София - Х. Димитър, Ст. Караджа, Сухата река и Левски - 4

  • 131 854
  • 755
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 6 242
Явно навсякъде я има практиката да лишават децата от музика, физическо за сметка на математика или български. 😒

# 451
  • Мнения: 124
Явно навсякъде я има практиката да лишават децата от музика, физическо за сметка на математика или български. 😒

Да не е хубаво,но учебната система така е направена,че матеряла е много,всеки ден е нов, няма време за упражнения,да не говорим че материал от горните класове е свален в началните. А и часовете по физическо и музика са повече от български и математика. Няма лошо,но това е основата,а без нея на по късен етам...трудно,тъй като матеряла става все по сложен. Не стига че е сложна и натоварена програмата,ами е написано неграмотно!!! Съжалявам,но аз съм за на този етап. Достатъчно им е трудно на децата. Преподавателите просто нямат избор. На тях би им било по лесно да си предадат матеряла и да си излязат,както впрочем правят повечето в по горните класове. Има много неграмотни деца на по късен етам за съжалени!

# 452
  • София
  • Мнения: 6 242
Съгласна съм горното (вече големият е шестокласник, по-малкият в 4 клас), но продължавам да не одобрявам лишаването от времето за спорт и малко движение на децата, за наваксване или наказание! И без това децата са 'вързани' и обездвижени. И, да, програмата и образователната ни система са ужасни! След 4. клас става още по-сложно, след седми след година и половина ще видим.

Идеята ми е, че това не е решение на проблема. И са неграмотни (защото материалът е сложен и ги учат да зубрят), но и са буйни, обездвижени и често с наднормено тегло или лоши хранителни навици.

# 453
  • София
  • Мнения: 3 046
Явно навсякъде я има практиката да лишават децата от музика, физическо за сметка на математика или български. 😒
Тази практика е ужасно порчна, но решението е много лесно - отделни учители по музика, изобразително, физическо. Тогава няма как госпожата да реши да прави диктовка, вместо да ги заведе на двора/салона да изразходват малко енергия.
Учителката на синът ми редовно наказваше класа "без физическо". На всяка родителска среща коментирахме, че не сме съгласни с тази практика, че родителите държим да се провеждат всички часове, а тя самоотвержено отричаше, че никога не се е случвало такова нещо. Излизаше, че децата си измислят, че са решавали задачи в час по музика или физическо...А ако идва физкултурник да вземе класа за час - тогава няма как да се  пропусне час от програмата, нали?
Обаче навлизаме в темата с делегираните бюджети, с това как училищета разполагат с тях и как пестят от каквото могат...особено от "ненужни" преподаватели в начален курс...А това с многото матерИАл са само извинения, не се усвоява по-добре, ако си изморен и пренаситен от информация, напротив...

# 454
  • Мнения: 124
Съгласна съм горното (вече големият е шестокласник, по-малкият в 4 клас), но продължавам да не одобрявам лишаването от времето за спорт и малко движение на децата, за наваксване или наказание! И без това децата са 'вързани' и обездвижени. И, да, програмата и образователната ни система са ужасни! След 4. клас става още по-сложно, след седми след година и половина ще видим.

Идеята ми е, че това не е решение на проблема. И са неграмотни (защото материалът е сложен и ги учат да зубрят), но и са буйни, обездвижени и често с наднормено тегло или лоши хранителни навици.

Да за съжаление има много затлъстели деца особено на тази възраст. Но често зависи и от родителите,които сами им тикат в ръцете чипсове,сладко газирано.За много от родителите е по лесно да му се даде телефона,телевизора,вместо да ги изведат навън. Дъщеря ми се е научила да яде вместо шоколад,желета,чипсове-плодове и зеленчуци(макар бъкани с нитрати). Когато поиска не съм я лишила от боклучавите храни,но аз никога не я питам искаш ли чипс и т.н.Телефон и телевизор само ,в краен случай,когато се прибетем от каране на колело,ролери...В у-ще телефоните стоят при госпожата.Не са оставени да не излизат в двора в междучасията,предоставят им топки и други подобни. Да не е решение да се заместват тези часове,но ако сами не им помогнем,кой тогава?
За съжаление така стоят нещата в България.
Wink

# 455
  • София
  • Мнения: 6 242
При нас за наказание поради 2-3 деца, целият клас е бил лишаван от физическо. Всички родители бяхме против.
Някои педагози явно забравят, че работят с деца. Когато на децата им е скучно или изморено, най-доброто 'наказание' е да направят 5 обиколки на двора. А не допълнително да ги държат затворени в стаята.
Учебната програма е сложна явно не само за учениците, но и за учителите. До 4 клас при големия син беше добре, но сега в 5-ти и 6-ти материалът не се обяснява, но домашни и изисквания - да, включително и на тестовете.

# 456
  • София
  • Мнения: 3 046
Когато на децата им е скучно или изморено, най-доброто 'наказание' е да направят 5 обиколки на двора.
Подкрепям абсолютно. И ние това се опитвахме да обясним на госпожата. Ама те се били строили в редица и вместо да минат тихичко по коридора - говорели. И тя ги върнала в класната стая и ги наказала с диктовка. А моят е с едно силно развито чувство за справедливост и все негодуваше, че говорят двама-трима, винаги едни и същи, а наказаните са 20. И сега какво се очаква - наказаните невинни да се саморазправят с тези, заради които са наказани...ми то е лишено от логика изначално...
В ДГ на малката им беше една младичка и дребничка госпожа, всички в потрес как ще се справи. Започва годината, мина месец-два, детето една вечер разказва в страшни подробност как му е минал деня. Аз уж слушах, но по някое време изключих. И тя като усети, че не я случам вече ме дърпна за ръката и вика - "мамо, ръчички горе, ръчички долу, клякаме - горе, пак клякаме - горе" Дръпнахме една разгрявка набързо. На другия ден разказвам на госпожата (младата) и тя вика - аа, да, те като се поизморят, разконцентрират и започнат да се въртят по столчетата - отваряме прозорците и правим ведрина. После по-лесно се работи...
Та искам да кажа - значи може...стига да стигне до главния мозък...

