Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Вие дразните ли се, когато продавачките ви говорят на "ти"?

  • 5 057
  • 106
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 13 512
Не говоря на "ти" на непознати,очаквам същото и от тях.

# 46
  • Мнения: 3 387
Да,дразня се,но повече се дразня от клиенти страдащи от грандомания.

Абосюлтно и това е така, има много дразнители и сред купувачите. Sick
Клиентът винаги е прав!!! Ето това не могат да схванат нашенските продавачки и затова са и вечно навъсени и недоволни!
Като не можете да търпите отношението на клиентите, явно просто не ставате за този вид работа. Винаги можете да се ориентирате към друго поприще и да си решите проблема!
 

# 47
  • София
  • Мнения: 18
Наистина повечето продавачки не знаят как да се държат това е факт ,но пък има и такива клиенти на който като им кажеш добър ден те дори не ти обръщат внимание  Joy.Имам магазин на центъра и доста често помагам на момичетата има и много готини клиенти на който можеш да им предложиш цялата стока и те да не си купят нищо и въпреки това да ги обслужиш с удоволствие , има и такива дето се държат все едно са хванали господ за ............... Извинявам се за грубостта ама е така  bouquet

# 48
  • Мнения: 3 634
Аз явно отдавна не съм пазарувала защото не съм попадала на такова "внимание".

# 49
  • Мнения: 116
Да,дразня се,но повече се дразня от клиенти страдащи от грандомания.

Абосюлтно и това е така, има много дразнители и сред купувачите. Sick
Клиентът винаги е прав!!! Ето това не могат да схванат нашенските продавачки и затова са и вечно навъсени и недоволни!
Като не можете да търпите отношението на клиентите, явно просто не ставате за този вид работа. Винаги можете да се ориентирате към друго поприще и да си решите проблема!
 
ВИНАГИ се отнасям с уважение и усмивка към клиентите си.Точно по тази причина очаквам същото ЕЛЕМЕНТАРНО УВАЖЕНИЕ и от тях.А не да си водя аз монолог и накрая те да ми отговорят с ''К'ВО?!''.И пак по тази причина,когато аз съм клиент,а не получа това обслужване,което получават моите клиенти от мен,аз просто си излизам от магазина и не купувам.Както има непоносими клиенти,така има и непоносими продавачки.

# 50
  • София
  • Мнения: 41 599
 newsm78 какви по-точно монолози ти се налага да изнасяш...ако не те слушат, логично и не са те питали за мнение, какво остава за цяла лекция...

# 51
  • Мнения: 116
Наистина повечето продавачки не знаят как да се държат това е факт ,но пък има и такива клиенти на който като им кажеш добър ден те дори не ти обръщат внимание  Joy.Имам магазин на центъра и доста често помагам на момичетата има и много готини клиенти на който можеш да им предложиш цялата стока и те да не си купят нищо и въпреки това да ги обслужиш с удоволствие , има и такива дето се държат все едно са хванали господ за ............... Извинявам се за грубостта ама е така  bouquet
Ето за това говоря-има клиенти и клиенти.Не става въпрос за това дали ще купи,а за едно елементарно възпитание.

# 52
  • София
  • Мнения: 41 599
Еми не всеки му се поздравява,(колкото и да е невъзпитано реално) но когато това е 100 магазин , в който влизаш в последният час и не намираш, това което търсиш...ми малко писва понякога...не че продавача ти е виновен.
Освен това на мен ми се е случвало милиони пъти и да кажа добър ден, пък продавачката да не ми обърне внимание...

И да, имат пълното право да държат ако щат господ за каквото си искат...за това са клиенти, дошли са да си оставят парите там, а вие сте там , за да обслужвате и да предразположите човека да го направи....за това ви плащат, да сте възпитани, учтиви, винаги с усмивка, да изтърпите всички прищявки, желания, въпроси и т.н. на клиента и да го направите без най-малкият признак дори на досада, раздразнителност и негативизъм...
Щото нали се сещаш, че и ти освен собственик и продава, понякога си и клиент...и колкото и възпитано да си мислиш, че се държиш, на някоя продавачка можеш да й се сториш надута и хванала Господ...еди къде си...(май за шлифера се казва...няма нужда от многоточия Wink)

# 53
  • Мнения: 116
newsm78 какви по-точно монолози ти се налага да изнасяш...ако не те слушат, логично и не са те питали за мнение, какво остава за цяла лекция...
Като не са ме питали може поне едно ''Добър ден.'' да кажат.Ако не предложа да съм им от полза-ТАЯ НЕ НИ ОБРЪЩА ВНИМАНИЕ,ако попитам-ЗАЩО ГИ ПРИТЕСНЯВАМ.Слава Богу,не всички са такива и напоследък все по-рядко попадам на такива клиенти.Има хора с които се общува лесно.Например учениците са много позитивно настроени хора.Не толерирам нито лошото отношение на продавачките,нито лошото отношение на клиентите.

