Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 22 юни 2011, 08:25 ч.

ХУМАНИТАРНА ГИМНАЗИЯ ВАРНА

  • 27 118
  • 51
  •   1
Отговори
# 45
  • Варна
  • Мнения: 20
Здравейте и от мене!На моето дете му предстои кандидатсване тази година и искам да попитам за мнението ви за Хуманитарната гимназия и по-специално за паралелката"Изобразително изкуство".Ще се радвам ако някой сподели своите впечатления от училището като цяло и за конкретната специалност.Наистина имам нужда от помощ,защото ми е много трудно да подредя желанията за класиране,без да имам някаква ясна представа на какво ниво са децата,които напускат училището след 12 клас.

# 46
  • Мнения: 29
Здравейте, реших да си публикувам и аз мнението за НГХНИ - Варна, тъй като преди да кандидатстваме/ след 4-ти клас/ почти не успях да намеря информация.
Дъщеря ми учи там в момента в пети клас.
Плюсове и минуси:
Плюс. Влизането е с приемен изпит. изпита е по БЕЛ и е много сериозен. Моята дъщеря го държа, затова съм запозната.
Трябва да се посетят курсовете, организирани от гимназията предварително, защото са много добри. Дори и да не влезе детето- ще са му полезни за следващите 2 години по БЕЛ.
Който няма възможност за курс- да пише с детето съчинения в къщи, поне 10 броя и да гледа от "уча.се" или друго място граматиката и да го запише на пробните изпити.

Второ. Много се учи. Ние сме в паралелка по изкуства, но видях успеха на децата при класирането- повече от половината в нашата паралелка бяха отличници от училищата, от които идваха, със 6 по БЕЛ и по МАТ. А в паралелките с БЕЛ- всички бяха отличници.

А в момента успехът на класа е нисък. На тестовете по.. - на практика по всичко, има по 1-2 шестици, 2-3 петици и всичко друго е надолу.
Например получаваме тест, на който е написана рецензия: "Браво! Личи си че си се готвила сериозно. Мн.добър 5+"

Това предимство е и недостатък. Децата могат да се демотивират. И като разберат, че за да изкарат 4 няма нужда изобщо да учат, а за да изкарат 6 трябва да учат по 4-5 часа на ден- много лесно си казват - няма смисъл.
И ми се струва, че точно това се случва. Просто стават две паралелни вселени.

Относно културата на средата- още не съм я усетила. Доста интриги има между момиченцата, което изобщо не ми харесва.
Също изобщо не ми харесва, че децата са масово със смартфони. Да дадеш на 11 год дете играчка за 200-400 лева и да го пуснеш само по автобусите и по улиците, при положение че пребиват за 10 лева - не ми се струва нормално.
Не разбирам това демонстрация ли е от страна на родителите или аз съм малко мръднала.

Трето предимство. Има дисциплина, неизвинени, униформи, контрол на достъпа.
Лошото е, че и при тази дисциплина деветокласничките пак ходят гримирани и някак изглеждат като всичко друго, но не и като деца, жадни за знания.
Униформите също изобщо не ми харесват. Вече ми писна да си гледам детето в черно като на погребение. Черни поли и панталони- добре, ама черни блузи...

Та така, обучението е сериозно. При нас в изкуствата децата имат и много извънкласни занимания и е интересно, но натоварено. Понякога се прибира в 5 часа и трябва да започва да учи за сл.ден.

Недостатък за нас е и прекалено ранното ставане. За да бъде в училище детето в 7 и 20 сутрин трябва да е на спирката в 7 без 5, тоест ставаме в 6 и 5 и времето все не достига.
В петък вече е толкова уморена, че не може да събере 2+2.
Говорим за единадесетгодишни деца.

Май повече недостатъци изказах, но - така се получи. Сякаш че в пети клас е рано за гимназия. В смисъл, това е време, в което настъпва пубертета и децата са свръх-емоционални, всичко им е интересно и ново и една гимназиална среда им идва в повече.
 
Не знам дали след седми клас ще сменим училището или ще останем там. От една страна съм поривлечена от съдържанието на учебния материал. От друга имам съмнения за средата, която ще се оформи.

Със сигурност балът й от хуманитарната ще е по-нисък, отколкото в което и да е друго училище.

