Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какво представлява третото класиране и как се извършва?
Какви са изискванията за третото класиране?
Какви са шансовете на децата да влязат в 11 от най-високобаловите училища на 1-во и второ класиране?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какво представлява третото класиране и как се извършва?
Третото класиране се извършва чрез подаване на нови заявления за училища, като децата могат да кандидатстват за свободните места. Това включва деца, които не са били приети в предишните класирания, които не са участвали в класиранията и тези, които не са доволни от училището, в което са приети. Те трябва да се отпишат от текущото си училище, ако желаят да участват в третото класиране. Третото класиране предоставя възможност за деца, които не са били приети в предишни класирания, които не са участвали в класиранията и тези, които не са доволни от училището, в което са приети, да кандидатстват за свободните места в училищата. Този процес има за цел да осигури разпределение на учениците в училища въз основа на техните предпочитания и академични постижения.
-
Какви са изискванията за третото класиране?
За да участват в третото класиране, учениците трябва да подадат нови желания за училища, като децата могат да кандидатстват за свободните места. Това включва деца, които не са били приети на предишните класирания, които не са участвали в класиранията и тези, които не са доволни от училището, в което са приети. Ако детето е записано в училище и искат да участват в третото класиране, те трябва да се отпишат от сегашното си училище. За да участвате в третото класиране, учениците трябва да подадат заявление в определените училища-гнезда на определени дати. Трябва да представите оригиналите на следните документи: удостоверение за завършен VII клас, служебна бележка с оценките от изпитите и медицинско свидетелство (за професионални паралелки и паралелки с профил „Изкусства“).
-
Какви са шансовете на децата да влязат в 11 от най-високобаловите училища на 1-во и второ класиране?
-
Какви са шансовете на децата, които са класирани на трето място?
-
Какви са възможностите за ученици с висок бал да влязат в желаните гимназии?
Идеята даже е хубава, по света е масово застъпена. Дава ти шанс да избереш онова, което искаш и те влече, на един вече по-осъзнат етап.

Ако базата не достига за едиколко си паралелки, то тя няма да си стига по принцип, без значение дали паралелките са обособени като профил още след 7 клас или едва след 10-ти. Ако пък стига - пак същото, проблем няма. Учителите са друго нещо - там вече е наистина въпрос на достатъчно налични кадри по най-търсените предмети, както и вероятно на запълването на хорариума от часове на преподаватели, обучаващи по дисциплини, към които би имало по-малък интерес като профил по другата схема с избора след 10 клас - сещам се например за профил география във ФЕГ. Едва ли много деца биха го избрали, ако имаха избор, необвързан по какъвто и да е начин с втория език. Далеч съм от идеята да подценявам географията като наука, но наистина малко деца целенасочено биха се спрели на нея като най-желан вариант. Едва ли биха събрали 30 желаещи сред випуск от 200.
Винаги по-напред биха били математика и информатика, литература и история, биология и химия.
.

.