Математически турнири 2

  • 60 791
  • 762
  •   1
Отговори
# 300
Някой си, бъркаш, ако мислиш, че подхванах темата с цел да се заяждам.
Като погледнах резултатите на малките (защото те ме интересуват в момента, като майка на първокласничка), наистина се впечатлих от стабилното представяне на ЧУ, които не са със засилена подготовка по математика.
Кои са ДУ (за 1-4 кл.), които претендират да са с разширено изучаване на мат.? - 107, 125, други кои? Това са у-ща, които имат оформени отбори по математика, ежеседмично провеждат специализирани заниятия, изобщо децата се подготвят доста сериозно конкретно за мат. състезания.
В точно това състезание 125-о е с ужасно слабо представяне. 107-о е добре. Но ако сравним броя деца и разпределението на резултатите от 107-о, с да кажем Българско Школо, или Света София, ами аналогични са. Същите има и 55-о, в което не знам колко усилено се учи математика. Аз не видях други училища с масово добро представяне, има отделни деца с чудесни резултати, но не масовост.  Т.е. там си е от детето, а не от у-щето.

Абсолютно съм съгласен. В малките класове си зависи от детето и колко работят с него родителите. Чак след 4 клас вече става трудно за родители, които не са професионалисти, да преподават материята и училището си влиза в ролята.
Мисля, че писах в този дух - амбициозните деца/родители си личат в малките класова, а много от тях се концентрират в ЧУ.

# 301
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Това изобщо не е моята теза.
Когато децата от едно у-ще имат масово добри резултати => това е резултат от у-щето;
Когато едно дете от у-щето има прекрасен резултат, но други няма => това е резултат от детето.
Точно в малките класове си личи работата на у-щето, защото там децата нямат кой знае какви оформени интереси и осъзнати амбиции, а масово се хвърлят на всичко, което правят приятелчетата. 
При големите вече разделението на математици и нематематици е осъзнато. И там резултатите доста повече зависят от таланта и от амбицията на детето, както и от времето, което отделя за занимания с математика.

# 302
E,  в такъв случай сме на противоположни мнения.

Това изобщо не е моята теза.
Когато децата от едно у-ще имат масово добри резултати => това е резултат от у-щето;
Да, стига да не е само в първи и донакъде 2 клас.

Когато едно дете от у-щето има прекрасен резултат, но други няма => това е резултат от детето. Това е резултат главно на родителска амбиция +способности у детето. Защото децата, чиито родители не са амбициозни, дори не разбират, че има състезания. Ние сме все пак амбициозни, а разбрахме за състезания случайно покрай Кенгуруто във 2 клас. И чак след 3 клас се усетихме, че има такова животно.

Точно в малките класове си личи работата на у-щето, защото там децата нямат кой знае какви оформени интереси и осъзнати амбиции, а масово се хвърлят на всичко, което правят приятелчетата.  Тц. В малките класове децата са като глина и се месят лесно. Ако с тях се работи се напредва лесно, защото материалът всъщност не е труден.

При големите вече разделението на математици и нематематици е осъзнато. И там резултатите доста повече зависят от таланта и от амбицията на детето, както и от времето, което отделя за занимания с математика. Именно. Там се виждат талантът и амбициите на детето. А в малките класове - на родителите.

# 303
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Точно в малките класове си личи работата на у-щето, защото там децата нямат кой знае какви оформени интереси и осъзнати амбиции, а масово се хвърлят на всичко, което правят приятелчетата.  Тц. В малките класове децата са като глина и се месят лесно. Ако с тях се работи се напредва лесно, защото материалът всъщност не е труден.
Aбсолютно потвърждаваш тезата ми. Ако се работи, се напредва лесно. Щом има добри резултати => се работи. Ако 5-10 човека от класа имат добри резултати, дали всички те работят самички вкъщи, или по-скоро работят ефективно в у-ще?

При големите вече разделението на математици и нематематици е осъзнато. И там резултатите доста повече зависят от таланта и от амбицията на детето, както и от времето, което отделя за занимания с математика. Именно. Там се виждат талантът и амбициите на детето. А в малките класове - на родителите.
В малките класове амбициите на родителите се простират в широчина, а не в дълбочина, т.е. колкото се може повече и по-разнообразни занимания, а не дълбаене в една област. Tук може би трябва да махна една много малка част от родителите, чиито деца учат в у-ща с някакъв вид засилена подготовка, в нашия случай 107-о и 125-о

Последна редакция: чт, 19 ное 2009, 15:14 от Тинкърбел

# 304
Точно в малките класове си личи работата на у-щето, защото там децата нямат кой знае какви оформени интереси и осъзнати амбиции, а масово се хвърлят на всичко, което правят приятелчетата.  Тц. В малките класове децата са като глина и се месят лесно. Ако с тях се работи се напредва лесно, защото материалът всъщност не е труден.
Aбсолютно потвърждаваш тезата ми. Ако се работи, се напредва лесно. Щом има добри резултати => се работи. Ако 5-10 човека от класа имат добри резултати, дали всички те работят самички вкъщи, или по-скоро работят ефективно в у-ще?

