Кандидатстване с рисуване след 7 клас - 12 тема

  • 21 166
  • 433
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 4 634
Изпитите към МК са в началото на юли, резултатите излизат бързо след тях, записванията също са бързи и много динамични между 3те училища към МК. Става голяма въртележка, като включим и класиранията и записванията към МОН. Моята дъщеря отиде с баща си на море към средата на юли, аз стоях и чаках втори класирания, а после чаках и обаждане за трето. Към 20ти и аз отидох, като реших да чакам обаждането на морето. Нашето обаждане дойде на 1 август след записванията след трето класиране към МОН, когато вече се бяхме върнали. Абсолютно не виждам как бихте съчетали почивка с класиранията точно в началото на юли. По-добре след средата.

# 391
  • софия
  • Мнения: 5 127
Мисля, че в годините на кандидатстване семейството трябва да се съобрази с изпитните неволи. В този ред на мисли бих организирала семейната почивка след края на юли.

# 392
# 393
  • Мнения: 15 106
Мисля, че в годините на кандидатстване семейството трябва да се съобрази с изпитните неволи. В този ред на мисли бих организирала семейната почивка след края на юли.

абсолютно
понякога трескаво се чака до Н-то класиране.

# 394
  • Мнения: 2 973
Прави сте, отмених всичко и ще почиваме август. Не бях наясно с реда в тези училища, затова благодаря за разясняването. Но иначе една хипотеза, прието,  записва се дете в училище от МК, след това продължава да участва в класирането в училищата към МОН. Така ли е , или не?

# 395
  • софия
  • Мнения: 5 127
Прави сте, отмених всичко и ще почиваме август. Не бях наясно с реда в тези училища, затова благодаря за разясняването. Но иначе една хипотеза, прието,  записва се дете в училище от МК, след това продължава да участва в класирането в училищата към МОН. Така ли е , или не?
Продължава ако иска, да.
Иначе вече си има "ново училище", в което сте се записали и сте на етапа "здравей живот" и тръгвате по почивки, пътувания и безгрижна ваканция.

# 396
  • Мнения: 15 106
Ако все пак искате да видите къде, сте по Мон, чакате си класирането и там. Ако детето е прието някъде, където много иска, решавате дали да отпишете по МК и запишете по МОН. Ако ли не сте приети по първо към МК, но сте приети по МОН, записвате се към МОН и чакате второ трето н-то класиране към МК. Ако нещо от тях ви устрои - отписвате се от МОН и се записвате към МК.

# 397
  • Мнения: 704
Прави сте, отмених всичко и ще почиваме август. Не бях наясно с реда в тези училища, затова благодаря за разясняването. Но иначе една хипотеза, прието,  записва се дете в училище от МК, след това продължава да участва в класирането в училищата към МОН. Така ли е , или не?

dete2, браво за разумното решение! Никое класиране (МК и МОН) не дава 5 дни срок за реакция, винаги е по-кратък срокът, а с всяко следващо класиране (особено към МК) става все по-кратък.
На втория въпрос - да, така е - ако се класирате и запишете в харесвана паралелка в училище към МК, това не ви пречи на класиранията към МОН. Независими са, а са независими и отделните училища към МК едно от друго. Ако на следващо класиране се класирате на по-желано място "от другата губерния", теглите документите откъдето сте записани и се презаписвате на новото място. Навсякъде записване става с оригинал на свидетелството за завършен 7-ми клас (и други документи, но този е неизменно задължителен). И навсякъде трябва да се следят конкретните дадени срокове.

# 398
  • Мнения: 4 634
Така е, да, дъщеря ми беше записана в училище към МОН, в деня на обаждането след един час баща й беше в училището към МОН да изтегли документите, а след още един я записа в училището към МК. По телефона ме помолиха да потвърдя и писмено с мейл, че ще се запише, ако ли не, продължават надолу по списъка с чакащите. На място му обяснили, че освободеното място е от дете, прието в ЕГ към МОН след трето класиране, което същият ден, преди да ни се обадят, си е изтеглило документите. Много динамично беше всичко, никакво време няма за изчакване.

