Проблеми малки и големи с нашите деца

  • 383 040
  • 2 568
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 583
За да се предполага, че едно дете е хиперактивно и с дефицит на концентрация - така наречения синдром на ADHD,трябва да се направят изследвания. Когато ни правиха психологическото изследване в МА писаха така - "установяват се сериозни зрително-перцептивни нарушения, може да да се подозира дискалкулия. Касае се за дете с добър интелектуален потенциал, но с изразено несъответствие на вербалната и невербалната част, което е предиктор на обективни обучителни затруднения. Нуждае се от признаване на статут на дете със специални образователни потребности и индивидуализиран подход" - но имате ли ги тези изследвания и епикризи смятайте, че в училищата гледат с ужас на такива деца, защото на никого не му се занимава. Да, трябва да се работи с децата, но уви никой не желае.

# 301
  • Мнения: 1 843
И да допълня към поста на korni6onko , че преди да ви запишат час, по телефона се провежда един доста задълбочен разговор относно причините, поради които мислите, че има наличие на подобен синдром. Възможно е и да откажат, ако сметнат, че нямате основания за подобни съмнения.
Часовете се записват доста време напред, до Терзиев се стига трудно, явно защото всички искат при него.

С една дума, не мисля, че така лековато се поставя подобна диагноза, специално в МА.

Единственото затруднение, според личното ми виждане е, когато детето е осиновено по-голямо. Там трябва или да се поизчака и да се види след време, когато доста дефицити са компенсирани, или да се намерят много специфични специалисти, запознати както с особеностите на престоя в институция, така и със самият синдром.

Между другото, цари масовото схващане, че хиперактивността се отличава със задължително  по-буйно поведение, но не винаги е така. Въпреки това, оставам на мнението, че е по-добре да се открие навереме и да се работи с детето, отколкото да търсим по-прости обяснения. Със сигурност бихме спестили доста проблеми на детето, особено в училищната възраст.

# 302
  • Мнения: 583
Доктор Терзиев изказа мнение, че (точно при нас) е трябвало доста по рано да се направят тези изследвания - не на 13 годишна възраст, а на 8-9 годишна, защото колкото по рано се започне работа, а не лечение, с такива деца толкова по бързо детето ще влезе в ритъм, и проблемите няма да са толкова големи, както в нашия случай. Защото при нас се препокриват - хиперактивността, дефицита на концентрация ,бушуването на хормоните, осъзнаването и т.н.

# 303
  • Мнения: 1 843
Съгласна съм, няма спор. Затова подчертах - при децата осиновени след години престой в институция е по-трудно диагностицирането. Много неща се преплитат.

# 304
  • Мнения: 583
Съгласна съм, но нашият син има престой в болницата само 15 дни.

# 305
  • Мнения: 2 084
И при двамата има прояви и симптоми на хиперактивност, но са много различни. Мисля, че престоя там предизвиква проява на симптоми, наподобяващи тези на хиперактивност. Не съм ги тествала, въпреки препоръката за детски невролог. Много мислих и се отказах. За щастие имам познания и опит, които модифицирам и използвам, експериментирайки с децата си. Всичко написано, което съм открила по въпроса за хиперактивността не отчита факта, че децата имат престой в институция, а това според мен е ключа. Много видима е промяната при Вики и поне когато е с мен не се проявяват признаци на хиперактивност, а препоръката за невролога беше за него. И определно смятам, че точно осъзнаването и отработването на нвеговата лична история има своето силно влияние върху проявите на хиперактивност и агресия. Допълнително нещата се усложняват от неадекватните реакции и отношение към детето в детската градина, която при всички случаи носи аналогоя с едно друго място, което една част от него помни.

# 306
  • София
  • Мнения: 9 517
Имам едно питане, което може би е по-скоро за Нашите деца, но първо ще пробвам тук - значи, проблемът е с говоренето - знаете, че Исак почти не говореше в началото на октомври, от тогава трупаше думички, постепенно започна да прави изречения, които граматически не са верни, но не това ме притеснява - притеснява ме, че изговаря думите неправилно - почти на всяка дума заменя началната буква с Т, например - Боли ме крачето става Толи ме тачето, Не мога - Тмога и така нататък, буквата Т присъства и в средата, като заменя някои съгласни - обикновено С, З, Р и т.н. Доста е трудно да го разбереш, какво казва, трябва голяма доза въображение. Когато разделите думата на срички - кра-че-то, детето си я казва правилно, но като трябва да я произнесе като една дума става тачето. Въпросът ми е - да го коригирам ли, когато неправилно произнася думите или да го оставя сам да изглади този проблем  newsm78?

# 307
  • Мнения: 583
Посъветвай се с логопед, но мисля че всичко ще се нареди.При моят син пък всички думи окончаваха на -на, -ни, -но. Като пример - камъни - канини, бонбони - бонини. А когато започна да казва "р" навсякъде където трябва да има "л" той слагаше  "р".

