СЕДМОКЛАСНИЦИ пред прага на гимназията-тема 53

  • 52 645
  • 730
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 7
Ти всъщност какво искаш - да ти кажат "подавайте" ли? Ми, ние тук всичко можем да кажем, обаче вие си берете риска. Затова не питай тук, а се съберете вкъщи и мислете! Реален-нереален, да не сме на "ти" с бъдещето, че да знаем? Ако се прецака работата, после ще кажеш, че сме ви подвели. Моля, включвайте малко здрав разум! И решенията, и рисковете, и евентуалните печалби или загуби са единствено ваши, семейни!  Peace

Права си, просто споделих вълненията си с хора, близки до ситуацията. Разбира се, че риска си е наш.

# 106
  • София
  • Мнения: 62 595
Споделянето е едно, но питането "имаме ли шанс" или някаква вариация е друго. Нищо лично, но не разчитай за такива решения на мненията на някакви непознати! Аз лично не бих рискувала, но ако детето чак толкова се тръшка, ще трябва да разбере, че ако нещата се провалят, ще преглъща хапа на собствения си инат.

# 107
  • Мнения: 3 099
Здравейте, момичета! За първи път попадам на форума ви, не успявам да прегледам всичко, но виждам, че е все по темата, която ни вълнува и нас с дъщеря ми. Приета е в I АЕГ, с бал 34.876, който за огромно наше съжаление не стигна за 91 НЕГ. НЕГ е желанието й, много плака, като разбра, че няма да стигне за там... Сега има едно място и се чудим дали да не изтеглим документите и да участваме на 3 класиране. Каква ще ме посъветвате, имаме ли шанс?
Успех на всички!

Petya_Mum,
Щом детето е искало немски език, защо не писахте 73 СОУ - балът ви е висок и стига за всички паралелки там.
С НЕ има 1 свободно място за НПМГ, М, НЕ. Ако сте държали изпита за НПМГ, може да пишете и него.
Каквото и да решите - успех

# 108
  • Мнения: 175
Леле, няма ли край ... ooooh! От сърце желая много късмет на децата в третото класиране!! Синът ми вече е записан във 2 АЕГ, но вече (на четвърто класиране) е приет и в ТУЕС. Пак ме налегнаха мисли, драми... newsm78.  Младежа е на лагер, та още незнае...
От друга страна, моля за информация – знаете ли в кои паралелки на 2 АЕГ са свободните места? Прокрадва ми се еретичната мисъл да опитаме за немска паралелка...

# 109
  • София
  • Мнения: 62 595
а той защо не знае? В крайна сметка той е първият, който трябва да научи и да помисли, а вие можете да го посъветвате кое според вас е най-добре.
Свободните паралелки са в списъка на РИО.

# 110
  • Мнения: 175
а той защо не знае? В крайна сметка той е първият, който трябва да научи и да помисли, а вие можете да го посъветвате кое според вас е най-добре.
Свободните паралелки са в списъка на РИО.
Благодаря,  Andariel! 
Права си, ще му кажа разбира се. Нямаше го в първите три класирания, а и той някак си беше решил за 2 АЕГ.... Тази сутрин разбрах, че има четвърто, даже и пето класиране в ТУЕС #Crazy

# 111
# 112
  • София
  • Мнения: 5 557
Аз лично не съм съгласна с всичко казано.

# 113
  • София
  • Мнения: 62 595
о, плийз, само не този с демократичните училища, че вече ми се повдига само като чуя словосъчетанието "демократично училище".  Peace Учениците сами си съставяли програмат, дрън-дрън! Все ми е на ума как дете на 7 ще си съставя програмата! Ако са моите, брой ги все да играят, хич няма да им дреме за програма!

# 114
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Аз се замислих, че ако действително към 20-тата ми година се бях запознала с математиката, нищо чудно и аз да я бях заобичала...
Ако беше по желание - щях да съм изучила из основи химия, биология и литература. В математиката нямаше да влизам, не и в онази никаква възраст Laughing.
Но реално, като идея, ми се струва прекалено имагинерно.

# 115
  • Мнения: 845
Да, да, за мен това също е ТВЪРДЕ либерално и някакси не си представям7-8-9-10 годишни сами да успяват да се организират и да научават нещо. Но много ми се иска обучението до 4 клас поне да е повече като игра, с по-малко назидателност, а и като цяло училището да е по-полево - да учат физика, химия, биология от самата заобикаляща ги среда, а не от учебника, с повече практически примери и т.н. Ще ми се да използват всичките си сетива, учейки нещо, а не само да четат "сухо" от учебника.

# 116
  • София
  • Мнения: 5 557
Да, да, за мен това също е ТВЪРДЕ либерално и някакси не си представям7-8-9-10 годишни сами да успяват да се организират и да научават нещо. Но много ми се иска обучението до 4 клас поне да е повече като игра, с по-малко назидателност, а и като цяло училището да е по-полево - да учат физика, химия, биология от самата заобикаляща ги среда, а не от учебника, с повече практически примери и т.н. Ще ми се да използват всичките си сетива, учейки нещо, а не само да четат "сухо" от учебника.

Това е, подкрепям напълно идеята!  Hug

Ианче, относно поста на Кафе с мед.. Ако би се запознала с математиката на 20 години, не би имала никакъв шанс, повярвай ми...

# 117
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, виж сега, ограмотяването и ученето на математика и някои фундаментални науки си става с писане и четене, не само с "под формата на игра". особено ограмотяването и елементарната маатематика. Няма как да се научиш да се научиш да пишеш без да пишеш. Или да смяташ по-сложни задачи, пак без да пишеш. Таблицата за умножение и събиране и изваждане до 6, а някои автори твърдят и до 10, си е чисто учене наизуст. Нищо, че в един момент включват логиката заради съотнасянето на количество към числов символ. Добиването на опит в четенето пак става с четене, и то на разнообразнии, понякога дори скучни текстове, защото идеята е да се включи внимаването и вникването в съдържанието, дори когато има думи с ниска честота. Иначе щяха да четаат само няколкостотин думи на елементарно ниво и в прости изречения. Има цели категории знание, които просто се зубрят, защото са основата. И този господин няма как да не го знае, ако е попрочел малко неврология и невропсихология, или се е консултирал със специалисти. Той самият в цялото си величие, е плод на системата, която така усърдно се опитва да замести.

Без математиката Кафе с мед не би могла да научи ни химия, ни физика, освен някои прости зависимости от видимия "спектър", така да го кажа.

# 118
  • София
  • Мнения: 5 557
Андариел, абсолютно подкрепям мнението ти!

# 119
  • Мнения: 1 007
Аз мисля, че и сега училището е твърде демократично. Това, което липсва, е строгост. От дъщеря ми знам, че една тетрадка с домашна е минавала десет пъти пред очите на учителката, без последната да забележи. А може и да е забелязала, но... демокрация. Училището отдавна вече не изисква, но все още дава. Е, и това е нещо.

Общи условия

Активация на акаунт