СЕДМИ клас започна ударно

  • 50 175
  • 740
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 835
Направо съм бясна. Не знам какво си мислят тия учители, но това натоварване на децата не е нормално. Дъщеря ми сега има за домашно да преписва от учебника си по три пъти част от уроците по един от разказаните предмети. Не знам кому е нужно при положение, че механичното преписване на уроци не е начин те да бъдат научени.
Онзи ден по един от предметите госпожата, която си разработила нейна таблица за оценка свалила на целия клас с по една единица от оценката на теста, като моята е от “късметлиите” със свалени 1,5 и е получила 3ка. Понеже по-голяма част от децата са имали 2ки им казала да преписват урока от учебника и им писала 3ки. Детето се прибра силно демотивирано и каза, че не вижда никакъв смисъл да учи по този предмет, след като дори децата които не са се подготвяли за контролното в крайна сметка имат колкото нея. Сега не знам как да я разубеждавам, че не е права, след като и аз мисля, че постъпката на учителката не е справедлива. Детето учи няколко дни по този предмет - подготви се добре и накрая какво се получава - напразни усилия.
Напълно разбирам, че всеки учител държи на предмета си в училище, но да загубиш цял ден в преписване на учебниците и то по няколко пъти е тотална загуба на време на и без това изключително натоварените ни деца.
Много мислех дали да не проведа разговор с учителите по тези предмети, но се опасявам, че всеки коментар в несъгласие с метода им на преподаване ще навреди само на детето. Имаме лош опит предходни години с лично отношение и знам колко тежко го преживя дъщеря ми, затова за сега мисля да се въздържам от действия. Като цяло никога не съм си позволявала да държа сметка на учители за каквото и да е - но някак си не виждам ако нещо не се промени,  как детето ми ще може да изкара така цяла година…
Тотално сбъркана е цялата система и то от години. Лошото е, че не знам какво би могло да се направи за да се оправят нещата… Sad

Последна редакция: пт, 28 окт 2022, 11:34 от damascena

# 346
  • Мнения: 260
Направо съм бясна. Не знам какво си мислят тия учители, но това натоварване на децата не е нормално. Дъщеря ми сега има за домашно да преписва от учебника си по три пъти част от уроците по един от разказаните предмети. Не знам кому е нужно при положение, че механичното преписване на уроци не е начин те да бъдат научени.
Онзи ден по един от предметите госпожата, която си разработила нейна таблица за оценка свалила на целия клас с по една единица от оценката на теста, като моята е от “късметлиите” със свалени 1,5 и е получила 3ка. Понеже по-голяма част от децата са имали 2ки им казала да преписват урока от учебника и им писала 3ки. Детето се прибра силно демотивирано и каза, че не вижда никакъв смисъл да учи по този предмет, след като дори децата които не са се подготвяли за контролното в крайна сметка имат колкото нея. Сега не знам как да я разубеждавам, че не е права, след като и аз мисля, че постъпката на учителката не е справедлива. Детето учи няколко дни по този предмет - подготви се добре и накрая какво се получава - напразни усилия.
Напълно разбирам, че всеки учител държи на предмета си в училище, но да загубиш цял ден в преписване на учебниците и то по няколко пъти е тотална загуба на време на и без това изключително натоварените ни деца.
Много мислех дали да не проведа разговор с учителите по тези предмети, но се опасявам, че всеки коментар в несъгласие с метода им на преподаване ще навреди само на детето. Имаме лош опит предходни години с лично отношение и знам колко тежко го преживя дъщеря ми, затова за сега мисля да се въздържам от действия. Като цяло никога не съм си позволявала да държа сметка на учители за каквото и да е - но някак си не виждам ако нещо не се промени,  как детето ми ще може да изкара така цяла година…
Тотално сбъркана е цялата система и то от години. Лошото е, че не знам какво би могло да се направи за да се оправят нещата… Sad
Това е отвратително! Никаква полза няма от неколкократно преписване, наистина. Това се превръща в едно унижение и детето ще се настрои зле, без да схване нещо повече от материала. И си много права за личното отношение. Реално, ако кажеш нещо, има риск да си го изкарат на детето.

