Етажна собственост – такава, каквато си я направим. Тема № 15

  • 9 508
  • 252
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 3 947
Да, благодаря

# 211
  • Мнения: 14 519
Аз също съм в София. Всяка година се вписвам през последните 4 години. Винаги ми искат заявление и копие от протокола от общото събрание, на което съм избрана. Винаги ми издават удостоверение за срока, за който съм избрана. Такси никога не съм плащала.
Сега през декември ще имаме събрание и пак ще има избор на домоуправител. Не знам защо ми се върти в главата, че преди няколко месеца някой сподели в темата, че удостоверенията вече се издавали от столична община, а не от локалните общини???



Информация за Пловдив (тя би трябвало да е еднаква за страната):
https://iztochen-plovdiv.bg/etazhna-sobstvenost/

Писаха, да, но на нас тази година март или април го издадоха от локалната.
Не те ли избират за 2 години колкото е мандата?
То, ако ходиш да се впишеш е нормално да носиш документ, но ако минат повече от 2 години и не си отишла не те отписват от общината.
Те искат да ме избират за две години, но аз не искам Joy и се възползвам, че в закона се казва " до 2 години" . Така и така, ако няма поводи за друго, то задължително имаме събрание в края на годината да се отчетем, да се похвалим и оплачем, та и домоуправител можем да си изберем. Лошото е, че наистина никой не иска. Едвам навих една съседка преди 3 години да стане касиер.

# 212
  • Мнения: 164
По този начин може да останете без домоуправител и в безтегловност като нашия вход - три поредни събрания за преподписване на договора за професионален домоуправител пропадат поради липса на кворум, при все че нагласите са на повече от 50% да му се поднови мандата. Прекалено много от апартаментите във входа май са под наем и собствениците не си правят труда да присъстват или да упълномощят пълномощник.

# 213
  • Мнения: 14 519
По този начин може да останете без домоуправител и в безтегловност като нашия вход - три поредни събрания за преподписване на договора за професионален домоуправител пропадат поради липса на кворум, при все че нагласите са на повече от 50% да му се поднови мандата. Прекалено много от апартаментите във входа май са под наем и собствениците не си правят труда да присъстват или да упълномощят пълномощник.
При нас хората са си собственици. Малък вход сме и винаги присъстват почти всички.

# 214
  • Мнения: 6 091
Здравейте,
Моля за мнение относно избор и регистрация на нов ПД.Това е информацията от близък
Към момента ЕС е с ПД, но желае да го смени поради лошо управление, липса на отчет и прозрачност.Точката за предизвестие  на действащия ПД и избор на нов не е включена в съобщението и същото е поставено 1 ден преди ОС на ЕС. Обяснението, което е дадено е, че е в други/разни.
 По закон в момента избор на ПД не може да бъде направен въобще. Регистър няма и  ОС може да вземе решение единствено да възложи дейностите по поддържането на общите части на ЮЛ или ФЛ - чл.11 ал.1 т.11, буква "Б".
Предварително благодаря!

# 215
  • Мнения: 76 568
Е как да няма вариант...чл.12, ал 2 ЗУЕС, и действате. В искането вписвате вашето желание в дневния ред да има точка за изцор на нов управител-посочвате и члена, алинея и точката за това.

# 216
  • Мнения: 6 091
Благодаря teta75, но при липса на регистър възможно ли е да се възложи управлението. Към момента режимът е уведомителен. Повечето ПД са ЕООД и с капитал от 2 до 100лв.Остава задължителната застраховка на ПД при възникнали съдебни дела?

# 217
  • Мнения: 76 568
Какъв регистър?
За сдружение ли говорим..или друго...

# 218
  • Мнения: 6 091
Какъв регистър?
За сдружение ли говорим..или друго...
Регистър за ЕС и регистрация на ПД.
Няма сдружение ЕС.

