СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 3 - Седмокласник входните изкара, мама кашон с вино си докара...

  • 27 868
  • 778
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 1 232
Часовете по математика са фиксирани брой: след всеки урок с нов материал, следва такъв за упражнение. На края на дяла : обобщение и тест. Проблем тук няма.
Самоподготовката е у дома или на школа/ с частен учител.

Въпросът е, че на децата не им дреме.
Грета, както казваш, че няма проблем, в следващото изречение го посочваш проблема. Ако се налага да пращам детето си на школа или частен учител, за да разбере материала от учебника, значи програмата е сбъркана и проблем Има.
 В нашия случай конкретно, за един учебен час се взимат по два урока от учебника, което също не е редно и затруднява децата да се упражняват достатъчно, дори и да приемем за нормална наличната в момента програма.
И аз изпитвам носталгия по старите учебници от едно време, жалко че не се заимстват полезните подходи. Но пък поколенията се менят, може би предстои да видим по-добри времена…🤔

# 61
  • Мнения: 10 132
Най-тъпото на математиката е, че всъщност малко учители успяват да предадат именно практическата й полза за ежедневния живот. Лихви, задачи за изчисляване на кв.м плочки или л.боя са много недолюбвани, защото се приемат само като някакво отвлечено нещо от децата, и няма кой да им обърне внимание колко е близо до живия живот. Та после стигаме до това Simple Smile

# 62
  • Мнения: 841
second ме подсети за един страхотен проект по МАТ от миналата година. Децата трябваше да направят проект на стая, като изчислят колко боя, какви размери передета, килими и изобщо всичко ще са нужни за обзавеждането.

# 63
  • Мнения: 2 283
Практическата насоченост на математиката не се изразява в това да си сметнем колко боя ни е нужна. Като отидеш да си купиш при бояджията и те попита за размери на стаята, ще ги въведе в софтуера (и той не знае как да ги сметне) и ще ти каже...трябват ти толкУ кофи за една ръка.
Уменията, които се развиват са важни, а не конкретните знания и формули: умения за решаване на проблеми, способност за концентрация, изграждане на логически взаимовръзки, умения за анализ, развива се критично мислене, личностна увереност за възможнистта да се решават сложни задачи, точност и прецизност, когнитивни умения на мозъка и памет и т.н. , и т.н.
Знанието за вероятност не е ценно с това да научат формулата в учебника, а да развият и малко въображение като си представят задачата с чекмеджето с чорапи и възможността да извадят не този цвят, който им трябва със затворени очи.

Като ми дойде някой младеж на интервю и му задам една елементарна логическа задача, за да го видя как мисли(без да тествам конкретни знания) и ми става ясно колко му е капацитета за развитие в сферата, в която работя.

От друга страна дали наистина е значимо познаването на устройство на работа на пералнята в 5ти клас (далеч преди да са учили доста неща по физика) или до колко са готови да изучават видовете изкуство и течения в 7ми клас, дали наистина по биология в точно тази година трябва да зубрят толкова за растения и животни (ако приемем, че завършват задължителна степен на образование, по-добре да знаят повече за човешкото тяло и да могат да обяснят какво ги боли, отколкото за прокариотни и еукариотни клетки).

Няма баланс на предметите и приоритетите за мен. Нито ясни цели за постигане на конретни резултати.

# 64
  • София
  • Мнения: 13 724
Няма баланс на предметите и приоритетите за мен. Нито ясни цели за постигане на конретни резултати.
Няма, защото в годините на прехода образователната система се превърна в сбирщайн от системи. Де що чуха и видяха идеи ги въведоха без оглед на особеностите на  нашия народ и местоположение. Освен това отдавна върви план да изкарат нашите деца тъпи с някакви тестове на ПИСА и незнамсикой. Тъпи, тъпи, ама влезте в темата на 12-класниците да видите колко от тях отиват да учат в чужбина. Значи, много може да разсъждаваме по въпроса дали нашите деца са тъпи или университетите, които ги приемат Simple Smile
За математиката ще кажа, че е фундаментална наука, която развива логическо мислене. Ползата от нея е, че създава мислещи хора, а не зеленчуци. Голямата ми дъщеря завърши физика и математика в НПМГ. В момента учи сценография и това е била мечтата ѝ от 8 клас. Както става ясно, умишлено не е влязла в училище по изкуствата. И сега тя единствена от класа си може да сметне колко материали им трябват за декора. Как да си направи елементарна конструкция и куп практични задачи, необходими на всеки един човек в живота, за да не се смята, че е с ръце заврени в з..ка. И Всичко това е благодарение на науките, които е изучавала. Останалите, които са пропуснали уроците по химия и физика в училище, цял живот вярват в чудеса Wink и че ги пръскат... Close

Последна редакция: нд, 20 окт 2024, 16:59 от Vache

# 65
  • София
  • Мнения: 3 943
Часовете по математика са фиксирани брой: след всеки урок с нов материал, следва такъв за упражнение. На края на дяла : обобщение и тест. Проблем тук няма.
Самоподготовката е у дома или на школа/ с частен учител.

