Ягодка и Саса

  • 62 270
  • 470
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 296
Благодаря много за инфото, но явно съм останала неразбрана  newsm78
"Обръщаме внимание, че за тези пратки не се изисква издаването на EORI номер." На същото място пише и че не трябва да търся услугите на митническа агенция. Така че и комбайн да искам да си варам, за лична употреба, трябва нещата да ми се случат на едно гише, според една дама от ПР отдела на Агенция митници.....
Отново не четете....:Simple Smile)))
"  Какво трябва да знам когато получавам пратка над 30 лева, но до левовата равностойност на 150 евро от юридическо лице, извън ЕС?
   За пратки, съдържащи стоки над 30 лева, но до левовата равностойност на 150 евро, не се дължат вносни сборове, но ДДС в размер на 20% остава дължим. Основанието за освобождаване от вносни сборове е посочено в чл. 23 от Регламент (ЕО) № 1186/2009 г. на Съвета за установяване системата на Общността за митнически освобождавания (кодифицирана версия). Не подлежат на освобождаване алкохолни продукти, парфюми и тоалетни води, тютюн и тютюневи изделия."

и

"  Кога трябва да подавам митническа декларация?
   Единен административен документ - ЕАД (Митническа декларация) се подава за пратки, при които не са изпълнени условията за освобождаване от вносни сборове и ДДС или са предвидени ограничения при вноса, т.е. за пратките които:
   - съдържат стоки, чиято собствена стойност e над левовата равностойност на 150 евро;
   - съдържат стоки с нетърговски характер, изпратени от физическо лице от трета страна на друго физическо лице в страната над левовата равностойност на 45 евро;
   - не отговарят на всички условия за предоставяне на освобождаване от заплащане на вносни сборове и ДДС;
   - съдържат стоки, за които са въведени ограниченията дори когато подлежат на освобождаване от вносни сборове и/или ДДС."
Сори за разводняването на темата, но първо - явно ще е полезно за доста хора, второ - да "пускаш жалбичка за разкош", с която да оповестиш собственото си невежеството, ми се струва нелепо.
П.С. Това с комбайна за лична употреба и то е в графата "Безумности", в смисъла, в който е използвано. А оная "кифла" най-вероятно не участва в законотворчеството на Европейския съюз. Митническата агенция не е задължителна, разбира се. Може просто да си извадите електронен подпис /за по-бързо и по-евтино Mr. Green/ и сама да си подадете митническата декларация през портала. Ама първо и да се научите как се попълва - има - няма 6 месеца ще са ви нужни, като гледам нивото.

Последна редакция: чт, 14 фев 2013, 19:17 от Гретел

# 106
  • Мнения: 60
Няма да споря, следва да бъде проверено какво ще се случи.
Не мисля, че темата се разводнява, според мен би било полезно и на други хора.
Само да питам, Швеция не е ли в ЕС?..! А поръчката ми е за 61лв.. каква и е работата в митническата служба в пощата?  newsm78
Не се заяждам, чудя се.. Не съм поръчвала от извън ЕС повече от година и половина..

# 107
  • Мнения: 296
Швеция е в ЕС. Компанията е от Хонконг.  Това какво общо има? С какъв произход е парфюма, който сте купили, къде е произведен? В сайта пише, че компанията " купува всички оригинални продукти без мито и ги доставя по целия свят". Твърде тъпо е написано, но най-вероятно значи, че като внесат в Швеция щатски парфюм, не му плащат мито и ддс, това е задължение на крайния купувач от ЕС./лаишки го обясних, за да бъда разбрана/.Пък може и да не значи това, знам ли?!
Аз също не се заяждам. Поне в първия пост. Но на нас винаги някой друг ни е виновен. И най-лесно е да е виновна "кифлата" от гишето - данъчно, осигурително, митническо, полицейско и т.н.. Че има безумни закони, наредби и т.н. - вярно е. Европейско законодателство. Точка. Който каквото сам си направи, друг не може да му го стори.