# 219
  • Мнения: 76 568
Не разбрах пак.

# 220
  • Мнения: 6 091
Благодаря teta75.  Консултант им е отговорил следното:" общината е задължена да регистрира управителя по чл.46б от ЗУЕС /при подадени изрядни документи/ независимо че е отменена разпоредба. Това е становище на МРРБ. Също така следва да бъде издадена Служебна бележка ако е поискана."

# 221
  • Мнения: 76 568
Остава уведомлението и вписването в общината на управителите. После вече самата община си подава до централизирания регистър, когато там в обозримите следващи 10 години се появи.
Това намерих...тоест постарому вие си подавата до кмета, и сте до там. После той да се оправя с тия от МРРБ-то
Скрит текст:
Чл. 47е. (Нов - ДВ, бр. 82 от 2023 г., в сила от 31.12.2024 г.) (1) Управителните съвети (управителите) се вписват в Единния централизиран регистър на етажната собственост, поддържан от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, чрез съответната община по местонахождението на сградата в режим на етажна собственост. Общинската администрация има задължение да въведе информацията в регистъра на етажната собственост в 14-дневен срок. В регистъра на етажната собственост се вписва информация за всички управителни съвети (управители) на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост или за професионален управител-търговец, избран по реда на чл. 19, ал. 8, адресът на етажната собственост, идентификатор на сградата, имената на членовете на управителния съвет (управителя) или на професионалния управител-търговец, вписан в регистъра по чл. 47а, ал. 1, т. 1, на членовете на контролния съвет (контрольора) и на касиера заедно с копие от протокол, телефони за връзка, електронните адреси на членовете на управителния съвет (управителя), размерът на определените ежемесечни вноски за фонд "Ремонт и обновяване" и брой самостоятелни обекти в сградата.

(2) При вписване в Единния централизиран регистър на етажната собственост кметът на общината или оправомощено от него длъжностно лице проверява дали са спазени изискванията на ал. 1. След извършване на проверката управителният съвет (управителят) се вписва от кмета на съответната община или от оправомощено от него длъжностно лице в регистъра на етажната собственост, поддържан от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

(3) Когато кметът или оправомощеното от него лице установи, че предоставените данни за вписване са непълни или неточни, той указва на председателя на управителния съвет или на управителя да отстрани непълнотите или неточностите в 14-дневен срок. Когато те не бъдат отстранени в посочения срок, кметът на общината постановява мотивиран отказ за вписване. Отказът се връчва на председателя на управителния съвет или на управителя на етажната собственост, или на професионалния управител-търговец, избран по реда на чл. 19, ал. 8, незабавно и може да бъде обжалван по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

(4) Общинската администрация определя идентификационен код на етажната собственост, който остава непроменен след вписването. Редът за определянето му се определя с наредбата по чл. 47а, ал. 3 на министъра на регионалното разв 


ПС..тя е отменена разпоредбата на чл.46, но на нейно място има нови, чл.47 с всичките му подточки..така че материята е уредена, няма празнота в правота. Заменена е с нова просто.

# 222
  • Мнения: 4 907
Здравейте отново, в нашия вход се оказва, че електромерите на стълбище и асансьор не са с регистрирани партиди и от енергото пишат служебна консумация на електроенергия, която е сравнително висока. След посещение на нашият Управител са го уведомисли, че не може да се прехвърли партидата на самия вход, а трябва да е на частно лице, което не постижимо. Никой собственик няма да иска общ електромер на името си. Има ли някаква законова наредба по въпроса? Благодаря предварително!

# 223
  • Мнения: 76 568
Имат си партиди....нашата се води "стълбшще"...така изписва и на касовия бон.
Нямаме служебно назписване...за какво става въпрос, пжясни какво начисляват горница?
За нов блок ли става дума....

# 224
  • Бургас
  • Мнения: 4 563
при нас един съсед е писан за титуляр, не виждам какво е притеснителното, сумата е малка и се плаща редовно, ако не се плаща - просто ще изключат тока

Общи условия

Активация на акаунт