Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 26 окт. 2011, 02:42 ч.

Висше образование

  • 21 022
  • 223
  •   1
Отговори
# 210
  • Русе
  • Мнения: 10 373
   Интересна тема се е оформила. На нас ни е още рано , но по добре отдалеко,че да е леко.  Simple Smile 

# 211
  • Мнения: 1 480
ако имаме комбинация от неработеща образователна система и неправилно функциониращо семейство, то крайния резултат няма да е никак лицеприятен.
Много актуално - около 50% от семействата се развеждат.  Sad

колко от родителите имат време и са готови да се захванат сериозно с развитието на децата си?
Материалът би трябвало да бъде такъв че детето да го схване само без помоща на родителите, но ...   Sad

В Южна Корея децата започват да учат всевъзможни неща от най-ранна възраст. Нямат време за игри. В училище има сериозна дисциплина, гимназиите са разделени на женски и мъжки. Ученете не свършва с училището. Ходи се на курсове, спорт и така до 10, 11 часа вечер. Има приказка " Ако децата ви спят по 4 часа на ден, значи учителите не им дават достатъчно домашни и няма да влязат в желания университет".
Благодаря за постинга - много е интересен. Аз също писах в една тема  за училището на дъщерята в САЩ, където натоварването е било подобно. И там тези които последни лягат и първи стават са били азиятците.

Тази година  общият брой на чуждестранните студенти в американски колежи и университети се е увеличил с 3% и е достигнал 690 923 души през учебната 2009/2010 г. Това представлява рекордно висока цифра за чуждестранни студенти в САЩ. Годишният растеж се дължи главно на увеличения с 30% брой на записалите се във висшите учебни заведения на САЩ китайски студенти, сега на брой почти  128 000 – над 18% от всички чуждестранни студенти, - което превръща Китай във водеща държава за изпращане на студенти.   

Ани от САЩ: В американското училище системата на обучение е по-добра
http://e-vestnik.bg/2722



От 4 ученика - един бял, но и така нивото на дисциплината е добро според думите на Ани.  Simple Smile

КУРВАТА ДЪРЖАВА (България е в мъртвата хватка на самата себе си)
http://www.svobodata.com/page.php?pid=4565&rid=154

# 212
  • Мнения: 8 023
Защото не разбрах къде виждаш ти ролята на учителя и на училището, щом децата трябва да могат да правят описаните от теб неща, ако могат за какво им е училище.
Все пак се предполагам, че там децата отиват да учат, да им се предадат знания, умения и ред други неща.

Та ако в така цитираното от теб добро образование няма място учителя като представител на институцията училище, а той е само в ролята на изпитващ,за какво образование въобще си говорим.

Къде съм написала, че учениците трябва да ги знаят тези неща, без да са обучавани? Написах, че се стига до парадокси децата да не се обучават, а само да се изпитват. На едно мнение сме по въпроса, не разбирам заяждането. Зададох въпрос за текста не защото смятам, че учебниците и помагалата по литература са написани прекрасно, а защото наистина исках да видя как възприемат родителите и учениците информацията, идваща от училище. Явно се възприема като задължителна, с едничка цел да се прочете и научи. Други критерии и цели няма. А би трябвало да има - поне според учебните планове, където е предвидено децата да се учат и да мислят, да критикуват текст и да формират собствена преценка за качество, която след това да използват за собственото си писане. Явно тези моменти се губят. Работа точно на учителите е да ги разяснят и на деца, и на родители (след като сами са ги разбрали, което май не е общият случай) и да ги прилагат. Като приложението би включвало приемане и насърчаване на собствени мисли, не папагалско повтаряне на учебника. Но това не се получава. Разбирам Ви възмущението, не разбирам само защо към мен го насочвате, аз нито преподавам литература на детето Ви, нито съм обучавала вашата учителка. Всъщност това, че влизат студенти, явно значи, че тя е базов учител? Още една скъсана брънка, явно.

Янажар, съжалявам може да не съм те разбрала правилно.
Но истината е, че реалността е адски далеч от това, което трябва да бъде и за съжаление, не виждам не само нищо да се прави, а става все по зле.
И ми пука защото имам две деца, голямото скоро ще излезе от системата на българското училище, но малкото тепърва ще влиза.


