Измама с банкова карта_съвет ?

  • 4 001
  • 11
  •   1
Отговори
  • пловдив
  • Мнения: 1 088
Здравейте,искам да попитам къде мога да намеря информация или закон,в който се описват вариантите за действие след извършени неправомерни плащания по интернет чрез картата ми.
Накратко ще изложа случая.Преди два месеца получих обаждане от банката за това,че са регистрирани опити за плащания с картата ми,посъветваха да я блокирам и да посетя офис за да поискам извлечение за всички транзакции и ако има неразпознати да подам заявка за оспорването им.Картата веднага бе блокирана,оказа се че има транзакции за около 100 лв,който не бяха извършени от мен и подадох заявка за оспорване.
След няколко дни получавам известие на имейл от банката,за което съм абонирана,че има още 2 плащания на на стойност около 150 лв. Понеже бяха празници,вече се получи така ,че оплакването за оспорването им постъпи след около 10 дни. Получих писмо,че трябва 1 месец за разглеждане на случая и получаване на данни от мастъркард за неправомерно извършените плащания.
Днес получих отговор,че няма как да се възстановят сумите,тъй като сайтовете към който са извършени плащанията са защитени и не може да се проследи.
Интересувам се какви са ми правата в случая,може ли отново да оспорвам или просто да считам случая за приключен.
Благодарямпредварително!

# 1
  • Мнения: 599
А как има още 2 плащания, след като картата Ви е била болкирана?  newsm78
На първо време, подменете картата. Новата ще е с нов номер и код за защита, та който и да е имал информацията на сегашната ви карта, няма да му е от полза за в бъдеще. Но първо проучете случая "у дома". Кой, как и защо и имал достъп до картата Ви.
Относно сумите, няма какво да направите, след като от MasterCard не могат да проведат разследването си по случая. Може би ако се обърнете директно към сайта, към който са направени плащанията, ще получите съответната информация. Но, "може би". Банката, както и системата за транзакции БОРИКА не могат да различат дали плащането е "злоупотреба" или не, Те само регистрират плащането, че се случилo еди-кога-си. За това подобни злоупотреби, особено пък разплащания в Интернет е изключително трудно да се докажат, за да се възстанови съответната сума.
Иначе тук може да намерите законовата уредба за разплащанията -> Закон за платежните услуги и платежните системи

Последна редакция: вт, 17 фев 2015, 08:25 от г-жа Irukandji

# 2
  • Мнения: 18 992

Днес получих отговор,че няма как да се възстановят сумите,тъй като сайтовете към който са извършени плащанията са защитени и не може да се проследи.


това е много странно!  newsm78
с други думи всеки измамник ако знае на кой сайт да пазарува, може да окраде всяка кредитна карта?

иначе и при мене имаше 2 пъти опити да ми източат картата
за щастие ми върнаха парите от банката

# 3
  • пловдив
  • Мнения: 1 088
Здравейте. Картата веднага на деня на обаждането от банковите служители бе блокирана и подадох заявка за нова.
Според мен забавянето от 2 дни се е получило заради,по- бавно отразяване на транзакциите.Винаги ако правя превод или плащане,на имейл известията ги получавам след 1 -2 дена. Преди да се случи всичко това,получавах многократни имейли от paypal да си актуализирам данните от картата,понеже имах предстоящо плащане скоро,реших да го направя.Учудих се ,че ми бяха поискани всички данни от картата,но не си спомних дали и първия път не съм ги подала ,затова ги пратих.И след 1-2 получих обаждането от банката.Четох в интернет,че имало такава измама,данните на сайт се копират,така,че да изглежда по същия начин като основния и се вземат данни от потребителите по този начин. Не мога да твърдя,100% това е причината,но имам големи съмнения да е така.Още повече,въпросните плащания са правени в английски сайтове,който за пръв път чувам...
Имам познати,който много повече ползват картите си за плащания в интернет и не са имали подобен проблем,но явно винаги човек трябва да внимава.
Съжалявам,само,че не се усъмних по_ рано,но тогава много разглеждах сайта на paypal,нямаше разлика с оригиналния,може пък просто данните да са били копирани,знам ли....
Банката предлга да се абонирам за една услуга,която дава за защите с код,който само аз получавам и мисля да се възползвам.
На всички мога да препоръчам да бъдат,по-внимателни при плащания от интернет сайтове .

