ДВАНАДЕСЕТИ клас - 2024/2025

  • 45 766
  • 760
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 6 671
Аз тотално се обърках вече - за наборката вече е минало и заминало положението, но трябва да правим стратегия за малката. Оставам с впечатлението, че за медицина е най-добре детето да не е с профил Б/Х, защото ще има по-хубави оценки от училище, а балообразуващи са оценките от изпитите към унито.

Балообразуващи по новата наредба са оценките от първия гимназиален етап. Не от профилите. Така че, изборът на профил не влияе на балообразуването.

# 136
  • София
  • Мнения: 2 623
Аз доколкото разбирам, това се отнася само до медицинските специалности в СУ - там са решили да балообразуват с който каквото си има: първи, втори етап, без значение.
МУ няма данни да правят така и се надяваме да спазват Наредбата, а тя е категорична -  вземат се оценките по биология и химия от първи гимназиален етап. И така е логично и справедливо, защото не всеки ги изучава във втори етап, а и трудността на материала е друга, да.

Последна редакция: чт, 16 май 2024, 10:08 от jasmin tisane

# 137
  • Пловдив
  • Мнения: 962
gadamer, може да си какъвто искаш профил, оценки от профила не ти трябват, обаче в изпитите има включени въпроси от профилите Биология и Химия.
jasmin tisane, и аз смятам, че така е справедливо.

Sanaka, а как се разбира балообразуването за тази година, че и аз взех да се обърквам. За миналата пише Б+Х, но за тази не?
Скрит текст:

# 138
  • София
  • Мнения: 16 311
Аз го разбирам като да е същото, макар и написано по различен начин.

# 139
  • София
  • Мнения: 58
Аз го разбирам като да е същото, макар и написано по различен начин.
gadamer, може да си какъвто искаш профил, оценки от профила не ти трябват, обаче в изпитите има включени въпроси от профилите Биология и Химия.
jasmin tisane, и аз смятам, че така е справедливо.

Sanaka, а как се разбира балообразуването за тази година, че и аз взех да се обърквам. За миналата пише Б+Х, но за тази не?
Скрит текст:

Няма разлика - едно и също е балообразуването. Хубаво е за изпита обаче да си учил биология и химия в 11 и 12 клас все пак. Ако ли не - има достатъчно курсове, които се предлагат ( вкл. и СУ предлага курс) за подготовка за кандидатстване. Приятелка на моята щерка ходи от поне година (мисля, че почти всяка събота) на уроци по Б/Х за да се подготви за кандидатстването в МУ, защото не ги изучава във втори гимназиален етап.

# 140
  • Мнения: 5 559
Доколкото разбрах на родителската в 10 клас, специално организирана да разяснят за профилите, материалът за изпитите се различавал от този в профилите. За МУ специално биоложката обясни, че се покриват едва на 30%. По математика също има разминаване със СУ и ТУ, учителят е питал кой къде ще кандидаства за да решават допълнително задачи за съответните унита

# 141
  • София
  • Мнения: 1 133
Пак аз с въпрос. Едно приятелско дете има проблем с формирането на група за профил. Някой знае ли какъв е минималният брой ученици, за да има профил и къде е регламентирано това?

# 142
  • София
  • Мнения: 9 539
Аз се борих доста за нашия випуск и от цялото ровене не намерих никъде точно разписана бройка нормативно. При нас на практика решението беше гласувано на педагогически съвет да се приеме праг за брой гласове в предварителната анкета, за да бъде изобщо предложен профилът. Съответно и праг след това дали да се сформира група на база на реално подадени заявления при вече обявени профили.

# 143
  • Мнения: 8 026
И при набора беше като при Зазу- решение се взе от педагогическия съвет на база предварителни желания. За конкретен профил имаше 9 желаещи, а трябваха минимум 13 ( от един клас). За други профили минимума беше 16( от различни паралелки).

