Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 6 юли 2012, 19:58 ч.

Консултация с логопед - тема 4

  • 184 528
  • 694
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 6
Здравейте! Simple Smile Препоръчайте ми добър логопед във Велико Търново. Ще съм благодарна на всеки, който се включи със съвет по темата.

# 676
  • Бургас
  • Мнения: 254
Здравейте!
Проблемът при сина ми е малко по-особен и търся логопед, който има опит с това.
Накратко, след консултация с УНГ сме насочени за логопед, като проблемът е, че е много писклив, емоционален и лесно преграква. Каза, че високо взима октава при говорене или нещо подобно и трябва да се консултираме с логопед по този въпрос. Ще се радвам, ако някой ме насочи към правилния човек в Бургас.

# 677
  • Мнения: 2
Здравейте!

Едното ми момченце (5 г., близнак) се развива със стъпчица след връстниците си по отношение на говорене и разбиране. Това толкова не ни притесняваше, но отскоро започна да му се отразява на самочувствието (мисли, че другите деца не го харесват и др.).

От една страна желаем да посетим логопед, но всеки има различен опит и насоченост. Затова моля за препоръка, име и телефон на специалист, който би могъл да бъде полезен конкретно. Само за пример ще спомена, че специалист с насоченост "Заекване" или "Грешен изговор на звуци" не ни върши работа.

 Става дума за София, къде ще е точно, няма значение, стига да си "допаднем" Simple Smile

Благодаря!!

# 678
  • Мнения: 131
Малко специалисти са толкова строго профилирани, както си мислите. Както обяснявате, проблемът е закъсняващо езиково развитие и на практика всеки специалист може да Ви помогне. Това е широко и често срещан проблем. Успех!
П. С. Мога да препоръчам колега, ако кажете в кой район на града сте Simple Smile

# 679
  • Мнения: 2
В такъв случай ще се радвам да препоръчате добър логопед, по възможност от личен опит.
Ние живеем в източна София, но няма да пожалим време, за да отидем където и да е.

Благодаря още веднъж!

# 680
  • Мнения: 131
Елена Бояджиева-Делева. Утре ще Ви напиша и номера й на лично съобщение Simple Smile

# 681
  • София
  • Мнения: 244
Здравейте!
Искам да попитам има ли държавни или общински институции, които предлагат помощ от логопед безплатно. Става въпрос за петгодишно дете. То все още не ходи на задължителна предучилищна. Т.е. не посещава институция в която би могло да има логопед. Родителите са зле финансово и не могат да си позволят да плащат.
Има ли място към което могат да се обърнат? За София става въпрос.
Благодаря предварително за отговорите.

# 682
  • София
  • Мнения: 33 473
Здравейте!
Искам да попитам има ли държавни или общински институции, които предлагат помощ от логопед безплатно. Става въпрос за петгодишно дете. То все още не ходи на задължителна предучилищна. Т.е. не посещава институция в която би могло да има логопед. Родителите са зле финансово и не могат да си позволят да плащат.
Има ли място към което могат да се обърнат? За София става въпрос.
Благодаря предварително за отговорите.

Проверете тук за адреси. http://www.logoped.bg/i.php/index.html
Моят син посещаваше логопед от посочените в сайта. Тръгна от предучилищна възраст.
До колкото знам неговата логопедка има занимания и в ДГ в района.
Такси не са ми искали.

# 683
  • Мнения: 131
Здравейте!
Искам да попитам има ли държавни или общински институции, които предлагат помощ от логопед безплатно. Става въпрос за петгодишно дете. То все още не ходи на задължителна предучилищна. Т.е. не посещава институция в която би могло да има логопед. Родителите са зле финансово и не могат да си позволят да плащат.
Има ли място към което могат да се обърнат? За София става въпрос.
Благодаря предварително за отговорите.


Не и, ако детето не посещава институция - градина, училище. Освен да потърсят някоя фондация, която може да покрие разходите. Но това, така или иначе е временно решение, защото те не дават пари за дълъг период, а понякога терапията продължава доста време. Зависи от проблема.

# 684
  • София
  • Мнения: 16 582
Здравейте!
Искам да попитам има ли държавни или общински институции, които предлагат помощ от логопед безплатно. Става въпрос за петгодишно дете. То все още не ходи на задължителна предучилищна. Т.е. не посещава институция в която би могло да има логопед. Родителите са зле финансово и не могат да си позволят да плащат.
Има ли място към което могат да се обърнат? За София става въпрос.
Благодаря предварително за отговорите.

Да, във фондови жилища има такъв център и е безплатно.