На моето дете ѝ казвам различни неща, зависи какво ще сработи в момента. Напр. веднъж ѝ казах, че домашното им наистина е безумно, но така или иначе този предмет няма да изчезне, затова тя да изимитира приемливо изпълнение/поведение, колкото да мине метър и да си гледа спокойствието. В друг случай една учителка я беше изкарала пред един строй да обясни на всеослушание някакво свое мнение за детето и как никой не трябвало с нея да се сприятелява и да я уважава... при това напълно несправедливо, щото знам детайлите. Та тогава ѝ казах, че може да приеме, че въпросната учителка е накратко луда (други думи използвах, де), просто да я избягва, да се усмихва, когато не може да я избегне и пак нещо в духа да имитира уважение. На няколко пъти по предмети, където тя определено е доста слаба, просто я съветвам да се скатава. Може и да не показва голямо преклонение от моя страна към учителската професия и този храм на знанието, както му се иска да бъде наричано училището, ама за мен е по-важно детето да е добре. Също е важно, когато децата се приберат разстроени вкъщи, ние да сме на тяхна страна. То никога не може да се угоди на всички изисквания и да се изпълнят всички задания - просто няма толкова време в живота на човека.
Checkered Flag

# 347
  • Къде ли не
  • Мнения: 831
Damascena, с основание си ядосана! Дъщеря ми вчера също имаше да преписва два пъти текст по език и да пише някакви думи. Беше много възмутена и не разбираше какво ще научи от това. Казах ѝ да го преглътне, и че все пак теста не е много дълъг, обаче се надявам да не се случва пак.
За вашия случай с оценките, ако имате класен ръководител "на място" ,може да говориш с него и той да види какво може да направи. При синът ми имаше такъв случай в седми клас, но децата веднага казаха на прекрасната си класна и даже не беше необходимо родителите да се намесват. От детето знам, че е имало грандиозен скандал между учителя с некоректните оценки, директора и класната, след което оценките бяха ревизирани и преизчислени.

# 348
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 811
Ох, това с учителите, които са със "свое разбиране" за учебния процес и оценките е много щекотлива тема. Аз си признавам, че съм от тези, които не си мълчат, ако детето е жертва на тормоз или несправедливост.
Имахме една такава в предпенсионна възраст, която нито си преподаваше уроците както трябва - просто говореше бързо и неразбираемо, пускаше клипчета от "Уча.се", нито имаше някакви разумни критерии за оценка. Изпадаше в истерии, обиждаше децата. При изпитване объркваше кого е изпитала и някой неизпитан се оказваше с оценка, или разменяше оценките на изпитаните. Същото се случваше и с отсъствията. Нямаше значение дали си учил, дори и да си кажеш всичко, може да ти пише двойка. Беше огромен, огромен стрес за децата. И за родителите, и то на фона на онлайн обучението. Ако родител й пише съобщение в школо, тя не отговаря. Казва на децата, че на съобщения за отсъствия и оценки не отговаря (дори на онези с обърканите отсъствия и оценки). Писах й два пъти, не ми отговори. При третия път сложих в копие заместник директорката. Тогава отговори някакви общи приказки. В консултация не влизаше, дори ако си я предупредил, че ще я чакаш. Дъщеря ми ревеше преди часовете с нея, не можеше да спи вечер, стана много тревожна. След поредната изцепка, писах дълго съобщение с оплаквания до директорката и се оказа, че не съм единствената! Събрахме подписка, входирахме я, с изнесени факти вътре и ни я смениха за следващата учебна година.
Миналата година и с друга учителка имахме драма докато траеше онлайн обучението, там беше серията двойка след двойка. Въпреки че предупредих още в началото на учебната година класната, че детето е с тревожно разстройство и паник атаки и блокира при изпитване пред камерата, ако може да я изпитват само присъствено или писмено и тя беше говорила с въпросната, тормозът продължи. И в преписване беше обвинена, и в подсказване при изпитване, защото не гледала в камерата, а настрани... Добре, че се върнаха присъствено и се успокои въпросната, че може да ги следи всичките какво правят в час. Иначе учих с детето много по предмета, буквално докато наизустим всичко, за да не се панира толкова.

