Откровено казано съм раздвоена в отговора.
Може да се устои физически с многократни обяснения на причина и следствие стил “Няма да имаш телевизор в стаята, защото има в хола, защото телевизорът излъчва, защото статистиките показват, че децата с телевизор в стаята си затъпяват и т.н. ” и категорична позиция на родителите - децата накрая свикват и се примиряват. НО не може да е устои на всичко и трябва да се действа селективно, т.е. да избереш най-малкото според теб зло. В противен случай действително детето започва да се чувства подтиснато или най-малкото изолирано. Ще дам два примера:
Надпреварата в класа на дъщеря ми е по линия на компютри, телевизори в стаята, GSM-и, при момичетата аксесоари на H20 (преди беше на Winx). Родителите на съученичка на дъщеря ми са против интернет и кабелна телевизия вкъщи. Детето е прекрасно възпитано, будно, културно, но по някакъв начин отхвърлено от масата, защото няма възможност да си чати по скайпа със съучениците, пък и героините от двата сериала на са й известни, защото по ефирните телевизии не ги дават, откъдето изпада малко в изолация.
Аз съм категорично против скъпите GSM-и с безброй функции, защото за мен това е само апарат за телефонна връзка. Да, но независимо от милярдите ми обяснения, че телефонът е само средство, а не цел, дъщеря ми си превърна във фикс идея притежаването на по-хубав апарат. След четири години мълчелива борба помежду ни го получи, защото просто не издържах на непрекъснатите коментари кой какво имал, кой модел какъв бил и т.н. и защото не исках повече да фокусира желанията си в материалната сфера.
Що се отнася до това кой колко е беден и богат, единствено допустимия за мен отговор е, че всеки човек има различни приоритети и това, което за един е бедност, за друг е богатство.