# 685
  • София
  • Мнения: 244
Благодаря на всички за отговорите!
Разгледах сайта с логопедичните кабинети. На есен детето ще започне да посещава някъде предучилищна, защото вече ще бъде задължителна за него.

ivankata, детето живее в "Света Троица". Предполагам, че става въпрос за "Фондови жилища", които се намират в съседство. Моля те да ми дадеш координатите на този център. Може и на лични.


Благодаря още веднъж на всички отзовали се.

# 686
  • София
  • Мнения: 16 582
На улица Порой 16 се намира,  но не намирам сайт. На място се отива с детето,  попълваш документи и му назначават логопед,  психолог и от каквото има нужда. Щом е от света тройца,  ще им е много удобно.

# 687
  • Мнения: 24
Здравейте. Ние живеем в чужбина. Искам да попитам, дали е възможно да се провеждат занимания с логопед онлайн? Синът ми е на 7 години. Учи в английско и в българско училище. Английската система за писане започва с изписване на големи букви върху лист хартия от 4 годишна възраст. Между 5 и 6 години децата са първи клас и тогава явно започват да се опитват да пишат на тесни и широки редове, но не се държи много на това писане. Имат тетрадки и с обикновени редове. Сега е втори клас в английското и първи в българското училище. Много му е трудно да пише на тесни и широки редове и често не си спомня как се изписва определена буква. Много по-лесно му е да преписва ръкописен текст. Вероятно оказва влияние английската система и различните азбуки. Но намирам, че му е много по-трудно отколкото на другите деца от класа. Винаги отказва да пише. Писането отнема много дълго време и мога да кажа е мъчително и без никакво желание. Отнася се и за английски и за български език. Предполагам има дисграфия. Моля за отговор и насоки, помощни материали или помощ от специалист.

# 688
  • Мнения: 10 727
Здравейте. Препоръчайте ми логопед за хранителна терапия в гр.Бургас.

# 689
  • гр. София
  • Мнения: 3
Здравейте,
не мога да помогна с добър логопед, защото не случихме на такъв. Но бих искала да споделя нашия опит с логопеди, за да спестя време и средства на други родители:

Част първа – няколко опита:
Моята дъщеря е на 6 годинки. Преди година и половина решихме да я заведем на логопед, защото не можеше да казва „р“. Препоръчаха ни логопедичен център в близост до детската градина, намиращ се на ъгъла на ул. Галичица и ул. „Доктор Марин Русев“ (не си спомням името на центъра). На първото посещение за диагностика, логопеда ни каза, че детето има много други проблеми. Естетсвено започнахме да ходим редовно, като съвестни родители. Часовете продължаваха по 20 мин. Тъй като бяха кратки аз изчахвах дъщеря си пред вратата. Изчаквайки до вратата чувах всичко. Половината от времето дъщеря ми разказваше как е минал деня й, след което започваха упражненията (около 10 мин.)  и ми даваха задачи за вкъщи. Всичко беше на конвейер, под напрежение и детето не искаше вече да ходи. След като близка майка ми сподели, че е водила сина си там няколко години и резултати не е имало, веднага се отказах.  Потърсихме друг логопед и ни препоръчаха Адриана Василева – на ул. Бачо Киро 10. Започнахме да ходим редовно там. Часовете продължаваха 40 мин., което според мен е много по-добре. Детето може да превключи плавно към упражненията и часовете да протекат нормално. След известен брой посещения, аз чувах и забелязах, че дъщеря ми се напъва при изговарянето на шъшкащите звуци и ги казва крайно неправилно (по лошо отпреди). Обърнах внимание на Адриана, но отговорът беше, че това е нормално и ще се нормализира след време. Естетсвено не приех отговора и се отказахме от посещенията си. Искам да отбележа, че Адриана Василева полагаше много старание в уроците, но не можех да се съглася с методите й в споменатия случай.

