Математически турнири 2

  • 60 792
  • 762
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 7 248
ucu, благодаря  bouquet
някой може ли да ми каже защо моята хубостница я няма? Двете й приятелки, с които беше в една стая, са в списъка. Знам, че не се е представила блестящо, ама чак да я няма в класацията... и изобщо като цяло организацията куцаше...

А, разбрах Confused Явно не е постигнала 50% от макс. резултат...

# 286
  • Мнения: 306
Лекси,
провери в училището, където се е явявала. Там трябва да има списък с резултатите на всички деца, явили се в съответното училище.
Възможно е да има и пропуск при обобщаването.

# 287
  • София
  • Мнения: 7 248
Лекси,
провери в училището, където се е явявала. Там трябва да има списък с резултатите на всички деца, явили се в съответното училище.
Възможно е да има и пропуск при обобщаването.
А, не ми се вярва Grinning. Просто математиката не е стихията й и май повече няма да я тормозя Tired

# 288
  • Мнения: 111
Честито на всички дечица и на техните родители, които са доволни от резултатите си!

Искам да кажа на Някой си, че е редно да признаем добрите резултати на всички деца, независимо от това дали учат в държавни или в частни училища. Стига вече с тази дискриминация към децата от ЧУ. Вече взе да ми идва в повече подигравателното ви отношение към дечицата, които са се постарали и са се представили наистина чудесно, но са виновни, според вас, за това че учат в ЧУ. Ако някои от тях сега са се провалили или не са доволни от постигнатия резултат, това не означава, че не учат достатъчно или училището им не е на ниво. Може просто да не са били достатъчно концентрирани в този момент или да не са се чувствали добре. Кой знае, може пък на следващото математическо състезание точно тези деца да са сред първенците. Всеки един човек, колкото и умен да е той, си има своите върхове и падения. Това състезание учи децата да полагат усилия, да се борят до край и никога да не се отказват, дори и да са загубили първата или втората битка. Защо трябва да се правят такива кардинални заключения, че децата от ЧУ не се представят така добре, като децата от ДУ? Все пак да не забравяме, че броя на ЧУ в България никак не е голям и не може да правим такива сравнения, защото държавните училища превъзхождат частните, както по численост на училища, така и по численост на класовете. При това съотношение, смятам че частните училища са се представили не достойно, както се изразихте г-н Някой си, а отлично!    

# 289
Честито на всички дечица и на техните родители, които са доволни от резултатите си!

Искам да кажа на Някой си, че е редно да признаем добрите резултати на всички деца, независимо от това дали учат в държавни или в частни училища. Стига вече с тази дискриминация към децата от ЧУ. Вече взе да ми идва в повече подигравателното ви отношение към дечицата, които са се постарали и са се представили наистина чудесно, но са виновни, според вас, за това че учат в ЧУ. Ако някои от тях сега са се провалили или не са доволни от постигнатия резултат, това не означава, че не учат достатъчно или училището им не е на ниво. Може просто да не са били достатъчно концентрирани в този момент или да не са се чувствали добре. Кой знае, може пък на следващото математическо състезание точно тези деца да са сред първенците. Всеки един човек, колкото и умен да е той, си има своите върхове и падения. Това състезание учи децата да полагат усилия, да се борят до край и никога да не се отказват, дори и да са загубили първата или втората битка. Защо трябва да се правят такива кардинални заключения, че децата от ЧУ не се представят така добре, като децата от ДУ? Все пак да не забравяме, че броя на ЧУ в България никак не е голям и не може да правим такива сравнения, защото държавните училища превъзхождат частните, както по численост на училища, така и по численост на класовете. При това съотношение, смятам че частните училища са се представили не достойно, както се изразихте г-н Някой си, а отлично!    

Къде пък се видя подигравателно отношение към дечицата от ЧУ? Shocked Като гледам напиал съм това " не искам да омаловажавам труда на никого - всеки който е в челото е показал качества".  Да не говорим, че не бях аз този, който намеси темата "ЧУ спрямо ДУ". Аз най-хрисимо съм си писал само по темата, естествено докато не ме провокират Twisted Evil А и тогава се старая да съм обективен. Ако имам някакви резерви то те са към ЧУ изобщо, а не към децата, които учат там.

