Booking.com /Тема 5/

  • 38 544
  • 740
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 6 375
Здравейте,
Искам да предупредя за фишинг измама от името на Booking. Имам резервация за края на септември и снощи получих мейл на пощата и в Booking от мястото за настаняване - същото име, че трябва да потвърдя резервацията си и да си попълня данните на картата си. Веднага се усъмних и се свързах собственика на апартамента и Booking и се оказа, че е фишинг мейл, но много добре беше измислен - имах и мейл, и съобщение в сайта, знаеха името на мястото, притеснително... Та, имайте едно наум и не потвърждавайте нищо извън сайта, щом вече сте си въвели данните при резервацията. Приятна почивка на всички!
Преди 2 месеца и на мен ми се случи същото. Съобщението дойде буквално секунди след като направихме резервация с предплащане на цялата сума. Хубаво, че мъжът ми се сети да види от друго устройство дали резервацията е в профила. Всичко си беше наред и затворихме фишинга. Много истинско изглеждаше. Sad

а дали не е било наистина истинско? Че така изглежда че или имате троянски кон на компютъра, или сайта на букинг е хакнат

# 511
  • София
  • Мнения: 15 451
neuromancer, беше през приложението. Казвали са ми, че при Андроид трудно се лепят троянски коне. Последователността беше тази: платихме с карта, за момент излезе потвърждението за резервация и секунди след това екранът се смени с друг, в който пишеше да се въведат данните на картата, защото са непълни. Усъмнихме се и отворихме профила през лаптопа. Имаше резервация. Отворихме и профила в банката. Сумата беше блокирана. Тогава затворихме въпросната страница. Имейлът с потвърждението по традиция дойде няколко минути след резервацията. Вече бяхме приключили с всичко.

# 512
  • Мнения: 1 338
https://partner.booking.com/en-us/help/legal-security/security/o … wareness-phishing

Бих информирала booking  за опита за fishing/измама. Има посочен емаил.
Report suspicious emails :
What would you like to report? I'm a guest ...

Теоретично е възможно и да хакнато мястото за настаняване.

# 513
  • София
  • Мнения: 3 271
Да, аз информирах Booking, но и аз се замислих, дали не е изтекла информация от тях...
След 2 седмици трябва да ни удържат парите от сметката и малко се притеснявам. По принцип съм дала виртуална виза, а не реалната ми карта, но все пак.

# 514
  • Мнения: 1 357
Имам свободен код, важи до 12-ти август( т.е. трябва да се ползва днес):
2KPAGH1ZR6
Дано който го използва, да пише тук, че да не се мъчат другите да го прилагат!

# 515
  • Мнения: 3 824
Кодът е ползван от някого.
Аз още търся.

# 516
  • Мнения: 484
Да, аз информирах Booking, но и аз се замислих, дали не е изтекла информация от тях...
След 2 седмици трябва да ни удържат парите от сметката и малко се притеснявам. По принцип съм дала виртуална виза, а не реалната ми карта, но все пак.

Можете да платите във всеки един момент от акаунта си в Букинг (през резервацията, Pay Now) дори, когато е зададено автоматично плащане по-късно. Така никой няма да тегли каквото и да е. Не ми се е случвало досега, но и аз бих се притеснила. Още повече, че наскоро се оказа, че виртуалните карти не са съвсем сигурни.
 
Скрит текст:
Някои търговци имали право да пускат нареждане за плащане и да си търсят плащането докрай дори към виртуална карта. Визирам неодобрено предварително от клиента плащане. Банката в случая макар и да се явява като арбитър, заяви, че с тези “специални” търговци не може да вземе отношение както при нормалните плащания, защото изискването на сумата минавало със специален код. Така много изгорели имало със сайтове за залагания и онлайн игри в мрежа - това дадоха като пример. Нашият случай беше със хостинг компания, която сме използвали с години, и въобще не го очаквахме. За щастие все пак банката ни влезе в положение след цялата изпратена комуникация между хостинг компанията и нас, и просто съвета й беше да не се зареждат пари във виртуалната карта (защото при зареждане сумата веднага ще се трансферира към изискващото лице и с този специален код за плащане нашата банка нямала право да върне парите както при некоректен търговец дори с комуникацията, която им изпратихме). Дадоха ни съвет да закрием виртуалната карта и да се издаде нова. Така и направихме.