Въпросът е, че на децата не им дреме.
Грета, както казваш, че няма проблем, в следващото изречение го посочваш проблема. Ако се налага да пращам детето си на школа или частен учител, за да разбере материала от учебника, значи програмата е сбъркана и проблем Има.
 В нашия случай конкретно, за един учебен час се взимат по два урока от учебника, което също не е редно и затруднява децата да се упражняват достатъчно, дори и да приемем за нормална наличната в момента програма.
И аз изпитвам носталгия по старите учебници от едно време, жалко че не се заимстват полезните подходи. Но пък поколенията се менят, може би предстои да видим по-добри времена…🤔

Няма проблем с учебника.
Ако се пишат домашните, няма нужда от школа за първи модул.
Ако се решава от сборника, няма нужда от школа за втори модул.

Не може да се преподават по два урока, освен ако часовете не са по два, и то първият ще е упражнение на първия. Иначе учебникът ще свърши още първия срок.

# 66
  • Мнения: 1 198
... Останалите, които са пропуснали уроците по химия и физика в училище, цял живот вярват в чудеса Wink и че ги пръскат...
Smiley Добре, че е това изречение да ни развесели, защото останалото е наистина тъжно.

...Ако се решава от сборника, няма нужда от школа за втори модул.
А кой обяснява задачите от сборниците, които затрудняват детето?

Последна редакция: нд, 20 окт 2024, 12:57 от Mur

# 67
  • София
  • Мнения: 16 334
Дааам, всички хуманитаристи сме зеленчуци без логическо мислене, които вярваме, че ни пръскат. Joy

# 68
  • Мнения: 13 047
Не е до образованоето, а до здрав разум. Познавам инженер с претенции, когото пръскат.
И две хиляди пъти да обясниш как работи реактивен двигател, не вдява.

# 69
  • Мнения: 711
Хммм, тук проблемът не е в самия "инженер", а в системата (разбирайте - и съответният университет), която е допуснала да се дипломира като такъв. Човекът вероятно е подходящ за нещо друго. Същото важи и за всички останали специалности, де.

# 70
  • Мнения: 2 283
Дааам, всички хуманитаристи сме зеленчуци без логическо мислене, които вярваме, че ни пръскат. Joy

Не всички. Само тези с репликата "още чакам да разбера къде да приложа в живота косинусова теорема".
И инженери има, вярващи в чудеса.

# 71
  • София
  • Мнения: 3 943
Mur, как кой обяснява?
Някой, който разбира повече.
Задачите в сборниците да подредени по трудност. Ако се решават поред, ще се натрупат знания за по-сложните.

Ако ви затрудни задача, винаги може да питаш, ще помогна или аз или някой друг.

Аз по БЕЛ не се справям много и питам тук в темата.

# 72
  • София
  • Мнения: 2 467
Бързането в някои училища цели именно това, да свършат материала до март-април и след това да се концентрират върху преговор и надграждане с по-сложни задачи като за НВО.

# 73
  • София
  • Мнения: 13 724
Дааам, всички хуманитаристи сме зеленчуци без логическо мислене, които вярваме, че ни пръскат. Joy
Е, не съм казала подобно нещо!

Не е до образованоето, а до здрав разум. Познавам инженер с претенции, когото пръскат.
И две хиляди пъти да обясниш как работи реактивен двигател, не вдява.
Аз не знам защо изваждате образованието от живия живот и реалните умения, които придобиваме. Всеки по нещо научава от всеки предмет, незвисимо дали има 3 или 6 за годината.
Познавам лично инженер вече пенсионер (смятай от кое поколение), който пишеше с ужасни правописни грешки и твърдеше, че не е филолог и може да си пише неграмотно. Ами не, не може.. защото така е зеленчук Wink

Бързането в някои училища цели именно това, да свършат материала до март-април и след това да се концентрират върху преговор и надграждане с по-сложни задачи като за НВО.
А това пък направо ще бъде ужасно... направо ще претупат вторите модули. Видах го реално миналата година при близък седмокласник. Ако не са школите, забравете да се решават задачи от 2 модул в нематематическите училища.

Последна редакция: нд, 20 окт 2024, 17:01 от Vache

# 74
  • Мнения: 2 712
link=topic=1701051.msg48711642#msg48711642 date=1729372934]
Иначе учебникът ще свърши още първия срок.
В Математическата паралелка на великия пенсионер математик от нашето училище е точно така. Учебникът свършва първия срок и после учат състезателна математика, за да прославят училището. Последното след запетайката е цитат. Явно не ти се вярва, но си е баш така. И децата се спасяват поединично на курсове, частни учители, вкъщи, занимални...

Последна редакция: нд, 20 окт 2024, 18:17 от Априлски душ

Общи условия

Активация на акаунт