Трудно проговаряне -тема 18

  • 136 135
  • 751
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 3 714
Ще бъда благодарна, ако споделите мнения за добри детски психиатри. За Александровска ме отрязаха чак за месец Ноември Sad
Алекс го водих при д-р Маргарита Станкова от Медицински Център "Детско Здраве".
Работят с касата. Аз бях с направление.
Точно с нея се чух днес, каза че прегледа е 60 лв, но ще ида, какво да правя Tired
n_alex76  Исках обследване, но то се прави доколкото знам само в Александровска и там съм чак за ноември и в Центъра за психично здраве, там ще звънна в края на седмицата, така ми казаха.
Вие си запазете часа за Ноември, а междувременно може и на друго място да отидете, а ако Ноември се откажете ще освободите часа.
Много се чака, затова по-добре си го запазете от сега  Peace

Slaveq 7 много важно е да се оцени правилно нежеланието на детето да влиза в барокамерата, децата с поведенчески проблеми не искат по една причина, но е напълно възможно наистина да го болят ушите. Детето ако не може да си каже, а вие го насилвате да влезе определено ще стане по-лошо. Най-добре да отидете на УНГ ако имате някакви проблеми, за да установи има ли проблем с ушите. Носете си таблет, двд или нещо такова ако обича филмчета. И моята дъщеря не искаше да влиза искаше да излиза и т.н. но като занесох двд-то и го сложиха отвън на прозореца следващите 19 дни само ми казваше Отиваме при Уди и Бъз и си влизаше с бодра стъпка, даже възглавниците си гласеше да й е по-удобно.

# 421
  • София
  • Мнения: 515
Ще бъда благодарна, ако споделите мнения за добри детски психиатри. За Александровска ме отрязаха чак за месец Ноември Sad
Алекс го водих при д-р Маргарита Станкова от Медицински Център "Детско Здраве".
Работят с касата. Аз бях с направление.
Точно с нея се чух днес, каза че прегледа е 60 лв, но ще ида, какво да правя Tired
n_alex76  Исках обследване, но то се прави доколкото знам само в Александровска и там съм чак за ноември и в Центъра за психично здраве, там ще звънна в края на седмицата, така ми казаха.

Аз също мога да препоръчам д-р Маргарита Станкова. Ние сме ходили при нея, само че в НБУ и там прегледът наистина беше платен. 

# 422
  • Мнения: 4 199
По тази схема отговаряме на 1,5 - 2 години Tired
РАЗВИТИЕ НА ДЕТСКАТА РЕЧ
 
Скрит текст:
Речта при детето се формира по време на неговото развитие и растеж.
Новороденото може да киха, да кашля, да плаче в следствие на глад, болка или дискомфорт. Това са вродени рефлекси, чиято звукова изява се определя като предшественик на речта.

