Осми клас съм вече аз :D Тема 31.

  • 36 274
  • 725
  •   1
Отговори
# 690
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Ако е цялостна политика на училището е едно, с входни нива, тестове, изпити по езика за определяне ниво и съответно в един клас деца на сходно ниво, но да обучава ежедневно в един и същи час различни деца на различни нива език ми се струва прекалено изискване към който и да е учител. Хем аз не съм от неизискващите.  Wink

Това е идеалното, да - да има обща политика на училището за тези неща. Това ми беше идеята и по-горе - че английските гимназии много отдавна е трябвало да се преориентират към това какви деца идват в последните години и да си изградят система за справяне, която да отговаря на потребностите на децата, а не да разчитат на тази от преди 50 г.

А иначе не е непостижимо да се учат деца на различно ниво в един и същи час, но изисква доста подготовка на материали и налагане на железни правила за работата в клас - което си ни е в задълженията Grinning Аз просто изхождам от себе си и от това какво аз бих правила с децата в тази ситуация, дори и да няма обща политика на училището - за щастие, познавам такива учители и в държавните училища, но за нещастие са ужасно малко Confused

# 691
  • София
  • Мнения: 1 507
Как ще се отрази напр в СМГ ако от цял клас  30 деца само 15 могат и им се отдава математиката а другите са влезли там за да я научат.Те от 1+1 ли почват ?!

За разлика от езиковите гимназии, в СМГ, както, предполагам, и в другите математически гимназии, оценката от матурата по математика е силно балообразуваща, няма начин да приемат деца, които започват математиката от нулата.

При нас интересното е, че именно предвид натоварването по математика, детето предпочете английска паралелка в СМГ, защото вече знае езика и ще може да отделя повече време на задачките, а сега реши, че иска да учи допълнително немски. Аз лично не бих се справила на нейно място, но съм сигурна, че тя ще издържи на натоварването, щом е мотивирана.

# 692
  • Мнения: 15
Здравейте момичета!
Аз малко не по темата, ама...  Blush
Решаваме с щерката входните тестове по математика от учебника на Архимед за 8-ми клас. Закучиха ни се 2 задачи. То, не че съм голям ерудит, ама пусто... колко ли не се кьорих и не ще ли, не ще!
Искам да помоля за малко помощ и насоки!
Става дума за 12 и 15 задача на стр.7

Зад.12:
ABCD e правоъгълен трапец, в който BC е перпендикулярна на AB, АВ е успоредна на CD и АВ е по-голяма от CD. Ъглополовящата на ъгъла BAD минава през точка М, която е среда на бедрото ВС. Ако ъгълът BAD е 72 градуса, намерете големината на ъгъла MDC в градуси.

Зад.15:
Тая има сложен чертеж, който за момента нямам как да пресъздам. Ще опитам утре сутринта.

Благодаря предварително на отзовалите се и лека вечер!

# 693
  • Мнения: 9 000
не е непостижимо да се учат деца на различно ниво в един и същи час, но изисква доста подготовка на материали и налагане на железни правила за работата в клас - което си ни е в задълженията Grinning Аз просто изхождам от себе си и от това какво аз бих правила с децата в тази ситуация, дори и да няма обща политика на училището - за щастие, познавам такива учители и в държавните училища, но за нещастие са ужасно малко Confused

Ако става въпрос за занимания по 5 часа седмично, а не по 5 часа на ден, съм склонна да вярвам, че е възможно. В по-долен курс,  лежерно учене на език като на курс, покриване на FCE на седма-осма година. Но интензивна подготовка за покриване ниво В1 за 8 месеца...Не ми се вярва дори ти да успееш. Laughing

# 694
  • Мнения: 3 059
Зад.12:
ABCD e правоъгълен трапец, в който BC е перпендикулярна на AB, АВ е успоредна на CD и АВ е по-голяма от CD. Ъглополовящата на ъгъла BAD минава през точка М, която е среда на бедрото ВС. Ако ъгълът BAD е 72 градуса, намерете големината на ъгъла MDC в градуси.

излизат ми 54 градуса, но от 22 години не съм решавала задачи.

# 695
  • София
  • Мнения: 20 046
Толкова е, 54  градуса. След малко ще напиша и решението, Необикновена. Но има  математическа тема и ще го пусна там, след което ще ти дам линк тук. Peace

Ето обещания линк:

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=717093.msg26189154#msg26189154

Последна редакция: чт, 19 сеп 2013, 23:41 от пенсионирана русалка

# 696
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Ако става въпрос за занимания по 5 часа седмично, а не по 5 часа на ден, съм склонна да вярвам, че е възможно. В по-долен курс,  лежерно учене на език като на курс, покриване на FCE на седма-осма година. Но интензивна подготовка за покриване ниво В1 за 8 месеца...Не ми се вярва дори ти да успееш. Laughing