Например по математика: моето дете никога не е имало проблеми с МАТ, даже миналата година се класира за областен кръг на олимпиада, почти без да иска. Сега - получи три последователни четворки. Обяснението й: не ми стигна времето да реша всички задачи. Не прави грешки в задачите, просто не й стига времето.
На последното имаме едвам петица. Грешката й: в условието на задачата пише успоредник, а е нарисуван ромб. Тя се обърква, че двете страни са равни. Обаче задачата е текстова и такава, че няма значение дали са равни или не, защото участват като общ сбор във формулата.
Така че, най-накрая отговорът е верен.
Освен това всички написани формули и разсъждения- над 10 са вярно написани, само че няколко от тях са излишни заради объркването с ромб.

Според мен трябваше да й зачетат поне половината задача, в смисъл - поне половината точки, все пак при получен отговор,  но не са.

Разбирате ли защо казвам, че изискванията са не повишени, а изсилени.

# 47
  • Мнения: 8
Дъщеря ми влезе там след 4-ти клас.Първият срок беше добре,но децата там са много гадни и почнаха да я обиждат и тя се депресира.Не иска да ходи на училище.Съветвам ви да не си местите децата там след 4-ти клас. smile3511Аз много съжалявам за това.

# 48
  • Мнения: 8
Дъщеря ми е депресирана.Всеки ден и всяка вечер плаче.Децата я тормозят измислили са прякор и постоянно я наричат с този прякор.Чудя се дали да я върна в старото и училище,защото успехът и намалява.Моля ви помогнете ми.Май вече съжалявам. smile3518Забравих да кажа, че е 5-ти клас и е в Хуманитарната.

# 49
  • Мнения: 29
Дъщеря ми е депресирана.Всеки ден и всяка вечер плаче.Децата я тормозят измислили са прякор и постоянно я наричат с този прякор.Чудя се дали да я върна в старото и училище,защото успехът и намалява.Моля ви помогнете ми.Май вече съжалявам. smile3518Забравих да кажа, че е 5-ти клас и е в Хуманитарната.

Моят съвет е да се доверите на интуицията си.
И моята е в пети за шести клас и, както казах има доста интриги между момиченцата, предателства и т.н., та чак не й се ходи на училище.
Но да се обиждат взаимно- не се стига чак до там. В смисъл, веднъж се обидят, после си изпращат сърчица и бележки колко се обичат.
Възможное детето Ви да е доста чувствително поради възрастта - влиза се в пубертета, всички са свръх-чувствителни и за тях е много важно какво говорят другите.
Възможно е да се научи да се бори. Опитайте се да й прегледате фейсбуук профила и да видите какво точно си пишат и дали не преувеличава детето.

# 50
  • Мнения: 2
Здравейте на всички! Аз съм ученик от Хуманитарната гимназия-Варна.И съм 8 клас за първа година.Искам да кажа,че може хуманитарната да не е от най-елитните училища във Варна ,но наистина успях да науча много неща ,които до 7 клас не съм разбирал.Госпожите са добри, но и доста строги.Те очакват много от нас.Аз съм с профил обществени науки и за половин година успях да науча много от немският език.Имам приятели, които учат в по-елитните гимназии , но не могат да практикуват езика.Знаят само определени неща.Както казва нашата госпожа:,,Учим се за да практикувате езика,целта ми не е да ви давам просто думи,които да знаете.Аз съм доста доволен от това, което ми дават учителите.Да има доста правила в училището,но те са за наше добро.Има ученици, които говорят лоши неща за училището, защото искат да правят каквото искат.Но училището е институция и трябва да спазваме дадените правила.И за учениците, които искат да влизат там искам да им кажа,че няма да направят грешка.Това е моето мнение и искам да бъда разбран.Лек ден!

# 51
  • Варна
  • Мнения: 437
Здравейте, реших да си публикувам и аз мнението за НГХНИ - Варна, тъй като преди да кандидатстваме/ след 4-ти клас/ почти не успях да намеря информация.
Дъщеря ми учи там в момента в пети клас.
Плюсове и минуси:
Плюс. Влизането е с приемен изпит. изпита е по БЕЛ и е много сериозен. Моята дъщеря го държа, затова съм запозната.
Трябва да се посетят курсовете, организирани от гимназията предварително, защото са много добри. Дори и да не влезе детето- ще са му полезни за следващите 2 години по БЕЛ.
Който няма възможност за курс- да пише с детето съчинения в къщи, поне 10 броя и да гледа от "уча.се" или друго място граматиката и да го запише на пробните изпити.

Второ. Много се учи. Ние сме в паралелка по изкуства, но видях успеха на децата при класирането- повече от половината в нашата паралелка бяха отличници от училищата, от които идваха, със 6 по БЕЛ и по МАТ. А в паралелките с БЕЛ- всички бяха отличници.

А в момента успехът на класа е нисък. На тестовете по.. - на практика по всичко, има по 1-2 шестици, 2-3 петици и всичко друго е надолу.
Например получаваме тест, на който е написана рецензия: "Браво! Личи си че си се готвила сериозно. Мн.добър 5+"

Това предимство е и недостатък. Децата могат да се демотивират. И като разберат, че за да изкарат 4 няма нужда изобщо да учат, а за да изкарат 6 трябва да учат по 4-5 часа на ден- много лесно си казват - няма смисъл.
И ми се струва, че точно това се случва. Просто стават две паралелни вселени.

Относно културата на средата- още не съм я усетила. Доста интриги има между момиченцата, което изобщо не ми харесва.
Също изобщо не ми харесва, че децата са масово със смартфони. Да дадеш на 11 год дете играчка за 200-400 лева и да го пуснеш само по автобусите и по улиците, при положение че пребиват за 10 лева - не ми се струва нормално.
Не разбирам това демонстрация ли е от страна на родителите или аз съм малко мръднала.

Трето предимство. Има дисциплина, неизвинени, униформи, контрол на достъпа.
Лошото е, че и при тази дисциплина деветокласничките пак ходят гримирани и някак изглеждат като всичко друго, но не и като деца, жадни за знания.
Униформите също изобщо не ми харесват. Вече ми писна да си гледам детето в черно като на погребение. Черни поли и панталони- добре, ама черни блузи...

Та така, обучението е сериозно. При нас в изкуствата децата имат и много извънкласни занимания и е интересно, но натоварено. Понякога се прибира в 5 часа и трябва да започва да учи за сл.ден.

Недостатък за нас е и прекалено ранното ставане. За да бъде в училище детето в 7 и 20 сутрин трябва да е на спирката в 7 без 5, тоест ставаме в 6 и 5 и времето все не достига.
В петък вече е толкова уморена, че не може да събере 2+2.
Говорим за единадесетгодишни деца.

Май повече недостатъци изказах, но - така се получи. Сякаш че в пети клас е рано за гимназия. В смисъл, това е време, в което настъпва пубертета и децата са свръх-емоционални, всичко им е интересно и ново и една гимназиална среда им идва в повече.
 
Не знам дали след седми клас ще сменим училището или ще останем там. От една страна съм поривлечена от съдържанието на учебния материал. От друга имам съмнения за средата, която ще се оформи.

Със сигурност балът й от хуманитарната ще е по-нисък, отколкото в което и да е друго училище.

Например по математика: моето дете никога не е имало проблеми с МАТ, даже миналата година се класира за областен кръг на олимпиада, почти без да иска. Сега - получи три последователни четворки. Обяснението й: не ми стигна времето да реша всички задачи. Не прави грешки в задачите, просто не й стига времето.
На последното имаме едвам петица. Грешката й: в условието на задачата пише успоредник, а е нарисуван ромб. Тя се обърква, че двете страни са равни. Обаче задачата е текстова и такава, че няма значение дали са равни или не, защото участват като общ сбор във формулата.
Така че, най-накрая отговорът е верен.
Освен това всички написани формули и разсъждения- над 10 са вярно написани, само че няколко от тях са излишни заради объркването с ромб.

Според мен трябваше да й зачетат поне половината задача, в смисъл - поне половината точки, все пак при получен отговор,  но не са.

Разбирате ли защо казвам, че изискванията са не повишени, а изсилени.

Здравейте, четох мнението ви в темата за Хуманитарна гимназия от пред няколко години. В момента съм в чуденка дали да запиша дъщеря си след 4 клас с рисуване. Какво е вашето мнение, доволна ли останахте, продължи ли детето ви и след седми клас там?

Общи условия

Активация на акаунт