Последна редакция: пт, 12 мар 2010, 21:41 от FREZZ

# 54
  • Мнения: 419
Еми не всеки му се поздравява,(колкото и да е невъзпитано реално) но когато това е 100 магазин , в който влизаш в последният час и не намираш, това което търсиш...ми малко писва понякога...не че продавача ти е виновен.
Освен това на мен ми се е случвало милиони пъти и да кажа добър ден, пък продавачката да не ми обърне внимание...

И да, имат пълното право да държат ако щат господ за каквото си искат...за това са клиенти, дошли са да си оставят парите там, а вие сте там , за да обслужвате и да предразположите човека да го направи....за това ви плащат, да сте възпитани, учтиви, винаги с усмивка, да изтърпите всички прищявки, желания, въпроси и т.н. на клиента и да го направите без най-малкият признак дори на досада, раздразнителност и негативизъм...
Щото нали се сещаш, че и ти освен собственик и продава, понякога си и клиент...и колкото и възпитано да си мислиш, че се държиш, на някоя продавачка можеш да й се сториш надута и хванала Господ...еди къде си...(май за шлифера се казва...няма нужда от многоточия Wink)
Много си права. Надявам се скоро да дойде времето, когато повече хора зад щанда ще го осъзнаят. Ще дам за пример как ме обслужиха в един магазин за обувки, не в България, а ако беше тук, със сигурност щяха поне 5 пъти да направят физономии, да въртят очите, да се споглеждат една друга и с поведението си да ме изгонят. Вървя си аз зимата и ми се намокриха ботушите, измокриха ми се краката, студ, а ще се прибирам чак след 4-5 часа. Влизам в един магазин за обувки и казвам:"Добър ден, търся си ботуши, с висок ток, да не е тънък, да са ортопедични, да са от непромокаема кожа, да са за широк свод и да са по-свободни в прасеца." Представяте ли си как ме гледат тук като поискам подобно нещо! Казват ми обикновено, че с такива претенции няма никъде нищо да си намеря. А продавачката ми се усмихва и веднага ми показа десетина модела. Добре, казвам, обаче краката са ми мокри и ако продавате чорапи да си купя да ги пробвам. Оказа се, че не продават, но на горния етаж имало, жената не ми позволи да ставам от стола, попита ме какви искам, отиде, донесе ми и ми даде (аз естествено после ги платих). Меря страхотни ботуши, обаче бяха доста скъпи и казах до колко пари съм склонна да дам. Оказа се, че до тези пари имат ботуши, които покриват изискванията ми, но не са ортопедични. Мерих ги, бяха удобни и поисках да ми продадат ортопедични стелки към тях. Жената свали цената от ботушите, сложи им стелките и ми ги даде. Аз тръгвам да ги обувам и да отивам с тях към касата, но... с тези стелки вече ботушите са ми малки. Извиних се за неудобството, жената с усмивка на лице ми свали стелките, залепи отново цената на ботушите които върнах, даде ми по-голям номер ботуши и така всичко приключи благополучно. Ако намеря в България, независимо в кой град магазин, в който да има такъв избор и такова отношение, се абонирам до живот и мен и моето семейство за него, че и приятели и колеги ще водя. Но подобно отношение нито съм виждала, нито съм чувала.

# 55
  • край голямата локва
  • Мнения: 871
Ужасно много се дразня когато непознати ми говорят на ти. Особено в търговски обект.  Разбира се не винаги ми е възможно да си тръгна и често се е случвало да си общуваме с касиерката - аз да и говоря на Вие, а тя на мен на ти. Laughing Скоро имах такъв случай и то в офис на Виваком. Нямах време и трябваше да сключа договора, но бях ''на косъм'' да извикам управителя.  Mr. Green
Въпрос на възпитание е да кажеш Добър ден и Лека работа или Благодаря Ви! Аз поздравявам винаги и често срещам напълно неадекватни погледи- особено в градския транспорт.  Laughing

# 56
  • Мнения: 6 627
Еми не всеки му се поздравява,(колкото и да е невъзпитано реално) но когато това е 100 магазин , в който влизаш в последният час и не намираш, това което търсиш...ми малко писва понякога...не че продавача ти е виновен.
Освен това на мен ми се е случвало милиони пъти и да кажа добър ден, пък продавачката да не ми обърне внимание...


