквания от дамата, значи всичко е наред, съответно ще си я крепят с нейното 6 в 1 ( немски, немска литература, произношение като на Muttersprachler, преводаческа дейност, поезия, добро отношение към децата).

Последна редакция: вт, 05 юли 2022, 23:15 от пенсионирана русалка

# 10
  • Мнения: 49
А случайно някой да има идея учителката по немски, която поема децата в 9 клас остава ли до 12 ? За Каназирска ми е питането ?

# 11
  • Мнения: 10 599
Единственото сигурно е, че няма нищо сигурно!

# 12
  • София
  • Мнения: 18 025
To пък, 'щото другаде е гарантирано кой ще им води, смях в залата..Такова училище с НЕМСКИ специално когато намерите, свирнете..Laughing Ама ще си почакам дотогава.  В другите две ДУ с немски, номера не е нужно да се посочват, всички ги знаем гимназиите с този език кои са, цари същата "известност" по въпроса с учителите по немски, за които конкретно е питането -  в едното дете за 4 години  (9-12 клас) е било с 3-ма различни преподаватели,  в другото също с толкова, даже май с 4, всяка година по една нова придобивка..Разнообразие,  различен подход, проба-грешка, трениране на адаптивността ученическа към новото и различните изисквания - няма лошо, дано и НЕГ да подходят точно така, да заимстват такава успешна практика, може би накрая ще са по-доволни някои хора, знам ли, какво е това чудо- в доста от случаите 4 поредни години един  и същи некадърник да ти преподава, поне да го сменят всяка година с нов такъв..

Последна редакция: ср, 06 юли 2022, 14:25 от пенсионирана русалка

# 13
  • Мнения: 10 599
Ей, доживях да си съгласна с мен!

Учителите не са крепостни селяни, за да  закотвени в едно училище до живот без да напускат, забременяват, отсъстват дълго по други причини.
Със сигурност обаче има училища, в които се знае, че който поеме децата, ги изкарва докрай, освен ако няма извънредни обстоятелства. Нашето не е от тях и затова отговорих така на дамата.

Аз лично смятам, че смяната на учители е полезна за децата точно с оглед адаптация им. Доколко са кадърни оставям на по-компетентните от мен да преценят.

# 14
  • София
  • Мнения: 18 025
Твърдеше, че аз не разбирам от ирония, ама явно ти не разбираш. Точно с този ти пост няма как да се съглася.  Смяната на учители е хубаво нещо, когато те са добри, изискванията им са близки, новият не обвинява стария за пропуски и ями,  всеки внася нещо ново като бонус в обучението. Но когато въпросната е продиктувана от родителско недоволство и  нещата се замазват с поставянето на следващ неудачен вариант, за да се регистрира просто активност, в смяната няма нищо полезно. Добър или лош (според някои крайно неудачен), учителят по немски на децата ми беше един от 9-12 клас и децата ми съществени проблеми са нямали. Видиш ли, не са били в лайстунг, ама  следват навън, вероятно на  базов немски го правят, знам ли,  понаучен  от некадърницата, преподавала им цели 4 години, че даже и завършват - о, боже, какъв героизъм, да им се ненадява човек. Та ако смяната е в стил "от трън, та на глог", какъвто е  много често случаят с учители по немски в гимназиален етап във ВСИЧКИТЕ училища с немски,  по никакъв начин не бих се радвала на 4 учители за 4 години..

Последна редакция: ср, 06 юли 2022, 16:51 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт