WIZZAIR - 44

  • 42 881
  • 767
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 2 039
Аз преди малко звънях на полетна информация на летището относно полет от Базел тази нощ, който беше плануван за 12.20ч, но вече официално е с около час и половина закъснение, защото самолетът от БГ все още не е излетял.
Жената беше много мила и се обади междумременно на свои колеги, които й потвърдиха, че за момента не се предвижда тази нощ да се затваря пистата. Аз чувах другия разговор на линията. Дано е така и въпреки закъснението да кацнат без проблем в София.

# 496
  • София
  • Мнения: 1 680
Аз посрещах сина ми в нощта срещу 01.06. Полетът (не беше на Уиз) закъсня с около 20 мин. и кацна в 0.50 ч. Излязоха от летището след около 20 мин., но бяха само с ръчен багаж.

# 497
  • Мнения: 1 117
Скрит текст:
Здравейте!
Полетът ни от Бове за София закъсня и кацнахме 3:25 ч. по-късно.
На кой мейл мога да подам иск за обезщетение и какъв е срокът за това?

Преди полета получих мейл, че може да има закъснение поради стачки във Франция, но такива нямаше. Полетът от София за Бове е бил със закъснение, а ние пътувахме със същия самолет към София.

В профила в Уиз се подават искове.

Подаване на формуляр за оплаквания - това ли трябва да се попълни?
За първи път ми е, затова разпитвам.
За всеки пътник от резервацията отделно оплакване ли се подава или едно общо?

Моля някой, който е подавал иск, да се включи. Търсих в предишни теми и хората са писали до 2 мейла. Сега явно е по-различно, щом в профила в Уиз тряба да се подаде иск, но не съм сигурна дали е това "Подаване на формуляр за оплаквания".
сигурно е това. Не съм подавала оплакване в уизеър, а в райанеър. Това е първата стъпка. Те отговарят с “ние не сме виновни...бла бла”. След това подадох жалба е Европейски потребителски център. Изложих фактите и приложих отговора от авиомпанията на оплакването, снимки от таблото за излитащи самолети от чужбина, снимка от това в София, бордните карти, съобщенията от авиокомпанията за закъснение, фактурата за платените билети и т.н. Чакам отговор. Срокът е май 3 месеца.
Има и разни адвокатски фирми дето се занимават с това, но са ми съмнителни.
Оплакването ми беше за забавен полет над 4 часа. Двама души в резервацията.

# 498
  • Мнения: 95
Неписаното правило е да се пробвате сами за компенсацията и ако нищо не стане, да се обърнете към посредник. Не всички са съмнителни. Има 2-3 големи играча, които не си поплюват и са с 90% успеваемост. Вземат такса за усилията си естествено.

# 499
  • Мнения: 489
Дайте ги тук, на първа страница даже тези 2-3 играча да ги ползваме, когато се налага...полезно ще е...аз не съм чувала никой ( дано не ми се налага да ги търся 😅)

# 500
  • Мнения: 4 314
Българи - Аероиск
В чужбина - Claim compass, Airhelp

# 501
  • Мнения: 193
Ползвала съм два пъти ClaimHelp и съм доволна...процента на успеваемост без посредник е нисък и отнема много време...но както написаха по-горе опитайте сами и ако не се получи,тогава с посредник. ClaimHelp взимат 25% от сумата...получих парите след 1 месец,което е доста бързо.

# 502
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
Ползвала съм два пъти ClaimHelp и съм доволна...процента на успеваемост без посредник е нисък и отнема много време...но както написаха по-горе опитайте сами и ако не се получи,тогава с посредник. ClaimHelp взимат 25% от сумата...получих парите след 1 месец,което е доста бързо.

На мен не ми помогнаха . Върнаха ми отговор след 7 месеца- Полетът е отменен поради рестрикция, обезщетение не се дължи.

# 503
  • Мнения: 4 314
Е то компенсацията зависи от причината за отмяна.
Понякога си мислим, че не е извънредно орстоятелство, значи се дължи, но не е така. Примерно ако причината е в летището, авиокомпанията не дължи компенсация, а летището пък не е задължено така че - няма.
Тези фирми действат по директивата, ако нещо е извън нея, но мислите, че ви дължат компенсация за нервите или загубите - адвокат, съд и по каналния ред.
При рестрикции за ковид или война пак няма как да дължат нещо.

