Обучение по ОП "Аз мога" и "Аз мога повече" - 15

  • 142 128
  • 1 451
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 158
Уфффф, така и не схванах предимствата на дистанционното обучение. Sad  Аз за английски не виждам как детето ще ме остави 2-3 часа пред компютъра без да примрънка за 100 неща...
За графичен дизайн ми изглежда странно. Питахте ли какво се преподава? Освен познания по програмите... И как се преподава? Освен лекция, възлагат ли се конкретни задачи на курсистите и как си представят проектите на преподавателя?

По отношение на комуникацията с доставчиците: по мои скромни наблюдения от разни езикови центрове, хората които отговарят на телефона, могат да дадат компетентен отговор по въпроси свързани с документи, дати на започване и други административни подробности, но няма как да са добре запознати със самия процес на обучение...

# 676
  • Мнения: 54 337
Аз не виждам предимства на дистанционното обучение.
То присъственото е недостатъчно, какво остава за дистанционно. Tired

# 677
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 562
И според мен дистанционното обучение няма никакви предимства пред присъственото. За мен фактът, че професионално обучение се взема за 6 месеца е голям недостатък, а не предимство. За едни езикови курсове от 300 учебни часа е недостатъчен посоченият период, пък какво остава за професионално обучение.
Моя колежка кара дистанционно езиков курс и дори произношението на думите не е научила, детето и решаваше всички тестове, а има около 100 % успех на изпитите  Mr. Green

Последна редакция: ср, 28 май 2014, 20:23 от Скубиду

# 678
  • в старата къща на село.(ехххххххххххх мечтииии)
  • Мнения: 425
Аз не виждам предимства на дистанционното обучение.
То присъственото е недостатъчно, какво остава за дистанционно. Tired
Никъде не съм посочила, че неприсъствието и изцяло дистанционното обучение  генерално е предимство. Казвам, че аз търсих това.
Ходя на работа от 9-17 пет дни в седмицата, имам две деца, един навлизащ в пубертета младеж и една обсебваща девойка, която водя на тренировки след градина, за капак съпруг който е на разположение денонощно и не винаги мога да разчитам да е у дома вечер.За мен няма друга алтернатива освен да се обучавам дистанционно. Учила съм задочно висше образование и смятам, че ако човек има желание да научи нещо, го прави, стига да има кой да го насочи, къде и какво да гледа( което се прави при този тип курсове). Ако някой не желае да научи нещо, то и всеки ден да посещава уроци, пак няма да му влезе в главата нищо. Примери за това по назад в темите има достатъчно много.  Peace

# 679
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 562
И аз съм с две деца - в пуберска и градинска възраст и ходя на работа, но избрах присъствената форма. 9-месечният езиков курс от 300 учебни часа беше много натоварен, за обучение от 900 уч. часа за 6 месеца - направо не вярвам, че може да се научи нещо. Друг е въпросът, ако се цели само да се вземе тапия.

# 680
  • Мнения: 158
9-месечният езиков курс от 300 учебни часа беше много натоварен,
Имаше ли реален резултат от този курс? Много се опасявам, че ще препускаме през материала и в някакъв момент ще загубя нишката.

# 681
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 562
9-месечният езиков курс от 300 учебни часа беше много натоварен,
Имаше ли реален резултат от този курс? Много се опасявам, че ще препускаме през материала и в някакъв момент ще загубя нишката.

При мен и при тези които вложиха старание - да. Посещавах редовно часовете и се упражнявах в малкото си свободно време. Учителката беше взискателна и всеотдайна  Peace Една част от курсистите почти не идваха, при тях нямаше ефект.

# 682
  • в старата къща на село.(ехххххххххххх мечтииии)
  • Мнения: 425
....за обучение от 900 уч. часа за 6 месеца - направо не вярвам, че може да се научи нещо. Друг е въпросът, ако се цели само да се вземе тапия.

Между това да се учи изцяло нов език и графичния дизайн според мен има значителна разлика. Това първо.После ако има на кой да се разчита у дома редовно, също е доста различно. И не на последно място, смятам че на тази възраст трябва да сме се научили да си преценяваме възможностите сами.
Ако бях получила уведомлението си преди години, а не година и половина след като съм го подала, можех да отделя и 12 месеца присъствена форма, дори целодневно да седя на курс. Само дето  за БГ държавната администрация се оказва, че 18 месеца забавяне са си съвсем в реда на нещата.Може би си мислят, че  чакаме до телефона да благоволят да ни изтеглят номерчето и да хукнем да се обучаваме, че да не би да изтървем и крайния срок от 08.2015. В момента аз обаче вече съм ангажирана с ред други неща, които не позволяват да отделя на този курс повече от 6 - 7 месеца и то във време което е удобно за мен( ако ще и посред нощ да вися на компа). Другия вариант,лично за мен е да се откажа. Нещо което обаче не смятам да направя. Просто  ще се мобилизирам през следващите 6-7 месеца и ще опитам да си движа всичко паралелно. Ще чета повече, ще спя по малко и така. Crazy
Няма общовалидни правила за всички, за това се предлага избор кой каква форма да избере за себе си.Пак казвам ако човек иска, ще намери начин, ако не , ще намери оправдание
И за финал да уточня, че определено не целя само да взема една тапия. Grinning

# 683
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 562
Падаща звезда, аз не учих нов език, а опреснявах и надграждах знанията си. Уверявам те, че на новаците в езика им беше многократно по-трудно.
С постовете си не целя да те откажа от курса. Само хвърлям светлина върху натоварването и формите на обучение, за да може четящите темата да преценят възможностите си.