# 399
  • Мнения: 1 272
Навеждате ме на чуденката какви са предимствата и недостатъците да е в училище към МК, пред такова към МОН?

# 400
  • София
  • Мнения: 6 463
По- скоро са различни, не бих определяла като предимство или недостатък. В училищата към МК се учи всичко, което се учи в МОН-ските + специалните предмети. Това прави програмата им доста по- дълга и домашните им повече. От опита ми с две училища към МК мога да кажа, че повечето учители по общообразователните предмети проявяват разбиране към артистичните натури на децата. Wink

# 401
  • Мнения: 2 973
Така е, да, дъщеря ми беше записана в училище към МОН, в деня на обаждането след един час баща й беше в училището към МОН да изтегли документите, а след още един я записа в училището към МК. По телефона ме помолиха да потвърдя и писмено с мейл, че ще се запише, ако ли не, продължават надолу по списъка с чакащите. На място му обяснили, че освободеното място е от дете, прието в ЕГ към МОН след трето класиране, което същият ден, преди да ни се обадят, си е изтеглило документите. Много динамично беше всичко, никакво време няма за изчакване.
И какво избрахте накрая, ЕГ или др училище?

# 402
  • Мнения: 4 634

И какво избрахте накрая, ЕГ или др училище?
Вижте пак какво съм писала. Не сме избирали ние между ЕГ и училище към МК, а детето, което освободи мястото в МК. Моята дъщеря си избра училището към МК, което й беше основното желание, а това, от което ние изтеглихме документите, беше резервния й вариант към МОН.

# 403
  • Мнения: 15 106
Навеждате ме на чуденката какви са предимствата и недостатъците да е в училище към МК, пред такова към МОН?


Различно е. И не е никак еднозначно. Примерно, в училища към МК детето завършва тип професионално училище с професионална квалификация , конкретно за нашето НУИ  да кажем художник 1,2,3 степен, скулптор 1,2,3 степен и т.н. предполагам според резултат от положения изпит (втората матура - не знам на другите места при нас ще е по предмети- пластична анатомия, перспектива, история на изкуствата и т.н. ) . Предметите, изучавани в училището  към МК са съобразени с професията, хорариумът по  доста общообразователни предмети е урязан за сметка на специалните предмети. Ако детето реши да смени направлението и кандидатства в България да кажем медицина или архитектура или инженерство - няма проблем. Но ако реши примерно да кандидатства нещо в Холандия или Германия( за Австрия все още нямам информация)  различно от изкуства предполагам, няма да може защото няма да притежава т.н. "академична диплома" няма да набира хорариум по базови общообразователни предмети. Това са неща,  които всеки    родител и дете трябва много внимателно да обмислят. В ЕС се смята че още преди гимназиалния курс децата решават ще учат ли за балакавър след завършване или ще прилагат професия. При нас още това не е въведено на практика (обучението обаче е въведено като платформа и хорариум) , особено с това че местата са повече от желаещите студенти. Но в много европейски държави е факт.


Моето дете беше прието и в училище към МК и в елитна ЕГ в града с желан за него език. Избра училище към МК.

Последна редакция: пн, 24 фев 2025, 19:21 от _re_ge

# 404
  • Мнения: 20
Здравейте! Интересува ме вашите седмокласници колко пъти седмично ходят на уроци по рисуване? Синът ми ще кандитства в МОН-ско училище и ходи един път седмично, но на мен ми се струва, че е недостатъчно. Гол-жата му, казва, че за сега един път е достатъчно. Знам, че заедно с другите уроци по мат и БЕЛ ще му стане много натоварено, но все пак нали сега е моментът да се напънат....

Общи условия

Активация на акаунт