МОН - промените продължават (8)

  • 14 330
  • 255
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 4 795
Защо НЕ знаем математика или знанието като религия
https://www.facebook.com/photo?fbid=4157890211145553&set=a.1435655083369093

# 91
  • София
  • Мнения: 5 565
Не знаем математиката, защото не е нашето. И да направи Питагор учебния план, и да преподава лично, резултатът пак ще е същият. Какъв е този зор всички да стават математици, ама става досадно вече. Грешка. Стана досадно преди 15-20 години. Сега е престъпление и убиване на таланти в редица други сфери. 6 часа учи един петокласник да решава задачи в училище и после двойно за домашни през седмицата. Не може да си завърже обувките, не може да си напише името без 3 правописни грешки, ама да знае там да решава Питагоровата теорема, че на министърчето му е важно за петилетката инженери Unamused

# 92
  • Мнения: 5 008
Абсолютно съм съгласна с теб! За да станеш инженер, освен Питагоровата теорема, много е важно да имаш умения, като например да си вържеш връзките на обувките, да си уфатен, не само ра решаваш задачи. А да му кажа на министърчето, че балами да стават инженери няма вече. Беше време когато ставахме, сега не искаме и за внуците, има по-хубави професии.

# 93
  • Мнения: 4 795
Цитат
И да направи Питагор учебния план, и да преподава лично, резултатът пак ще е същият
Питагор точно не бива да ни прави учебен план. Щото школата му си е била направо секта, братство на посветените, обожествяващи своя учител.  Sweat Smile

# 94
  • София
  • Мнения: 5 565
Явно е някаква традиция в математическите среди, защото и сега е същото, но Питагор не е един, а няколко хиляди колежки по математика, които взели страха на петокласниците, колят и бесят в класната и учителска стая. Bowtie

# 95
  • Мнения: 13 047
За съжаление те само берат плодовете на малките класове. Отделно часовете за упражнения на взетия материал са нищожно малко.

# 96
  • Мнения: 9 005
Мен пък ме дразнеха многото часове по история. В девети и в десети клас имах чувството, че освен история нямат нищо друго. По два редовни часа математика и четири часа история седмично. И на двамата им беше писнало от този предмет. Физика и химия имаха по час и половина само седмично, обаче учене на история до откат. И така и нищо не научиха в крайна сметка, защото изпитванията бяха основно на фактология.
Малкият сега е 11 клас. Щастлив е, че учи единствено профилни предмети, които сам си е избрал.

# 97
  • Мнения: 2 712
Децата не само по математика не знаят. Не знаят и по история, и по география, и по биология.
Не знам защо сме се вманиачили в математиката толкова, трябвали инженери, ама ако може безплатни. Ами като не е учена история, няма как да се разбере, че инженери без пари не работят...исторически е доказано. Ама при нас всичкото е като в онзи виц, може ли мъж да забременее, не, не може, но опитите продължават

Последна редакция: пн, 20 окт 2025, 16:56 от Априлски душ

# 98
  • София
  • Мнения: 5 565
Голяма дебилщина е историята в 10 клас. Едва ми стигат нервите да я преподавам. Препускане през милион години история.
Манията по математика е заради Вълчев и идеята му за ДЗИ по дисциплината. Нелепо.

# 99
  • Мнения: 2 712
Това, че учебниците по история за нищо не стават е абсолютната истина. Специално са мислени така, с цел децата да се отвратят и да лапат само гола пропаганда.
Изобщо където и да го барнеш нашето образование, все е зле

# 100
  • Мнения: 3 546
Ами, не е мания на Вълчев математиката. Още по-малко ДЗИ-то по математика. То е опит да реши проблема и действията му изглеждат като мания, защото е една суетня, която не решава проблема.
Щом техническите университети приемат с БЕЛ, понеже ще трябва да затворят, ако не го правят, значи имаме огромен проблем с математиката.
Трябват инженери, отделно и в други направления без нужното ниво по математика, качеството на специалистите, които се подготвят е съмнително.
Разбира се, ако като немците, след 4 клас съкратим сериозно броя на учещите достатъчно математика, воят ще е по-голям.
И големи мантри за практическото обучение и наизустяването. Да се учили да мислят. Чудесен призив като желанието за мир на миските. Нали, за да мислиш, трябва и да понатрупаш багаж, с който да боравиш.

# 101
  • София
  • Мнения: 5 565
Не съм чула Вълчев да говори за нещо различно от часовете по религия и математиката, честно казано. Даже прати всички шестокласници от вчера за днес на външно по математика. А, да, веднъж нахрани либералите, защото не одобряват консервативните ценности на православието, та малко на едни фанатици от изтока ми прозвуча.
Друго от този ни съм видяла, ни съм чула.

# 102
  • София
  • Мнения: 16 334
Е, как не си чула и видяла? От самото начало Вълчев говори за увеличаване на часовете по математика и природни науки. За първи път направи изпита по математика в 7-ми клас интегриран, включващ и други предмети. В публикуваното предложание за промяна на рамковите учебни планове е предвидено увеличаване, както на часовете по математика, така и по всички останали предмети, вкл. бел и история. За сметка на орязване на чуждите езици.

# 103
  • Мнения: 3 546
Да не смесваме тезите просто.
Вълчев е друга тема, различна от това трябва ли да се учи (повече) математика или да приемем, че не е "тяхното" на децата.

# 104
  • Мнения: 4 795
Ами не! Темата е МОН сега начело с Кр. Вълчев и промяната в образованието ни.
Ако ще съобщаваме тук чие дете как е с математиката и негова ли е или не, ще ни трябва статистик да обобщава данните, аналитик да ги анализира и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт