Черен списък на хотелите в България!

  • 375 051
  • 1 806
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 19 360
Значи ако отида да пазарувам в Билла да им кажа на излизане, че не е нормално да им платя, а ще им платя след като изям храната и то само ако ми хареса? Вие така ли правите, дами?
Е, това сравнение не е много точно, защото пък си помисли дали Била ти иска кеш за продукти, които ще купиш и консумираш след три месеца....

# 541
  • Асеновград
  • Мнения: 2 999
Всъщност не са ли ви питали по скоро дали ще заплатите престоя си след като Ви регистрират и си поискате документите? Според моите наблюдения ,това се случва именно тогава.Ако оставите един личен документ до края на престоя на рецепция никой не търси предварително плащане. Персонала е сигурен,че заминавайки си ще си поискате паспорта / личната карта/ и ще заплатите.За съжаление и хотелите имат проблем с клиенти които си тръгват без да плащат , някои одържат тези сметки от заплатата на дежурния администратор и пиколо.Затова и са въвели политиката поне престоя да се плати и ако клиента е некоректен и изчезне да остане само сметка консумация / ако е на стая/. Има клиенти които хвърлят ключовете и подминават и дори се сърдят когато ги молят да изчакат за да се провери дали има за плащане и дали са консумирали мини бар или всички кърпи са на лице. Съгласна съм ,че клиента има права но е добре да знае и правилата които трябва да спазва.Не е коректно персонала на хотела да заплаща липсите от избягали клиенти. Чужденците отсядащи в наши хотели, много често си позволяват да "забравят" че имат сметки за плащане. И в тази връзка в чужбина при пристигане се заплаща сметката за нощувките и не съм забелязала някой да се оплаква от това.

# 542
  • ВАРНА-морето,сините вълни.
  • Мнения: 4 780
Ние бяхме резервирали въпросното хотелче в Поморие чрез ПОЧИВКА БГ,съответно ползвахме ваучер.След,като се върнахме от там аз реших да се обадя по телефона ,който е даден в сайта и много ме изненадаха,като ми предложиха да ни настанят на друго място. след като стаята не отговаря на нормалните изисквания.Не бях чувала за тази тяхна практика,незнам обичайно ли е,но с малко дете си беше стресиращо да се озовеш в такава обстановка.Винаги ползваме ГРАБО и общо взето ходим на проверени места.

# 543
  • Мнения: 904
Амии, аз напълно подкрепям мнението на Елл и така  правя. Всеки има право на избор как да постъпва.

# 544
  • при късмета
  • Мнения: 23 868
Всъщност не са ли ви питали по скоро дали ще заплатите престоя си след като Ви регистрират и си поискате документите? Според моите наблюдения ,това се случва именно тогава.Ако оставите един личен документ до края на престоя на рецепция никой не търси предварително плащане. Персонала е сигурен,че заминавайки си ще си поискате паспорта / личната карта/ и ще заплатите.За съжаление и хотелите имат проблем с клиенти които си тръгват без да плащат , някои одържат тези сметки от заплатата на дежурния администратор и пиколо.Затова и са въвели политиката поне престоя да се плати и ако клиента е некоректен и изчезне да остане само сметка консумация / ако е на стая/. Има клиенти които хвърлят ключовете и подминават и дори се сърдят когато ги молят да изчакат за да се провери дали има за плащане и дали са консумирали мини бар или всички кърпи са на лице. Съгласна съм ,че клиента има права но е добре да знае и правилата които трябва да спазва.Не е коректно персонала на хотела да заплаща липсите от избягали клиенти. Чужденците отсядащи в наши хотели, много често си позволяват да "забравят" че имат сметки за плащане. И в тази връзка в чужбина при пристигане се заплаща сметката за нощувките и не съм забелязала някой да се оплаква от това.
По принцип си права с изключение на едно. Нямат никакво законово право да прибират лични документи, както и да ги съхраняват.
Ние като ходим на почивка, винаги мърдаме до някое друго населено място или да разгледаме нещо в близост. Как точно да се движим без лични документи? Случвало се е да сме настанени някъде и да се прибираме само за спане, всеки ден на различно място, извън това на настаняването. Как да си зарежем документите в хотела?

# 545
  • Мнения: 2 600
Не, че е 100% по темата, но не ми направи добро впечатление, че в ресторанта към хотел Болярска къща в Арбанаси сервитьорката сама си удържа бакшиша като закръгли сметката при връщане на ресто, пък било то и един мизерен лев.
Да вземат да си го напишат в менюто пък, откъде на къде ще закръгля  Rolling Eyes