При големите вече разделението на математици и нематематици е осъзнато. И там резултатите доста повече зависят от таланта и от амбицията на детето, както и от времето, което отделя за занимания с математика. Именно. Там се виждат талантът и амбициите на детето. А в малките класове - на родителите.
В малките класове амбициите на родителите се простират в широчина, а не в дълбочина, т.е. колкото се може повече и по-разнообразни занимания, а не дълбаене в една област

Къде ги видя тези 5-10 деца от клас с добри резултати?  #CrazyПотрудих се да анализирам таблиците за да ги открия. Всъщност оказа се, че стабилно присъствие в първите 100 деца има само ЧОУ "Св. София" и само там можем да говорим за система ( 6 деца при 2 клас и 7 деца при 3 клас). Останалите училища са вкарали между 1 и 3 деца, като 2 училища, вкарали деца при 2 клас, ги няма никакви в 3 клас. И 3 училища, класирали деца в 3 клас ги няма изобщо във 2 клас.
Това не ми прилича на системност и роля на училището.  Явно си е до деца и родители.
Що се отнася до широчината и дълбочината - не мисля, че успехите на състезание по математика във 2 или 3 клас, показват задълбочаване само в математиката.

# 305
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Още в първия си пост днес посочих Св. София. Другото, което ти си пропуснал, е Българско Школо. Постиженията на двете у-ща (като Св. София е с едни гърди напред   Sunglasses), може да се сравни само с това на 107-о и 55-о (като и тук 107-о е с едни гърди напред) И понеже в ЧУ учат по-малко като бройка деца => процентът на добре представилите се от Св София е същия като този на 107-о (скобка: 107-о е филиал на НПМГ с цялата допълнителна подготовка от този факт) Съответно същата аналогия между Българско Школо и 55-о. Други такива аз не видях нито сред ЧУ, нито сред ДУ.
Или иначе казано, доказано е това, което се твърдеше.  Wink

# 306
  • София
  • Мнения: 4 671
Най-учтиво моля, спорът да се пренесе на ЛС.
Тук сме се събрали потребители, осъзнали полезността на математическото мислене и логика. Споделяме задачи, вълнения от състезания, резултати и проблеми. Всеки има достъп до класиранията и може да направи своите изводи, ако желае. Не желая да чета дебат по темата за и против ДУ и ЧУ и кой е по- и най- от тях по математиката.  

# 307
Още в първия си пост днес посочих Св. София. Другото, което ти си пропуснал, е Българско Школо. Постиженията на двете у-ща (като Св. София е с едни гърди напред   Sunglasses), може да се сравни само с това на 107-о и 55-о (като и тук 107-о е с едни гърди напред) И понеже в ЧУ учат по-малко като бройка деца => процентът на добре представилите се от Св София е същия като този на 107-о (скобка: 107-о е филиал на НПМГ с цялата допълнителна подготовка от този факт) Съответно същата аналогия между Българско Школо и 55-о. Други такива аз не видях нито сред ЧУ, нито сред ДУ.
Или иначе казано, доказано е това, което се твърдеше.  Wink

Не съм пропуснал нищо. Брой сама колко деца от Българско школо има в първите 100 деца.   Св. София е не с едни гърди напред, а със 100%.

Що се касае до доказването - човек вижда това, което иска да види.

# 308
  • Мнения: 1 225
Търся задачи от минали години, от "Салабашев" за трети клас Simple Smile
Заменям с такива за втори клас.
Благодаря предварително!

# 309
  • Мнения: 14 954
Мързеланка, много точно казано, но за съжаление Някой си чете подборно.

# 310
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Аз се извинявам на всички за разводняването на темата и спирам спама, както и участието си в темата за момента  Sunglasses QED  Wink

И за да си изкупя греха от спаменето, Сиското, Салабашев за 2-ри и 3-ти клас - http://tretoklasnik.webnode.com/, Голямо благодарско на Дидева   bouquet

Последна редакция: чт, 19 ное 2009, 16:06 от Тинкърбел

# 311
  • Мнения: 1 073
Аз се извинявам на всички за разводняването на темата и спирам спама, както и участието си в темата за момента  Sunglasses QED  Wink

И за да си изкупя греха от спаменето, Сиското, Салабашев за 2-ри и 3-ти клас - http://tretoklasnik.webnode.com/, Голямо благодарско на Дидева   bouquet
Някой дали ще пусне линк със задачи и за 5-ти клас? Grinning

# 312
  • Мнения: X
Аз се извинявам на всички за разводняването на темата и спирам спама, както и участието си в темата за момента  Sunglasses QED  Wink

И за да си изкупя греха от спаменето, Сиското, Салабашев за 2-ри и 3-ти клас - http://tretoklasnik.webnode.com/, Голямо благодарско на Дидева   bouquet
Дидева не веднъж е уточнявала вида на предпочитаните от нея напитки.  Mr. Green Заинтересованите могат чат- пат да проверяват адреса, тъй като имам намерение редовно да качвам задачки.

# 313
# 314
  • Мнения: 7 284
Ето нещо и от мен:

http://smb-ruse.com/index.php?p=archive

http://bglog.net/nachobrazovanie/20247
Тук освен задачи, има и доста интересни идеи и по други учебни предмети.

Последна редакция: пт, 20 ное 2009, 09:14 от ana_

Общи условия

Активация на акаунт