Кандидат- студентски изпит по математика

  • 10 203
  • 21
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 54
Мен лично страшно ме възмути факта, че на предварителния кандидат-студентски изпит по математика бяха давани задачи, които изобщо не са залегнали в учебният план и не са изучавани от учениците. Все пак не всички учат в Математическата гимназия и това според мен е страшно некоректно. Кому е нужно това?

# 1
  • Мнения: 21 436
Може ли някакъв конкретен пример?  Peace

# 2
  • София
  • Мнения: 2 300
Мен лично страшно ме възмути факта, че на предварителния кандидат-студентски изпит по математика бяха давани задачи, които изобщо не са залегнали в учебният план и не са изучавани от учениците. Все пак не всички учат в Математическата гимназия и това според мен е страшно некоректно. Кому е нужно това?

Миналата година по стечение на обстоятелствата се наложи да се явявам на  кандидатстудентски изпит по математика в ТУ.
Това, което ми направи впечатление и ме изуми бе, че на изпита може да се явиш със справочник, включващ синтезирано всичко изучавано от 9-ти до 12-ти клас. Освен това задачите бяха тестови и имаха варианти за отговор.
Завършила съм гимназия преди 24 години. След 5 дни подготовка и справочник подръка изкарах 5,30 на изпита. Ако имах още два-три дни за четене да си поприпомня лимеси и някои други тотално забравени неща, предполагам че щях да имам по-добра оценка.  По-голямата част от децата бяха с по-нисък от моя резултат. Наистина не ми е ясно какви претенции може да предявяват някои. То бива, бива леснотия, ама чак пък толкова. Няма нищо общо с кандидатстудентските изпити по мое време. Ако някой не може да се справи с типа задачи, давани на изпита, то или не е учил грам няколко години или просто няма работа в учебното заведение, към което се е насочил и трябва да си избере друга материя за изучаване.

# 3
  • Мнения: 5 595
Мен лично страшно ме възмути факта, че на предварителния кандидат-студентски изпит по математика бяха давани задачи, които изобщо не са залегнали в учебният план и не са изучавани от учениците. Все пак не всички учат в Математическата гимназия и това според мен е страшно некоректно. Кому е нужно това?
За предварителния кандидат-студентски изпит по математика в кой ВУЗ става въпрос?

# 4
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 635
.................... След 5 дни подготовка и справочник подръка изкарах 5,30 на изпита. Ако имах още два-три дни за четене да си поприпомня лимеси и някои други тотално забравени неща, предполагам че щях да имам по-добра оценка.  По-голямата част от децата бяха с по-нисък от моя резултат. Наистина не ми е ясно какви претенции може да предявяват някои. То бива, бива леснотия, ама чак пък толкова. Няма нищо общо с кандидатстудентските изпити по мое време. Ако някой не може да се справи с типа задачи, давани на изпита, то или не е учил грам няколко години или просто няма работа в учебното заведение, към което се е насочил и трябва да си избере друга материя за изучаване.
Господи, на къде отиваме #Crazy Знаех, че образованието в BG e западнало, но все някаква надеждица там блещукаше.
Моля се, моля се децата ми да проумеят, че наистина трябва да УЧАТ в чужбина. Това тук е пародия #Cussing out
Накъде си тръгнал народе български, накъде newsm45

# 5
  • Мнения: 54
Не става въпрос за Техническият, а за Софийският. Детето ми се скъса да учи денонощно и на частни уроци ходи. Не бързайте да правите такива генерални заключения. Някои от задачите, които са дали на предварителния изпит изобщо не са изучавани в училище.
*Jane*, как от 2 изречения разбра, че тук всичко е пародия. То щото в чужбина всичко е по мед и масло. Като ги виждам , че тръгват без да имат и стабилната езикова подготовка се учудвам какво толкова и ще научат.

# 6
  • Мнения: 5 595
За СУ знам ,че има  изпити по Математика 1 и Математика 2,но това са редовните кандидатстудентски изпити.