# 546
  • Мнения: 2 517
strom76, би ли споделил малко повече по случая със 100% връщане на парите от хотел, че ми стана интересно. Мислех си ,че това в БГ не може да се случи.  Simple Smile
Може да се случи. Мисля че е точно в темата Черен Списък от миналата година. Става въпрос за Перла 3 Приморско. Бълха ги охапала с моите пари, като имаше вероятност да им хвръкне звезда от категоризацията.  Крушката си има и опашка де, адвокат съм и зная как да си напиша рекламацията. Отделно на това и агенцията, чрез която резервирах (ще спомена името, ако желаеш но да не звучи като реклама) застана зад мен като потребител и също ги нагъна. Апропо за това не харесвам Визит, защото нехаят.
Та стъпките са елементарни:
1. Оплаквате се на рецепция за това, което не ви харесва. В по-големите хотели има и камери на рецепция, видеозаписа не е доказателство по ГПК и НПК (ЗАНН), но при спор с хотелиера в помирително производство дали си се оплакал или не на рецепция се вижда (и чува).
2. При напускане на хотела искате книгата за похвали и оплаквания и описвате случая;
3. В тридневен срок от приключване на престоя  се пуска рекламация до туристическата агенция и до хотела. За целта Туристическата агенция може да  представи и копие на договора, който е сключила с хотела.
3а. Алтернатива на т. 3 - вика се още на място в хотела проверяващи от Комисията за защита на потребителите, но отново въз основа на констативния протокол се предявява рекламация.
4. Не е лошо при написването на рекламацията да се  потърси адвокатски съвет, защото има какво да се съобразява по ЗЗП, ЗТ и Наредбата за категоризацията на туристическите обекти.

Просто е, стига да си знаеш правата и да ти се хабят нерви. На мен ми писна да ме правят на балък. За това вече не отсядам в къщи за гости и семейни хотели. Там произвола е пълен. Чичко или леля ти обясняват че си в техния дом и това са правилата. Еми да си намерят други будали. В хотел от 3 звезди нагоре е по-защитен потребителя, а отделно на това е и ясна съответната категоризация какво изисква като материална база и обслужване от хотела.

# 547
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 707
Разбира се, че когато оплакването е основателно се връщат пари. Но си има процедура.

П.П няма как да се резервира през туроператор и да не се плати на 100% предварително.
Всъщност намирам за нормално и хотел да си поиска предплащане. Доста често хората звънят и резервират, а после променят планове и т.н. и удобно забравят да се обадят за да анулират.

# 548
  • Ню Йорк
  • Мнения: 5 059
Разбира се, че когато оплакването е основателно се връщат пари. Но си има процедура.

П.П няма как да се резервира през туроператор и да не се плати на 100% предварително.
Всъщност намирам за нормално и хотел да си поиска предплащане. Доста често хората звънят и резервират, а после променят планове и т.н. и удобно забравят да се обадят за да анулират.

Точно така правят повечето, даже не се и обаждат.

# 549
  • София
  • Мнения: 3 824
Всъщност не са ли ви питали по скоро дали ще заплатите престоя си след като Ви регистрират и си поискате документите? Според моите наблюдения ,това се случва именно тогава.Ако оставите един личен документ до края на престоя на рецепция никой не търси предварително плащане. Персонала е сигурен,че заминавайки си ще си поискате паспорта / личната карта/ и ще заплатите.За съжаление и хотелите имат проблем с клиенти които си тръгват без да плащат , някои одържат тези сметки от заплатата на дежурния администратор и пиколо.Затова и са въвели политиката поне престоя да се плати и ако клиента е некоректен и изчезне да остане само сметка консумация / ако е на стая/. Има клиенти които хвърлят ключовете и подминават и дори се сърдят когато ги молят да изчакат за да се провери дали има за плащане и дали са консумирали мини бар или всички кърпи са на лице. Съгласна съм ,че клиента има права но е добре да знае и правилата които трябва да спазва.Не е коректно персонала на хотела да заплаща липсите от избягали клиенти. Чужденците отсядащи в наши хотели, много често си позволяват да "забравят" че имат сметки за плащане. И в тази връзка в чужбина при пристигане се заплаща сметката за нощувките и не съм забелязала някой да се оплаква от това.
По принцип си права с изключение на едно. Нямат никакво законово право да прибират лични документи, както и да ги съхраняват.
Ние като ходим на почивка, винаги мърдаме до някое друго населено място или да разгледаме нещо в близост. Как точно да се движим без лични документи? Случвало се е да сме настанени някъде и да се прибираме само за спане, всеки ден на различно място, извън това на настаняването. Как да си зарежем документите в хотела?

Ей, ама големи са терикати някои наши "хотелиери". Нямат никакво право да удържат кражбите и неплатените сметки от персонала. Това е абсолютно недопустимо. Дали в длъжностната им характеристика пише "охраняване на хавлиени кърпи". Кражбите би трябвало да са включени в ценообразуването на стаята, защото те са неминуеми.
И разбира се, че ще се обидя, ако ме задържат, за да проверят ползвала ли съм минибара и дали всички кърпи са там (за щастие не ми се е случвало). Ми обидно е, все едно да ви пребъркат, когато излизате от магазин. В крайна сметка ако има проблем - в хотела имат всичките ми данни + телефон. Да се обадят да си търсят кърпите или да изпратят сметка.