# 684
  • Мнения: 158
Как за 6 месеца може да се вземе курс от 960 часа? По 40 часа на седмица? Това са 5 дни по 8 часа . Изглежда ми направо страшно.
Аз имах по-горе едно питане - как се провеждат тези часове -  само уроци /лекции, а проекти правят ли се, поставят ли се практически задачи на курсистите, обсъждат ли се? Графичният дизайн не е само познаване на програмите нали?

# 685
  • в старата къща на село.(ехххххххххххх мечтииии)
  • Мнения: 425
Падаща звезда, аз не учих нов език, а опреснявах и надграждах знанията си. Уверявам те, че на новаците в езика им беше многократно по-трудно.
С постовете си не целя да те откажа от курса. Само хвърлям светлина върху натоварването и формите на обучение, за да може четящите темата да преценят възможностите си.



Е, то едва ли има съмнение, че с присъствена форма е в пъти по- лесно да се учи. Все едно да се сравни редовно и задочно обучение. Винаги първото е по- лесно и ползотворно.
Когато обаче човек няма алтернатива, се налага да се правят компромиси. Просто не вярвам в това, че ако се положи старание и има на лице желание да се научи и надгражда не може да се случи и от разстояние. Най- важното и водещо преди всичко е амбицията и хъса да вървиш напред.  Peace

Как за 6 месеца може да се вземе курс от 960 часа? По 40 часа на седмица? Това са 5 дни по 8 часа . Изглежда ми направо страшно.
Аз имах по-горе едно питане - как се провеждат тези часове -  само уроци /лекции, а проекти правят ли се, поставят ли се практически задачи на курсистите, обсъждат ли се? Графичният дизайн не е само познаване на програмите нали?
Някъде по 5 часа на ден се пада, но може и да не си през цялото време забит в компютъра, достатъчно е да си логнат. Определено не мисля, че ще е нещо което ще мина просто ей така между другото и без да го усетя.Ще си трябва учене. До колкото разбрах изучават се  Adobe Photoshop CS5, Coreldraw , Macromedia Dreamweaver , Adobe InDesign, Macromedia Flash. Когато получа програма, ще видя конкретно от кое по колко часа. Правят се няколко проекта. Учебните материали и лекции се изпращат на мейл, има лектор и консултанти. Провеждат се консултации по график и т.н.

Последна редакция: ср, 28 май 2014, 22:50 от Падаща звезда

# 686
  • Мнения: 54 337
Покрепям Скубиду. Peace
Учила съм език пак в извънработно време, но не толкова интензивно.
Научих много тогава и съм изключително доволна от този курс.
Сега, по програмата, повторих същото ниво.
Да не кажа, че съм разочарована, но определено не е това което исках.

Нито учебниците са достатъчни (на предния курс имах 5 комплекта учебник + уч.етрадка), изписвахме по една тетрадка А4 за работа в клас за всяко ниво (5) + още една за домашни., нито времето стига.
На този изкарах с една тетрадка целия курс, 3 нива. Rolling Eyes
Домашни в нашата школа нямаше, ако искаш да учиш думи, учиш, ако не, никой не те проверява.
Накрая всички взехме дипломи, даже и такива дето имаха по много отсъствия. ooooh!

# 687
  • Мнения: 158
Падаща звезда,
 Какви въпроси обсъдихте - само условията или и конкретната програма?
 Питала ли ги нещо от това, което аз питах по-горе?
Като чета какво е написано в сайта им за тази специалност - нищо не мога да разбера. 
За какво точно са му на графичния дизайнер: "основи на информатиката", да не говорим за електротехника. А какво означава:  структурно програмиране и  обектно – ориентирано програмиране - на мен ми звучи като нещо за програмисти, а не за дизайнери или просто като сложно звучащи думички. Кому е нужно да се губят и без това малкото часове с услуги в интернет, компютърни мрежи, периферни устройства? ....
Нещо да се споменава за цвят, композиция, перспектива, типография? А за полиграфия? Аз поне си мисля, че това са основните неща за графичния дизайн, а не електротехника или програмиране.

# 688
  • в старата къща на село.(ехххххххххххх мечтииии)
  • Мнения: 425
Като чета Скубиду и  happy mama®  започвам да се обезкуражавам.  Tired
Все се надявам, че ще се предостави възможност поне на желаещите да научат нещо да го направят, а не само да се вземат едни пари.
By The Way, подробен график с  разбивка по предмети и часове ще получа след когато изпратя ваучера.  Честно казано изобщо не ми мина през ума да поискам да ми пратят един за да го разгледам подробно, защото до колкото разбрах  всички центове работят с предварително спуснат график към който са длъжни да се придържат.
Факт е, че на почти всички програми които прочетох има поне 100 часа пълнеж като ЗБУТ, пазарна икономика и още няколко откровено излишни предмета. После има 200 и нагоре часа обща информатика, въведение в интернет... за тях може би в някаква част има смисъл, но пак според мен са твърде много като часове. За изучаването на самите програми са отделени около 600 часа, по - голямата част от които е практика. 
Туй то.  Grinning

# 689
  • Мнения: 158
Така е! Има задължителен пълнеж. Това, което ме смущава е, че надълго и нашироко са описали пълнежа, а съществената част е маркирана само с няколко програми (изписаното преди това няма общо с графичния дизайн), при това две от програмите са напълно излишни за случая. И не става ясно точно дали и как ще се учат важните за специалността неща. Практика - ама практика по програмите или по графичен дизайн? Различно е, много различно...
Без конкретни творчески проекти (не само технически) и обсъждането им с преподавателите, (което в дистанционна форма ми е трудно да си представя как ще стане)... не мисля, че изобщо може да се нарече "графичен дизайн".

Общи условия

Активация на акаунт