# 4
  • Мнения: 18 992
ако ти си вкарала лично данните на сайта за конкретното плащане, нищо не може да се направи
но ако данните са откраднати, според мен трябва от банката или Мастеркард да разследват

иначе оспорването на транзакцията може да е до 45 дни до колкото знам, то е ясно, че няма как да хванеш на секундата всеки опит за съмнително плащане

# 5
  • Пловдив
  • Мнения: 275
Преди да се случи всичко това,получавах многократни имейли от paypal да си актуализирам данните от картата,

За съжаление това е причината.
Аз също получих такъв имейл и веднага се усъмних. В случая "доброволно" се предоставили данни на кредитната ви карта на този сайт подобие на пейпал. От там данните са ви използвани в други сайтове за плащане. Както са ви предложили от банката, трябва да ползвате услугата 3D секюрити код. Това е пин, който създавате вие чрез картата си на банкомат и знаете само вие. Използва се при плащанията в интернет сайтовете. Така дори да са ви откраднали картата или данните, няма как да я ползват.

Сумите едва ли ще ви бъдат възстановени и никога не ползвайте линкове изпратени на имейл. Peace

# 6
  • Мнения: 940
О аз такива ги трия,никога не се връзвам,защото никога не съм използвал такива сайтове и няма за какво да ми пращат писма!! Simple Smile Или такива където пише,че нещо съм спечелил,че съм 10000 човек и т.н.!! Simple Smile

# 7
  • Мнения: 5 253
За съжаление и на мен се случи същото  Confused Тъкмо търсех информация за случая Rolling Eyes
Точно и аз се усъмних, че е подаване на данни в имейл, изпратен ми уж от Пейпал  Confused
Въпросът ми е точно дали от банката ще ми кажат, че сама съм си дала данните и нищо не могат да направят или все пак ще опитат да възстановят плащането при положение, че не аз съм го направила?

# 8
  • пловдив
  • Мнения: 1 088
За съжаление и на мен се случи същото  Confused Тъкмо търсех информация за случая Rolling Eyes
Точно и аз се усъмних, че е подаване на данни в имейл, изпратен ми уж от Пейпал  Confused
Въпросът ми е точно дали от банката ще ми кажат, че сама съм си дала данните и нищо не могат да направят или все пак ще опитат да възстановят плащането при положение, че не аз съм го направила?


 Здравей,при мен се получи така,че веднага щом разбрах и подадох оплакване ми възстановиха сумата бързо,но следващата транзакция,която бе направена се забави като отразяване и за нея по-късно подадох заявка за оспорване,поради което не успяха да ми я възстановят. Съвета ми е възможно най-бързо да уведомиш банката .

# 9
  • Мнения: 5 253
Аз ги уведомих веднага, но засега резултат няма. Доколкото разбрах от позната в банката оспорвали плащанията към сайтовете, но понеже в два от тях, към които е направено плащане са имали 3 D защита, а аз не съм я била активирала, може би нямало да могат да възстановят парите  newsm78 Не знам какво ще стане, но аз не съм знаела за тази защита, по времето на издаване на картата не е съществувала, нито някой ми е предлагал, но едва ли мога да го ползвам в моя полза  Rolling Eyes

# 10
  • пловдив
  • Мнения: 1 088
Да ,при мен също отказаха да възстановят последните плащания, с това извинение за допълнителния код за защита,който не съм била активирала... Sad
Друг е въпроса ,как си бил информиран за него ,но явно отговорността се приема като лична при пазаруване он-лайн.

# 11
  • Мнения: 5 253
Да се похваля, че при мен нещата се развиха добре - въстановиха ми цялата сума, макар и след почти 2 месеца Simple Smile
Но вече ще си имам едно на ум с онлайн пазаруването  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт