ДВАНАДЕСЕТИ клас - 2024/2025 - 2

  • 35 347
  • 729
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 15 461
Споко, аз не съм чула за някой, който не е приет в нбу. А този ТОП се решава онлайн без камера, ще се съберат 5-6 приятеля с различни интереси и добри с гугъл и чатчето и ще го направят.
Няма да прави ТОП по тази причина. Не е учил до 10-ти клас по бг система и не може да го вземе по честен път никога, а у нас не преписваме.
 Ще пише есе и ще кандидаства с двойно гражданство. Поне това говорих по телефона с тях, но ще видим при среща на живо какво ще кажат. Затова питам и за бала, че може и да кажат ТОП тест.


Хепи, и моят син е по-добре да учи, но засега не иска да кандидатства друго. То и не знам какво да го насоча като се е запънал. Но пък има време до лятото, да вземе матурите, че рибата е още в морето.

# 586
  • Мнения: 9 005
И аз изобщо не толерирам Гап година. Той, че ще си намери нещо да работи, ще намери, няма да остане само на мизерни джобни, обаче ще загуби всякакви навици за учене. Знам си аз детето. Отделно ще му се струва, че печели добре, защото ще изкарва пари само за себе си, има кой да плаща сметки и да пълни хладилника. Да отива и да учи. Уж реши какво. Има план А, има резервен план Б, пък после каквото сабя покаже.

# 587
  • Мнения: 7 689
Какво общо има бг системата? Виж примерен топ. Математика, география, физика, биология, химия, чр е едно и също навсякъде по света. Тестът е направен така, че и тесен специалист да си в дадена област, трудно би се справил с нея. Не е ясно каква му е целта и много се съмнявам, че някога някой го е правил без помощ и има добър резултат. Но може и да греша.

# 588
  • София
  • Мнения: 15 461
Какво общо има бг системата? Виж примерен топ. Математика, география, физика, биология, химия, чр е едно и също навсякъде по света. Тестът е направен така, че и тесен специалист да си в дадена област, трудно би се справил с нея. Не е ясно каква му е целта и много се съмнявам, че някога някой го е правил без помощ и има добър резултат. Но може и да греша.
Видяхме го и двамата. Нищо общо няма с изучаваното във Франция. Само математиката. Всичко друго е друго. При франсетата няма предмет биология, а наука за живота и земята, съвсем други неща учат. И географията е един предмет с историята, и двете нищо общо с нашите. Физика и химия също са един предмет, нищо общо. Та ако всичко беше само до езика изобщо нямаше да повдигам този въпрос.
И да, знам, че всички го правят с помощ, синът ми не преписва. И в училище ги бяха оставили с телефоните няколко пъти за експеримент, не преписва. Питаха ме защо, казах да питат него. Има морал, чест и тн вероятно малко в крайност, но ако настояват за ТОП тест ще направим ТОП тест парти явно. Засега опитва с есе.
Но сте прави за повечето университети, може би трябва да съм по-убедителна и да опита и други специалности другаде. СУ има винаги някои специалности, които и по мое време с големия наплив приемаха с 2-ки на изпита.

# 589
  • София
  • Мнения: 7 675
В бг сме доста скептични към т.нар. gap year, виждам го и по себе си.
Но племенницата ми в Австрия има няколко приятели, минали през такава година. Единият случай беше на младеж, завършил музикалното училище, който използва времето, за да надгради познания и след това отиде да учи физика. Другият случай - академичен тип девойка, на която и трябваше годината, за да мисли (е освен това и попътува) дали да избере медицина или право. Избра медицината. Друго момиче се отказа от класическата музика, направиха рок група и завоюваха някакви позиции - подгряват по разни европейски фестивали. След това записа нещо тип курс - специализация за консултант продажби на музикални инструменти. За да може да си движат и нещата около групата.Та има резон и в това нещо, всеки случай е частен.

# 590
  • Мнения: 50 926
Ми може да съм консервативна, проста, бедна, или всички накуп, но аз видях вече отблизо гап иър, ааа мерси съм. Последно ще се напъна да побутна,  сега, няма да бутам и изкласяване на университета, разбира се, но бих искала да протекат нещата по нормалния за Бг начин. Демек на първо класиране по първо желание Sunglasses Joy

# 591
  • София
  • Мнения: 6 671
Какво общо има бг системата? Виж примерен топ. Математика, география, физика, биология, химия, чр е едно и също навсякъде по света. Тестът е направен така, че и тесен специалист да си в дадена област, трудно би се справил с нея. Не е ясно каква му е целта и много се съмнявам, че някога някой го е правил без помощ и има добър резултат. Но може и да греша.
Видяхме го и двамата. Нищо общо няма с изучаваното във Франция. Само математиката. Всичко друго е друго. При франсетата няма предмет биология, а наука за живота и земята, съвсем други неща учат. И географията е един предмет с историята, и двете нищо общо с нашите. Физика и химия също са един предмет, нищо общо. Та ако всичко беше само до езика изобщо нямаше да повдигам този въпрос.

напълно разбирам, че по история се учи с наблягане на други части от историята. по география - също.
но физика, химия, науки за живота - как може да е съвсем друго изучаваното? може да са учили по-голям обем, по-малък, но не и "друго" в смисъл на различно.

# 592
  • София
  • Мнения: 15 461

напълно разбирам, че по история се учи с наблягане на други части от историята. по география - също.
но физика, химия, науки за живота - как може да е съвсем друго изучаваното? може да са учили по-голям обем, по-малък, но не и "друго" в смисъл на различно.
Еми, различно е. И по математика е различно, а бях убедена, че математическия език е универсален, по съвсем други методи решават задачи, често са и различни от тук. По наука за живота и земята, което е най-близо до биология, учеха за  вулкани, след това кога се прилагат антибиотици, половин срок изчисляваха калориите на някакъв въображаем дебел ученик. Няма видове растения, животни, венчелистчета, опрашване, нищо от това, което се учи тук и сме учили ние. По физика и химия също. Вярваш ли ми, че дори не са учили Менделеевата таблица като урок. Вкарват някакви понятия, колкото да влязат в някаква теоретична задача и толкова. Нищо общо няма програмата. Пък това си е обща култура и не виждам как ще го върна по всички предмети от 5-ти до 10-ти клас, за да я има за утре.
Та не знам как може, но вече е късно да  се  промени. То и не мислех да го местя от лицея, но от 75 човека випуск останаха под 30 в годината, в която се махна и е ясно, че не сме имали много избор и ние. Добре, че изобщо успя да се окопити и да се справя с материала. Бал ще си правя цяло лято и аз, честно, през носа ми излязоха тия тъпотии и на мен.

# 593
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
А по профили пак ли не учат биология/химия, а за природата? Как кандидатстват медицина във Франция?

# 594
  • Мнения: 50 926
Това е учил тука в лицея или в чужбина? Зетко е учил в чужбина, оправи си се тука много добре с материала за кандидатстване, но с целева подготовка една година( не се преучи, де, но чете). Не за НБУ де, за топ тест не знам, да кажат по-запознатите, но той не е ли нещо като миш маш за интелигентност?

# 595
  • София
  • Мнения: 16 334
Бояна, ти ме уби! Тъкмо и аз си мислех какво пък друго може да учат примерно по биология, освен растения, животни, човешка анатомия. Много странно наистина.

# 596
  • София
  • Мнения: 15 461
А по профили пак ли не учат биология/химия, а за природата? Как кандидатстват медицина във Франция?
Като се профилират последните три години явно учат каквото трябва, това не мога да кажа. До 9-ти клас е това, което описвам. 1 общ час астрономически седмично общо физика и химия, например. Толкова и онова за живота и земята. По едно време се питах за лични лекари ли ги обучават Simple Smile Но то няма урок като урок. Има някаква тема и от нея се стига до проблем като този с антибиотиците. То си е казус. Тук всичко ни е подредено и ясно, четеш, научаваш, упражняваш и прилагаш. Нашата система е повече по запаметяването, но сега я виждам като много по-добра, особено по науките.