ЕТАПИ:
0м. - първата гласова изява е плачът, викът, непосредствено след раждането;
2-3м. - появяват се първите гърлени звукове, т.нар. “ гукане”. То е много приятно за бебето и трябва да бъде насърчавано от майката;
4м. - поява на гласните звукове;
5м. - поява на устните звукове /билабиални/ - М,П,Б. Причината за първата поява на тези звукове е сукането, тъй като при него се развиват мускулите на устните;
6м. - поява на Т, Д – детето започва да казва “та-та”,” да-да”, без да влага смисъл;започва да разбира интонация, темп, тон на гласа и да реагира на тях; разпознава гласове;
9-10м. - детето може да имитира звукове и да повтаря срички по подражание.Наблюдават се първите опити за образуване на думи.Речниковият запас е от около 10 думи;започва да използва съзнателно несловесни сигнали, за да насочи вниманието на възрастния към обект или събитие.В първите изказвания жестът идва да замести , а не да допълни изказването.Детето търси с поглед предмет при запитване.Знае и реагира на името си.Разбира прости команди в зависимост от ситуацията;
1г. - Произнася 5-10 осмислени думи;
1г. и 3м. - Служи си с повече от 10 думи на “свой език”.Гледа предмет, който е обект на разговор.Разглежда картинки в книжки;
1г. и 6м. –Употребява 15-20 думи.Опитва се да съставя елементарна фраза.Казва “няма”.При въпрос – “Къде е …?” – посочва картинка.Разпознава и посочва една или няколко части на тялото си, посочва по картинка.
1г. и 9 м.- Произнася изречения от две думи;повтаря името на предмета, който му се посочва.
2г.в. - задава първи въпроси;активният речник се състои от 50 думи;разбира около 300 думи.Детето използва изречения от 3 думи.
2г. и 6 м. - - задава разнообразни въпроси;употребява местоимения , минало време,множествено число.Може да разказва свързано.Назовава правилно поне един цвят.
3г.в. – Може да разказва свързано.Говори за себе си в първо лице /единствено число /”Аз”/.Знае пола си.Рецитира стихчета.Разбира 2-3 предлога.Разказва приказки.Свързва събитията от ежедневието.Сравнява правилно размерите на 2-3 неща.
4г.в. – Назовава 3 и повече цвята.Разказва какво е направило или нарисувало.Разбира по-абстрактни понятия като студ, умора, глад.
5г.в. – разказва история.Сформират се най-сложните звукове
*съскави- с,з,ц
*шушкави- ш,ж,ч,щ
*сонори-р,л
6г.в.- Разпознава и назовава
*цветове
*части на тялото
*дните на седмицата
*месеците
*сезоните
Има ориентация за време и пространство.Брои до 10.
7г.в.- Започва изграждане на писмената реч/съотнасяне на звук с буква/.Развива се способността за самостоятелно разказване и преразказване.

Последователността на етапите е задължителна при всички нормално развиващи се деца, но тяхната специфика зависи силно от индивидуалните особености на детето , а така също от различни фактори като пол, социална среда, обучение и т.н. Момичетата обикновено проговарят по-рано от момчетата. Също така се наблюдава забавяне на речта при деца билингви и деца в многоезична среда.
Границите и продължителността на тези периоди могат да варират, т.е. някои да бъдат по-кратки за сметка на други.
За нарушение в езиковото развитие може да се говори тогава,когато даден етап закъснява с повече от 6 месеца по отношение на приетите норми.

Последици от речевите нарушения:
Езиково-говорните нарушения могат да доведат до някои изменения в психиката на детето.Може да се появи емоционална нестабилност, изнервеност, капризнечене, агресивност.Някои деца осъзнават проблема си , но са безпомощни да го отстранят. Търпят обидите и подигравките на децата и често чуват неодобрението на възрастните.
Понякога се стига до загуба на самочувствие, неувереност в собствените възможности не само при дейности, свързани с речта.Някои изпадат в депресивни състояния и се затварят в себе си.Тези кризисни моменти се съпътстват от нощни страхове, нощни напикавания, липса на апетит, слаба мотивация за каквато и да е дейност.
Родителите,учителите и близките трябва да са изключително внимателни и да потърсят съдействието на специалистите.

# 423
  • Мнения: 5 015
 Julia_21 малко е пресилено това. И децата в норма не могат голяма част от даденото.

# 424
  • Мнения: 4 199
Възможно е, попадала съм на различни таблици, но сега гледам и на този сайт: http://www.detskigovor.com/normi-i-periodizacia
и същата работа. Ох, май логопедичната детска градина няма да ни е достатъчна Confused

# 425
  • Мнения: 2 165
Julia_21, стига се притеснява. Моето дете осъзна "мама" на 4 години.
Тази седмица д-р Симеонова от "Св.Никола" е в отпуск. Ще звънна другата за реоценка и да видим за коя дата ще ни вкара в графика. Rolling Eyes

# 426
  • София
  • Мнения: 40 958
Julia_21, изчакай да видиш какво ще ти каже психиатърката.
И при нас положението беше трагично, но не чак толкова колкото го мислех аз.
Ще мине тази тревога и ще си намериш нова.