Последна редакция: чт, 14 фев 2013, 20:35 от Гретел

# 108
  • Мнения: 0
Швеция е в ЕС. Компанията е от Хонконг.  Това какво общо има? С какъв произход е парфюма, който сте купили, къде е произведен? В сайта пише, че компанията " купува всички оригинални продукти без мито и ги доставя по целия свят". Твърде тъпо е написано, но най-вероятно значи, че като внесат в Швеция щатски парфюм, не му плащат мито и ддс, това е задължение на крайния купувач от ЕС./лаишки го обясних, за да бъда разбрана/.Пък може и да не значи това, знам ли?!
Аз също не се заяждам. Поне в първия пост. Но на нас винаги някой друг ни е виновен. И най-лесно е да е виновна "кифлата" от гишето - данъчно, осигурително, митническо, полицейско и т.н.. Че има безумни закони, наредби и т.н. - вярно е. Европейско законодателство. Точка. Който каквото сам си направи, друг не може да му го стори.

Гретел благодаря ти за информацията, наистина е полезна. Но също така нека не се обиждаме една друга ние тук всички сме за една цел и тя е да си споделяме и помагаме една на друга с преживян опит и знания. Не всеки може да бъде запознат колкото тебе и също така да парадира със своите знания и присмехулно да критикува другите не мисля че е редно, също така да твърдиш, че жената която има нужда от помощ относно митници дори не може да си попълни документите. Надменността е пагубна, а смиреността и желанието да помагаш на другите е блаженство   bouquet

# 109
  • Мнения: 296
tropic_flower, съгласна! Някъде по-горе писах - издразни ме това:

.......
Митничарката ми обясни, че трябва да отида в митницата, в еди коя си стая, да си подам заявление за "еори номер" - даже не знам дали го изписвам правилно, после да отида до митническа агенция, да ми попълнят нужните документи, после пак в някаква си стая в митницата и накрая съм можела да си я взема..
Мисля да си пусна жалбичка до митницата, ей така за разкош Simple Smile
На потребителката всичко и е обяснено, но тя все пак ще пусне жалбичка срещу "кифлата" - абе за "разкош" просто....Ей такива неща ме изкарват от равновесие. На останалите се извинявам. На нея не. Когато преди години започнах да пазаря чрез Интернет, се постарах да съм достатъчно подготвена, за да няма подобни изненади с поръчките ми.

# 110
  • Мнения: 60
Ще се опитам да внеса малко яснота.
Жалбичката ми е провокирана не само от това, че на всеки стъпил в централна поща Бургас се обяснява коренно различна процедура за освобождаване на пратките, а и от следните факти:
- при работно време до 16:30ч, се наложи аз да чакам 10мин. от 16:10, кифлата да се  натутка и да се досурка до работното си място, смърдяща на цигари
- нямаше бадж, униформа или нещо, което да подсказва, чий служител е
- хич не беше клиентоориентирана
- след като ми каза "здрасти" и "кажи?" продължи да ми говори на ти
-  отказа дадената и лична карта, в следствие на което обърка кардинално фамилията ми
- даде ми хвърчаща бележка за пред митницата без подпис, печат и дата и сега какво, ще трябва да доказвам коя съм аджеба, с тази сгрешена фамилия.. или да се върна пак при нея, за да ми напише нова..
- колежката и натърти, че за деня това е третата такава пратка и не е нужно да се разкарват хората, а може да се погледне в митническата тарифа и да приключим още тогава,отговора беше "Ъ!!! Не бе! Отиваш в Митницата в 126 стая, подаваш документи да ти издадт ЕОРИ номер, в понеделник най-рано отиваш да си вземеш ЕОРИ номера, ако е готов, отиваш в митническа агенция да ти попълнят митническата декларация, след това отново се връщаш в митницата в еди коя си стая....." Нататък просто не слушах!!!
- не ми обясни за какво ми е нужен еори номера
- не ми отговори, защо трябва да давам 20лв примерно за услугите на митническа агенция, след като в преките и задължения влиза да провери и да ми обработи документите, както и да ми съдейства ако имам нужда..
..и т.н., т.н., т.н......
След разговор със служител от АМ имам уверението, че съм била напълно в правото си да се обърна към тях!
Спирам да дъвча темата! Усмихнат следобед!  Peace