То е взаимно уважението. Непоздравяването за мен е абсолютна простащина, като някакъв дивак в обществото, така го приемам аз. Няма значение продавач ли е, купувач ли, прекупвач ли е, какъвто ще да е....... И ако ще и 20 магазина да вляза, поздравявам, за мен това е нормално. Но като имам от другата страна кисел ротвайлер и аз спирам да поздравявам естествено.... Crossing Arms
После що българите сме били кисели и сърдити, ами явно сме такива... Tired

# 57
  • София
  • Мнения: 41 599
Не казвам, че не е така...просто казвам, че понякога разбирам защо се случва...съчетано с това, че и доста продавачи не те поздравяват като влезеш..някои дори не те е и поглеждат....Не изключвам варианта и че си има принципно невъзпитани хора.

Но каквато и да е ситуацията така или иначе продавача е длъжен да те обслужва любезно и с усмивка(в любезно включвам обръщение на вие към клиента задължително), ако ще да си кисел, мърляв, дрипав, заядлив, взискателен, изискваш да види половината стока, надут, скромен, приветлив, млад, стар,  или къвто и да си...просто си клиент...и това си е. Това им е работата.

# 58
  • Варна
  • Мнения: 1 281
Но каквато и да е ситуацията така или иначе продавача е длъжен да те обслужва любезно и с усмивка(в любезно включвам обръщение на вие към клиента задължително), ако ще да си кисел, мърляв, дрипав, заядлив, взискателен, изискваш да види половината стока, надут, скромен, приветлив, млад, стар,  или къвто и да си...просто си клиент...и това си е. Това им е работата.

Тъй, тъй, ама .........

Искам да знам каква би била твоята реакция при следната ситуация:

Влиза клиента, ти:

- Добър ден, той те поглежда изпод  вежди и нищо.
- С нещо да помогна, той даже не те поглежда. Ти пак любезно питаш:
- Нещо определено ли търсите, след като вече е успял да вдигне 7 от детските колички и да ги тръшне в пода (за да види дали имат амортесьори), както и да направи 10-тина опита да счупи държачите на сенниците на количките. Вместо отговор получаваш изсумтяване, подобно на мъъъууу.

А ако между другото е пуснал и по - голямото си дете около 3 - 5 години, което се опитва да се намъкне в изложената количка за кукли или в някоя от проходилките, картинката става чудна.

Според мен, както продавачите дължат уважение на клиента, без значение от финансовото му състояние и това дали ще купи или не, така и клиентите са длъжни да уважават труда и желанието на продавача да им помогне, да улесни изборът им и като цяло да си свърши работата (все пак свършената работа носи удоволетворение).
За това съм на принципа - каквото повикало, такова се обадило.
Клиента бил имал труден ден, а замисля ли се, че на продавача деня  може да е бил още по - труден.

Като продавач се стремя да контактувам в учтива форма, понякога си позволявам да мина на "ти" (обикновено ако съм намерил клиента за особено симпатичен, но не винаги), като купувач хич не ми дреме дали ще ми говорят на "ти" или на "вие" в крайна сметка съм отишъл да си купя нещо (не обичам да скитам по магазините), а не да се впечатлявам кой как ми говори  Laughing

# 59
  • София
  • Мнения: 41 599
ми не знам...аз имам лично много скромен опит от 1 месец като продавач...май 11 клас бях тогава Simple Smile ми какъвто и да е бил клиента никога не съм се държала като лимонка и не съм си позволила на нито един клиент да говоря на ТИ. А най-мразя тези безкрайни въпроси какво искам и какво търся, особено след като веднъж съм казала, че ако ми хареса нещо ще си кажа. Може би заради подобни случаи мтного магазини са си овързали стоката и имат табели че не се пипа...Wink

А иначе, надали от някъде чак ще си изляза ако нещо съм си харесала, само защото някой ми говори на ТИ, но със сигурност няма да ми е било приятно пазаруването и другият път просто ще се постарая да си намеря нужното от друг магазин....

Общи условия

Активация на акаунт