Работа, CV-та, HR-и, съвети - 87

  • 38 151
  • 826
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: X
Каквото и да работиш, пушиш през почивките си. Не виждам защо да има изключения от правилото.

Работниците може би командват началниците, ама на село 😂

По твоята логика като не го кефи да не пуши в автобуса да дойде да върши моята работа. Защо да слизат пътниците? Ще взима много повече, ще си пуши когато желае извън срещите с клиенти. Може да си работи на компютъра от леглото и да си пуши. Ама е станал шофьор на автобус и ще се съобразява.

# 556
  • Мнения: 35 819
И все пак шофьорите също имат почивки, 10-15 мин на последна спирка, така че спокойно могат да пушат, ядат и т.н. Ако човек работи на поточна линия, не излиза, когато му е кеф да пуши. Дори и продавачките не навсякъде могат да пушат постоянно, освен ако не е някой малък магазин и няма клиенти.

Ако кабината е отделна, наистина не е проблем да си пуши вътре, ако прозорецът му е отворен и не се усеща при пътниците. Но това би било изключение от правилата и тези, които нямат отделни кабини, биха били в неизгодно положение. Затова - има забрана, спазва се, това е.

# 557
  • Мнения: 7 390
Защото са разбрали, че нищо не можеш да им кажеш, камо ли да ги уволниш или глобиш. И не е само при шофьорите, масово в производствата е така.По средата на деня казва, че напуска и си тръгва, не му дреме дали ще е дисциплинарно уволнен. Ама на собственика му дреме, защото има договор и ако закъснее с изпълнението плаща неустойки и следващата поръчка може да е за друга фирма.

# 558
  • Мнения: 35 819
Ами да си тръгва! Кат си тръгне, че ще ме уплаши.... Все пак не са свършили нито фирмите, нито работниците. Като си хвърли нещата на средата на деня при две-три фирми и след това няма да има къде да отиде. Айде, като зареват гладни децата , да видим дали лесно ще хвърля след това?!?
Ако вземем да разрешаваме всичко на всички, докъде ще се докараме. Иван искал да пуши, когато му скимне, Стоян искал да яде, Петкан - да закъснява,.....всеки, ако тръгне да си предявява претенциите, какво правим?!?
Принципно и от двете страни може да се правят компромиси в рамките на нормалното. Ама не и, когато прекрачват някакви граници.

# 559
  • Мнения: 7 390
Мен и теб няма да уплаши, нашите заплати си вървят,ще уплаши собствениците, защото те губят и те плащат неустойки.Граници няма, на главата ти се качват и търпиш.Рядко се срещат като на Вермилион подчинените. Не сте работили в транспортни и производствени фирми и затова говорите наизуст.
Преди началниците плашеха с ,, на портала чакат", сега с нищо не можеш да ги уплашиш.

# 560
  • Мнения: 35 819
Е, хубаво, ти знаеш най-добре.
Аз пък не мисля, че се стига чак до такива ексцесии или, ако се стигне, то този човек не се връща повече на работа в този град. Колко точно са транспортните фирми в твоето градче, където са склонни да вземат на работа някой, който си хвърля ключовете на границата и зарязва камиона? ....или ще ми кажеш, че не си говорят и не си споделят?

# 561
  • Мнения: X
Да, цялата индустрия се контролира от нискоквалифицираните кадри, чиято работа всеки може да свърши. И на които се плащат заплати по Хасковско ли беше по 6-7-8к. Глупости. Ако им се плащаха такива заплати, щяха да си кютат. Ама не им ги плащат, не им дават да пушат на работа, затова напускат от сега за веднага и утре са в съседния цех на поточна линия не за 8, а за 18к. А ако и там не им дадат желаната заплата, и там ще напуснат, понеже нали са хванали чорбаджията за топките и директно ще си вдигнат заплатата с още 10к 😂

# 562
  • Мнения: 7 390
За 6-7 може и да спазват някои правила, но за 2 в производствата си правят каквото си искат.А шофьорите на камиони работят и в други фирми, не само хасковски, а на автобусите са над 10 фирми и от едната отиват в другата и понеже собствениците си се познават знаят какво вземат, но нямат избор.И това не е само в Хасково, двете най- големи автобусни фирми с международни линии в България са хасковски, с офиси и гаражи във всички градове, включително и София и наетите са местни, и номерата им са същите.

# 563
  • Melmak
  • Мнения: 9 393
Значиии... установихме, че шофьор на камион не е същото като шофьор от ГТ. Единият седи сам в кабината и може да пуши и пура ако иска, а другият вози хора, има изрична забрана за пушене. Мен не ми дреме дали някой иска да пуши. Продавачката в магазина кога пуши? Ако няма клиенти и е някой слабооборотен магазин, лесно. А тези във Фантастико и други подобни? Тези в Зара? Имат регламентирани почивки, а ако имат много опашка, изчакват да мине и тогава излизат.

Едно време в ГТ беше ужас, защото нямаше воля за промяна и защото нямаше gps. Масово си правеха каквото искат, редовно шофьорите се събираха на последната спирка и играеха карти. Който загуби, той отива да кара, другите пропускаха и курсове, някои си минаваха от друг маршрут (разбирайте заобикалят една спирка, защото ги мързи да минават в някое кофти кръстовище или тясна улица). Ама това преди 20 години. Сега са с gps и следват разписание.
Тези в метрото кога пушат?

# 564
  • Мнения: 3 373
Всеки работник има почивка. Тогава да прави, каквото ще. То и аз имам случаи от среща в среща с часове, до тоалетна не можеш да идеш, камо ли да пушиш. Пушенето пък изобщо не бива да се толерира какво остава да се мисли кой кога ще дръпне един фас.

# 565
  • Мнения: 2 181
Буболина пак се обажда от друг свят - няма лошо, аз вярвам, че донякъде наистина е както го описва. Но както периодът на “на портала чака опашка” не е бил вечен, така и настоящият на “правят си каквото си искат” няма да е вечен. Зад ъгъла се задава масова роботизация, особено на поточни линии. Но и на шофьори на камиони. Да, сигурно няма да е след 5 години, но след 30 по-скоро да. Собствениците на бизнеси предполагам с охота биха инвестират в нови технологии, които ще им намалят зависимостта от неблагонадежден и нискоквалифициран персонал.

# 566
  • Мнения: 35 819
Не мисля, че изобщо разговорите трябва да стигат до кой кого и какво чака.
Както във всичко, така и в отношенията в работата трябва да има ред и понякога компромиси от двете страни в рамките на нормалното. Иначе няма да я бъде....

# 567
  • Мнения: X
Да не се държиш като неандерталец не би трябвало да е кой знае какъв компромис.

# 568
  • Наблизо
  • Мнения: 8 461
Карма ,не би трябвало..ама..
Във фирмата,където работи чичо ми,имат голям склад...няма и няма хора за работа там.В София това,с осигурен транспорт.Наемат буквално всеки желаещ,понякога не могат и да четат.Какви грешки правят не е истина,но шефовете си мълчат и много рядко им се казва нещо.Защото с тях зле,без тях още по-зле.Поне нещо правят там и излиза стока.Че и не лоши пари взимат.

# 569
  • Мнения: 35 819
Колко са тези нелоши пари, че за някои са 1000, за друг 10 000 лв.?

Общи условия

Активация на акаунт