Работа, CV-та, HR-и, съвети - 89

  • 43 598
  • 865
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 169
Ами, очаквало се е да отговоря веднага, дали ми се е казвало директно, дали се подразбира от контекста, но със сигурност това не е просто мое впечатление.
Дадох един конкретен пример, но, както казах, на всички места, на които съм работила е било така. Уж, интелигентни места.

Радвам се на примерите, които бяха дадени в предходните постове, че не навсякъде е така.

# 451
  • Мнения: 2 739
По повод на малките фирми: когато започвам някъде работа, вкл. и в малка такава съм работила, гледам фирмата да е в добро финансово състояние. Това поне може да не е пречка за високи заплати.

# 452
  • Мнения: 12 915
По повод на малките фирми: когато започвам някъде работа, вкл. и в малка такава съм работила, гледам фирмата да е в добро финансово състояние. Това поне може да не е пречка за високи заплати.
И как го разбираш? Особено за малките фирми?

# 453
  • Мнения: 51 927
Явно всичко зависи от типа работа, защото някои от тези условия ме изумяват.

- повече от 30% странични задължения, т.е. замаскирана хибридна позиция.
Например не разбирам какво значи това, понеже аз съм свикнала да върша всичко, каквото изникне и е нужно за успеха.
- твърде голям брой проекти/клиенти (повече от 2 големи или 3-4 малки). Това обикновено се крие много старателно и трудно се разбира на интервюто, но все пак е добре да се опита човек да разбере.
И това не ми е ясно - таргетът ми винаги е бил обеми, а не клиенти и колкото повече клиенти, по-добре, защото правят повече оборот.
- липса на централизирана система, т.е. всеки клиент си ползва собствена и ти трябва да жонглираш и да следиш много информационни канали.
Разбира се, че всеки клиент ще си има своя система, те са клиенти, външни лица, не разбирам какви претенции може да има към тях?
- липса на ясна политика относно овъртайма ("нямаме овъртайм при нас" обикновено означава че имат, но е неофициален и съответно неплатен).
Никога не съм имала платен овъртайм. Както казах, има работа за свършване. Понякога се работи до среднощ, понякога си вършим свои неща в работно време. И това е било предвидено в заплатата.
- задължение за взимане на отпуска на конкретни дати (примерно първата половина на август фирмата затваря и всички трябва да излязат отпуска).
Това го разбирам, но съм 50:50 дали е добро или лошо, защото позволява дългосрочно планиране и не е нужно да се стиковаш с колеги. И твърдо никой не те търси през това време.

Изобщо, от твоята камбанария това може да са уместни изисквания, за мен са непонятни, гледайки от моя опит.

# 454
  • Мнения: 2 739
Черна станция, явно с теб сме от поколението "Има ли работа, трябва да се свърши", преживели сме кризи, но младите не са така, ценят си времето, усилията и следят за какво точно им се плаща.

По въпроса за малките фирми и как разбирам финансовото им състояние: може да се прецени в кой сектор са (моята беше в областта на клиничните проучвания), да се прегледат публична информация за оборот, печалба и т.н.), да видите паркинга на бъдещите ви колеги, външния им вид - дрехи, поддръжка и др. Не че всяко едно от тези неща е показателно на 100 процента, но може да даде някакъв ориентир.

# 455
  • Мнения: 12 915
Абе то може и паркинга и всичко да е топ, ама да са само на кредити и на мускули... А понякога и това се цели нарочно. Не виждам изобщо да е показателно, особено автопарка и дрехите 🙄

# 456
  • Мнения: 51 927
Ми не знам, ама ако имаш ясен таргет от 2 милиона лева. И от там нататък какво значение имат работно време, овъртайм, странични задачи? Ми пристигнала стоката на митницата и нещо заседнала - тичаш да оправяш. Дошла стоката, ама е извънгабаритна, тичаш да проучваш маршрут (да няма ниски мостове), наемаш пилотка от КАТ или каквото там. Или внезапно някой иска някакъв сертификат или тестване, хайде разправяй се. Клиент се оплаква, че негови клиенти искат нам кво си, хайде рови се в правни въпроси и им доказвай, че са невежи идиоти...
Да не говорим за командировки, разпивки и кръчми до среднощ с клиенти, "композиране" на договори, управление на проекти и поръчки, клейм мениджмънт, риск мениджмънт, кеш флоу, подизпълнители...