Аз чета и се мъча да стигна до някакъв извод за мене си Wink и си мислех: ако имаме комбинация от неработеща образователна система и неправилно функциониращо семейство, то крайния резултат няма да е никак лицеприятен. Всички искаме работеща и ефективна образователна система! НО колко са преподавателите, които са готови да предоставят всичко на което са способни за "чуждите" деца? А от друга страна: колко от родителите имат време и са готови да се захванат сериозно с развитието на децата си? Факт е, че всички прехвърлят топката на другия! Разбира се, има и родители, които правят всичко възможно за да дадат максималното за развитието на децата си, но за съжаление са твърде малко! Мога да дам примери от моя опит, но не си заслужава!Онзи ден пак случайно станах свидетел на разговор между баба и такто. Та бабата изказваше мнение, че в занималнята не учат децата да мислят, а как да зубрят и да преписват. Таткото от своя страна направи изцепка от която по принцип би трябвало да се срамува: Ам аз заърших с преписване, то по друг начин не става...пък и няма смисъл.....И се огледа за одобрение! Та, ако имате такъв родител на родителска среща, как бихте го убедили, че преписването не е образование...ами няма как...Бих използвала едина архаична дума: Язък за детето! Може и да е талант, но с такъв родител....загуба. За закостенялостта на образователната система няма да пиша, според мен всички са на едно мнение по темата!


Би ли пояснила какво разбираш под родители, които са готови да дат максималното за развитието на децата си, защото това може да се тълкува по много начини.

А това че никъде не учат децата да мислят тая баба много точно го е хванала още в началните класове.

# 213
  • Мнения: 103
Ми аз да питам един елементарен въпрос бившата учителка, може ли?
Как един сричащ като първокласник е стигнал до заветния 12-ти клас?
Как се допускат да преминат в по-горен курс деца с пропуски?
Кой е виновен? Пак родителите ли....?





Да допълня: И как после влиза в университет/български/?

# 214
  • Мнения: 187

Аз чета и се мъча да стигна до някакъв извод за мене си Wink и си мислех: ако имаме комбинация от неработеща образователна система и неправилно функциониращо семейство, то крайния резултат няма да е никак лицеприятен. Всички искаме работеща и ефективна образователна система! НО колко са преподавателите, които са готови да предоставят всичко на което са способни за "чуждите" деца? А от друга страна: колко от родителите имат време и са готови да се захванат сериозно с развитието на децата си? Факт е, че всички прехвърлят топката на другия! Разбира се, има и родители, които правят всичко възможно за да дадат максималното за развитието на децата си, но за съжаление са твърде малко! Мога да дам примери от моя опит, но не си заслужава!Онзи ден пак случайно станах свидетел на разговор между баба и такто. Та бабата изказваше мнение, че в занималнята не учат децата да мислят, а как да зубрят и да преписват. Таткото от своя страна направи изцепка от която по принцип би трябвало да се срамува: Ам аз заърших с преписване, то по друг начин не става...пък и няма смисъл.....И се огледа за одобрение! Та, ако имате такъв родител на родителска среща, как бихте го убедили, че преписването не е образование...ами няма как...Бих използвала едина архаична дума: Язък за детето! Може и да е талант, но с такъв родител....загуба. За закостенялостта на образователната система няма да пиша, според мен всички са на едно мнение по темата!


Би ли пояснила какво разбираш под родители, които са готови да дат максималното за развитието на децата си, защото това може да се тълкува по много начини.

А това че никъде не учат децата да мислят тая баба много точно го е хванала още в началните класове.

Ами имам преки наблюдения върху семейства, в които родителите полагат усилия (като примерно отделят време за децата и техните уроци), подсигуряват им нужните книги, уроци и курсове за да успеят да развият или доразвият способностите си! От друга страна наблюдавам и семейства, където децата са оставени на произвола на съдбата и съвестта на преподавателите. В едно от тези семейства, считат, че краснописа няма никакво значение...то никой от тях не пишел красово..."ама на справят се някак си"...без коментар как се справят...

# 215
  • Мнения: 8 023

Аз чета и се мъча да стигна до някакъв извод за мене си Wink и си мислех: ако имаме комбинация от неработеща образователна система и неправилно функциониращо семейство, то крайния резултат няма да е никак лицеприятен. Всички искаме работеща и ефективна образователна система! НО колко са преподавателите, които са готови да предоставят всичко на което са способни за "чуждите" деца? А от друга страна: колко от родителите имат време и са готови да се захванат сериозно с развитието на децата си? Факт е, че всички прехвърлят топката на другия! Разбира се, има и родители, които правят всичко възможно за да дадат максималното за развитието на децата си, но за съжаление са твърде малко! Мога да дам примери от моя опит, но не си заслужава!Онзи ден пак случайно станах свидетел на разговор между баба и такто. Та бабата изказваше мнение, че в занималнята не учат децата да мислят, а как да зубрят и да преписват. Таткото от своя страна направи изцепка от която по принцип би трябвало да се срамува: Ам аз заърших с преписване, то по друг начин не става...пък и няма смисъл.....И се огледа за одобрение! Та, ако имате такъв родител на родителска среща, как бихте го убедили, че преписването не е образование...ами няма как...Бих използвала едина архаична дума: Язък за детето! Може и да е талант, но с такъв родител....загуба. За закостенялостта на образователната система няма да пиша, според мен всички са на едно мнение по темата!