# 349
  • Мнения: 9 049
Аз бих порвела разговор с учителката, за да видя нейната гледна точка.
Твърдо не вярвам, че целта е да научат уроците с преисване. По-скоро да накара някой в класа да научи се научи на някакав ред и дисциплина и поне да прочете урока.

И да в този живот не винаги всички оценки са справедливи и това не е болка за умиране.
Моя има на последното контролно незачетена вярно решена задача. Но първо същата я има решена грешно. При проверка на 70 деца е нормално нещо да пропусне учителката. Той не е от най-старателните, така че му казах да не се впряга много.

А усилията (чак пък усилия Simple Smile ) да научиш нещо изобщо не са напразни. Всяко нещо което е научено е в полза само и единствено на детето. В хиляди пъти обяснявам ъ дома, че само и едниствено знанията са нещото което ще им остане за цял живот и което никой никога няма да успее да им вземе.

# 350
  • Мнения: 7 347
Jiema, тренировъчните изпити на Академия Тесла би трябвало да са в режим на покриване на организацията на НВО, но са за техните курсисти. Дори това да си носят документ за удостоверяване на самоличност (че миналата година на една олимпиада поискали да си представят ученическите лични карти и дете имало само картата за градски транспорт).
За възложеното преприсане, аз съм на мнението на Hope. Понякога има основателна причина да се стига до подобни групови санкции или упражнения. Аз самата се чувствам на нисък старт да ни организират родителска среща за дисциплината. А и да бъдем честни, ако никой не ги кара да пишат, но знаят че могат да си ползват царските пищови при някое изпитване, ще се раздадат да преписват. И със сигурност при преписване се научава. Или поне моят личен опит е такъв. Връзката очи-ръка-мозък работи доста ефективно. Другото работещо добре (при качествено преподаване) е участието на ушите и очите едновременно като идеален начин за максимално усвояване, но за това трябва някаква дисциплина.
И сега мрън. След стартирал курс, моето откри голяма пропаст в знанията по един от предметите.  Добре, че не е от децата, които се травмират при хващане на пропуски.

# 351
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Не знам при вас как е, но тези два дни ваканция идват като глътка въздух на дъщеря ми.
Надявам се за четирите дни, които се събират, да успее за занули всички домашни и уроци и да стартира в сряда с 0 домашни.

Как са вашите деца с правописа? Моето е много зле. Книги не се четат, малко се пише. На последния преразказ е с 32т. Учителката отнела всички точки за правопис. Казала, че ако може, ще вземе и още, но за радост на детето, скАлата не го позволява Simple Smile

# 352
  • Мнения: 29 145
Правопис-много зле за мен, има пропуски недопустими.

# 353
  • Мнения: 2 320
Синът ми има проблем с родовото съгласуване, правописът го докарва, обаче понякога от бързане изпуска последната буква на думата, а няма навика да проверява. Всеки уикенд прави преразказ от школата, все по-добре се справя , умишлено не им пишат точки, за да не си повярват много. Госпожата каза, че след Коледа ще ги оценява в точки. Продължава да пише по-сбито, но мисля, че е характерно за повечето момчета.

# 354
  • Мнения: 1 539
Моят син също не е много добре с правописа и прави супер глупави грешки. Изненадващо за мен, обаче на текста, в който трябва се се откриват грешките се справя отлично и открива всички грешки 😁
И текста с разбиране му куца леко. Аз всяка седмица му давам по едни тест по БЕЛ, а госпожата им дава преразказ, който съответно преглежда. На теста изкарва по около 40т, като предимно в литературната част са му пропуските, защото не познава добре произведенията.
С големия ми син имахме проблеми с краснописа. Ама нищо не му се разбираше. В седми клас го накарах да пише по скоро печатно и изплувахме Simple Smile Малкият поне пише хубаво

# 355
  • Мнения: 1 943
Ами какво да ви кажа. Болен, кашля като магаре, вчера до Пирогов го водих сутринта.
Аман, водят децата болни, онзи ден едно с температура го върнали след третия час Triumph

# 356
  • Мнения: 835
Не знам при вас как е, но тези два дни ваканция идват като глътка въздух на дъщеря ми.
Надявам се за четирите дни, които се събират, да успее за занули всички домашни и уроци и да стартира в сряда с 0 домашни.