# 550
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 707
Всъщност не са ли ви питали по скоро дали ще заплатите престоя си след като Ви регистрират и си поискате документите? Според моите наблюдения ,това се случва именно тогава.Ако оставите един личен документ до края на престоя на рецепция никой не търси предварително плащане. Персонала е сигурен,че заминавайки си ще си поискате паспорта / личната карта/ и ще заплатите.За съжаление и хотелите имат проблем с клиенти които си тръгват без да плащат , някои одържат тези сметки от заплатата на дежурния администратор и пиколо.Затова и са въвели политиката поне престоя да се плати и ако клиента е некоректен и изчезне да остане само сметка консумация / ако е на стая/. Има клиенти които хвърлят ключовете и подминават и дори се сърдят когато ги молят да изчакат за да се провери дали има за плащане и дали са консумирали мини бар или всички кърпи са на лице. Съгласна съм ,че клиента има права но е добре да знае и правилата които трябва да спазва.Не е коректно персонала на хотела да заплаща липсите от избягали клиенти. Чужденците отсядащи в наши хотели, много често си позволяват да "забравят" че имат сметки за плащане. И в тази връзка в чужбина при пристигане се заплаща сметката за нощувките и не съм забелязала някой да се оплаква от това.
По принцип си права с изключение на едно. Нямат никакво законово право да прибират лични документи, както и да ги съхраняват.
Ние като ходим на почивка, винаги мърдаме до някое друго населено място или да разгледаме нещо в близост. Как точно да се движим без лични документи? Случвало се е да сме настанени някъде и да се прибираме само за спане, всеки ден на различно място, извън това на настаняването. Как да си зарежем документите в хотела?

Ей, ама големи са терикати някои наши "хотелиери". Нямат никакво право да удържат кражбите и неплатените сметки от персонала. Това е абсолютно недопустимо. Дали в длъжностната им характеристика пише "охраняване на хавлиени кърпи". Кражбите би трябвало да са включени в ценообразуването на стаята, защото те са неминуеми.
И разбира се, че ще се обидя, ако ме задържат, за да проверят ползвала ли съм минибара и дали всички кърпи са там (за щастие не ми се е случвало). Ми обидно е, все едно да ви пребъркат, когато излизате от магазин. В крайна сметка ако има проблем - в хотела имат всичките ми данни + телефон. Да се обадят да си търсят кърпите или да изпратят сметка.

Извинявам се, вие къде живеете?
Да, това е нормалният начин на разсъждаване. Неприложим в БГ.

# 551
  • София
  • Мнения: 3 824
В България живея, в София.

Последна редакция: сб, 08 авг 2015, 22:06 от Елл

# 552
  • Мнения: 1 110
Ей, ама големи са терикати някои наши "хотелиери". Нямат никакво право да удържат кражбите и неплатените сметки от персонала. Това е абсолютно недопустимо. Дали в длъжностната им характеристика пише "охраняване на хавлиени кърпи". Кражбите би трябвало да са включени в ценообразуването на стаята, защото те са неминуеми.
И разбира се, че ще се обидя, ако ме задържат, за да проверят ползвала ли съм минибара и дали всички кърпи са там (за щастие не ми се е случвало). Ми обидно е, все едно да ви пребъркат, когато излизате от магазин. В крайна сметка ако има проблем - в хотела имат всичките ми данни + телефон. Да се обадят да си търсят кърпите или да изпратят сметка.
[/quote]
Не са само нашите хотелиери. Преди 2 месеца като бяхме в Гърция и се настаняваме в един 4-звезден хотел се озърнах в стаята и никъде не видях дистанционното за ТВ. Помислих че има някакво недоразумение и отидох да питам на рецепцията. Младежът там ми каза, че ще ми даде дистанционното срещу 10 евро депозит.  Онемях. Как ли съм изглеждала не знам, но юнакът започна да ме успокоява, че като си тръгнем и ще ни върне 10 евро. Това ме вбеси още повече и избухнах. казах му че НИКОГА и НИКЪДЕ не са ми искали депозит за дистанционно за ТВ. Че това е обида, каквато не очаквах в един четири звезден хотел. Те клиентите за крадци ли ги имат!? Младежът явно съжали и ми каза "ето дистанционното. Не ви искам пари" ама аз вече бях здраво набрала. Дали защото сме българи? На всички ли искат депозит или само на подозрителните?

# 553
  • Мнения: 13 172
Зависи от хотела. И тук има места, в които съм чувала, че искат депозит за дистанционното. Били сме в хотел, в който искаха за хавлиите на басейна, а хотелът се водеше луксозен!

# 554
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 707
На много места искат депозит за дистанционно за климатик или телевизор. Няма нищо странно. Не е измислено от нашите хотелиери.

Въпреки че темата е за хотели, бих искала да обърна внимание, че има също толкова "черни" клиенти - краде се всичко, което е мобилно, не се плащат сметки, нанасят се вреди. Персоналът не е пъдар, но накрая той го отнася. За това не се сърдете на подобни изисквания. Депозитът все пак се връща на края на престоя.

Общи условия

Активация на акаунт