Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Руски език за начинаещи

  • 231 868
  • 913
  •   1
Отговори
# 900
  • Мнения: 2 871

Благодаря! Беше ми интересно да чуя урока, макар че знам добре езика. За съжаление, посочените под видеото линкове водят към премахнати видеа.

# 901
  • Разград
  • Мнения: 3 110
Здравейте!
Имам една молба към Вас!
В момента разработвам теми по Възрастова психология и ползвам литература на руски език. Учила съм езика в училище и имам познания, но ме запъна една дума.... Моля за Вашето мнение как най-правилно може да бъде преведена. Прилагам кратък текст за ориентир...

Итак, в раннем возрасте малыш, с одной стороны, учится ограничивать свою активность, прежде всего в области опрятности и агрессивных проявлений, с другой – расширяет сферу ее применения. У ребенка должна сформироваться гармония между свободой проявления активности и умением ее сдерживать. Это происходит, если взрослые приучают его к опрятности постепенно и не слишком жестко, дают возможность в игровой форме проявить агрессию.

Става въпрос за "области опрятности", доста синоними намерих, но не съм сигурна... В текста често се използва думата "опрятность".
Благодаря Ви!

# 902
  • Мнения: 18 917
Аз го разбирам като умението на детето да се поддържа чисто – дрехите, тялото, хигиенните навици с една дума.
Едно време и у нас се е използвала тази дума, има и прилагателно – опрятен. Става въпрос за външния вид.

Цитат
Всеки наш служител ще бъде в опрятен външен вид като носи отличителен знак /бадж/ със снимка и данни за длъжността, администрацията и звеното...

# 903
  • Разград
  • Мнения: 3 110
Аз го разбирам като умението на детето да се поддържа чисто – дрехите, тялото, хигиенните навици с една дума.
Едно време и у нас се е използвала тази дума, има и прилагателно – опрятен. Става въпрос за външния вид.

Цитат
Всеки наш служител ще бъде в опрятен външен вид като носи отличителен знак /бадж/ със снимка и данни за длъжността, администрацията и звеното...


В случая става въпрос за ограничаване на активността на тригодишните в областта на...... и агресивните прояви?
Губи ми се смисъла.....

# 904
  • Мнения: 9 091
За мен смисълът в този текст  е "умения"

# 905
  • Мнения: 18 865
Думата произлиза от  стар. русск. опрят «порядок», по скоро става въпрос за ред, т.е. да се учи на ред, да поддържа чистота, хигиенни навици. От самият контекст, в който е употребена думата, щом често се среща, не става ли ясно?

Последна редакция: вт, 11 авг 2020, 09:43 от labrex

# 906
  • Балчик
  • Мнения: 8 488
Ако тръгнем от етимологията-опрят значи порядок. Следователно три годишното дете се учи да ограничава своята активност, особено в областта на поддържането на ред, създава си порядки. Т.е създава навици. Разбирам го като има енергията  и желанието да е активно се насочва към полезни действия- не само външен вид, но и ред в стаята, играчките, подреждане, сгъване на дрешкии т.н. Разширява сферата на действие.

# 907
  • Разград
  • Мнения: 3 110
Благодаря Ви! Flowers Hibiscus
Успях да се ориентирам! Blush
Прекрасен ден Ви пожелавам! Flowers Hibiscus

# 908
  • Мнения: 2 871
Здравейте, момичета, добре сте обяснили думата, но за да е съвсем ясно, ще преведа цялото изречение.


В ранната си възраст детето, от една страна, се учи да ограничава своята активност, преди всичко по отношение на чистотата и проявите на агресия, а от друга - да разширява сферата на нейното приложение.

Тоест, детето е активно, играе, изучава света, но се учи тази активност да не го заведе в калта, да не си скъса панталонките, да не се бие с другите деца и т. н.

# 909
  • до морето
  • Мнения: 804
Здравейте,
Детето ми влезе в гимназия с руски език. Разбира логиката на първо и второ спрежение.

Но не разбира кога се появява е с 2 точки, като в следния случай:

# 910
  • Мнения: 18 865
Глагол смеяться - возвратный глагол, который относится к первому типу спряжения. В окончаниях некоторых форм вместо буквы 'е' появляется буква 'ё'. К данной модели относятся глаголы несовершенного вида.
Според мен просто да прави повече упражнения, запомнят се формите с буква  ё.

# 911
  • до морето
  • Мнения: 804
Благодаря и аз това му казах. Но се надявах да има правило, защото той така възприема. Учителката им е рускиня и направо им спира тока месец след като са почнали.

# 912
  • Мнения: 18 865
Да, ако има точно правило, всичко е ясно и лесно. Помня, че когато учехме в университета правилата, всяко едно имаше сто изключения. И казвахме на преподавателите, че е по-добре изключенията да ги наричаме и учим като правила, а те се смееха с нас. Та и тая буква Ё , с дълга история е, първо я нямало, после се появила, била задължителна, била с факултативно използване, при печатни издания ту задължителна, ту не, дори и по политически причини, в крайна сметка до това се стига:
Употребление буквы ё обязательно в текстах с последовательно поставленными знаками ударения, в книгах для детей младшего возраста (в том числе учебниках для школьников младших классов), в учебниках для иностранцев. В обычных печатных текстах ё пишется в тех случаях, когда возможно неправильное прочтение слова, когда надо указать правильное произношение редкого слова или предупредить речевую ошибку. Букву ё следует также писать в собственных именах. В остальных случаях употребление ё факультативно, т. е. необязательно.

Та и при глаголите от първо спрежение, не знам следното доколко ще помогне:
В формах настоящего времени глаголов I и II спряжения во всех окончаниях, кроме 1-го лица ед. ч., различаются гласные буквы. В формах 2-го и 3-го лица ед. ч., 1-го и 2-го лица мн. ч. глаголов I спряжения пишется буква ё (без ударения – е), в тех же формах глаголов II спряжения пишется буква и ; в форме 3-го лица мн. ч. глаголов I спряжения – буквы у (ю), глаголов II спряжения – а (я).
Ср., напр.: несёт, клюёт, смеётся, читает и кричит, горит, просит; несём, клюём, смеёмся, читаем и кричим, горим, просим; несут, клюют, читают, смеются и кричат, горят, просят.


Но не е трудно запомнянето кога е ё, защото употребата на глаголите е достатъчно честа, няма начин да не се запомнят и научат.

# 913
  • Мнения: 9 091
С времето става навик и идва усет, даже забравяш правилата, но в началото и  по задължение да учиш граматиката си е трудно.Повече ученето на граматика , отколкото усета е трудността.Защото те изпитват за граматика.

Общи условия

Активация на акаунт