# 7
  • София
  • Мнения: 2 300
Не става въпрос за Техническият, а за Софийският.

Нямам идея как е в СУ. Дано там нещата да не са като в ТУ. Но и аз като Jane бях шокирана в началото. Донякъде нещата наистина са пародия. Не се бях занимавала с математика от завършването на гимназия. Факт е, че след толкова години спокойно влизах в първата по бал специалност. Това означава, че или образованието в средните училища е на много ниско ниво, или нивото на тези, които кандидатстват в ТУ като цяло е слабо. За съжаление по-голямата част от добрите ученици заминават за чужбина.
Има една специалност /нова-нямаше я по  мое време/ - приложна математика. Специалност, в която се влиза с най-нисък бал. Основните предмети, които се изучават в нея са, разбира се, свързани с висша математика. И като краен резултат - завършилилете ПМ имат право да преподават различни видове математика в различни вузове. Не би имало нищо лошо ако там не попадаха именно  децата с най-слабите резултати в тази област и които не са успели да се класират другаде. И това ако не е пародия - там, където се изучава основно математика и трябва да си най-много в час с материята попадат тези, които хал хабер си нямат от нея. Като резултат бившите тройкаджии  преподават на останалите.  Mr. Green

Последна редакция: ср, 23 май 2012, 15:25 от Elfi

# 8
  • София
  • Мнения: 17 921
Мен лично страшно ме възмути факта, че на предварителния кандидат-студентски изпит по математика бяха давани задачи, които изобщо не са залегнали в учебният план и не са изучавани от учениците. Все пак не всички учат в Математическата гимназия и това според мен е страшно некоректно. Кому е нужно това?

И кое точно ви възмути? Съвсем официално на сайта на ФМИ примерно е упоменато, че от 2012 кандидат-студентските изпити по предмета са 2 вида - математика равнище 1 и математика равнище 2. Равнище 1 съответства като сложност на материала включен в учебниците по математика за ЗП и затова не са застъпени темите по стереометрия, производни и граници на функции.Такъв изпит ще е максимално близък до матурата по математика. Докато при равнище 2 се  включват и задачи от профилираната подготовка. Изпитът на  8 април е бил именно равнище 2. Wink На 8 юли има равнище 1. На 12 юли отново е равнище 2.
При балообразуването при единия кофициентът е 3, а при другия 2. Всичко е много ясно написано и не виждам причина за възмущение.

# 9
  • Мнения: 21 436
Някои от задачите, които са дали на предварителния изпит изобщо не са изучавани в училище.
Задачи, които не се изучават в училище се дават и по други изпити - след 4 клас за МГ, задачите по формат PISA  за днешния изпит на седмокласниците, но това не пречи на желаещите да успеят да се подготвят добре.

Детето ми се скъса да учи денонощно и на частни уроци ходи.
И какъв беше резултатът?

Elfi, и аз се явих на кандидатстудентски изпит по математика в едно висше икономическо училище с двуседмична подготовка и изкарах 5, 60. Е, вярно материалът ми беше сравнително пресен, само 13 години след завършването  Mr. Green, но пък задачите бяха с пълно описание на решението, а не тестови или просто с изписване на отговора. Та и аз започвам да се замислям върху качеството на обучението и подготовката на кандидатстващите.

# 10
  • Мнения: 5 595
Може би така е направено нарочно,такава да е политиката на ВУЗ-овете:лесно да се влиза,но трудно да се завършва,т.е. ако нямаш необходимите възможности още първата година отпадаш.
Така е в ТУ,може и с по-ниска оценка да влезеш,от тази година даже и с матурата по БЕЛ  newsm78 ,но пък е голямо сито после и ако са приели примерно 100 човека на края завършват по-малко от половината.

Последна редакция: ср, 23 май 2012, 10:05 от monii

# 11
  • Мнения: 24 467
Може би така е направено нарочно,такава да е политиката на ВУЗ-овете:лесно да се влиза,но трудно да се завършва,т.е. ако нямаш необходимите възможности още първата година отпадаш.
...

В последното не само се съмнявам, но имам и противоположно виждане, базирано на лични впечатления от не едно ВУЗ у нас.

Флорентина, какви задачи бяха, все пак и какво е направило твоето дете?