Що се касае до броя на ЧУ спрямо броя на ДУ - вярно е, че първите са по-малко, но от друга страна ДУ, чиите ученици се класират масово в челото на такива състезания, се броят на пръстите на ръцете. Същото е и положението с ЧУ - 2, 3 или 4 ЧУ класират редовно деца на състезания. Останалите са в миманса, независимо от собствеността им. И понеже ДУ са повече от ЧУ следва, че много по-голям процент от ДУ са миманс, отколкот ЧУ. Това си е обективен извод и показва, че не съм толкова пристрастен. Според мен ЧУ може да не са най-добрите училища, но си имат добро ниво, за разлика от 70% от ДУ, където е пълна трагедия.  

# 290
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Вярно нещо наблюдавам, че вече тези състезания от година на година се превръщат в някаква простотия от страна на някои хора. Абе хора, аз не съм се явявала на такива е станала съм човек. Дори случайно съм говорила с един от организаторите на тези - ами и той като малък се е явявал, но не е блестял с резултати, но сега блести с това, че успява да се занимава с деца успешно при това ги кара да си движат акъла, а не да правят глупости децата. Дори на деца с нисък резултат ги кара да са важни и не чувствуват, че да речем не са успели на дадено състезание.

За мен децата в ЧУ имат това насреща си, че в клас са по-малко и учителя може повече да им обърне внимание и от там общата им култура остава по-трайна. Е моите не са в ЧУ, но се старая аз дори с чужда помощ да им помогна в обучението. Днес гении утре седят на стари лаври и се окалпазаняват.

Има и нещо такова, че много деца са умни справят се добре, но никога не ходят на такива състезания и накрая дори завършват със златен медал.



Лекси, не я тормози, но ако иска да ходи.


Сега ми разказваха за едно дете, че така сбърква учителката фамилията на едно дете и вместо едно праща друго, което се било представило много посредствено - в последния момент заменят болно и детето случайно тръгва на състезание и се представило най-добре и сега си го взимат задължително и все се представя много добре. Детето ходи с желание.

# 291
  • Мнения: 14 954
Разбирам че това е тема за родители, които се интересуват от математика, но не мога да се съглася , че класиране на дете в този турнир е критерий за училището.
Някой си, рядко пиша, във форума, но ви чета редовно, Вие определено сте настроени срещу частните училища. А мое лично мнение, че на база на едно участие в състезание не могат да се правят кардинални обобщения.За вас призово място в състезание е неимоверна амбиция, но освен математиката, която безспорно е важна има и още ред други учебни предмети, по които също има олимпиади провеждат се състезания, да не говорим за чуждите езици, където се покриват сертификати.Но тази истерия я има само при математическите състезания.
Ок СМГ почти винаги е на призовите места в математическите състезания, ами естествено то оставаше и да не е нали е математическа гимназия. Нали за това учат и постоянно се готвят за състезания.Но това, че примерно има 10-15 деца в класирането от първите места и примерно до стотицата- не претендирам за вярност на статистиката, който се интересува да са точни цифрите ще си ги провери е нормално. Както има и деца от СМГ, които не постигат добри резултати.
Някой си, какво ви е разсъждението, пък за децата от други училища без математическа насоченост, които печелят мат. състезания – тия училища ги няма във вашата класация.
Поздравления са всички деца явили се на състезанието.

# 292
  • Мнения: 1 996
zari65, тази истерия за математическите състезания е точно в тази тема, която се казва: "Математически турнири". Ако се интересуваш от тема за състезания по български език и литература или от тестове за езикови сертификати, явно не си улучила темата.