Как са вашите деца с правописа? Моето е много зле. Книги не се четат, малко се пише. На последния преразказ е с 32т. Учителката отнела всички точки за правопис. Казала, че ако може, ще вземе и още, но за радост на детето, скАлата не го позволява Simple Smile
прасучно мисля, че детето идеално се е справило с преразказа. 32 от максимум 35 точки е направо идеален резултат.
Моята с правописа като, че ли няма големи проблеми, особено при намиране на грешките. Интересното е, че съм намирала правописни грешки в тетрадиките й по други предмети, явно или в бързината про писане или не се замисля особено какво пише. Мисля, че за повечето деца там са най-трудни нещата, защото малко от тях четат книги. Според мен усета към правопис се развива не толкова със зубрене на правила, колкото с времето и многото четене на допълнителна литература, което в днешно време е рядкост при децата.
kantisГрознописа се оправя лесно, не мисля, че има за какво да се притесняваш. Когато времето не те притиска и се стараеш да пишеш по-красиво дори най-грозния почерк е четлив, което всъщност е важното.
boel и моята е много разсеяна и понякога без да иска дори бърка някоя буква в бързината на преразказа на m@tyrata беше писала Б вместо Т, например. Прави ми впечатление, че понякога дори не си изчита задачите докрай и пропуска някоя подточка от домашните или комтролните…не знам хормони ли са от пубертета, че така им е изветрял мозъка понякога… но се надявам с времето да се стегне.
janakrasi И в класа на дъщеря ми имаше болни деца, които ходеха на училише и пръснаха вируси на целия клас. Моята две седмици се скъса да кашля… направо не знам какво са тия родители, дето си пускат децата болни. Знам че не искат да изпускат материал, но това е мъчение и за самите деца…

# 357
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
Абсолютно съм съгласна, че правописът идва с четенето, а не с ученето на правила. Аз самата не помня да съм правила много грешки, чела съм умерено. Синът ми не чете, винаги е било насила, а последното му четене на книга бе преди месеци и то нещо незначително за по 2-3 дни. Затова онзи ден ми каза, че се пише "възстание"  и "съзтезание". Отделно на една теза беше написал "кУпнеж". Аз бих приела липса на пълен член и грешна пунктуация, но подобни правописни грешки ме изкарват от равновесие и не мога да повярвам, че мое дете ги прави.
На текстовете за откриване на грешки често има пропуски, но не толкова, че не знае конкретната дума, а някак не вижда от невнимание. При всяко следващо четене открива грешката, въпросът е, че обикновено минава текста един път и казва- ами не мога да открия. Ако му стоя на главата и му казвам да продължи още 2-3-4 пъти, успява и се чуди как не е видял.

А 32 от 35 точки си е направо отлично. Синът ми се е закотвил на 24-26 т. и изобщо не разчитам да стигне до 30.
Иначе и той бърка букви, които не са от грешен правопис. Примерно може да напише без да иска деде, вместо дете , или да смени Н и Т.

# 358
  • Мнения: 49
janakrasi, бързо оздравяване на момчето ти!
И при нас много болни деца има. Ние за сега държим фронта. Давам витамини и билкови бонбони превантивно.
С правописа няма проблеми, което предвид, че не чете нищо извън задължителната литература е учудващо за мен. На преразказите е ОК, но винаги са й много сбити и й взимат точки за това. Просто претупва нещата и иска по-бързо да приключи!
И при нас ще има родителска среща другата седмица за дисциплината… Имаме си една групичка, от която тръгва всичко…
И все пак не във всички часове има проблеми, което ми говори и за ролята на учителя все пак. Как в едни часове са примерни и учат, а в други се правят на маймуни?!

# 359
  • Мнения: 1 943
Пише печатно, бързо пише, но печатно, как се изучи така е тайна за мен.
Имам мейл о учителката по АЕ за дисциплината, а парадокса е РС от миналата седмица в 12 клас. Гледаш една стая пълна с мъже, че големия е в СПГЕ и се чудиш какво за Бога стана с образователния процес, с възпитанието и респекта. И понеже бях подгряла, й писах на госпожата по английски, ако не я уважават няма как да стане. Как по история става, а при нея не?

Общи условия

Активация на акаунт