# 12
  • София
  • Мнения: 2 300
Може би така е направено нарочно,такава да е политиката на ВУЗ-овете:лесно да се влиза,но трудно да се завършва,т.е. ако нямаш необходимите възможности още първата година отпадаш.
Така е в ТУ,може и с по-ниска оценка,от тази година даже и с матурата по БЕЛ  newsm78 ,но пък е голямо сито после и ако са приели примерно 100 човека на края завършват по-малко от половината.

Няма такова нещо. Това може би е валидно за чуждестранните университети, но не и за нашите.

# 13
  • в света на илюзиите
  • Мнения: 635
.......*Jane*, как от 2 изречения разбра, че тук всичко е пародия. То щото в чужбина всичко е по мед и масло. Като ги виждам , че тръгват без да имат и стабилната езикова подготовка се учудвам какво толкова и ще научат.
Не от 2 изречения, а от дълги и съсредоточени наблюдения върху образователната система, обучаваните и обучаващите. А за другото си донякъде права, ако става въпрос за кое да е училище в чужбина, но не такова аз имах предвид. Съжалявам, че съм била разбрана грешно, говорех за качествено учебно заведение в чужбина.
А иначе моето лично мнение е, че за да има някакъв подбор въобще, не трябва да се състезават върху материал изучаван в училище. Какъв подбор ще е това  newsm78 нали все пак иде реч за деца, които са по-добри в този предмет.
И напълно подкрепям Елфи в това, че не може най-слабите да преподават. "Даскала, доктора и попа" трябва да си върнат реномето, иначе горко на нацията.

# 14
  • Мнения: 54

  Съвсем официално на сайта на ФМИ примерно е упоменато, че от 2012 кандидат-студентските изпити по предмета са 2 вида - математика равнище 1 и математика равнище 2. Равнище 1 съответства като сложност на материала включен в учебниците по математика за ЗП и затова не са застъпени темите по стереометрия, производни и граници на функции.Такъв изпит ще е максимално близък до матурата по математика. Докато при равнище 2 се  включват и задачи от профилираната подготовка. Изпитът на  8 април е бил именно равнище 2. Wink На 8 юли има равнище 1. На 12 юли отново е равнище 2.
При балообразуването при единия кофициентът е 3, а при другия 2. Всичко е много ясно написано и не виждам причина за възмущение.

Значи от тази година!? И като има такива промени защо не им се дава гласност? Кандидат-студентите да учат или да се ровят по сайтове? И до кога с тези експерименти?

# 15
  • София
  • Мнения: 17 921
Вижте, нито съм заинтересована да защитавам някого, нито съм майка на  дванадесетокласник. Но ми се струва съвсем естествено това човек да влезе още в началото на годината  в сайта на съответния университет или факултет и да се поинтересува  в детайли за конкретните условия за кандидатстване и  прием в него. Не става дума за дълго и безцелно  ровене из сайтове, а за набиране на информация, касаеща подготовката.

Последна редакция: ср, 23 май 2012, 23:28 от eine in Rente gegangene Nixe

# 16
  • София
  • Мнения: 5 093
Аз съм учител по мат и майка на студентка 1 курс, ФМИ, СИ.
За първи път чувам, че има хора, които не знаят в/у какъв материал е изпитът по мат. За всички ВУЗ-ове математиката е в/у ПП ( 2 равнище). Само матурата е в/у ЗП ( 1 равнище) и затова, в СУ тя се умножава по коефициент 2. Пълно 6 на матура по мат се приравнява на 4 от оценка от изпита (2 равнище). Едва тази година ФМИ пуска два вида изпити, пак по 1 и 2 ниво. И пак този, който е по 1 ниво, се умножава по коеф.2

# 17
  • София
  • Мнения: 5 093
http://www.fmi.uni-sofia.bg/priem/zadachi_8_04_2012

Това са задачите от април, първият предварителен изпит.

# 18
  • София
  • Мнения: 1 283
Включвам се в качеството си на преподавател във ФМИ.
От година на година задачите на нашите изпити стават все по-лесни и по-лесни. Участвам ежегодно в проверките и съм свидетел на масова неграмотност в областта на математиката. Добре, ние ще дадем лесни задачи, ще влязат децата и после какво ще ги правим, как ще ги обучаваме. Те в началото гледат като  омагьосани и се чудят къде са попаднали.