# 308
  • Мнения: 1 843
Ще ти кажа, че можеш да изчакаш още малко.

При Ирина също тръгнахме от безумно ограничен речник и неправилно произнасяне на думите. Постепенно, чрез игра, която си измислихме започна да изчиства някои проблеми. Днес няма нищо общо с бебето, което беше.
Това със сричките също много й помогна.

Но виждам, че аз оттук нататък не мога да се справя.
Някои говорни проблеми като шиптящите звуци се дължат на отворената захапка, това е ясно, други като разместване на съгласни, на срички и т.н. също още ги има. Трудно произнася Х, голям майтап е като иска да каже, че й има нещо на окото... укото, абе, укотооооо - ухото, с една дума. Това е пример, има много други. Аз я карам да покаже с ръка на кое, но хората навън трудно я разбират. Тотално смесва звуците Ц, Ч, Ж, Ш. П и Б също са трудни.

Затруднява се още със структуриране дори и на прости изречения, друг път ме смайва с интелектуални изрази.

Но това, което ме кара да се обърна към логопед е, че виждам, че се нервира, когато не може да се изкаже и не я разбират. Вбесява се! А и децата в 3-та група на детската, вече са доста зли едни към друго. Оплаква се, че й се подиграват.

Ако искаш, поизчакай още, ако не се справя добре, потърси помощ. Всъщност, там ги занимават с доста забавни неща и не им е неприятно.

# 309
  • на път
  • Мнения: 2 804
......проблемът е с говоренето - знаете, че Исак почти не говореше в началото на октомври, от тогава трупаше думички, постепенно започна да прави изречения, които граматически не са верни, но не това ме притеснява - притеснява ме, че изговаря думите неправилно - почти на всяка дума заменя началната буква с Т, например - Боли ме крачето става Толи ме тачето, Не мога - Тмога и така нататък .....

С подобни на вашите проблеми и ние ходихме и при логопед  и при ортодонт. Логопедът ни каза, че трябва да се притесняваме след 4тата година на детето, а градивни занимания със специалист започват след 4,5/5 година на детето. Посъветва ни да пеем повече песни като много полезни било пеенето заедно със DVD възпроизвеждане за да наблюдава правилната артикулация и постановка на устата ....
Това което забелязвам днес е, че като говори бавно всичко е ОК, но почне ли да говори бързо замазва звуците  (за жалост и ние сме бързореки).

# 310
  • София
  • Мнения: 9 517
Благодаря на всички, Д-ива много ме успокои за годините - не ми се искаше да го водя още на логопед, понеже все още сме в период на адаптация. За сметка на българския език, английският ни е на висота  - трябваше да го видите, как пее Happy birthday to you  - беше нещо от сорта татитанти ду ю Laughing.
Дар, и Исак се нервира като не го разбера, направо побеснява и почва да крещи, затова не го назорвам много-много.

# 311
  • Мнения: 1 843
Фокс, аз си я разбирам, ама тя иска всички да я разбират. При децата разлика от две години понякога е огрооомна. Исак е от "бебешката група", според моята малка дама. Wink

# 312
  • София
  • Мнения: 9 517
Фокс, аз си я разбирам, ама тя иска всички да я разбират. При децата разлика от две години понякога е огрооомна. Исак е от "бебешката група", според моята малка дама. Wink
СПАМ - бебешка друг път - ние си имаме ухажорка, която е в първи клас  Mr. Green

# 313
  • Мнения: 380
Фокс, аз си я разбирам, ама тя иска всички да я разбират. При децата разлика от две години понякога е огрооомна. Исак е от "бебешката група", според моята малка дама. Wink
СПАМ - бебешка друг път - ние си имаме ухажорка, която е в първи клас  Mr. Green

Пак хубаво, че е само една:) Ние пък говорим в инфинитив:) Когато се разбираме де:)

Ама дестката е страхотен катализатор за говорене. Кат му трябва да коминикира с другите гадини няма избор:) Иначе си играе сам...

# 314
  • Мнения: 42
....... заменя началната буква с Т, например - Боли ме крачето става Толи ме тачето, ...........

Фокс, връщаш ме 20 и кусур години назад. Брат ми е с 10 год. по-малък от мен и ясно си спомням, че цяла година - от 3 до 4 годишна възраст заменяше почти всички начални букви на думите с "Б". Баба Беца, Баба Бота /баба Мота - прабаба ни/, Бода /вода/, Ботор /мотор/ и каквото още се сетиш. По същата причина наричаше мама БАБА, което естествено я вадеше от релсите много качествено  Laughing

След няколкомесечен гърч, с майка ми установихме, че от една страна му е по-лесно и звучно да говори така, но от друга го прави нарочно, защото с всяка дума мигновено привличаше вниманието и провокираше разговор с пояснения как трябва да се говори. Щом го хванахме да се хили като пача на опитите да го вкараме в пътя, спряхме да го натискаме и той сам спря. С една дума го беше обърнал на игра. Не мисля, че има от какво да се притесняваш Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт