Отговори
# 15
  • Мнения: 2 872
служителка на бг пощи се свързва с мен по телефона за лично предаване на поръчана от мен пратка… Много пъти съм я питала и твърдо съм заявявала, че желая пратките ми да се получават в близкия за мен клон на бг пощи, но "това било невъзможно" ....
При мен пък е обратното. Преди винаги пускаха пратките ми в пощенската кутия. Сега ми пращат СМС да ходя да си ги взимам на място. И при мен става въпрос за пратки от Алиекспрес. Те са мънички и лекички и с нищо не натоварват пощальонката при разноса й. Обаче не и не. Пратка било това, не писмо. От началото на лятото в пощата откриха, че нещата от Алиекспрес са пратки 😀
Изключително неудобно ми е да ходя до пощата, но уви, налага ми се.

# 16
  • Мнения: 2 204
Преди няколко години, когато пазарувах от алито, след като ми вдигаха вече прекалено много пъти кръвното от местния клон, питах в Централна поща и ми отговориха, че можело в Алито да задам данни и адрес "до поискване", тогава пратките не ходели никъде пратките и си чакали получателя. Аз не се реших да пробвам обаче.
Това е решението на всички проблеми. Пазарувам редовно от Али-то и като адрес съм посочил клона на пощата в моя квартал, като изрично с големи букви се пише ДО ПОИСКВАНЕ. И това е-всичко е наред, пратките ми отиват в клона на пощата в квартала ми и стоят там и ме чакат. Чисто и просто. Работи от поне две години при мен така. Няма нищо сложно. Ето така се адресира пратка ДО ПОИСКВАНЕ. Примерът е от сайта на Български пощи:

Не си пишете никога адреса. Само До Поискване и толкова.

# 17
  • Мнения: 95
Да, до Трънчев и е блока, може и да е MBM, нямам предства. До скоро всички пратки се взимаха от офиса тук най-близкия на бг пощата. Да, по бавно ставаха нещата, но поне в удобно време. Една жена винаги ми звънеше когато имам пратки на изчакване, май от личния си номер. Това лято обаче друго 20 - решиха да правят разнос, но явно не плащат достатъчно на служители с лични автомобили поне. Разнасят пратките с автобуса и търчат по цял ден по улиците, което е тъпо. От една страна бъхтят служителите, а от друга допълнително изнервят и нас получателите, които си го изкарваме на тях. Не е правилно, бг пощи са си виновни! Ако знаете колко пъти са ми губили пратки ... едната дори беше подарък, не от чужбина, а от София. Слушалки. Мега яд ме е, че не ми се обадиха, а направо ги пуснаха по пощата и от там край, облажи се някой служител по трасето ...

До последния коментар - Благодаря ви! За това не се бях сетила. Вече адресът ми в алито е променен, дано за в бъдеще да си стоят в офис пратките.

# 18
  • Мнения: 2 204
До последния коментар - Благодаря ви! За това не се бях сетила. Вече адресът ми в алито е променен, дано за в бъдеще да си стоят в офис пратките.
Ще си стоят, като няма адрес на тях, няма къде да ги пратят, освен да си стоят в пощенския клон който е посочен. Има две особености обаче - задължително пишете телефон за да ви се обадят да отидете да си вземете пратката и от време на време може да ходите на проверявате дали имате нещо за вземане, че някой път ги мързи да се  обаждат и чакат човека сам да се сети да мине да си вземе пратката. Освен това мисля че пратките чакат 1 месец и ако не си я вземеш я връщат обратно на подателя.

# 19
  • Мнения: 14 668
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.

# 20
  • Мнения: 568
При мен беше така за известно време, но от доста време, вече - не. Написала съм си адрес, телефон и кодът на пощенския клон към нашя квартал в Али - акаунта. Една служителка много държеше да ми ги носи до нас, но изглежда я няма вече и сега просто ми се обаждат от пощата или ми пускат SMS, че имам пратка за получаване и...учудващо за мен, досега нищо не са ми затрили. Вкючително и забравени от мен, неща - обаждали са ми се, за да ми кажат, че до дни ще я връщат, ако не си я взема. Вярно, когато отида и все попадам на сърдити лелки, започва едно ровене по кашоните и...абе, всеки знае как е. Satisfied Но тия MBМ са, май по- зле. И те ми звънят, но...Супер на неудобно място за мен е клонът им, в един малък гараж до частна къща в съседен квартал с почти никакава комуникация с транспорт - никога нямаше да допусна, че това е офсът им, трудно се разпознава. Но все пак, не е прекалено далеч. Пиша това, защото смятам, че адресът,  телефона и пощенския код в акаунта са важни, според мен. Предполагам, че така разпределят пратките по района, в който живеете. Във всеки случай, много неприятна ситуация, дано намерите решение.

