Отговори
# 720
  • у дома
  • Мнения: 8 026
Здравейте,
моля за помощ за задача 3 клас.
На мястото на ? какво се търси?


Предполагам ,че сбора на двата реда е един и същ.Събирате числата на първия ред и намирате общия сбор.После от този сбор изваждате известното събираемо от 2 ред,за да намерите какво има в празното квадратче.

Последна редакция: пн, 01 дек 2025, 13:10 от svetlaem

# 721
  • Мнения: 4 412
Здравейте,
моля за помощ за задача 3 клас.
На мястото на ? какво се търси?



Трябва да съберете двете горни числа.  На долния ред да извадите даденото число от сумата на горния ред, за да получите каквото липсва:

438+562= 1000
1000-232= 868

# 722
  • Мнения: 9 135
Учили ли сме как се пресмята корен квадратен? Не знам защо ми се сгрува, че съм учила как се изчислява, но не мога да се сетя. Явно не умея и да търся в нета, защото не намирам обяснение.

# 723
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 411
Да, учили сме. С деление беше, но не помня нищо по-конкретно като метод.

# 724
  • у дома
  • Мнения: 8 026
Учили ли сме как се пресмята корен квадратен? Не знам защо ми се сгрува, че съм учила как се изчислява, но не мога да се сетя. Явно не умея и да търся в нета, защото не намирам обяснение.
1992 беше в уч програма на 7 кл,после го махнаха.

# 725
  • Мнения: 9 135
Благодаря, явно правилно си спомням. А как се пресмята някой сеща ли се?

# 726
  • Мнения: 9 521
Спомена ми не е за "изчисляване" по методика, а за търсене в четиризначната таблица...
Другото беше:
- Започваме да разлагаме на прости множители, групираме ги две по две еднакви и така.
- Намираме две числа на втора степен, които обграждат достатъчно близо числото и пробваме. Не наред, а ако завършва на 6 например, пробваме число в диапазона, завършващо на 4 или на 6. Или ако завършва на 9 пробваме с число завършващо на 3 или 7.

ПП: пример
2916= 2 . 2 . 3 . 3 . 3 . 3 . 3 . 3 = 54 . 54
 502<2916<602 завършва на 4 или на 6, прибваме с 54 и 56

Последна редакция: вт, 02 дек 2025, 18:40 от peneva_a

# 727
  • Мнения: 17 470
peneva_a, аз имам спомен и за двете. Четиризначни таблици ползвахме за корени, които не са точно число, например √3. Набор 1972 съм, т.е влизало е в програмата от 80-те години на миналия век.

# 728
  • Мнения: 711
Ако говорим за приблизителни стойности, то може и така: да кажем, че имаме да сметнем корен от 5. Взимаме някаква приблизителна стойност (знаем, че е между 2 и 3, понеже те имат точни корени и даже знаем, че е по-близо до 2, но ще вземем нарочно по-далечна, че да става и за деца), да речем 2,5. Делим 5 на тази стойност, получаваме 2. Образуваме средно аритметично на делителя и частното, т.е. 2,5+2=4,5 и делим на 2. Получаваме 2,25. Делим търсеното подкоренни 5 на новата ни приблизителна стойност 5:2,25=2.2222... Пак образуваме средноаритметично (2,25+2,22)/3=2,235. Т.е. корен от 5 е приблизително 2,235. Проверка с калкулатор ми дава 2,236.

Общи условия

Активация на акаунт