Това е учил тука в лицея или в чужбина? Зетко е учил в чужбина, оправи си се тука много добре с материала за кандидатстване, но с целева подготовка една година( не се преучи, де, но чете). Не за НБУ де, за топ тест не знам, да кажат по-запознатите, но той не е ли нещо като миш маш за интелигентност?
Лицеят тук е като всяко училище във Франция, той затова е създаден. Просто им е странна системата на франсетата. Десетки одобрени методи имат, учителите решават по кой учебник и дали по учебник ще се учи. И по литература нямат като тук задължителни произведения. Всяка година учителят избира от 150-200 произведения кои ще се учат, а може и да си избере и извън тях в горните класове.
А зетко ти не знам в коя чужбина е учил, но във всяка страна си имат особености. Синът ми се справя с подготовка по български, мисля, прилично, но това не е било на произвола и преди. В 10-ти клас и по другите предмети, които сега не учи, но не е блестял, просто си учеше уроците и върза някакви 3-4 по химия, физика и биология, а и по география, че там много нови думи.

Допълвам с учебник по биология за 7-ми клас, техен 5-ти, че им вървят наобратно

https://www.lelivrescolaire.fr/page/16877281

Ето темите:
Земята в Слънчевата система
Актуални и минали метеорологични явления и климати
Човешките дейности в локалните екосистеми
Обмена на материи свързани с живота (въздух, вода, храна)
Възпроизводство на живите същества
Многообразието от видове
Функциониране на организма при мускулни усилия
Производство на репродуктивни клетки

Последна редакция: вт, 11 фев 2025, 18:12 от Бoяна

# 597
  • Мнения: 50 926
Няма значение къде е било, реално се справи с приема, приема е преодолим, но изисква известно време за  подготовка. Дори и ако си си учил в България. Хубавото е, че си отворена към gap year, а той може да кандидатства няйколко години подред, когато вече се е подготвил.

# 598
  • София
  • Мнения: 3 243
Моите косвени наблюдения за образователната система на САЩ са подобни относно разликите в учебния материал. Често пъти няма нищо общо. Най-много се доближава математиката, но дори и тя се учи някак различно като последователност и като методи.

Никакъв шанс да оставя моята коконка да гап иърства. 😂
Тя на практика проспа осми клас, защото учеха интензивно английски, който тя така или иначе си знаеше.
Опитвам да я побутвам в различни посоки, които смятам, че биха ѝ паснали на темперамента, интересите и академичните възможности, ама тя като чуе предложение от мама-тати, веднага включва отрицателен режим. Още си е в пубертета.

Някой питаше за Маркетинг на английски в УНСС. Мен веднага ме грабна като опция и вероятно, ако не го бях предложила, тя щеше да хареса специалността, увлича се по реклама, рекламни стратегии, таргетиране на групи. Ама нали дойде от мен... Друго щяла да избере. Не знае какво, но не това!

Следващо, което си мислех, че би ѝ допаднало и с което според мен ще се справя чудесно е Логопедия. Не. Не искала.

То май месец дойде, тя още не знае какво иска. Каквото дойде. Понякога имам чувството, че е готова да запише нещо, което е желание на приятелка, за да са заедно. 😒

Поне без да я ръчкам ще се явява на изпит за някакъв сертификат по английски, но дори не можа да ми каже какъв точно. Защо ѝ е да помни такива неща?

Gadamer, знаеш ли нещо по-конкретно за тези сертификати? Твоята девойка с английски ли беше?
Не намирам информация на страницата на гимназията.

# 599
  • Мнения: 1 641
Аз съм правила ТОП преди доста време и имам макс точки. По онова време изпита беше само на място. Важно е да имаш развито логическо мислене и да знаеш как да решаваш тестове.
Не мисля че ТОП е труден изпит.
Относно ГАП иър, предпочитам това отколкото да запише специалности, които не й харесват и после да сменя.
И да си похваля гарджето, защити C1 по немски.

Последна редакция: вт, 11 фев 2025, 23:02 от Tina*

Общи условия

Активация на акаунт