За бакшишите

  • 22 969
  • 232
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 3 216

А ти какво очакваш-да седна и да ти обясня как процедирам с персонала  ли или изобщо политиките на управление ? Laughing Нали не мислиш, че някой ще го напише в нет-а където четат толкова много хора ? Няма как да се случи. Stop А и съм далеч  от идеята,че знам идеалния начин това да се постигне ,но поне опитвам.

Благодаря за квалификациите ти, нужда от нечие евала нямам- важното е,че клиентите се връщат отново и отново- на мен това ми стига,  персонала с който работя не си позволява подигравателно поведение или коментари относно клиентите по време на работа и съм доволна .

За следобедното кафе- нямаш грижи, пак казвам темата ми е много интересна, така че имаш покана от мен за кафе. Hug

# 166
  • Мнения: 312
Отвикнала съм да оставям бакшиши. Във Финландия не се оставят бакшиши. В началото оставих 2 пъти и в двата случая ме догониха на улицата,за да ми върнат парите. Когато пътувам винаги се интересувам каква е ситуацията в съответната страна.

# 167
  • Мнения: 5 539
Трейси, неприемлив бакшиш, казваш? Ти лично връщала ли си такъв? Така де, щом ти наранява достойнството, върни го, а недей да шушукаш  зад гърба на хората.
То не може хем туй в онуй, хем душата в рая

# 168
  • Мнения: 2 891
Виждам, че спорът прераства в ненужно ораторство, но само искам да попитам, вие наистина ли смятате, че коментари относно клиенти и партниори се правят само от работещите в F & B или дори само в обслужващата сфера?  Whistling

# 169
  • Мнения: 4 785
Виждам, че спорът прераства в ненужно ораторство, но само искам да попитам, вие наистина ли смятате, че коментари относно клиенти и партниори се правят само от работещите в F & B или дори само в обслужващата сфера?  Whistling

О как, те самите никога не са си го позволявали  Sunglasses Wink

# 170
  • Мнения: 3 216
Виждам, че спорът прераства в ненужно ораторство, но само искам да попитам, вие наистина ли смятате, че коментари относно клиенти и партниори се правят само от работещите в F & B или дори с
амо в обслужващата сфера?  Whistling

Разбира се ,че не. Но да го вфишираш и да се хвалиш с него е доста странно Rolling Eyes

# 171
  • Мнения: 4 785
Афишираш и хвалиш!?  #Crazy Никакъв шанс, даже най-основната, елементарна и повторена 10 пъти нишка не си успяла за схванеш - е за какво да си говорим повече...  ooooh! Laughing

# 172
  • Мнения: 3 216
По принцип като оставяте ненормално висок бакшиш буквално ставате за смях... просто знам от първа ръка за какво иде реч "Мале скива ли го тоя/тая ненормалната къв бакшиш остави?! Хахаххах, хлопа му/й нещо, баси смеха" и тем подобни. Не че не се радват на бакшиша си от 10 лева за сметка от 5 например, но действително е смешно!

До сега сервитьорите винаги са реагирали така, камериерка е слизала специално да ми се похвали и с присмех да отбележи колко луди хора има..тъй че... иначе с кеф си прибра бакшиша, ама нали...

На мен лично са ми хвърляли на рецепция 50 лева от горе, за... нищо! Беше се повредила топлата вода, обадих се на техник, след 15 минути имаха такава, слезе един мутроподобен и ми ги хвърли за мерси... еми смешно ми стана, много смешно!


Подобно отношени и разговори и епитети между персонала са грешка на Управлението - това е недопустимо отношение към клиента !!!  Shocked  И изобщо не е за хвалба  ooooh!

Ето за това говоря. Изобщо не ме убеждавай че е нормално такова поведение от голям зрял човек. Stop Тези " луди хора" те хранят  ooooh!
Спирам по въпроса с твоите бакшиша, че темата се измества.

# 173
  • Мнения: 4 785
Не...ти или не си си изпила кафето, или толкова си можеш, дано е първото!

Пиша много бавно и за последно, защото осъзнавам как си губя времето да наливам от пусто в празно... Confused Идеята беше, че големият бакшиш не предизвиква умиление и възхита, а друга реакция, която съм описала с примери около мен. Но това не е хвалене и афиширане, а просто примери - ти разлика правиш ли, може да пропуснеш отговора и без това формулирането на аргументирани такива, не ти е силата.

Би ли ме оставила сама да сметна как да реагирам при оставяне на такъв бакшиш, за невероятната услуга да звънна на техник. С други думи - идва една сервитьорка, носейки ти кафето, разлива ти го в скута, но прави невероятното усилие да ти донесе кърпичка, да се попиеш и ти от огромна благодарност даваш 50 лева  Outta Joint Да, да...добре. На мен ще ми е смешно. Тази случка нито е разказвана (може би двама-трима човека знаеха, тук я споделих с друга цел...), нито афиширана, ако помислиш малко, ще се сетиш за какво говоря.

