СЕДМОКЛАСНИЦИ пред прага на гимназията-тема 53

  • 52 642
  • 730
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 15 336
Това преразпределение на децата не им пречи въобще. На много по-ранен етап целият випуск се познава. Те веднъж са се завъртели на този принцип и при избора на  втори език след  8 клас. Peace Идеята  даже е хубава,  по света е масово застъпена. Дава ти шанс да избереш онова, което искаш и те влече, на един вече по-осъзнат етап.
+1

# 541
  • София
  • Мнения: 20 101
Оооо, не, нищо подобно, Химикал, просто са малко желаещите за химия-биология примерно. Малко са, но пък са много качествени и амбицирани, опредлено знаят за какво са там. Съдират се от учене при химичката в 11 клас, това го знаят и от предходни випуски, затова не биха иозбрали варианта, ако не беше наистина желан и по силите им. За биологията не знам - тя все пак е 4-ти профил и е от 12 клас. Същото е и при литераторите, та те са при описаната по-горе  учителка, а при нея лабаво няма. Да не говорим за историчката, при нея трудно изкласяват тези, които не са в профила, другите не искам да ги мисля. Млада, но безкрайно строга и взискателна учителка. Казват й Джесика Алба заради  огромната й прилика с последната. Истината е, че баш сред математиците има деца, на които мястото им не е в този профил. Но нормално е да е така, те са най-много като брой  и няма как да няма слаби  елементи точно там и всички да са супер математици.

# 542
  • Мнения: 1 007
Оооо, не, нищо подобно Химикал, просто са малко желаещите за химия-биология примерно. Малко са, но пък са много качествени и амбицирани, опредлено знаят за какво са там. Съдират се от учене при химичката в 11 клас, това го знаят и от предходни випуски, затова не биха иозбрали варианта, ако не беше наистина желан и по силите им. За биологията не знам - тя все пак е 4-ти профил и е от 12 клас. Същото е и при литераторите, та те са при описаната по-горе  учителка, а при нея лабаво няма..Истината е, че баш сред математиците има деца, на които мястото им не е в този профил. Но нормално е да е така, те са най-много и няма как да няма слаби  елементи точно там.

Много ме успокои  Hug

# 543
  • София
  • Мнения: 5 557
Това преразпределение на децата не им пречи въобще. На много по-ранен етап целият випуск се познава. Те веднъж са се завъртели на този принцип и при избора на  втори език след  8 клас. Peace Идеята  даже е хубава,  по света е масово застъпена. Дава ти шанс да избереш онова, което искаш и те влече, на един вече по-осъзнат етап.

Съгласна съм, но при това преразпределение на паралелки има и други фактори, които понякога пречат. Зависи от училището.

# 544
  • Мнения: 1 007
Кои са те, Ганис Simple Smile

# 545
  • София
  • Мнения: 5 557
В едно училище, определящият фактор не са само учениците, но и учители по предмети, класни стаи.

# 546
  • София
  • Мнения: 20 101
Класните стаи какво значение имат,  класовете като брой са си пак толкова, само съставът им е различен newsm78 Ако базата не достига за едиколко си паралелки, то тя няма да си стига по принцип, без значение дали паралелките са обособени като профил още след 7 клас или едва след 10-ти. Ако пък стига - пак същото, проблем няма. Учителите са друго нещо - там вече е наистина въпрос на достатъчно налични кадри по най-търсените предмети, както и вероятно  на запълването на хорариума от  часове на преподаватели, обучаващи по дисциплини, към които би имало по-малък интерес като профил по другата  схема с избора след 10 клас - сещам се например за профил география във ФЕГ. Едва ли много деца биха го избрали, ако имаха избор, необвързан  по какъвто и да е начин с втория език. Далеч съм от идеята да подценявам географията като наука, но  наистина малко деца  целенасочено биха се спрели на нея като най-желан вариант. Едва ли биха събрали 30 желаещи сред випуск от  200. Thinking Винаги по-напред биха били математика и информатика, литература и история, биология и химия.

Последна редакция: сб, 26 юли 2014, 16:15 от пенсионирана русалка

# 547
  • София
  • Мнения: 5 557
Повярвай ми, класните стаи много пъти имат значение. Всяко училище има проблем с тях и това е свързано със седмичното разписание. Визирам собствената си камбанария (73 СОУ).

# 548
# 549
  • Мнения: 75
Не мисля, че стаите имат кой знае какво значение. Естествено, учителите по-добре знаят, но използвам възможността да похваля 33 ОУ в София (Люлин 3), в което детето ми учи досега и което се води доста забутано, но резултати са чудесни благодарение на учителите! Особено на някои, и най-особено на г-жа Снежана Матеева Simple Smile Няма такъв учител!!!  И не са само при моя син - почти всички деца от неговия клас са приети по първо желание. Става въпрос за двете математически паралелки там.
П.П. Малко прекалено прочувствено ще прозвучи, но не мислех, че има такива учители като нея вече - които да се грижат за учениците си извън работно време, да ги водят по разни лаборатории, да се обаждат, за да питат какво е станало с еди кое си състезание и т.н.

Последна редакция: ср, 30 юли 2014, 22:26 от Tsvunt

# 550
  • София
  • Мнения: 10 531
На мен вече кварталните "доброжелатели" успяха да ми помрачат радостта от 3тото класиране Wink.
7мо било много западнало училище, не е ъс същата слава от едно време, много лоша дисциплина, премествали се ученици посредата или в края на учебната година.... ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! Tired

# 551
  • Мнения: 15 336
 kopche-сама си написала доброжелателите в кавички-игнорирай ги Peace Винаги има такива,но ясно че не са критерий.

# 552
  • София
  • Мнения: 62 595
За всички училища се говорят такива работи.

# 553
  • Пловдив
  • Мнения: 10 537
На мен вече кварталните "доброжелатели" успяха да ми помрачат радостта от 3тото класиране Wink.
7мо било много западнало училище, не е ъс същата слава от едно време, много лоша дисциплина, премествали се ученици посредата или в края на учебната година.... ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! Tired

копче, това ще го чуеш за всяко едно училище. В крайна сметка нито училищата са като едно време, нито децата са като едно време, а и родителите не сме като едно време.

на тези доброжелатели -  ignore2

# 554
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 229
Че то точно "едно време" беше с доста лоша слава... Сега, доколкото се информирах преди кампанията, директорката е доста стабилна, има желязна дисциплина и нивото е подобрено. Даже децата го наричат "затвора", защото са направили доста строг пропускателен режим, с храна не се влиза и подобни добри решения. Ние също го писахме в заявлението, но щерка ми не го искаше много, че я бяха наплашили колко е строго Mr. Green.
За колко "елитни" гимназии се наслушах на далеч по-гадни неща.
Не обръщай внимание, Копче  bouquet.

Общи условия

Активация на акаунт