Между другото носят се слухове, че Уиз напоследък се стремят да си изчистят имиджа и не бавят и увъртат за компенсациите както преди, та който иска да се пробва сега е добър момент...

# 504
  • Мнения: 519
Аз бях отворила клейм миналата година май месец за това, че отмениха полета ми и дори не ме бяха информирали. Писах си десетки пъти със служители в чата на Уиз, редовно получавах и автоматични имейли, че трябва да си изпращам докуметите за отменения полет и банкова сметка. Бях писала и тук за съвет, отделно вече почти ги бях прежалила парите. В крайна сметка, точно година по- късно, получих 100% от сумата директно от Уиз. Мой познат, чрез посредническа фирма, получи 60% от сумата си , но чака около 3 месеца за парите. Та, ако не ви се чака и не ви се занимава- посредническа фирма.

# 505
  • Мнения: 193
Е то компенсацията зависи от причината за отмяна.
Понякога си мислим, че не е извънредно орстоятелство, значи се дължи, но не е така. Примерно ако причината е в летището, авиокомпанията не дължи компенсация, а летището пък не е задължено така че - няма.
Тези фирми действат по директивата, ако нещо е извън нея, но мислите, че ви дължат компенсация за нервите или загубите - адвокат, съд и по каналния ред.
При рестрикции за ковид или война пак няма как да дължат нещо.

Между другото носят се слухове, че Уиз напоследък се стремят да си изчистят имиджа и не бавят и увъртат за компенсациите както преди, та който иска да се пробва сега е добър момент...
Много е вероятно...края на октомври ни отмениха полет Рим - София поради стачка...съответно няма компенсация,ноо Уиз имаха страхотна организация и до датата на следващия възможен полет,който беше след 3 дни,ни настаниха в страхотен спа хотел...е не беше в Рим,но пък на крачетата ни им дойде добре спа-то след седмица трамбоване в Рим. Та от тези 3 дни им бях изпратила касовите бележки за храна и пътни и няколко пъти писах, че не съм получила нищо по сметката,но нищо. Вече ги бях отписала и преди седмица ми писаха,че са превели парите и след 2 дни бяха при мен. Моя личен опит с Уиз е като цяло доста положителен.

Последна редакция: нд, 04 юни 2023, 19:46 от Stelyana Treneva 617298

# 506
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
Е то компенсацията зависи от причината за отмяна.
Понякога си мислим, че не е извънредно орстоятелство, значи се дължи, но не е така. Примерно ако причината е в летището, авиокомпанията не дължи компенсация, а летището пък не е задължено така че - няма.
Тези фирми действат по директивата, ако нещо е извън нея, но мислите, че ви дължат компенсация за нервите или загубите - адвокат, съд и по каналния ред.
При рестрикции за ковид или война пак няма как да дължат нещо.

Между другото носят се слухове, че Уиз напоследък се стремят да си изчистят имиджа и не бавят и увъртат за компенсациите както преди, та който иска да се пробва сега е добър момент...
Аз причината я знам, машини имаха, екипажи -не! Поради съкращенията след ковида. Закъсненията на полетите "изяждаха" работното време на пилотите и не можеха да изпълняват полети, дори да са били само в престой, инфото ми е от вътрешен източник. Но официално ни заявиха друго. Прежалих го, защото за сметка на Уиз поне останахме два допълнителни дни в Рим, в 4 звезден хотел плюс храна.

Последна редакция: нд, 04 юни 2023, 23:56 от Джемма

# 507
  • София
  • Мнения: 2 039
При отменен/отложен за друг ден полет заради стачка на летището, не може да се иска обещетение, нали?

# 508
  • Мнения: 193
При отменен/отложен за друг ден полет заради стачка на летището, не може да се иска обещетение, нали?

Не може.

# 509
  • Мнения: 4 314
обезщетение като сума пари не
може да ви сменят датата на полета или до близка дестинация, като трябва да ви платят хотел и храна, или ако не ви устройва отказ и връщане на парите.

Общи условия

Активация на акаунт