Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • София
  • Мнения: 11 915
                                                
  Първата , според мен успешна  и полезна математическа тема,  е вече изписана. Нека  запълним и тази с условията на  интересни задачи от общообразователната и състезателната математика и с разнообразни техни решения.

Първата тема

  

Полезни връзки:

http://format.netne.net/
http://www.math10.com/bg/
http://www.solemabg.com/
http://math-bg.com

Винаги тази своеобразна математическа библиотека може да се обогатява.




И нека си пожелаем думата математика да събужда у децатa ни само приятни чувства!

            
          

Последна редакция: пт, 31 яну 2014, 08:57 от Фран Джонсън

# 1
  • Мнения: 126
Срам не срам , но да попитам  за задача 6 от СМТ 2012 за 4 клас.
 Тъй като има  малък чертеж, не зная как да е опиша  
В  раздела лесни задачи  е , но нямам никаква идея Embarassed

# 2
  • София
  • Мнения: 7 374
http://smbsofiagrad.files.wordpress.com/2013/09/4_klas_2012.pdf
Обиколката на цялата фигура е с 116 мм. по-голяма от обиколката на триъгълника ==> двете дълги страни на правоъгълника са по 58 мм.
и с 24 мм. по-голяма от обиколката на правоъгълника ==> страната на триъгълника е 24 мм.
58-24=34 мм. е разликата.
Отг. Г

# 3
  • Мнения: 15
 Blush Пак съм аз и моята неспособност за справяне с някои от задачите за 8-ми клас!  Laughing
Пресметнете:


Хелп, плийз!  Praynig

# 4
  • София
  • Мнения: 4 166
За символиката. Корен от х ще означаваме като sqrtx, х на квадрат като x^2

Идеята е, да се установи, че под главния корен имаме точен квадрат.
Разглеждаме израза под корена

6-2sqrt5=5-2sqrt5+1=(sqrt5)^2-2sqrt5. 1+1^2=(sqrt5-1)^2

Тогава: sqrt((sqrt5-1)^2)=sgrt5-1 =>Целият израз добива вида:

sqrt5-1+3-sqrt5=2

# 5
# 6
  • София
  • Мнения: 4 166
Когато имаме такъв израз- главен корен и поде него разлика(сбор) на корен с число и трябва да извършваме действие, оглеждаме се за формула под корена. Тя обикновено е точен квадрат. Само внимавайте как изкарвате израза, особено ако е разлика от корена.

# 7
  • До морето :)
  • Мнения: 326
Аз пък изкарах 2 пред скоби и под корена се получи същия израз 3 - корен от 5.
Разбира се, стигнах до там.  Laughing
Много обичам математиката, ама съм тотално затъпяла.  Mr. Green

# 8
  • София
  • Мнения: 4 166
Аз пък изкарах 2 пред скоби и под корена се получи същия израз 3 - корен от 5.
Разбира се, стигнах до там.  Laughing
Много обичам математиката, ама съм тотално затъпяла.  Mr. Green

В случая и да изкараш 2 пред скоби, тази двойка е под главния корен и нищо не се печели.ю
Идеята е, че има формула.
Не си затъпяла. Нормално е, дори човек да е обичал математиката, но да не се е занимавал с нея и да е забравил доста неща.
Математиката е като изкуството или свиренето на инструмент. Ако всеки ден не се упражняваш, дърпаш назад Simple Smile

# 9
  • До морето :)
  • Мнения: 326
  bouquet Записвам се тука, пък дано успея да помогна с нещо на някого.  Grinning

# 10
  • София
  • Мнения: 4 166
  bouquet Записвам се тука, пък дано успея да помогна с нещо на някого.  Grinning

Това е чудесно:) Идеята е, не само човек да помага, но помагайки, да се забавлява и да изпитва удовлетворение. Когато човек чете и други решения, на други хора, той се учи. Аз лично много съм  учила от решения на задачи.

# 11
  • Мнения: 122
Запис и от мен.
И веднага молба за решение на една задача от примерен тест НВО втори модул, че в у-ще така и не стигат до текстови задачи, частната учителка беше на мнение, че много бързам /смених я с друга, ще видим там как ще бъде/, а междувременно детето е в ужас от текстови задачи.
Адреси
А. и В. живеят в жилищен блок с няколко входа. Всички входове са с еднакъв брой етажи и с по 4 апартамента на етаж. Апартаментите са номерирани така, че №1 е на първият етаж във вход А, апартаментът с последен номер е на последният етаж в последния вход и във всеки вход номерата на апартаментите нарастват от първия към последния етаж.
А. живее на шестия етаж в апартамент № 86, а В. - на четвъртия етаж в апартамент №175.
Колко са етажите на блока?
В кои входове живеят А. и В.?
Кое от числата 248, 250, 256, и 264 може да е последният номер на апартамент в блока?  

И да задам въпроса - от значение ли е за НВО как точно ще решиш задачата, ще приемат ли за вярно     решение "по мой си начин"?

Последна редакция: нд, 27 окт 2013, 21:35 от kork

# 12
  • Мнения: 162
Ето моето решение:
86=21*4+2 => преди етажа на А има 21 етажа; той е на 6-ти, значи 16 етажа се разделят на входовете преди неговия.
Оттук блокът има 8 или 16 етажа.
175=43*4+3 => преди етажа на В има 43 етажа; той е на 4-ти, значи 40 етажа се разделят на входовете преди неговия.
40 не се дели на 16 => остава блокът да е 8-етажен.
А живее в 3-ти вход, а В - в 6-ти.
Един вход има 8*4=32 апартамента => 256 може да е последен апартамент.

# 13
  • София
  • Мнения: 166
Имам и аз едно питане - може ли някой да ми обясни логиката на диофантовите уравнения? Аз ги решавам с налучкване, но това разбира се не е начинът, има някаква логика, която не мога да схвана:(
Например: Жени си купила 10 бонбона за 16 ст. Имало големи - по 4ст., средни - по 2 ст. и малки - по 1 ст. Колко големи бонбона си е купила Жени?
Въпросът е не да се каже отговорът, а да се реши задачата:(

# 14

Общи условия

Активация на акаунт