Аз имам 20 часа седмично с един и същи клас, 4 часа на ден Peace И се явяваме за австрийски сертификат Grinning (вярно, че става въпрос за начален курс). Още повече, че ситуацията с подгответо, която описваме в момента, не изисква този стил на работа да продължи ужасно дълго - повечето деца с предварителни знания са с нивото А1-А2, което означава, че някъде след първата част на учебника (т.е. след 2 до 3 месеца макс) ще може да се премине към обичайната работа с целия клас и вече няма да е толкова трудно - абсолютно начинаещите ще са се поокопитили и ще имат някаква основа, а другите вече ще виждат известно предизвикателство в уроците. Всичко се прави, когато има желание и когато човек си разбира от работата Peace

# 697
  • Мнения: 456

За разлика от езиковите гимназии, в СМГ, както, предполагам, и в другите математически гимназии, оценката от матурата по математика е силно балообразуваща, няма начин да приемат деца, които започват математиката от нулата.

При нас интересното е, че именно предвид натоварването по математика, детето предпочете английска паралелка в СМГ, защото вече знае езика и ще може да отделя повече време на задачките, а сега реши, че иска да учи допълнително немски. Аз лично не бих се справила на нейно място, но съм сигурна, че тя ще издържи на натоварването, щом е мотивирана.

От нулата няма, но деца едва изкарвали оценки  3 и 4 през годината, и преписвали на НВО, са приети в МГ не защото обичат математиката, а защото родителите така са искали и им е близо до дома. И мога смело и отговорно да кажа, че не са единици.Та част от въпросните деца вече съжаляват и си скубят косите, че освен 70-100 думи на ден по езика, има и огромни домашни и по математика.

Браво на дъщеря ти Jarrita   bouquetДано е мотивирана достатъчно и има сила да издържи! Възхищавам се на такива деца!
 

# 698
  • Мнения: 1 900
Привет! Laughing

Дискусията за подходите и методологията за изучаване на езика е страшно интересна.

Лично за мен ЕГ предполага започване от "0" на съответния език , най-малко поради две причини - синхронизиране на нивата и налагане на методиката на съответната езикова система , възприета от училището. Съгласете се, че в различните школи подходите и системите са различни, а в училище ДОИ за съответния език, предполагат единна система и единен стандарт за всички ученици.

Конкретно при моето дете, решихме да опитаме с НЕ или ФЕ/ не харесва Испански/ - учил е 11г. АЕ и 2г. НЕ. Не успяхме за Първа НЕ и въпреки , че балът му стигаше за останалите, той реши и избра Френската, с презумцията, че това е сравнително рядък език сега и би му бил от огромна полза и плюс при равни други условия в конкурентна среда в бъдеще.

"Започнаха" ги сериозно  с езика от ден едно - азбука, думи, изрази...Дори, за разлика от мамите в АЕГ, си мисля, че само 4 часа по азбуката / вкл. фонетична страна/на ФЕ, са твърде недостатъчни.
Трудно му е, дори супер трудно / особено с произношението/,.....а синът ми не е свикнал да му е трудно с езиците и сега сме в лек шок - и двамата . Надявам се сам да се справи / работи с желание и упорито/, но ако до края на срока все още има проблеми с това произношение, ще се търсят варианти за допълнителни уроци.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 08:34 от ellis

# 699
  • Мнения: 6 335

За разлика от езиковите гимназии, в СМГ, както, предполагам, и в другите математически гимназии, оценката от матурата по математика е силно балообразуваща, няма начин да приемат деца, които започват математиката от нулата.

При нас интересното е, че именно предвид натоварването по математика, детето предпочете английска паралелка в СМГ, защото вече знае езика и ще може да отделя повече време на задачките, а сега реши, че иска да учи допълнително немски. Аз лично не бих се справила на нейно място, но съм сигурна, че тя ще издържи на натоварването, щом е мотивирана.





.
 


От нулата няма, но деца едва изкарвали оценки  3 и 4 през годината, и преписвали на НВО, са приети в МГ не защото обичат математиката, а защото родителите така са искали и им е близо до дома. И мога смело и отговорно да кажа, че не са единици.Та част от въпросните деца вече съжаляват и си скубят косите, че освен 70-100 думи на ден по езика, има и огромни домашни и по математика.

Браво на дъщеря ти Jarrita   bouquetДано е мотивирана достатъчно и има сила да издържи! Възхищавам се на такива деца!
 






Aбсолютно съгласна!    Тези деца, жертва на родителски амбиции и желания страдат, защото не са на мястото си. И още нещо - проблемите им лъсват и са видими от класа още от самото начало. Само от тях зависи да си седнат на д...то и да постигнат приемливи резултати. Слонче, от стария клас на сина ми има дете в класа на Ники със същата орисия.