# 21
  • Варна
  • Мнения: 78
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.

И наета пощенска кутия не помага! Специално съм я наела, на 2 крачки ми е до нас, на пратките ми пише номер на кутията и пощенски код- абе ,както си трябва!  И от скоро - изненада- съобщение от  Експрес Уан да си я взема от техен офис. Нямат  възможност за доставка до адреса, изписан на пратката, ни-що - нямали персонал за разнос, казаха. Ами то е на другия край на града това, над час път с автобуса ! Еми, отказвам се и от кутията , и от китайците, все ще го преживея някак Simple Smile

# 22
  • Мнения: 2 204
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.
Пратки "До поискване" има откакто има пощи изобщо, т.е. от няколко века назад. И за да не ти е толкова адски чудно ето ти информация от извора- сайта на самите Български пощи - https://www.bgpost.bg/bg/487
Цитат
НАЧИН НА АДРЕСИРАНЕ НА ПОЩЕНСКИ ПРАТКИ
В долния десен ъгъл на пратката се вписват данните за получателя на пратката:
име, презиме и фамилия;
адрес - улица, номер, блок, вход, етаж, апартамент;
област;
пощенски код и наименование на населеното място, а за международните и наименованието на държавата.
В горния ляв ъгъл или в горната част на обратната страна на пратката /с изключение на колетите/ се вписват данните за подателя на пратката:
име, презиме и фамилия;
адрес - улица, номер, блок, вход, етаж, апартамент;
област;
пощенски код и наименование на населеното място, а за международните и наименованието на държавата.
Вътрешните пощенски пратки и парични преводи се адресират на кирилица, а международните пощенски пратки -  с латински букви и арабски цифри.

Освен по начина, посочен по-горе потребителите могат да адресират пощенски пратки и пощенски записи:

"До поискване" - в пощенската станция (ПС) по местодоставянето им, като се посочват имената на получателя;

"До абонаментна пощенска кутия" - като посочат имената на получателя и номера на кутията в ПС по местодоставяне.

Както се вижда има разлика от "До поискване" и "До абонаментна кутия". Няма нужда да имаш абонаментна кутия за да получиш пратка "До поискване". Като не знаете нещо, четете сайта на Български пощи, там всичко си пише.

# 23
  • Мнения: 14 668
А ти защо реши, че не правя разлика между 'до поискване' и 'до кутия'? В Али преди 2 години не можеше да се посочва само пощенски клон и го пишеше изрично - надявам се, че сега е по-разбираемо.
Иначе сайта на БП вероятно го чета по-често от теб, мерси за усилието.

За останалите - кодът и кутията не помагат, ако пратката ви е у някой незнаен куриер, както някои сами сте разбрали.

# 24
  • Мнения: 1 257
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.

И наета пощенска кутия не помага! Специално съм я наела, на 2 крачки ми е до нас, на пратките ми пише номер на кутията и пощенски код- абе ,както си трябва!  И от скоро - изненада- съобщение от  Експрес Уан да си я взема от техен офис. Нямат  възможност за доставка до адреса, изписан на пратката, ни-що - нямали персонал за разнос, казаха. Ами то е на другия край на града това, над час път с автобуса ! Еми, отказвам се и от кутията , и от китайците, все ще го преживея някак Simple Smile


Само че БГ пощи и пощенските им кутии нямат нищо общо с Експрес Уан. Експрес Уан са отделна фирма и от скоро работят с китайците уж за по-евтино. И на мен ми е неудобен офиса им защото се намира на края на града, но мисля че още като поръчваш си изписва дали ще ти я доставят те. За сега само веднъж ми се случи с тях да получа.

# 25
  • Мнения: 2 835
Никога не ми е изписвало с кой доставчик ще ми я доставят, освен ако не избера DHL или друга експресна опция, които са по 100+ лева.

С тия M&BM съм получавал неща от китайците и преди повече от година, та не работят от скоро с тях, но от скоро явно са ексклузивно с тях и express one, те двете фирми май са свързани. И преди година пак си бяха ултра зле.

# 26
  • Мнения: 2 872
мисля че още като поръчваш си изписва дали ще ти я доставят те.
Това не е вярно.

# 27
  • Мнения: 95
Вместо моя адрес съм написала този на пощенския клон. Да проверявам не ми е проблем, тъй след работа точно от тук се прибирам. Пък им знам горе долу кога идват пратките. Никога не са ми искали пощенска кутия, пратките са малки и най-много до 10-15 бройки на година. Стоят си и си ги вземам с егн, поне така беше преди да назначат служителка за разнос. Ще пробвам така пък ще видим.

# 28
  • Мнения: 19
Преди няколко години, когато пазарувах от алито, след като ми вдигаха вече прекалено много пъти кръвното от местния клон, питах в Централна поща и ми отговориха, че можело в Алито да задам данни и адрес "до поискване", тогава пратките не ходели никъде пратките и си чакали получателя. Аз не се реших да пробвам обаче.
Това е решението на всички проблеми. Пазарувам редовно от Али-то и като адрес съм посочил клона на пощата в моя квартал, като изрично с големи букви се пише ДО ПОИСКВАНЕ. И това е-всичко е наред, пратките ми отиват в клона на пощата в квартала ми и стоят там и ме чакат. Чисто и просто. Работи от поне две години при мен така. Няма нищо сложно. Ето така се адресира пратка ДО ПОИСКВАНЕ. Примерът е от сайта на Български пощи:

Не си пишете никога адреса. Само До Поискване и толкова.

Това на кирилица ли го пишете?!

Общи условия

Активация на акаунт