# 144
  • София
  • Мнения: 3 316
Синът ми тази година е в най-високото ниво по ФЕ, което го стартират за първи път тази година и са само двама ученика - той и още едно момче, което сега завършва.
Обаче в България не може да съществува предмет само за 2 ученика, което е кофти.

Тази вечер бях на сбирка в нашето училище във връзка с проект по завършването на настоящия випуск 2024. Аз отидох с информативна цел, но от следващата година вече за нашия випуск ще участвам сериозно в организацията по завършването. Толкова много неща организират само с доброволен труд и финансови дарения от бизнеси, останах изумена направо.

# 145
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 199
Helene, и тук на РС редовно даряваме, по около 100 лв, още от детската градина сме научени 😉 Това в кръга на шегата, разбира се, но има голямо доброволческо активизиране и много каузи, което само може да ме радва.

Последна редакция: пт, 17 май 2024, 07:15 от gadamer

# 146
  • Мнения: 7 685
За профилите е записано според възможностите на училището. Рядко (май само за смг знам) броят на групите за профил са повече от броя на класовете (по 2 при 4 профила). При нас има бутикова група по химия от 9 души, а м.г. физиката беше май 11. Но това е за сметка на другите групи, където са по повече от 26 деца. Просто няма как да им излезе сметката (финансова, а и откъм стаи някъде) ако са над броя класове; смг са си много добре финансово и могат да си го позволят. Вероятно и в чу могат, но за общинските училища си е зорно.

# 147
  • София
  • Мнения: 1 092
За профилите е записано според възможностите на училището. Рядко (май само за смг знам) броят на групите за профил са повече от броя на класовете (по 2 при 4 профила). При нас има бутикова група по химия от 9 души, а м.г. физиката беше май 11. Но това е за сметка на другите групи, където са по повече от 26 деца. Просто няма как да им излезе сметката (финансова, а и откъм стаи някъде) ако са над броя класове; смг са си много добре финансово и могат да си го позволят. Вероятно и в чу могат, но за общинските училища си е зорно.

Мария 007, при нас възможните профили  извън тези от 8-ми клас, които са езикови ( НЕ/АЕ или РЕ или ФЕ/) са 5 , а паралелките са само 4. Като някои от групите са доста големи ( МАТ/ИИ), а други съответно по-малки. Т.е. групите по профили са повече от паралелките. Явно имаме късмет.

# 148
  • София
  • Мнения: 58
При нас няма отделни групи за профилите. След мноогото гласувания в края на 10 клас - целия клас решава какви предмети да са 3 и 4 профил. Като за да се избере даден предмет трябваше да има 50 +1 глас, т.е. за клас от 26 деца - трябва да има 14 гласа и този предмет остава профилиращ. И 4-те паралелки са с различни профили и с един преподавател по всички модули от профилиращия предмет. Доста  деца останаха разочаровани по класовете, а и ощетени. Сега им се налага да вървят по курсове, защото не учат каквото са искали. Някои наистина сте късметлии:smile:

Последна редакция: пт, 17 май 2024, 09:37 от tanq 78

# 149
  • София
  • Мнения: 1 092
При нас няма отделни групи за профилите. След мноогото гласувания в края на 10 клас - целия клас решава какви предмети да са 3 и 4 профил. Като за да се избере даден предмет трябваше да има 50 +1 глас, т.е. за клас от 26 деца - трябва да има 14 гласа и този предмет остава профилиращ. И 4-те паралелки са с различни профили и с един преподавател по всички модули от профилиращия предмет. Доста  деца останаха разочаровани по класовете, а и ощетени. Сега им се налага да вървят по курсове, защото не учат каквото са искали. Някои наистина сте късметлии:smile:

Да, при нас класовете се разделят - събира се  "оригиналният" клас само за 2 от профилите - езиците, както и часовете ОП.  Но за профилите се разделят и са група - профил, като може да е смесено с деца от друг клас. Добре е така, тъй като например за единия от профилите на сина ми ( География и икономика) са само 5 деца от неговия клас.

Общи условия

Активация на акаунт