# 111
  • Мнения: 296
....След разговор със служител от АМ имам уверението, че съм била напълно в правото си да се обърна към тях!...
Спирам да дъвча темата! Усмихнат следобед!  Peace
Естествено, че така ще ти отговорят, с всичкото лицимерие напоследък и навсякъде.....И знаеш ли какво ще стане - ти ще изпълниш всички процедури, които онази ти е казала, ще се разходиш до всички онези места, ще си вземеш еори  номер, ще си подадеш митническа декларация, ще си платиш квото иска закона, пък нея ще я накажат, защото е била без бадж. Ами, честито ти!
Нищо лично, наистина. Всъщност и на теб се извинявам за тона. Но не си права. Ти не знаеш, никой /с бадж, или без него, миришещ на цигари, или на YSL/, не ти е виновен. И аз спирам да спамя, защото, както казах - уважавам правилата.

# 112
  • София
  • Мнения: 753
Момичета, набелязах си един парфюм от Ягодка на промоционална цена 44.50 лв. Но като ви чета, ми се струва адската сложнотия да поръчам ... Какви допълнителни такси ще ми начислят - ДДС и мито ли (и това мито как се определя)? Ягодка после възстановява ли и двете?

Ако някой от София скоро ще пазарува от там и има желание да се комбинираме, да драсне ЛС плз, много ще съм благодарна и ще се реванширам Flutter Hug

Последна редакция: сб, 23 фев 2013, 10:46 от Mini Rebel

# 113
  • на североизток
  • Мнения: 285
Ако си поръчаш само парфюм, ще има такса - до 15$ за доставката, но ако комбинираш парфюма с продукт с грижа за кожата, грим и или грижа за косата, доставката става безплатна.
За ДДС и митническите такси - ягодка възстановява платените суми след поълване на формуляр на сайта и изпращане на копие от разписката за плащането.

# 114
  • Мнения: 928
Аз съм с поръчан парфюм за около 45 лв. От Швеция пристига, пратката ми от днес е на митница...От София съм и за пръв път ми се случва подобно нещо, можете ли да ми кажете накратко къде трябва да отида за да я освободя, какво трябва да нося и евентуално колко ще струва....
Ако въобще не отида да я потърся, накрая ще си се върне ли обратно пратката и от ягодка ще ми възстановят ли парите?
Обмислям и този вариант Thinking

# 115
  • Мнения: 928
Аз съм с поръчан парфюм за около 45 лв. От Швеция пристига, пратката ми от днес е на митница...От София съм и за пръв път ми се случва подобно нещо, можете ли да ми кажете накратко къде трябва да отида за да я освободя, какво трябва да нося и евентуално колко ще струва....
Ако въобще не отида да я потърся, накрая ще си се върне ли обратно пратката и от ягодка ще ми възстановят ли парите?
Обмислям и този вариант Thinking
побутвам си питането и с още 1 въпрос - трябва ли да чакам известие или мога директно на митница да си търся пратката?

# 116
  • София
  • Мнения: 38 057
 
Аз съм с поръчан парфюм за около 45 лв. От Швеция пристига, пратката ми от днес е на митница...От София съм и за пръв път ми се случва подобно нещо, можете ли да ми кажете накратко къде трябва да отида за да я освободя, какво трябва да нося и евентуално колко ще струва....
Ако въобще не отида да я потърся, накрая ще си се върне ли обратно пратката и от ягодка ще ми възстановят ли парите?
Обмислям и този вариант Thinking
побутвам си питането и с още 1 въпрос - трябва ли да чакам известие или мога директно на митница да си търся пратката?

Изчакай да получиш Митническо известие /по пощата/ - с него и разпечатка - банково извлечение отиваш на Митница.
Там ще платиш ДДС/20% от сумата на поръчката/+ Митническа такса 3,50лв.

