Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 1 020
  • Мнения: 153
Значи остават- документ от банката, служебна бележка за доходите, копие на договора за кредит, копие на ипотеката, справка от Агенция по вписванията, декларацията за съпруга е включена в бланката на дан. декларация, допълнете ме ако пропускам нещо.

# 1 021
  • Мнения: 1 387
Опишете какво представлява този документ от банката, включва ли дата на която е сключен кредита и всичко останало, за което миналата година представях договорите за ипотека и договора за кредит и погасителния план и т.н. и т.н  Laughing Че беше голяма бумащина, а от Агенция по вписванията не трябва ли да вадя документи тази година?
Нашето удостоверение включва дата и размер на кредита и след това с едно изречение е посочен размера на лихвените плащания върху главницата в евро и лева. Друго няма. Явно в различните банки издават различни документи. Справката в Агенцията по вписванията НАП ще си правят сами.
KOTE, благодаря за отговора, но аз питах за декларацията, която пише, че трябва да се приложи, че съпругата/съпруга няма да ползва данъчното облекчение за 2010. Дали е свободен текст или е някаква бланкова?
Иначе, и за другото не ми е много ясно: аз никога не съм подавала лично годишна данъчна декларация - държавен служител съм (както и съпругът ми) и всичко става по служебен път. Сега как ли трябва да постъпя?

Последна редакция: пт, 21 яну 2011, 22:55 от marini

# 1 022
  • Мнения: 153
Декларацията е бланкова и вече е част от самата данъчна декларация, мисля че на последната страница я има само попълвате имената на съпруга, може да я погледнеш на сайта на НАП

# 1 023
  • Мнения: 3 869
Ако в документа от банката няма дата на сключване на договора за кредита и кой е ипотекирания имот, ще трябва да се подаде и копие от договора и от нотариалния акт... Справките в А-ята по вписванията могат и сами да си ги направят, но много ме съмнява това чудо "сътрудничество между институции"... С ЕСГРАОН би трябвало да е по-просто, но пак - един Господ знае...  ooooh!

# 1 024
  • Мнения: 153
Пишете, ако не е нужен документ от Агенция по вписванията, че той миналата година ми струва 20 лв. доколкото си спомням. Пишете и какво включват документите ви от банката, че ми искат 30лв и не знам какво толокова ми спестяват, миналата година пресдставих вносните бележки.

# 1 025
  • Мнения: 204
Вече писах, че се изисква само документ от банката за платени лихви, служебна бележка за дохода и декларацията по чл.50 от ЗДДФЛ. Повярвайте ми това ми е работата.

# 1 026
  • Мнения: 5 178
mamino, има ли конкретен формат за платените лихви
аз имам следното лихвен лист, който показва размера на лихвата, остатъчния дълг, сумата за лихва платена всеки месец

# 1 027
  • Мнения: 204
mamino, има ли конкретен формат за платените лихви
аз имам следното лихвен лист, който показва размера на лихвата, остатъчния дълг, сумата за лихва платена всеки месец

Напълно достатъчно е за подаване на декларацията, при проверката след това, ако е необходим някакъв документ ще го поискат.

# 1 028
  • Мнения: 3 869
Напълно достатъчно е за подаване на декларацията, при проверката след това, ако е необходим някакъв документ ще го поискат.

Е, то точно там е проблемът.... Можеш да си подадеш декларацията и без приложени бележки към нея, но после ще ти ги поискат. Това "после" обаче трае от 15 до 30 дни според колко е натоварено дадено поделение на НАП, после следва нова разходка до поделението, допълване на каквото липсва, което може да отнеме от 5 мин до час според това дали има и други допълващи, колко е натоварен съответния инспектор и пр...

Просто ще чакаме някой да си подаде декларацията и да си получи парите, тогава ще се знае вече какво може и какво не....

# 1 029
  • Sofia
  • Мнения: 690
mamino, има ли конкретен формат за платените лихви
аз имам следното лихвен лист, който показва размера на лихвата, остатъчния дълг, сумата за лихва платена всеки месец

Напълно достатъчно е за подаване на декларацията, при проверката след това, ако е необходим някакъв документ ще го поискат.

А погасителния план не е ли необходим?

# 1 030
  • Мнения: 5 178
погасителния план за 2010 практически се съдържа в този документ, много ми е интересно за какво са му на НАП погасителните планове за 2011

# 1 031
  • Sofia
  • Мнения: 690
Да, и аз това се чудя, трябва им погасителния план за 2010, а не за 2011 например...

# 1 032
  • софия
  • Мнения: 49
Здравейте момичета, документът от банката непременно удостоверение ли трябва да е или може заверена справка с движението по сметката за 2010 /от което се вижда и размерът на платените лихви / + заверен погасителен план?

# 1 033
  • Мнения: 270
здравейте, записвам се да следя темата и успех на всички които ще подават декларации  Peace

# 1 034
  • Варна
  • Мнения: 684
ИМА ЛИ ЕЛЕКТРОННА ДЕКЛАРАЦИЯ КАТО МИНАЛАТА ГОД. ПО ЧЛ. 50

Общи условия

Активация на акаунт