# 700
  • Пловдив
  • Мнения: 10 507
ellis, произношението на френски на дете, учило АЕ 11 год. се оправя само за седмица-две при добро желание. Това да ви е проблемът ... Чакай да започнат да спрягат глаголи и да учат всяко съществително с определителен или неопределителен член, за да знаят кой род е, тогава да видиш какво чудо настава. Нооооо, не е невъзможно.  Peace Дайте си малко време и двамата и не се шокирайте.

# 701
  • Мнения: 456
[quote author=G..D.. link=topic=731262.msg26190298#msg26190298 date=1379658546
Aбсолютно съгласна!    Тези деца, жертва на родителски амбиции и желания страдат, защото не са на мястото си. И още нещо - проблемите им лъсват и са видими от класа още от самото начало. Само от тях зависи да си седнат на д...то и да постигнат приемливи резултати. Слонче, от стария клас на сина ми има дете в класа на Ники със същата орисия.
[/quote]

От списъка видях, че са 2 момчета от вашето училище. Няма как, щом такава е програмата, ще я тикаме, но е гадничко малко, децата са казали на госпожата по АЕ, че имат и по другите предмети много домашни,за да не пишат толкова много вече научени думи, а тя им отвърнала, че биологията,  химията  и др.не били важни толкова, колкото английския newsm78. Започнаха да дърпат чергата към себе си Joy

# 702
  • Мнения: 1 900
ellis, произношението на френски на дете, учило АЕ 11 год. се оправя само за седмица-две при добро желание. Това да ви е проблемът ... Чакай да започнат да спрягат глаголи и да учат всяко съществително с определителен или неопределителен член, за да знаят кой род е, тогава да видиш какво чудо настава. Нооооо, не е невъзможно.  Peace Дайте си малко време и двамата и не се шокирайте.

Дунди, не съм Франкофон и изобщо не съм наясно какво ни очаква. Единственото , което знам е, че на фона на Френския - АЕ и дори НЕ са песен....Познавам родители с деца във Френския Лицей, които са ги записали там точно заради факта, че след Френския, всеки друг език ще им бъде лесен за усвояване.
 Е, ние избрахме обратния вариант - надявам се детето да се справи и с глаголи , и с 28 времена , и със съществителни , и с прословутото произношение..... Praynig

Разбирам, че си запозната с езика - ще разчитам на подкрепата ти  Hug

P.S. На тези години започнах да уча и аз езика покрай него, ей така - да съм в час и за кураж Laughing

# 703
  • София
  • Мнения: 842
ellis, горе главата.Умно ти е момчето, ще се справи.Време си трябва, минали са само три дена.
И малката чете немски с английско произношение, но явно така си е в началото.
Не съм чула някой да е искал да се научи и да не е успял.Спокойно,мила!
На теб поне ще ти говорят нежно вкъщи(на френски), а малката има да ми се кара(с този немски).
Това за разведряване на обстановката, нищо против и двата езика. Simple Smile

# 704
  • Мнения: 1 970
ellis, не се шашкайте, ще стане, произношението на френски да ви е проблема... Вижте има хубави речници, специализирани френски, с дискове към тях, или например ето този http://www.collinsdictionary.com/dictionary/english-german/personal  избери си френско-английски например и всяка дума можеш да я чуеш освен да я видиш на екрана, при това в различните контексти може да значи различни неща естествено.
Френското произношение, освен сравнително лесното за нас гърлено Р е специфично с носовките, но те се постигат.
А и не е най-важното ако не се получава от раз, ще стане с времето, уверявам те! На времето имахме двама французи учители, имаше и езикова лаборатория с кабинки където всички правехме упражнения самостоятелно и французина ни слушаше и коригираше, сега не знам има ли подобни екстри.
Но в резултат, първия път като отидох в Париж в командировка френските колеги не можеха да повярват, че не съм живял там, за да уча езика....
Но тива беше в едни други времена на Френската, когато всяка сряда имахме диктовка а всяка събота контролно и всеки ден урока се преписваше по веднъж а жсички взети думи за деня - от 50 до 100 по 5 пъти в нарочна тетрадка, това в подготвителен клас....
А сега масово се ходи на уроците във френския център. И тогава ходехме там, но само за да си взимаме книги за четене и някои ни привикваха където трябва да питат каквото трябва... Други времена бяха просто...
Френският е труден език, безспорно, с това, че изключенията в граматиката са повече от правилата, с условното наклонение, с така наречените конкорданс - съгласуване на времената, кошмарни за славяните, където няма такива филми - звучи малко като бил съм се бил напил, аме не съвсем....
Така че смело дерзайте зрънце по зрънце и да пише най-вече, ортографа е супер важно нещо и изпуснеш ли му края няма наваксване. Граматиката също, естествено....
Дано са сериозни деца в класа, да се дърпат едно друго, че иначе и Господ да им преподава, не си ли седнат на дупетата да учат, не става.... И не можеш да проговориш с 1000 думи, това не е английски, тоест ти можеш, ама няма да те разберат....

Общи условия

Активация на акаунт