Предучилищна на 5г. в у-ще

  • 758
  • 4
  •   1
Отговори
  • Мнения: 450
Ще се равам да споделите опита си, ако имате деца, които са посещавали или посещават предучилищна в училище или сте преподавател на такива  Grinning

Как се справят с материала, могат ли да се концентрират на тази възраст за по 30мин.
(доколкото ми е известно, това е времето на един учебен час, може и да бъркам),
трудно ли се адаптират и всичко за което се сетите?

# 1
  • СОФИЯ
  • Мнения: 40
Здравейте, включвам се с удоволствие! Моето момченце е на 5,5 г. Роден е април 2006г. Трябваше да е в 3-та група на детската градина, но ние решихме да го запишем в предучилищната група на училището, в което учи и по-голямата ми дъщеря. Решихме го защото забелязахме, че е по-любознателен за възрастта си, знаеше азбуката и знаеше да пише някои буквички. Да не говорим, че олекнахме откъм такси и допълнителни плащания в градината. Мога да кажа, че направихме добре, че го записахме. Според госпожата той се справя много добре. Няма никакви оплаквания откъм концентрация или изпълнение на задачите. Не мога да каже, че му е трудно да се справя с материала или изискванията. Накратко не виждам разлика между това, което дъщеря ми изучаваше в градината и това, с което занимават децата в предучилищната. Въпрос на организация е да го водиш сутрин и да го взимаш на обяд, както е в нашето у-ще. Но мисля, че има и такива у-ща, в които децата се занимават цял ден.

# 2
  • Мнения: 27
   Преди началото на учебната година, в която моят син трябваше да бъде ученик в предучилищна група, се състоя родителска среща с учителката на групата.
   Изтъкнаха се много предимства на групата в училище, пред същата в детската градина.
   Бях съгласен, звучеше достатъчно логично.
   Но всичко си остана само на теория.
   Часовете не бяха натоварващи, децата се справяха чудесно.
   Но някак си, заради прекаленото използване на игри, играчки и други подобни,
   в първи клас се разбра, че предимствата не са толкова, колкото беше в рекламите.
   Децата продължаваха да възприемат училището като място, където задължително трябва да присъстват играчките и забавленията, някак си отношението им беше недостатъчно адекватно към учебния процес и то без да имат лично вина.
   Имаше и разделение на децата /в предучилищната група/ от учителката, което също доста зле се отрази на амбициозността им. Маса за отличник, маса за добре справил се, маса за провинил се... С табелки, та някой да не изтърве положението и да се документира подходящо.
   Та, искам да кажа, че децата като че ли сами си определят границата -
   в ДГ е място и за игри и забавления, и за усвояване на полезни и интересни познания.
   Започне ли да посещава училище, детето знае, че задължително там е различно от ДГ, в училище е за да се учат уроци, а не да се играе и скача.
   Всъщност, само споделям опит. Но не мога да дам съвет. Някак си, навсякъде е различно, та най-добре разучи на място, в твоя район как стоят нещата с училището.
 

# 3
  • Мнения: 450
Благодаря, че се включихте, надявам се да го направят и други.

Определено се поуспокоих.
Аз си мисля, че като е в у-ще, ще учат плътно 30мин. примерно писане, без игри и странични забавления и това ще ги измори, защото на 5г. се учи повече и играейки.
А от друга страна да им минава времето в насилственно спане в градината след обяд не ми се иска.
От изчетеното до тук, се спрях на у-ще със следобедна занималня, но за мое разочарование в повечето у-ще не искат да приемат 5 годишни, за 6годишни в първи клас да, но си търсете предучилищна...  Rolling Eyes

# 4
  • Мнения: 60
Детето ми беше на 5 г в предучилищна при абсолютно неподходяща учителка. До известна степен изборът на начална учителка-страхотен педагог от първи клас, от която дъщеря ми остана възхитена и очарована при 2-3 лични срещи, за които се бях помолила на въпросната учителка преди да я запиша изиграха решаваща роля за последващите събития. До ден днешен тя с умиление и обич си спомня за началната учителка от 1 до 4 клас, и с неодобрение за жената, създала й чувство за малоценност в предучилищната чрез слугуването и възвеличаването на едно дете, което тормозеше дъщеря ми и чиито родители всяка седмица подкупваха въпросната учителка с разни подаръчета, донесени от Турция. Моят съвет е да получите информация и лични впечатления от даден педагог и тогава да вземете своето решение. Лично аз смятам, че не мястото, а личността на учителя е финният двигател за този най-ранен, но и най-решаващ за последващата нагласа към училището етап от образованието.

Общи условия

Активация на акаунт