# 293
  • Мнения: 7 284

Редовно сте във форума, но май четете между редовете. Wink

# 294
zari65,
Не му се впрягайте толкова на някой си, за него светът се върти само около математиката и  СМГ. А това, че има множество стойностни деца, учещи било в  държавни , било в частни училища, които изявяват дарбата си в други направления, него не го интересува.Ама хич.За него критерият за умно, добре справящо се дете в днешно време е  владеенето на математиката и ученето в СМГ.Другите деца, неотговарящи на тези критериии, по подразбиране са със стъпала по-надолу.Едно си баба знае, едно си бае.  Wink
И да, тази тема е за математически турнири наистина, но в редица други теми, непосветени на математиката, някойси настъпва с абсолютно същите аргументи. Peace

# 295
  • Мнения: 111
В нашето семейство държим на знанията по математика и представянето на детето ни в тези състезания не ни е безразлично. Но разбира се, не ми се иска това да се превръща във фикс-идея за детето и да се травмира ако не се е представило перфектно. За съжаление точно това се случи вчера, след като видяхме резултатите. По принцип детето ни се справя отлично по математика, решава с лекота всички задачи и го е доказвало в предишни състезания, но се оказа, че този път не е в челните редици. В момента на провеждане на състезанието е било разконцентрирано - само си призна. И въпреки, че в действителност резултатът е добър, детето страда, че се е провалило и не е постигнало, това към което се е стремило. Опитах се да обясня, че провалите на хората всъщност са много ценни, защото от тях можем да си извлечем важни поуки за живота и че една загубена битка не означава, че човекът е неспособен или глупав. Обаче кой да слуша. В тази връзка искам да попитам онези от вас, които имат по-голям опит как се справяте с този проблем?  

Последна редакция: чт, 19 ное 2009, 13:59 от vessinka-m

# 296
zari65,
Не му се впрягайте толкова на някой си, за него светът се върти само около математиката и  СМГ. А това, че има множество стойностни деца, учещи било в  държавни , било в частни училища, които изявяват дарбата си в други направления, него не го интересува.Ама хич.За него критерият за умно, добре справящо се дете в днешно време е  владеенето на математиката и ученето в СМГ.Другите деца, неотговарящи на тези критериии, по подразбиране са със стъпала по-надолу.Едно си баба знае, едно си бае.  Wink
И да, тази тема е за математически турнири наистина, но в редица други теми, непосветени на математиката, някойси настъпва с абсолютно същите аргументи. Peace

Да бе, да.  Joy И кога и къде съм казал, че математиката е всичко на света? БЕЛ и английски са поне толкова важни. Виж, ако едно дете се справя добре по математика, БЕЛ и английски, походва и на други състезания (информатика, природни науки и пр.) и е с отличен успех вече бих казал, че се справя добре. Mr. Green

И в никоя тема не съм се правил на Марк Порций Катон-старши. Винаги е имало причина да намесвам математиката. Ей на, сега ме ругаят и в друга тема, ама изобщо няма намесена математика Grinning

И пак апелирам да проследите днешния спор и да ми кажете кой започна.  Wink  Баз държа, че не аз намесих частните училища.

# 297
  • Мнения: 111
А на Някой си само ще кажа, че детето ни е добър математик - на 5 години решаваше уравнения с х и с разкриване на скоби, при това с големи числа - между 50 и 100, а на 6 г. вече знаеше таблицата за умножение и решаваше задачи с обиколка на триъгълник и четириъгълник, но не мисля, че точно това е основния критерий, по който трябва да се измерва дали детето ми е умно или не. Важно е цялостното му развитие. Точно, заради това не го насочихме нито към музикалното училище, въпреки че свири чудесно на пиано, нито към някое училище с профилирани паралелки по математика. За нас, на този етап, са абсолютно важни всички предмети, които детето има по програма, а математическите турнири са безценни, заради опита, който ни дават! А колкото до държавните и частните училища - има изключително умни и талантливи деца навсякъде, независимо от това къде точно учат! Спрете вече да насаждате омраза и непоносимост към частните училища! Напомням ви, че това е дискриминация към частното образование в България! Несъзнателно или нарочно вие провокирате и противопоставяте родителите и учениците от държавни и частни училища във всяка една тема, в която пишете!