Когато гост дойде и се оплаче от присмех на персонал, добре - тогава може да ми пишеш и развиваш теориите си, но докато това не се е случило - спри се. Да "управляваш" 3 сервитьорки в кафе, може и да ти се струва голям успех, че се държат, както ти пожелаеш, но аз не го намирам за голямо постижение, това са малък брой хора, постоянно пред очите ти. И пак казвам - това, че няма оплакали се гости, е достатъчно да смятам, че дадени хора са си свършили работата. Точка.

# 174
  • Мнения: 0
Дали бих оставила бакшиш или не? - Всичко зависи от персонала и обслужването. Не е редно да се оставя бакшиш на служители, които ви посрещат с намусена визиономия. Ако цяла вечер се забавлявате и персонала ви е оставил добро впечетление, може би е редно да оставите около 10 % бакшиш  Wink Wink

# 175
  • Мнения: 4 435
Мило, недей се хаби. Crazy Не си заслужава. И още сто пъти да го обясниш, все тая. ooooh!


# 176
  • София
  • Мнения: 1 317
        И ти си права kremena , подбор, подбор и пак подбор! Проблемът е кой точно куц кон от всичките куци  да избереш...Трагедията с кадрите по черноморието е голяма не само в сървиз, така е и в кухнята, така е и на рецепция, така е и в хаускиипинг и т.н.  На последната ми месторабота към хотел ,който беше част от известна, испанска верига,  сервитьорчетата като си вземеха заплатката и изчезваха с дни, кой по  дискотеки, кой на село при мама ,а през това време в ресторанта 600 души чакат да бъдат обслужени по стандартите на съответната хотелска верига, същият този стандарт те са получавали и в Испания, Гърция и още няколко страни където веригата има хотели. В България обаче с подобен персонал не може да поддържаш стандарт, няма начин просто.
    Налагало се е в този така, престижен хотел самият му мениджър да сервира закуската на гостите, понеже сервитьорите са се успали след пиянска вечер по заведенията на курорта..Е как се работи с такива хора? Не може да наказваш кой знае колко,  нали ще ти теглят една ,ще си върнат униформата и ще си тръгнат?    Както останалият персонал, така и управителят ,така и гостите, всички сме правени на луди от точно такива некадърници, държат ни в напрежение цял сезон, излагат ни, а ако им затегнеш коланите и напускат.  Няма как да се обслужват хиляди души с 30 сервитьора и в един момент се оказва,че не на тях им трябва толкова работата, а работата има нужда от тях и си траеш и си ги коткаш и не ми се говори просто. Добре,че не съм там вече  Sick

Не е по темата, но не съм предполагала за такива проблеми, честно! Може би сега ме накарахте да се замисля, че никак не е лесно на всички управители, мениджъри и т.н. Знам, че не е лесно да се работи с хора и съм слушала за проблемите в бранша от липса на сервитьори, бармани и т.н. Разбирам, че не е лесно на една сервитьорка да е цял ден "на крак", но да си управител... май не бих се наела да работя това  Naughty

# 177
  • Мнения: 326
Отвикнала съм да оставям бакшиши. Във Финландия не се оставят бакшиши. В началото оставих 2 пъти и в двата случая ме догониха на улицата,за да ми върнат парите. Когато пътувам винаги се интересувам каква е ситуацията в съответната страна.


И на мен ми беше много странно това във Финландия  Peace  В студентския наръчник беше дебело подчертано, че бакшиши не се оставят. А когато заведох моя финландска приятелка в български ресторант, тя ме пита колко е прието да се оставя, защото няма навик и не е наясно  Wink

# 178
  • Мнения: 1 301
Аз оставям в заведение обикновено, но се е случвало и да дам точно, ако не съм доволна от обслужването. Също така на автомивката се е случвало да давам или ако помоля да ми напомпат гумите на някоя бензиностанция. На пиколо в хотел - също. На фризьорката ми всеки път оставям поне 2 лв отгоре.

Неприятно впечатление ми прави когато келнерът започне да бърка eнтусиазирано за ресто, за да му кажеш да не се бърка за стотинки.. Т.е. струва ми се, че това е целенасочен похват на повечето келнери. Друго нещо - в някои кафета например сами си задържат рестото, без и да се опитват да прилагат горния похват, което много ме дразни. Ако човек реши ще остави бакшиш, според мен са длъжни да връщат всичко до стотинка.

Последна редакция: чт, 17 юни 2010, 16:19 от doby80

# 179
  • Мнения: 68
По-често оставям .
Вие кое наричате "сервитьор" ? Много рядко попадам на хора , които си разбират от работата , в повечето случаи са 16-17-18 годишни момичета или момчета и си нямат понятие от тази професия . Това , че ми се усмихват , не ми е критерии за бакшиш , по-важно ми е да си свършат работата като трябва .
 

Общи условия

Активация на акаунт