Съласна съм с по-горно мнение, което изтъкваше, че първо се запознаваш с изискванията и после по тях се готвиш за изпита, колко по-ясно да се обявят тези изисквания, ако не на сайта на съоветния ВУЗ. Детето като е ходило на уроци, не знае ли каква е крайната цел?

И да, отпадат още в първи курс, и от моя випуск навремето отпадаха ( 1992-1997). Едно е да го гледаш отвън, друго е да си вътре в матрицата и да си дадеш сметка това за теб ли е или не е.

# 19
  • София
  • Мнения: 17 921
Включвам се в качеството си на преподавател във ФМИ.
От година на година задачите на нашите изпити стават все по-лесни и по-лесни. Участвам ежегодно в проверките и съм свидетел на масова неграмотност в областта на математиката. Добре, ние ще дадем лесни задачи, ще влязат децата и после какво ще ги правим, как ще ги обучаваме. Те в началото гледат като  омагьосани и се чудят къде са попаднали.

Съласна съм с по-горно мнение, което изтъкваше, че първо се запознаваш с изискванията и после по тях се готвиш за изпита, колко по-ясно да се обявят тези изисквания, ако не на сайта на съоветния ВУЗ. Детето като е ходило на уроци, не знае ли каква е крайната цел?

И да, отпадат още в първи курс, и от моя випуск навремето отпадаха ( 1992-1997). Едно е да го гледаш отвън, друго е да си вътре в матрицата и да си дадеш сметка това за теб ли е или не е.
+1 Peace

Един 18-19 годишен младеж/девойка  ако не е в състояние сам и навреме  да набере надлежно поднесената му информация за кандидатстването и приема, накъде е тръгнал? Колко време ще му отнеме да прочете това от линка?10-15-20 минути? С какво това време ще попречи на подготовката му?

http://www.fmi.uni-sofia.bg/priem

И ми се струва съвсем естествено задачите, с които се кандидатства за специалности, толкова тясно обвързани с математиката, да  надхвърлят като сложност наученото като санитарен минимум в училище по ЗП.Иначе какво ще става след влизането?Как ще се справят? Thinking


# 20
  • Мнения: 11 445
http://www.fmi.uni-sofia.bg/priem/zadachi_8_04_2012

Това са задачите от април, първият предварителен изпит.

Не разбирам от какво толкова недоволстват някои родители...скъсало се било детето от учене!
Ако това са били задачите от изпита, ами те са елементарни.
Когато аз кандидатствах с математика в СУ преди 20 години, нещата наистина си бяха сериозни, а задачите "само" 3 на брой.
Сега....университетите явно искат повече студенти, съответно дават да се влиза без никакви познания. По същия начин явно и завършват "горките деца". Докато не се регулира броят на висшите учебни заведения в България, нещата няма да се оправят и все по-лошо ще бъде качеството на образование. "От всяко дърво свирка не става"  и математика не се учи, ей така, между другото! #Cussing out

# 21
  • Мнения: 87

Сега....университетите явно искат повече студенти, съответно дават да се влиза без никакви познания. По същия начин явно и завършват "горките деца". Докато не се регулира броят на висшите учебни заведения в България, нещата няма да се оправят и все по-лошо ще бъде качеството на образование. "От всяко дърво свирка не става"  и математика не се учи, ей така, между другото! #Cussing out
[/quote]

Проблемът не е в броя на университетите, а в това, че държавата им изплаща субсидии на бройка студенти. Резултатът е очевиден - приемните изпити стават все по-лесни, приема се с матури не особено съответстващи на основните дисциплини във вуз-а. Познавам поне 5-има души, които не знаят какво е радиус на окръжност и как да го пресметнат като знаят диаметъра, но ще стават инженери #2gunfire
А относно справочниците, които е разрешено да ползват на изпита: била съм преди 3-4 г. квестор на приемен изпит по математика. Когато обявихме началото сигурно около 90% от кандидатите отвориха първо справочниците и почнаха да ровят из тях, а някои от задачите бяха на ниво 5-6 клас.

Общи условия

Активация на акаунт