# 457
  • София
  • Мнения: 6 242
Може, естествено! И на теория всички би трябвало да го знаят (въпреки че като знам колко суха теория се учи и във висшето, а елементарните практични теми не се засягат). Според мен не им се занимава на повечето или държат да прокарат своите методи и упорито си ги защитават.
В класа на малкия се пише за наказание по 200 пъти „няма да говоря в час”. Ами хубаво, но ако децата си говорят, защото не разбират задачата, наказанието в случая не решава проблема.

# 458
  • Мнения: 1
Здравейте, от скоро живеем в Сухата река и очакваме бебе, всеки момент. Simple Smile По препоръки в групата, реших да избера за педиатър, д-р Петрунова в 18то ДКЦ. Проблема е, че вече седмица не мога да се свържа с нея на стационарния телефон в ДКЦ-то. Може ли някой да ми даде мобилния й номер. Благодаря предварително. Simple Smile

# 459
  • София
  • Мнения: 317
Здравейте, от скоро живеем в Сухата река и очакваме бебе, всеки момент. Simple Smile По препоръки в групата, реших да избера за педиатър, д-р Петрунова в 18то ДКЦ. Проблема е, че вече седмица не мога да се свържа с нея на стационарния телефон в ДКЦ-то. Може ли някой да ми даде мобилния й номер. Благодаря предварително. Simple Smile

В същата ситуация сме (от скоро и раждане) и днес говорих с позната, която е от квартала и каза за докторката "Да много е добра, но има 5000 пациентчета, едва ли приема още а и да приема, ще е безкрайното чакане за всичко." и съответно се отказахме от нея.

# 460
  • София
  • Мнения: 6 242
То е така при добрите специалисти. Ние сме вече 13 години при Йорданова и чакането понякога е супер изнервящо, въпреки и системата за резервации от скоро.
При Ботева сякаш е по-спокойно, веднъж бях при нея, Йорданова отсъстваше, доволна останах.

# 461
  • София
  • Мнения: 79
Здравейте, може ли да споделите мнение ,ако има сред вас родители на деца 3-ти клас в 143 ОУ, 49 ОУ и 44 СУ относно учителите , които им преподават в начален етап. И като цяло за условията в училищата?


Здравейте,дъщеря ми е четвърти клас в 143 ОУ. Доволни сме и като база и от преподаватели. Препоръчвам с две ръце г-жа Красимира Йорданова и г-жа Георгиева и двете в момента на четвърти клас. И межд.те са сестри. Стига да не е закъснял отговора ми:blush:
Ако не е проблем, може ли да споделите малко повече информация относно учителите и паралелките. Въпросните госпожи на кои паралелки преподават, и при приемане сами ли избираме в коя паралелка да бъде детето или в която го разпределят? Отделно искам да попитам по колко паралелки има от випуск, смисъл колко приблизително е броя на децата от даден набор? От почти година живеем в квартала, буквално до училището, но сега с новия проектозакон за уседналост малкия ще попадне в 3-та група и изобщо не знам какъв е шанса да го приемат в 143, за другите пък е още по-малък шанса и като цяло вече ме тресе параноята около първи клас

# 462
  • Мнения: 124
Здравейте, може ли да споделите мнение ,ако има сред вас родители на деца 3-ти клас в 143 ОУ, 49 ОУ и 44 СУ относно учителите , които им преподават в начален етап. И като цяло за условията в училищата?


Здравейте,дъщеря ми е четвърти клас в 143 ОУ. Доволни сме и като база и от преподаватели. Препоръчвам с две ръце г-жа Красимира Йорданова и г-жа Георгиева и двете в момента на четвърти клас. И межд.те са сестри. Стига да не е закъснял отговора ми:blush:
Ако не е проблем, може ли да споделите малко повече информация относно учителите и паралелките. Въпросните госпожи на кои паралелки преподават, и при приемане сами ли избираме в коя паралелка да бъде детето или в която го разпределят? Отделно искам да попитам по колко паралелки има от випуск, смисъл колко приблизително е броя на децата от даден набор? От почти година живеем в квартала, буквално до училището, но сега с новия проектозакон за уседналост малкия ще попадне в 3-та група и изобщо не знам какъв е шанса да го приемат в 143, за другите пък е още по-малък шанса и като цяло вече ме тресе параноята около първи клас


Здравейте, г-жа Георгиева извежда Г клас. Сестра й г-жа Йорданова извежда В клас. Мисля,че общо са пет паралелки. В клас са от 21 до 24 деца. Нас не ни питаха при коя госпожа искаме. А не ги и познавахме. Всеки родител си има свои критерии,ние лично сме доволни. Не мога да се оплача за тези 4 години;) Успех.

# 463
  • Мнения: 2 031
Здравейте! Случайно някой да познава или да е виждал една жена клошарка, която е бивша учителка и която обикаля в кв. "Хаджи Димитър" до църквата? Аз не познавам добре квартала, но ми казаха, че в близост имало и пицария. Предполагам става въпрос за църквата "Св. Димитър". Благодаря!

# 464
  • Мнения: 1 138
Джуд имам някаква информация по въпроса, какво те интересува?

Общи условия

Активация на акаунт