Та какво, ако се случват такива работи да кажа "аз има задача само да продавам, друг да се занимава", така ли? Непонятно ми е, наистина.

Последна редакция: чт, 14 дек 2023, 18:48 от Черна станция

# 457
  • Мнения: 2 739
Ми не знам, ама ако имаш ясен таргет от 2 милиона лева. И от там нататък какво значение имат работно време, овъртайм, странични задачи? Ми пристигнала стоката на митницата и нещо заседнала - тичаш да оправяш. Дошла стоката, ама е извънгабаритна, тичаш да проучваш маршрут (да няма ниски мостове), наемаш пилотка от КАТ или каквото там. Или внезапно някой иска някакъв сертификат или тестване, хайде разправяй се. Клиент се оплаква, че негови клиенти искат нам кво си, хайде рови се в правни въпроси и им доказвай, че са невежи идиоти...

Та какво, ако се случват такива работи да кажа "аз има задача само да продавам, друг да се занимава", така ли? Непонятно ми е, наистина.
Ясно, с теб сме в близки сфери.

Duhi, аз затова направих уточнение, че не всичко е показателно само по себе си, затова се гледа общата картинка.

# 458
  • Мнения: 1 866
@черна станция,

Може би е редно да уточня наистина, става въпрос за позицията Мениджър ИТ проекти.

# 459
  • Melmak
  • Мнения: 9 378
Чс мисля, че ни е малко кака, поне на мен. Вероятно имаме различни разбирания. Аз безплатен овъртайм не правя. Вижда ми се абсурдно, освен за някакви сейлс позиции, които разчитат на големи бонуси, оправдаващи извънредните часове.

Платен овъртайм съм правила.

Това за клиентите и скритите задачи. Напълно я разбирам кралицата, но на много места от интервюто просто не казват много от реалността и го разбираш като започнеш.

Също така не разбирам какво значи да има работа докато свърши? Ми тя не свършва, ама аз 1 заплата взимам, ако си наемат още хора, ще се свърши работата.

# 460
  • Мнения: 18 136
Не е до възраст. Обемите растат, но личен състав не расте с нужното темпо, ако изобщо расте. Иначе и аз не виждам нищо нормално да съм наета да продавам, а да се занимавам от поръчка до доставка. Все пак, ако може това всичко-в-едно да се свърши в рамките на нормално работно време, е някак поносимо, но май става все по-трудно.

Последна редакция: чт, 14 дек 2023, 23:25 от Нарцùса

# 461
  • Мнения: 7 310
За мен и двете страни имат право, зависи от позицията. Дали имам да свърша определен обем работа, имам конкретна цел за постигане. Резултатите са важни, а кога и за колко време ще ги постигна не е от значение, или пък не може да се планира предварително. Или трябва да съм на линия конкретни осем часа от денонощието, в които да работя с екип, с клиенти, или да поемам приходящите задачи в този отрязък от време.
Обикновено позиции от първия тип са по-високо платени, точно защото се очаква да свършиш работата без да гледаш часовника. Както каза някой, включено е в заплатата. А във втория случай овъртайм се очаква само в извънредни ситуации, например грипна епидемия Grinning
Неприятно е ако човек очаква едното, а след като започне се окаже другото. Не разбирам защо (явно) на интервютата тези неща не се казват директно, според мен е загуба на време и за двете страни. Не знам какво очаква работодателя - да започнеш работа, която всъщност не искаш, и изведнъж да те осени - да беее, как не съм знаела досега колко е хубаво....