# 298
В нашето семейство държим на знанията по математика и представянето на детето ни в тези състезания не ни е безразлично. Но разбира се, не ми се иска това да се превръща във фикс-идея за детето и да се травмира ако не се е представило перфектно. За съжаление точно това се случи вчера, след като видяхме резултатите. По принцип детето ни се справя отлично по математика, решава с лекота всички задачи и го е доказвало в предишни състезания, но се оказа, че този път не е в челните редици. В момента на провеждане на състезанието е било разконцентрирано - само си призна. И въпреки, че в действителност резултатът е добър, детето страда, че се е провалило и не е постигнало, това към което се е стремило. Опитах се да обясня, че провалите на хората всъщност са много ценни, защото от тях можем да си извлечем важни поуки за живота и че една загубена битка не означава, че човекът е неспособен или глупав. Обаче кой да слуша. В тази връзка искам да попитам онези от вас, които по-голям опит как се справяте с този проблем?   

На всички се случва. Няма дете, което да е все сред първите (поне в набора на сегашните шестокласници). Обясняваме, че добре подготвените влизат в горните 10%, а да станеш номер едно е въпрос на концентрация и шанс. Че всеки един от първите 10% има качества да е на първо място, но успява най-концентрираният. Че което не те убива те прави по-силен, че малките житейски поражение служат за урок, а не за трагедия и т.н. При подходящо поднасяне работи. А и е полезно детето да може да губи. Помня, че като беше по-малка веднъж и казвахме с майка и, че ако и пишат лоша оценка по нещо ще я напердашим ....ако се разплаче за това Laughing Иначе няма страшно.


А на Някой си само ще кажа, че детето ни е добър математик - на 5 години решаваше уравнения с х и с разкриване на скоби, при това с големи числа - между 50 и 100, а на 6 г. вече знаеше таблицата за умножение и решаваше задачи с обиколка на триъгълник и четириъгълник, но не мисля, че точно това е основния критерий, по който трябва да се измерва дали детето ми е умно или не.
Браво, похвали се. Аз внимавам да не правя такива работи. Важно е цялостното му развитие. Точно, заради това не го насочихме нито към музикалното училище, въпреки че свири чудесно на пиано, нито към някое училище с профилирани паралелки по математика. За нас, на този етап, са абсолютно важни всички предмети, които детето има по програма, а математическите турнири са безценни, заради опита, който ни дават!  Ми какво да кажа, съвсем съгласен съм. Особено с последното изречение. Никога и никъде не съм казвал, че само математиката е важна. Който си няма работа да ми преравя постингите Mr. Green

Ние не сме имали колебания за музикални училища - хич ни няма там. Ама и да имахме някакви способности пак бих бил против, освен ако детето не е явен гений. Просто профилирането в музика отрязва другите пътища за развитие, а успех в живота имат един на 1000 музиканти. Останалите свирят по оркестри или стават учители по музика. Докато с математиката не е така. Математиката отрязва останалите пътища за развитие чак след 12 клас
.

# 299
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Някой си, бъркаш, ако мислиш, че подхванах темата с цел да се заяждам.
Като погледнах резултатите на малките (защото те ме интересуват в момента, като майка на първокласничка), наистина се впечатлих от стабилното представяне на ЧУ, които не са със засилена подготовка по математика.
Кои са ДУ (за 1-4 кл.), които претендират да са с разширено изучаване на мат.? - 107, 125, други кои? Това са у-ща, които имат оформени отбори по математика, ежеседмично провеждат специализирани заниятия, изобщо децата се подготвят доста сериозно конкретно за мат. състезания.
В точно това състезание 125-о е с ужасно слабо представяне. 107-о е добре. Но ако сравним броя деца и разпределението на резултатите от 107-о, с да кажем Българско Школо, или Света София, ами аналогични са. Същите има и 55-о, в което не знам колко усилено се учи математика. Аз не видях други училища с масово добро представяне, има отделни деца с чудесни резултати, но не масовост.  Т.е. там си е от детето, а не от у-щето.

Общи условия

Активация на акаунт