Велосипеди в градския транспорт - одобрявате ли?

  • 16 538
  • 367
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 363
Ули еее ти ме уби, то остава и в парковете да не може да се кара, а къде да карат хората, освен да ги ликвидираме, защото водят здравословен начин на живот и искат един по-чист град ! Мислите ли избощо или само си пишете някакви неща колкото да има за какво да спорите

# 106
  • Мнения: 13 897
Ули еее ти ме уби, то остава и в парковете да не може да се кара, а къде да карат хората, освен да ги ликвидираме, защото водят здравословен начин на живот и искат един по-чист град ! Мислите ли избощо или само си пишете някакви неща колкото да има за какво да спорите
Въпросителният знак на края на изречението ми означава, че питам. Освен това има и една думичка "навсякъде" в него.
Да изясня, че явно не е станало ясно.

# 107
  • Мнения: 14 651
Имам, ама все със скандали

Ами ако е без намордник, какво искаш? Считай, че аз първа ще звънна в полицията и ще се развикам ако си качиш кучето без намордник, защото е задължително е бъде с Peace

Но ми е безкрайно трудно да обясня това свекърва ми на 75 год. Кога ли някой в Младост ще я отнесе?  Thinking

Има места, където колите са паркирали върху останалата част на тротоара и наистина там няма как да се мине.

# 108
  • Мнения: 555
Аз съм голям радетел на справедливостта.  Laughing Питай съседа ми със скапаната Корса, който след три спирания в цветната градинка на входа, се научи, че 30 м. надолу по улицата е паркингът.
Спряла си колата на тротоара? Чистачката ти е вдигната от мен, гарантирам ти.
Това го подкрепям с две ръце.

# 109
  • Мнения: 60
Значи, за хората, които споменават велоалеите...повярвайте ми, не бих карала колелото си нито по тротоара, нито по улицата, ако имахме нормални велоалеи. Била съм в Германия, там до всяка малка прекичка може да се стигне по велоалея. А я вижте тези в София:

http://www.peter.and.bilyana.net/2009/06/17/velosipednite-alei-v-sofiya-s-vnimanie/


Отделно има една част от велоалеята в Младост, която заема целия тротоар...ами, няма как да мине там пешеходец, ако е решил да спази правилото и да не стъпва на алеите. Затова аз, когато съм пешеходец, ходя в "насрещното" на алеята, за да мога да отстъпя ако има колоездач. Когато съм колоездач пък, внимавам за пешеходците, защото знам, че няма къде да вървят.
Абе, разбирателство му е майката.

Между другото, колело в автобусите можеше, в метрото не можеше. Затова преди години течеше подписка да допуснат колела и в метрото. Затова направиха поправките в наредбата, с които сега си измиват ръцете - "не е написано, че в автобуса може, значи не може". Ама, сещайте се, че сме българи - колелото е извънгабаритен багаж като всеки друг, билетче и го вкарваш. (това от разговори с други колоездачи).

А в парковете и ние не знаем имаме ли право навсякъде. Реално в парка и кучетата трябва да се разхождат на каишка и намордник когато не са на кучешките алеи, и бира е забранено да се пие, и какво ли още не... За съжаление няма ясни правила. (пример - наредбата за градския Simple Smile )


Редакция: Още малко снимки на "велоалеите" http://befsa.com/forum/showthread.php?t=4669, да видите, че и на нас не ни е лесно.

И само да ви кажа, както има шофьори, които минават на червен светофар, карат с над 100 по градските улици и не знаят що е това сигнализация, така има и колоездачи, които си мислят, че света е техен. Обаче, има и от другия вид. Simple Smile Не ни мразете много, налага ни се да ползваме градски транспорт, всичко се случва, защото заветното метро не стига навсякъде. Падала съм зверски от колелото, защото някой беше окрал решетките на шахтите, пък аз примерно си карам в най-дясната част на лентата...след полет през колелото, удар в ребрата от кормилото, и пързаляне около 2 метра на колене по асфалта...е нямаше как да си добутам колелото (и себе си), ако не се бях качила в автобус.

Последна редакция: чт, 29 май 2014, 14:48 от dieci_angeli

# 110
  • sofia
  • Мнения: 9 286
То нормални тротоари няма, вие за велоалеи мечтаете.
Инфраструктурата на целия град е под всякаква критика, а между нацвъканите блокове ново строителство пък съвсем няма място за минаване.

# 111
  • София
  • Мнения: 12 345
Kaто шофьор, моторист, колоездач, пешеходец и човек с куче смея да кажа, че ничие право не е по-голямо от моето. Но е нужно съобразяване на всеки от нас с останалите.

# 112
  • Мнения: 8 242
То нормални тротоари няма, вие за велоалеи мечтаете.
Инфраструктурата на целия град е под всякаква критика, а между нацвъканите блокове ново строителство пък съвсем няма място за минаване.
Тук има кооперации (нови), които са построени буквално на тротоара и единият им ъгъл е на 5 см от пътното платно - даже няма място за бордюр - за тротоар абсурд - камо ли за вело-алея. Това кой го разрешава или къде е строителният надзор  newsm78

Имаме си около нас чудни вело-алеи по дължината на един от най-големите булеварди в Пловдив... но може да се каже, че е в края на града. В центъра на града е ужас - няма тротоари, платното е цялото на дупки - нито можеш да ходиш спокойно, нито с количка, нито с велосипед  Tired

# 113
  • Ку-куландия
  • Мнения: 794
Има си наредба за това, ако се спазва, както и всички останали наредби, правилници и закони и ако органите следящи за спазването им си бяха на мястото, тази тема нямаше да я има.
Почти по темата http://vbox7.com/play:b0b59d24 въпрос на възпитани е съобразяване с околните.

# 114
  • Мнения: 3 031
Като няма място на тротоара за обособена велоалея, би трябвало да обособят малка част от пътното платно. Ако няма и такова нещо, трябва да се кара на платното. Тротоарът е за пешеходците Peace

# 115
  • Мнения: 832
За да не врещите, че не давам на велосипедистите да се качват в рейсовете, прилагам цитат от наредбата на СО:
(3) (нова с Решение № 508 по Протокол № 95 от 28.07.2011)
Пътник с редовен превозен документ има право да превозва по линиите на метрото велосипед, при следните условия:
- в делнични дни - след 21 часа;
- в почивни и/или празнични дни - целодневно;
- велосипедът следва да е във вид, който да не замърсява превозното средство;
- след закупуване на отделен билет за велосипеда от билетен автомат на входовете на метрото или от касиер в билетна каса на "Метрополитен" ЕАД.

Източник


Еми чудесно, значи цялата тази дискусия е излишна. Написано е как и кога може и не може да се превозва велосипед.

# 116
  • Мнения: 25 142
Значи, за да стигнеш от къщи до парка да си покараш, или като се умориш там да се качиш на рейса и да се върнеш - не може.
 Да отидеш от точка А до точка В като ту караш, ту се возиш - пак не може.

 В почивните дни можеш да си се качваш и слизаш колкото щеш. но то тогава няма и на кого да пречиш и следователно - авторката на темата е права да се възмущава , а Янечек да гони колоездачите от рейса в делничен ден.

# 117
  • Мнения: 363
Като няма място на тротоара за обособена велоалея, би трябвало да обособят малка част от пътното платно. Ако няма и такова нещо, трябва да се кара на платното. Тротоарът е за пешеходците Peace

къде пише, че тротоарът е само и единствено за пешеходци, ами добре, тогава, хората с ролери, с кънки, със скейт бордове, с колела, с колички, с кучета, какво да ги газят колите ли, абсурдно е в софия да се кара по платното, защото ще те отнесат като стой та гледай, мен ме е страх, за вас не знам (поне на по-големите булеварди и кръстовища, макар, че то в цяла София е пълно с коли)

# 118
  • Мнения: 13
Разбира се, че Одобрявам!
Това, че някой кара колело не значи, че може да мине с него през цяла София или друг град, понякога и тези хора имат нужда да използват градския транспорт. Вярно е, че някои от тях са много несъобразителни, но нека не се лъжем, има и хора, който и без колела  псуват, плюят, пушат и притесняват другите возещи се в градски транспорт.

Да не говорим, че в нормалните държави има специални места в автобусите и трамваите точно за хора с колела или за инвалидни колички. Така, че проблемът тук не е в колоездачите, а в това, че нещата в нашата държава както винаги не са уредени като хората.

Да не говорим, че всякакъв вид спортове , включително колоездене трябва да се насърчават сред младите хора. Току виж сме намалили високото ниво на затлъстяване сред тинейджърите.Едва ли авторката би пуснала 15-16 годишното си дете, което има голямо колело по улиците на София, за да може детето да стигне до някой стадион или до някой по приветлив терен за каране.

Не се цупете за това, че има колело в автобуса, а се цупете и протестирайте срещу това, че в 21 век ние нямаме нормален градски транспорт в който да се качи колоездач или инвалид. Че заради мизерните заплати и нисък стандарт на живот повечето хора не могат да си позволят коли, и сутрин и вечер в автобусите сме наредени като сардини.

# 119
  • Мнения: 14 651
Между другото, има си съвсем интелигентно решение за тези, които искат да покарат и се нарича колело под наем. В Бургас може да си вземеш от Морската градина и да го върнеш в друг пункт. В София има колела и ролри под наем при стадиона.

пп: Защо не ходите да си качвате велосипедите в нормалните държави като ги давате за пример? Тук изглежда, не е нормална държава, така че ще карате, където може. И аз не карам, където си искам, а много ми се кара.

Общи условия

Активация на акаунт