Би ли пояснила какво разбираш под родители, които са готови да дат максималното за развитието на децата си, защото това може да се тълкува по много начини.

А това че никъде не учат децата да мислят тая баба много точно го е хванала още в началните класове.

Ами имам преки наблюдения върху семейства, в които родителите полагат усилия (като примерно отделят време за децата и техните уроци), подсигуряват им нужните книги, уроци и курсове за да успеят да развият или доразвият способностите си! От друга страна наблюдавам и семейства, където децата са оставени на произвола на съдбата и съвестта на преподавателите. В едно от тези семейства, считат, че краснописа няма никакво значение...то никой от тях не пишел красово..."ама на справят се някак си"...без коментар как се справят...

А аз като такъв родител питам и ме интересува къде е в схемата училището.Защото по мое мнение то се е превърнало просто в място където да се отчете определена бройка прекарани часове, с малки изключения.
Едно е да се ходи на курсове по чужди езици или по нещо, което не е застъпено в училище, съвсем друго е да се ходи, защото в училище не преподават по даден предмет или госпожата деликатно насочва към тази форма, за да получи днание детето.
А на родителите евентуално трябва да им остане  и време за работа, за да могат да осигурят това на децата.


# 216
  • Мнения: 187
Не случайно написах "комбинация от неработеща образователна система и нефункциониращи семейства"! Факт е, че образователната система е в сериозна криза => тук е мястото на родителите, ако и те не обърнат внимание на детето, то нещата стават неспасяеми.  Ако някой се припизнава в думите ми, то държа да подчертая дебело, че нямам за цел да соча с пръст! Това първо! И второ: нямам намерение да изпадам в спорове, кой какъв родител е...просто защото не познавам лично никой, за да окачествявам който и да е! Освен това написах, че търся истината за мен, не се опитвам да сформирам нечие мнение или мироглед!  Peace

# 217
  • Мнения: 8 023
Не те попитах, за да се заяждам, нито се припознавам, просто вече толкова години ми писна от българското училище, което вменява само задължения и напътствия към родителите и само се говори как децата не учат, а аз за тези години с изключение на сега ги преброих 4 учители нищо  не видях като намек за промяна към нещо по-добро от българското училище.

Просто наистина се подразбира двузначно репликата ти.

Май по-скоро питането ти е какво трябва да прави един родител в българската образователна система, за да не излязат от нея неграмотни децата му. Peace

# 218
  • Мнения: 187
Не те попитах, за да се заяждам, нито се припознавам, просто вече толкова години ми писна от българското училище, което вменява само задължения и напътствия към родителите и само се говори как децата не учат, а аз за тези години с изключение на сега ги преброих 4 учители нищо  не видях като намек за промяна към нещо по-добро от българското училище.

Просто наистина се подразбира двузначно репликата ти.

Май по-скоро питането ти е какво трябва да прави един родител в българската образователна система, за да не излязат от нея неграмотни децата му. Peace