Част втора – ПУМПЕЛИНА :
Започнах да чета усилено и да търся нови варианти. Прочетох много мнения, много от тях бяха противоречиви и накрая реших да се спрем на по-голям център с традиции, което според мен трябваше да доведе до необходимите резултати (до сега ходихме в апартаменти, приспособени за учебни зали). Спрях се на център „ПУМПЕЛИНА“. Мненията, които прочетох за тях бяха по-скоро от доволни родители относно извънкласни занимания, но не срещнах мнения за логопедична терапия. Въпреки това реших да се доверя. Началото на ноември 2018г. отидохме с моята дъщеря на диагностика и консултация. Трудно записах час. Срещата протече нормално. Нина Йрданова (Главен терапевт, предполагам и собственика на центъра) изказа мнение за проблемите в произношението на дъщеря ми. Направи ми добро впечатление, в базата имаше много играчки и стаи. Записахме се и започнахме да посещаваме центъра. Прекият ни логопед беше Албена. За Албена мога да кажа, че е изключителен човек и професионалист, но е в структурата на център Пумпелина.
Сега за цялото ми впечатление от пумпелина, преди да разкажа за пародията на редиагностиката:
Часовете продължаваха по 50 мин., като след всеки час Албена ми казваше какво са правили и на какво да наблегнем вкъщи. Това ми правеше много добро впечатление и ходихме с удоволствие. Макар да имаха някои странни упражнения за отпускане на мускулите, за които все още имам резерви.
Хората на рецепцията – изключително недружелюбни, никога не се усмихваха. Един ден ги помолих да преместят столче отвън, за да изчакам дъщеря си. Господинът дори не отмести поглед от компютъра си и ми каза, че това е магазин и не може да се седи вътре. Естетсвено сама си преместих стола. После го попитах за паролата на wifi, той ми каза че интернета е само с кабел (а имаше бележка на вратата, че за паролата на wifi, да попитаме на рецепцията).
В началото ми дадоха да подпиша една декларация, в която декларирам, че детето ми няма да чупи играчки и ако счупи някоя ще я платя. В центъра имаше много счупени изграчки, но явно нито една от тях не беше заменена с нова. Малко странно да се декларира такова нещо за 5-годишно дете!
След три месеца, в края на месец януари 2019г. ни насрочиха час за редиагностика, на който присъствах само аз, без дъщеря ми. Като един грамотен човек под „редиагностика“ разбирам, че ще говорим за това, как се справя дъщеря ми със задачите, какъв е напредъка й и на какво да наблегнем в бъдеще. Преди това, помолих Албена да предаде на Нина, че ме интересува какво е мнението на Нина дъщеря ми да търгне по-рано на училище, защото като възраст само 10 дни я деляха от предишната група.  И сега за фиаското на редиагностиката, на която среща Нина ми зададе следните въпроси, съответно и моите отговори:
-   На какви допълнителни дейности ходи дъщеря ви? – изброих ги / Записала съм дъщеря ми на много допълнителни дейности, за да може да се ориентира кое й харесва и в бъдеще да продължи с него.
-   Как се справя с английския? – отговарям й, че учителката й казва че е една от най-добрите / следва учудване от страна на Нина.
-   Трябва да спрете да я обгрижвате ! – Попитах я какво има в предвид. Била съм ходила до тоалетната с нея!!! Трябваше ми време да се сетя от къде има такава информация. Един ден дъщеря ми отиде до тоалетна към края на урока. Тъй като тя е много приказлива и се бави, реших да помогна, защото беше към края на часа и всички искаха да си ходят (нашият час беше последният – свършваше в 19:00). А истината е, че дъщеря ми е единственото дете от групата, което сама иска да се обслужва и не допуска никой да идва с нея до тоалетна в детската градина!
-   Нина хвана с два пръста нейна рисунка (по всички правила на езика на тялото – пренебрежително отношение) и заяви, че това е рисунка на ниво 4 годинки и дъщеря ми има проблем с възприятието на външния свят, съответно изобразяването му. Няма да обяснявам какви глупости ми наговори, но след като разбра, че съм архитект и от това разбирам, започна да дава „заден“ . Дъщеря ми има рисунки, които са на изложба в детската градина и тук нямаше как да се съглася с нейната специализирана извадка.
-   Следваше заключение, че дъщеря ми ще има затруднение с четенето, защото не може да разбира логиката в буквите (помолих я да ми обясни за логиката в буквите, но не получих разбираем отговор). Отговорих й, че тя чете и не разбирам за каква логика може да става въпрос.
-   Показа ми задачи, с които дъщеря ми не се е справила, което не било редно. Тъй като нито аз, нито съпруга ми (и двамата сме вишисти) успяхме да отговорим на някои от тях, я помолих да ми каже какъв е верния отговор. Тя не успя да ми отговори, но въпреки това прави оценка на детето върху тези задачи !!! Сещате се и какво й е мнението за училището.
След 30 мин. негативни оценки, я помолих да ми каже в карайна сметка има ли нещо с което детето се справя? Нали сме на редиагностика. Нина ми отговори, че времето ми е изтекло. След като настоях, тя ми изреди набързо няколко неща.

Нямам никакви претенции дъщеря ми да се справя със всичко, но имам претенции, след всички  усилия и средтва от наша страна, терапията и оценката да са реални ! Не само парите са важни, но и вложеното време и даденото доверие

В крайна сметка, дъщеря ми започна да казва „р“ , както и подобри произношението си. Не съм сигурна дали някой от всички логопеди допринесе за това. Реших да я спра от подобни експерименти и да я запиша на плуване, което със сигурност ще й е от полза  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт