Кандидатстване с рисуване след 7 клас - 12 тема

  • 21 166
  • 433
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 52
За гр. София. Не знам дали има талант, просто е много креативна и виждам, че там и е силата, поради което искам да я насоча към изкуството. Дори търся да я преместя в училище, където средата е по-творческа, но това се оказа много трудно. Затова като варианти виждам само ходенето на уроци през уикенда.

# 421
  • София
  • Мнения: 642
А изпита по рисуване специално в Свети Лука и фотографското, освен фигури включва ли и плодове? Защото госпожата където се готвим включва кана, куб и портокал примерно.
Да, обикновено слагат и плод (в повечето случаи ябълка, лимон, круша).

# 422
  • Мнения: 704
Rexi, моето дете за МК ходеше по веднъж седмично за 5 ч., а за МОН-ския изпит изкара кратък курс месец и малко – падаше се пак веднъж седмично, по-малък брой часове, и се оказа достатъчно. Продължавам с подробности за МОН-ския курс (щом натам сте се насочили) – сравнително по-кратко и малко, обаче даваха домашни – който се е ориентирал към фигурална композиция, да рисува скици на човешки фигури, а който е за декоративна – да си прехвърли във всички квадрати и довърши с оцветяване започнатия мотив. Така че – според мен, вижте дават ли домашни, прави ли ги детето, а ако организацията е друга и нямат – доверете на преценката на преподавател + дете. Трябва децата да се постараят в тази година, но трябва и да не прегорят и да не се получи обратен ефект от претоварване, особено щом ходи и на български и математика (и те са важни за всички МОН-ски училища - с или без рисуване).
Vihra539, доколкото знам – в някои читалища има, така че проверете в тези, в които ви е удобно. Още повече, щом споменавате „среда”, преценете индивидуални занимания ли предпочитате, или може и за групови. В Художествената академия също има арт занимания за деца в определени периоди, но май са тип „лятно училище” – може да проверите в сайта им, примерно. Проверете и в Двореца на децата – там също имаше нещо като едновремешните „кръжоци”, включително и с насоченост към рисуване, моделиране или музика, но не знам как са като дни от седмицата и дали има в събота и неделя. Може да проверите.
dete2, плодове или други представители на растителното царство редовно дават в Изящното (НУИИ), включително специфични като ананас, грозде, алое и т. н. За другите училища – не знам. В „Свети Лука” съм виждала геометрични тела и разнообразни глинени съдове, във фотографското – и метални. Но според мен – не пречи да се рисуват и плодове, това разширява уменията. И при моята рисуваха на курса плодове, даже сама искаше да купуваме за вкъщи напр. нар – да го рисува и после да го яде Simple Smile

# 423
  • Мнения: 10 298
О, да, музиката изисква мноооого време и упражнения. То на тази възраст вече трябва да е ясно дали детето има музикален талант и да е започнало вече да се занимава. Ако е за хоби, разнообразие всичко това няма значение.

# 424
  • СОФИЯ
  • Мнения: 52
Заповядайте на Деня на отворените врати в НУИИ в събота. Има график на различните дейности по ателиета.

https://hg-iliapetrov.com/en/novini/646-den-na-otvorenite-vrati- … JEEI8Lqh80WGege7w

# 425
  • София
  • Мнения: 396
Побутвам с мнение от друга тема за откриване на паралелка "Компютърна анимация" в "Елисавета Вазова":

https://bg-mam.ma/p/1678109/49572361

# 426
  • софия
  • Мнения: 5 127
Ето това е предприемчивост. Създали се специалност от кръстоската на две други много желани. Родителите лобиращи в полза на езикова, тук не могат да ползват езика като коз.
Дано я разработят а хубаво и водят качествено.

# 427
  • Мнения: 20
Във Варна в СУ "Найден Геров" тази година също има паралелка Компютърна анимация, само че е с англ. език.

# 428
  • Мнения: 15 106
Да напиша аз нещо за компютърната анимация. Конкретно за това училище във Вн което си е обикновено училище, средно.

Моят син е ученик на нуи,  кара курс за 2Д анимация, даже още не е завършил курса. Аз лично говорих с организаторите когато се записваше,  за да може да разбера какви условия имат откъм устройство с което ще се работи, умения, които да притежава. Това, което организаторите споменаха като голям проблем е , че записващи се на такива курсове не могат да рисуват. Те очакват че ще бъдат научени не само да анимират , но и да рисуват. Стига се до това , преподавателя да им рисува типаж и да ги кара да го раздвижват. Което също им е трудно, а  за мен е меко казано странно. Понеже съм чела малко от малко за анимация, гледала съм и видеа, всички преподаватели казват , че за да се създаде анимационен типаж трябват познания по анатомия хора/животни , трябват познание за "реалното " за да може да се създаде "картуунизираното". Отделно си трябват умения и за рисуване /пресъздаване  защото очите могат да го виждат но ръката трябва да го създаде и човекът да разбира как ще изглежда крайник, тяло, коса, дреха в динамика. Очевидно анимацията е не да рисуваш статични обект,  вази и кани,  а движещи се такива с фокус преди всичко върху фауна. А рисуването на хора и пластична анатомия по принцип е застъпено именно в гимназиални курс на НУИта.
Затова се чудя. Добре,  ще създадат такава паралелка към Геров, ще ги научат на 12те принципа на анимацията,  но това е суха теория. Ако не можеш да нарисуваш какво анимираш тогава ? В нуитата се учи пластична анатомия , 11 и 12 клас може да се разнообрази с нови специалности 2д и 3д анимация , но в Найден Геров специално анимация не виждам каква стойност има.

# 429
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 077
Да напиша аз нещо за компютърната анимация. Конкретно за това училище във Вн което си е обикновено училище, средно.

Моят син е ученик на нуи,  кара курс за 2Д анимация, даже още не е завършил курса. Аз лично говорих с организаторите когато се записваше,  за да може да разбера какви условия имат откъм устройство с което ще се работи, умения, които да притежава. Това, което организаторите споменаха като голям проблем е , че записващи се на такива курсове не могат да рисуват. Те очакват че ще бъдат научени не само да анимират , но и да рисуват. Стига се до това , преподавателя да им рисува типаж и да ги кара да го раздвижват. Което също им е трудно, а  за мен е меко казано странно. Понеже съм чела малко от малко за анимация, гледала съм и видеа, всички преподаватели казват , че за да се създаде анимационен типаж трябват познания по анатомия хора/животни , трябват познание за "реалното " за да може да се създаде "картуунизираното". Отделно си трябват умения и за рисуване /пресъздаване  защото очите могат да го виждат но ръката трябва да го създаде и човекът да разбира как ще изглежда крайник, тяло, коса, дреха в динамика. Очевидно анимацията е не да рисуваш статични обект,  вази и кани,  а движещи се такива с фокус преди всичко върху фауна. А рисуването на хора и пластична анатомия по принцип е застъпено именно в гимназиални курс на НУИта.
Затова се чудя. Добре,  ще създадат такава паралелка към Геров, ще ги научат на 12те принципа на анимацията,  но това е суха теория. Ако не можеш да нарисуваш какво анимираш тогава ? В нуитата се учи пластична анатомия , 11 и 12 клас може да се разнообрази с нови специалности 2д и 3д анимация , но в Найден Геров специално анимация не виждам каква стойност има.
Това сякаш дава обяснение за анимацията, която днес се предлага на децата - разни неопределени и безформени създания. Wink
Или обратното. Заради навъдилата се такава анимация търсенето на кадри, които да се занимават с нея, се е променило.

# 430
  • Мнения: 704
Наблюдението над моето дете, което учи типаж и анимация не като специалност, а само като специален предмет, е че това включва много, много рисуване на ръка. Напълно подкрепям мнението на
_re_ge. И неминуемо пак се замислих по въпроса, доколко е редно в такива паралелки да приемат без изпит по рисуване. Твърдението, че едва ли не, там ръчно рисуване не е нужно, ми е като да се твърди, че първолаците няма нужда да се учат да пишат на ръка, щото нали днес се пише предимно на компютър.
И аз, като Амели, се надявам там, където създават паралелка с модерна и търсена специалност, да могат да осигурят и качествено обучение, а не всичко да е само в отговор на засиленото търсене. А за да може да се учи и надгражда, приемът следва да е организиран по подходящ начин, измервайки знания и умения, свързани с предмета на паралелката.
Иначе нищо против "Вазова", споделяла съм даже тук, че с много хубави впечатления бях останала от посетен ден на отворените врати, харесвам го училището. И много хубаво ще направят, ако си върнат модната паралелка  - много хора поглеждат към тях с надеждата за моден дизайн (все пак дълги години училището беше с такава насоченост), а от няколко години - няма, и не се знае дали се предвижда пак да има.

Последна редакция: чт, 10 апр 2025, 22:07 от BlyaSSSachka

# 431
  • София
  • Мнения: 6 875
Моля за препоръки за курсове по рисуване по формата на НВО за София. В 51во някой ходил/ходи ли в момента. На сайта им пише, че е 3 часа предполгам веднъж седмично. Не знам дали ще успеем да отидем на деня на отворените врати, затова ако някои има отзиви тук.

# 432
  • Мнения: 20
Здравейте! Излезнали са консултациите в Хуманитарната във Варна.
https://hnivarna.eu/%d0%b3%d1%80%d0%b0%d1%84%d0%b8%d0%ba-%d0%ba% … 0%bb%d0%bd%d0%be/
Моля да ми препоръчате при кого да отидем на консултация или няма значение🙂

# 433
  • Варна
  • Мнения: 843
Здравейте! Излезнали са консултациите в Хуманитарната във Варна.
https://hnivarna.eu/%d0%b3%d1%80%d0%b0%d1%84%d0%b8%d0%ba-%d0%ba% … 0%bb%d0%bd%d0%be/
Моля да ми препоръчате при кого да отидем на консултация или няма значение🙂
Няма значение, ние май при Росен Петров ходихме. Не тръгвайте с големи очаквания, консултация е силно казано. Ще разяснят какви са критериите за изпита, нищо което да не сте разбрали вече, ако сте се интересували. Разгледаха рисунки, които дъщеря ми носи, казаха, какво не им допада и така.

Общи условия

Активация на акаунт