# 462
  • София
  • Мнения: 2 122
Със сигурност е до тип работа и до приоритет на определените задачи. Аз също съм на мнение, че работата трябва да се върши, но също така смятам, че всеки, различен от джуниър трябва да може да си приоритизира работата и да прецени какво трябва да се свърши максимално бързо и какво може да почака до утре. Аз работя на проектен принцип и ми е пределно ясно, че ще има периоди с повече работа и такива - с по-малко, това е нормалния ход на работата. Както мога да отида спокойно на зъболекар, когато не ме занимават, така и ми се струва нормално да остана 2 часа, когато проектът трябва да бъде пуснат (ако се налага). Ако видя системно претоварване и нужда от оувъртайм (който при нас се плаща) и това не ме устройва, имам си мениджър, говоря с него и се търси някакво решение на въпроса. Обективно се преценява и дали този оувъртайм се налага и по каква причина - аз известно време бях в състояние, в което смятах, че всичко трябва да се свърши на момента, което генерираше оувъртайм, който не беше нужен (с времето се научих да си разпределям по-адекватно времето). Това и по повод отговарянето в извънработно време - от мен мисля, че никой не го е очаквал, освен в някакви крайно критични ситуации (сериозни ескалации за наши грешки), които не са чести.
По повод броя клиенти/ проекти - може би аз съм била все в такива компании, но при нас това е невъзможно да се сподели на интервюто, защото е динамична величина и може да търпи развитие и спрямо качествата, които човекът има.

# 463
  • Мнения: 2 739
Броят клиенти не може да бъде критерий за количество работа. Ако, примерно, обслужваш клиент, който порадва винтчета, бурмички и пирончета, тоя клиент може да ти генерира много повече работа от 3 големи клиента, които продават по 15 автомобила месечно.
При мен, например, големите клиенти ми отнемат много по-малко време за обработка, защото, след първоначалните преговори за уточняване на клаузи по договори и т.н. всичко е канализирано, автоматизирано до голяма степен от нашите ЕРП-системи, докато с малки клиенти съм била в позиция да ги уча как да ми изпратят сканирано копие на документ по мейл и съм го получавал като снимка, на която се вижда буркан лютеница и две пачки пари върху масата, която явно е и работно пространство. С такива клиенти често всичко става бавно, с уговорки и т.н. Хората са работливи, благодарение на такива имаме храна на масата си и са си бачкатори, нямат офис ресурс. И, ако попаднете на 1 такъв, може да си пожелаете 3-ма големи клиенти на негово място.

# 464
  • Мнения: 5 288
По повод звъненето извън работно време - до сега не ми е пречело по някакъв начин. Най-често се чувам с колегата ми, но там не го приемам дори като служебен разговор, а бърза раздумка кое къде е, плюс това ако не мога да говоря, ще му затворя и ще ми пише ако е нещо много спешно.

Другите, които ми звънят са HR, но там обикновено става въпрос за нещо, което ме засяга, като да съм забравила да впиша отпуска в система, че ще имаме среща и етц.

Прекият ми ръководител звъни често, те няколко се смениха, всички идваха с идеалистичната представа и възмущение, че няма как да звънят извън работно време. Естествено, реалността го изисква и бързо им се промениха идеите. Там нямам проблем де, човекът отговаря 24/7 за нас и му се звъни и пише непрекъснато (ама той на това се е подписал, не го жалете), все ще преживея да му вдигна телефона.

Аз също звъня на колеги в почивка, когато е наистина спешно. Ако даден екип не може да справи, а говорим за критична ситуация (финансовия сектор), то много ясно, че ще звъня на ръководителя на този екип. Никой от тях не и нямал проблем де.

Давам примери от моето ежедневие, ясно, че има хора, които прекаляват и могат да ти провалят почивката. Но, в малки дози, не смятам, че е чак толкова травмиращо.

Общи условия

Активация на акаунт