Може да отидеш и без митническо известие, като от Гише - справки  /не помня номера/ срещу 1,60лв могат да ти издадат друго  и с него да си получиш пратката


Всеми си пратката, а Ягодка ще ти върнат ДДС-то

ПП
ДДС се плаща за суми над 30лв

# 117
  • Мнения: 928
Аз съм с поръчан парфюм за около 45 лв. От Швеция пристига, пратката ми от днес е на митница...От София съм и за пръв път ми се случва подобно нещо, можете ли да ми кажете накратко къде трябва да отида за да я освободя, какво трябва да нося и евентуално колко ще струва....
Ако въобще не отида да я потърся, накрая ще си се върне ли обратно пратката и от ягодка ще ми възстановят ли парите?
Обмислям и този вариант Thinking
побутвам си питането и с още 1 въпрос - трябва ли да чакам известие или мога директно на митница да си търся пратката?

Изчакай да получиш Митническо известие /по пощата/ - с него и разпечатка - банково извлечение отиваш на Митница.
Там ще платиш ДДС/20% от сумата на поръчката/+ Митническа такса 3,50лв.

Може да отидеш и без митническо известие, като от Гише - справки  /не помня номера/ срещу 1,60лв могат да ти издадат друго  и с него да си получиш пратката


Всеми си пратката, а Ягодка ще ти върнат ДДС-то

ПП
ДДС се плаща за суми над 30лв
  bouquet
Благодаря, а от Ягодка ще ми върнат ли и митническата такса от 3.50? Осъзнах, че това което поръчах не ми е толкова важно и "желано" за да мина през всичките тези перипетии и ако бях прочела темата по-рано, никога нямаше да пусна поръчка...Мога ли да им напиша един мейл че ще откажа получаването, да им го върнат и съответно на мен да ми върнат стойността за поръчката?

# 118
  • Мнения: 2
Здравейте, дами. Много моля за съвет, ако сте минали през подобна драма.

Поръчах козметика на стойност 335 лв. от Strawberrynet.com. Голяма грешка! Пратката се озова в Митница София (на Централна гара). Не получих никакво съобщение, мина много време, местонахождението й тънеше в неизвестност и през един руски сайт (!) за универсално проследяване намерих точната информация. Което значи, че от около месец ми начисляват и такса за това, че козметиката ми стои в митническия склад.

Прозвъних няколко телефона и помолих да ми я доставят с куриера на Български пощи. Това е нещо, което съм правила и преди, за целта се изпраща (по факс! - те не работели с интернет)  разпечатка на имейла от Strawberry, потвърждаващ моето плащане.

Втора голяма грешка! Ако бях манипулирала сумата, щях да си получа козметиката с куриер. Сега обаче трябвало да отида лично. Разрових се за повече информация и разбрах: пазарува се на стойност до 300 лв., иначе боли глава!

Потърсих в мрежата информация какво точно ме чака на митницата и колко време отнема. Оказа се МНОГО време. Много повече, отколкото съм склонна да прахосам в работен ден. Обърнах се към митнически агент - съдействието му ще оскъпи нещата с 80 лв. Не ми се стори разумно.

Продължих да чета в мрежата и възникна следното чудене: значи пратката идва през Швеция (номерът за проследяване си е шведски), това не значи ли, че изобщо не следва да се обмитява? И ако да, как да се възползвам от този факт сега, при положение че съм изпратила разпечатка по факса? Не че някой си я държи в рамка, но...

Дайте, моля, съвет.

Последна редакция: чт, 21 мар 2013, 02:49 от IceBlue

# 119
  • София
  • Мнения: 21 437
Това, че пратката минава през Швеция, не означава, че идва оттам. На митницата са абсолютно наясно, че пратките от Ягодка идват от Хонг Конг, така че едва ли ще успееш да направиш нещо.
Процедурата по освобождаването едва ли ще ти отнеме повече от  15-20 минути.

Общи условия

Активация на акаунт