Радвам се, че имаме разбиране! Малко ми писнаха опитите в този форум да се направи скандал, проста за да имат някои хора какво да правят с живота си!
Аз си мисля, че един родител, който иска детето ми да получи добро образование, просто трябва да вземе нещата в свои ръце, и там идва репликата: колко от родителите имат време и са готови да жертват себе си за да дадат максималното...."Имам време" също е много сериозен проблем. За момента и при това състояние на системата, според мен един родител трябва буквално да влезе в ролята на преподавател и да е готов да жертва и време и средства, за да не останат децата му неграмотни! И да се надява, децата да са достатъчно интелигентни и да оценят онова, което се прави за тях и в един момент инициативата да идва от тях самите. В моя опит с училището бих споделила само, че моите преподаватели, освен тези по езици, не успяха по никой начин да ме заинтригуват. Нито литература, нито физика, география, математика или който и да е предмет, успя да ме впечатли. И един ден се оказах с диплома в ръка, без някакви завидни способности (освен пак казвам езици) и без интереси. Бях започнала да работя последната година като екскурзовод, учех си езиците, но нямах ясна идея какво искам да правя. И това е... минаха много години, преди да развия интерес към литературата и да разберя, че Дикенс е гений! Айнщайн е по-забавен от Слави Трифонов (например) и че Стивън Хокинг не е поредния скучен физик с безумни идеи! За едно съжалявам днес, и то, че моите преподаватели не успяха да ми покажат правилният път....за да не губя толкова време в търсене. А математиката се оказа забавна наука! Още в училищните дни показах интерес към компютърното програмиране, а и способностите ми бяха завидни. За съжаление и там никой не ме насърчи и подтикна...На 26 години открих, че в мен дреме програмист с добра логика. До сега можех да съм на едно съвсем друго ниво...но не би. На 30 смятам да сменям попрището и от туризъм да мина на програмиране....Малко е гадничко, да знаеш, че си изтървал толкова много.
За щастие образованието не е causa perduta, имам наблюдения и върху учители, които работят с децата и се отдават на професията и мисията си...май накрая всичко е късмет или добро проучване... newsm78

# 219
  • Мнения: 8 023
the1
Завиждам ти на оптимизма, просто тая грижа от родителя доста изморява през годините, и ми се иска поне с второто ако може да ми е малко по-лесно, ама май няма да е с тая ситуация в образованието.
А при така стоящата система на образованието никак не е лесно за родителите. Имам познати семейства, в които майките не тръгват на работа, за да може с децата всичко да е наред, но това като продължи десетина години и се отразява зле на майките.Има други семейства, които работят и се стараят и от личен опит ти казвам много е изморително. Първите 4 години докато са малки децата, прибираш се от училище, пък четете заедно пишете и ред други занятия. Събота и неделя разказвателни предмети и по-трудните неща, които не са ясни от седмицата. Това със самостоятелното учене не става от само себе си.
Като беше малко беше проблем, че не можеше сама да каже какво точно не разбира и не знае, а такова инфо освен общи приказки от учител трудно се получава.
Слава богу сега вече е наясно, та е много по-лесно, но и материалът вече е много сложен и става по-трудно с помощта.Та стига до нас единствено ако сама не може да се оправи.

Ама тия учители дето наистина работят с децата взеха да са нещо много редки птици.

# 220
  • Мнения: 187
Убедена съм, че изморява! Зная, че не всеки може да отдели време за да дообразова децата си....но за съжаление такава ни е реалността. Като гледам, никой не е хукнал да се справи с проблема на образованието, та скоро подобрение не очаквам. А и още нещо да добавя: личния пример на родителите....безумно важен е! Аз пожелавам на всички да имат безкрайно интелигентни деца, които да успяват да се справят с трудностите!

# 221
  • Мнения: 1 480
... къде е в схемата училището.Защото по мое мнение то се е превърнало просто в място където да се отчете определена бройка прекарани часове, с малки изключения.
Право в десятката, но не сме най "добрите" -    все още има с кого да се сравняваме  Laughing

"Москва - У 21-летнего студента Рената Насипова нет времени, чтобы ходить на занятия.

Он целый день работает водителем грузовика по перевозке мебели, чтобы платить за учебу и помогать своей матери-одиночке. Насипов знал, что когда в январе наступит экзаменационная сессия, он экзамены не сдаст.

Поэтому он заплатил своему куратору около 900 долларов, чтобы в зачетке у него появились положительные экзаменационные отметки. Если все пойдет по плану, то в июне Насипов закончит вуз, не посещая при этом ни семинары, ни лекции.

'Я плачу взятки за все экзамены, - говорит Насипов, заканчивающий учебу на факультете автомеханики небольшого института"
http://www.inosmi.ru/inrussia/20080318/240301.html

# 222
  • Мнения: 21
ЧНГ и запис   bouquet

# 223
  • София
  • Мнения: 40 860
трудно е, но как да ги оставя? След като аз самата съм продукт на достаа по-стабилна образователна система, и дори сега бера плодове от дървото на обучението си, няма как сегашната система да ми харесва. За момента съм минала на принципа за ограничаване на щетите, пък нататък ще видим, надявам се да си изградят солидни критерии за качество. За моя радост и сега има млади хора, които са кадърни, ученолюбиви и амбициозни, та си викам, има надежда и за моите.

Общи условия

Активация на акаунт