Оттогава ми се промени мисленето за виртуалните карти като напълно безопасни и гледаме да използваме disposable карта на Револют за онлайн плащания. За съжаление Букинг не приема такъв тип карта, разпознава я, но не сме имали и досега подобен тип проблеми с тях.

По-скоро във връзка с проблем с некоректен наемодател в Букинг миналия месец, вече ще предпочитам плащане с карта при тях, защото плащанията кеш се оказа, че не са застраховани по никакъв начин. С Airbnb за сравнение съм имала подобен проблем и много бързо решиха казуса. Тук чакахме цял месец, въртяха ни, толкова разговори и комуникация и накрая си признаха, че платиш ли кеш - сори, нямат отношение. Все пак като извинение от тяхна страна върнаха една част от сумата.

# 517
  • София
  • Мнения: 15 451
Да, аз информирах Booking, но и аз се замислих, дали не е изтекла информация от тях...
След 2 седмици трябва да ни удържат парите от сметката и малко се притеснявам. По принцип съм дала виртуална виза, а не реалната ми карта, но все пак.
В крайна сметка нали не попълнихте данните си във фишинг съобщението? Ако е така, мисля, че няма за какво да се притеснявате.

Моят случай беше от края на май или началото на юни. Тогава по-скоро свързахме случката с някакъв бъг. До момента не е имало последствия.

# 518
  • София
  • Мнения: 3 271
Да, аз информирах Booking, но и аз се замислих, дали не е изтекла информация от тях...
След 2 седмици трябва да ни удържат парите от сметката и малко се притеснявам. По принцип съм дала виртуална виза, а не реалната ми карта, но все пак.
В крайна сметка нали не попълнихте данните си във фишинг съобщението? Ако е така, мисля, че няма за какво да се притеснявате.

Моят случай беше от края на май или началото на юни. Тогава по-скоро свързахме случката с някакъв бъг. До момента не е имало последствия.

Не, не съм попълнила нищо.
Радвам се, че при Вас всичко е наред!

# 519
  • Мнения: 1 853
Относно виртуалните карти- преди много време, поне 10г. при празна виртуална карта на ДСК си бяха дръпнали пари и я бяха оставили на минус. От банката не успяха да ми дадат смислен отговор. След това никога не се е случвало де.

# 520
  • София
  • Мнения: 3 271
Относно виртуалните карти- преди много време, поне 10г. при празна виртуална карта на ДСК си бяха дръпнали пари и я бяха оставили на минус. От банката не успяха да ми дадат смислен отговор. След това никога не се е случвало де.

Ужас ...

# 521
  • Мнения: 6 375
Аз не мога да кажа какъв е случаят, но има и кредитни виртуални карти, за които не е нужно да слагаш пари първо, освен това има овърдрафт по текуща сметка, да не говорим, че ако излязат допълнителни такси за вече минало плащане, те си минават, дори да няма пари в сметката.

# 522
  • София
  • Мнения: 2 086
Случайно някой да има излишен код? Моля на лични съобщения, предварително благодаря!

# 523
  • Мнения: 1 853
Аз не мога да кажа какъв е случаят, но има и кредитни виртуални карти, за които не е нужно да слагаш пари първо, освен това има овърдрафт по текуща сметка, да не говорим, че ако излязат допълнителни такси за вече минало плащане, те си минават, дори да няма пари в сметката.
А, не. Най-нормална виртуална, чудеха се как е станало това 😂 Аз я държа на нула почти  слагам колкото трябва. Със сигурност вече не може да мине плащане, понеже някой път съм забравяла да я заредя за плащания в Букинг и ми напомнят да платя.

# 524
  • София
  • Мнения: 431
Предлагам код. Важи до утре. За първия, който ми пише на лично съобщение.

Кодът е даден.

Последна редакция: нд, 13 авг 2023, 13:39 от missmarina

Общи условия

Активация на акаунт