Родителски срещи

  • 9 066
  • 128
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5
Здравейте!

Интересувам се дали на родителските срещи в начален курс е често срещана практика да се обсъжда поименно всяко дете (силни и слаби страни, успех и поведение) пред всички родители.

Благодаря!

# 1
  • In someone's dreams
  • Мнения: 118
При дъщеря ми - да, беше практика, която аз никак не харесвах, въпреки, че тя не е била обект на критика. Но има деца, които бяха /казвам бяха, защото сега са вече в 6 клас/ и вечно се обсъждаха. Кой бягал по коридорите, кой бил без домашни, кой не спазвал реда и дисциплината.
Естествено е да има и субективизъм и прикриване на някои деца за сметка на други.

За щастие след 5 клас и след като сменихме училището, няма повече такова публично назидание. Пред всички се говори само за деца, които са прославили класа на някое състезание или олимпияда. Всичко друго е на четири очи между родител и учител  Peace

# 2
  • Мнения: 4 500
Има учители, които го правят, има и такива, които не го правят. Относително е.

# 3
  • София
  • Мнения: 1 324
В училището на дъщеря ми беше така от 1 до 3 клас и ме устройваше чудесно, въпреки че две трети от родителската среща минаваше в коментиране на моето дете. Изведнъж в 4 клас започна да се говори само общо за класа, за екскурзии, зелени училища и общи приказки. Аз съм отишла на тая среща за да чуя какво става с моето дете, не класа като цяло какъв е. След родителската се започва едно чакане да се види всеки на четири очи с госпожата (все едно другите чакащи родители, които са на половин метър от тях няма да чуят). Много ми беше изнервящо и никога не съм чакала. Сега (в 5 клас) ме побърква начина, по който се провеждат срещите (консултациите) с учители. Стада от родители тичат нагоре-надолу по стълби и коридори да търсят кабинети и даскали. Влиза по един родител да говори със съответния учител, другите чакат на опашка пред вратата. Докато се видиш с половината учители, другата половина са си тръгнали, защото обикновено минава 8 часа, а пък и хората от къде да знаят, дали ще идват още родители или не.

Последна редакция: чт, 24 апр 2014, 13:26 от кльомба

# 4
  • Мнения: 808
До момента при нас е нямало обсъждане на всеки поотделно пред присъстващите. Като цяло родителски срещи се провеждат рядко, само ако е нещо важно за всички. През останалото време - при необходимост се обсъжда с родителите на съответното дете.

# 5
  • София
  • Мнения: 10 825
Индивидуални са нашите родителски срещи. Общо ни събират само ако има да се каже нещо организационно. Иначе всеки на 4 очи разговаря с учителите конкретно за своето дете.

# 6
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Здравейте!

Интересувам се дали на родителските срещи в начален курс е често срещана практика да се обсъжда поименно всяко дете (силни и слаби страни, успех и поведение) пред всички родители.

Благодаря!
При нас не е практика.
Но ти сигурно имаш нещо предвид с този въпрос.
Ако сте се почувствали засегнати от нечий коментар, можете да помолите, най-добре пред всички, личните коментари да се правят лично.

# 7
  • Мнения: 11 908
Не се обсъжда с имена, но се споделя насочваща информация.

Има майки, които с това се "хранят", специално идват да чуят пикантерии.Защото и без родителска среща "живеят" в училището и много добре знаят кой какво.На моменти се "срастват" с класната и живеят в някаква симбиоза.

При нас има различни учители още от първи клас, но род. срещи са само с класните ръководители.Случвало се е да  ми се иска  среща с определен учител, но не зная как да му открия тел.номер, а и не зная редно ли е. С класната нямам отдавна общ език, за да я попитам.

Има и общи родителски срещи, на които се обсъждат организационни мероприятия, заплащане на помагала и др.

# 8
  • In someone's dreams
  • Мнения: 118
В училището на дъщеря ми беше така от 1 до 3 клас и ме устройваше чудесно, въпреки че две трети от родителската среща минаваше в коментиране на моето дете. Изведнъж в 4 клас започна да се говори само общо за класа, за екскурзии, зелени училища и общи приказки. Аз съм отишла на тая среща за да чуя какво става с моето дете, не класа като цяло какъв е. ...........

Това е добре за вас, ами другите родители какво ги интересува вашето дете, всеки отива за неговото си. По-добре е да си ви викат само вас, щом толкова има какво да се говори за детето.

Общите срещи са именно за информация, обща за класа - точно за екскурзии, състезания, извънкласни дейности или някаква друга обща дейност. После всеки насаме. Аз лично не обикалям задължително всички учители, обикновено тези по чийто предмет има някакъв проблем.

# 9
  • Варна
  • Мнения: 1 133
За две години класната на дъщеря ми не си е позволила да спомене нечие име/независимо за похвала или порицание/ на  родителска среща. Или иска след срещата да говори с родителите на някои деца, или търси контакт по друго време.
На родителските срещи се говорят общи неща и/или за нивото на класа като цяло. Може да каже, че има примерно 5 деца, които се справят перфектно, 10-отлично, а 3 незадоволително. Всеки родител може да прецени къде е неговото дете.

# 10
  • София
  • Мнения: 1 324
Добре де, спокойно, Favorite! Отговорих на въпроса подробно - как е било и как е сега, на мен кое ми харесва и кое ме дразни. Не съм тръгнала да правя подписка да се променят нещата по мой вкус, нито налагам мнение. Според мен е абсолютно безмислено да чакаш часове, за да чуеш тайни "на четири очи", които чуват и чакащите след теб.

# 11
  • София
  • Мнения: 10 825
Според мен е абсолютно безмислено да чакаш часове, за да чуеш тайни "на четири очи", които чуват и чакащите след теб.

Чуват ги ако са застанали до теб и ти дишат във врата. Когато ти си в стаята, пък останалите чакат отвън едва ли чуват "тайните". И не е въпросът в това дали някой друг ги чува, поне за мен е безсмислено губене на време да слушам половин час че Х е много старателен и пише красиво, У има проблеми със смятането,  а Зет - проблеми с дисциплината. Интересува ме само моето дете.

# 12
  • Мнения: 5 940
Аз предпочитам като отида на родителска среща да чуя конкретни неща, а не общи приказки.
Не ме вълнува какво ще кажат за другите, интересува ме моето дете. Не съм от тези родители, които се чуват по телефона с учителката всеки ден и смятам, че на родителската среща е необходимо да се получи информация за децата - както по учебната част, така и за всичко останало.

# 13
  • In someone's dreams
  • Мнения: 118
Не, в никакъв случай не се ядосвам на теб, Кльомба  Peace
По-скоро на учителите, които го правят. Разбира се, че всеки споделя лично мнение. Мен лично по ме устройва варианта с личните срещи с учителите. Не ми се ще родителката Х да слухти специално за моето дете какво ще кажат, защото както казаха по-нагоре, на някои живота им е в класната стая и училището.
 Hug

# 14
  • Мнения: 19 294
При нас са индивидуални и мисля, че е по-добре така. Могат да се обсъдят конкретни проблеми на детето и родителят да пита разни неща.  Има чакане, но не е чак толкова много. Все пак не е нужно човек а минава при абсолютно всички учителки. Освен това ако всеки тръгне да пита за своето дете на общата родителска среща, ще отнеме също толкова време, колкото и за индивидуалните.

Общи условия

Активация на акаунт