# 427
  • Мнения: 4 199
Дано сте прави, дано! Всеки ме ''плаши'', че ще се видя в чудо, като проговри. Аз пък си казвам - Ха дано!!! Praynig

# 428
  • Мнения: 5 015
Julia_21 52 н вашата възраст моето дете не можеше да говори почти нищо, знаеше мама, баба, тате, как правят животните и още някои подобни и при това ние започнахме занимания с логопед малко преди да направи 2 години. Реално реч с изречения при нея се появи след 4-тата година. Ходим 3 пъти седмично на логопед, имаме и терапия с психолог и пак възрастните и децата не я разбират. Но напредъкът е огромен за нас

# 429
  • Мнения: 4 621
Не знам дали ще отключи стрес, но ако питах моя син иска ли в камерата или не, Бог знае къде щеше да е сега... Първите няколко влизания бяхме двама души, единият го държеше да не буйства, другият му крепеше маската на лицето. И сега да трябва да решавам, и сега пак така бих постъпила. Понеже след около 200 влизания, не можеш да го накараш да млъкне.

Добре, но ако всичко, което описваш, беше предизвикало не подем, а заекване от ужаса два души да те насилват с маска в затворено пространство....тогава пак ли щеше така възторжено да прокламираш барокамерата....

# 430
  • София
  • Мнения: 515
Признавам си, че тези таблици за развитието мен ме объркват и ми служат само колкото да разбера, че проблем има, но е по-добре специалист да каже какъв е. На 4 и половина дъщеря ми може да брои до 30, познава азбуката, наизустява стихчета и броилки и разказва. Само че разказът й е нещо от сорта (пример от вчера, след като се върна от детска градина, за случка за която идея си нямах, преди тя да сподели): "Мамо, чупих пръстен, не знам как. Момира плаче. Аз наказана, седя кротко пейка." Ще рече, че предлози почти не използва, бърка времената, има проблем със словореда.

Въпроси започна да задава последните 3-4 месеца, като "Защо" го чух преди няма и месец и много ме зарадва, но и ме хвана неподготвена, защото се наложи подробно да й обясня защо й забранявам нещо. На 3 и половина обаче казваше само отделни думи, нямаше дори фрази, така че напредък има.

Julia_21, специално за мен мнението на психиатър, логопед, психолог беше много полезно, а и именно те могат да помогнат.

# 431
  • Мнения: 1 315
http://learning2walk.com/5-fine-motor-activities-to-help-childs-pencil-grasp/

Ето това случайно ми попадна, а си спомням, че преди време се обсъждаше в темата. Не знам дали ще е полезно, но давам линк.

# 432
  • Мнения: 4 199
Благодаря ви за куража! elena_e , бяхме къде ли не, уж при светила, но мненията са разнопосочни, а вчерашната доцентка дори заяви, че не е имала такъв случай досега в практиката си ConfusedПри нас притеснителното е че изостава много и с фината и грубата моторика, не може да реди дори елементарни пъзели, да ниже, дори да изкачва стълби краче по краче. Не ме притеснява неговоренето, а неразбирането и правенето дори на елементарни логически действия и липсата на връзка прчина-следствие. Имам позната, детето и мълчи като партизанин, но разбира, реди пъзели, изкачва стълби - всичко, като другите деца на нейната възраст, без експресивната реч. Другото което ме притеснява, и което притесни и лекарите е липсата на адекватност в някои аспекти - вчера самата тя ми сочи картина и аз й казвам, това е картина, харесва ли ти? тя почна да си сочи потника, да говори за домати, обувките и в съчетание на бебешки. Ако беше само говора, с мед да го намажеш Tired
Понеже съм от Люлин, се чудя дали да не посетим това място:
http://mestenceto.com/services/
Препоръчват  ни интензивни и индивидуални посещения на логопед, въпреки че ще е в логопедична градина и искам да ми удобно поне чисто логистично. Също така, ако някоя от вас разпознава в поведението на детето ми своето дори в някои аспекти и сте намерили специалист - логопед или друг, който да ви е помогнал, ще бъда благодарна да ми пише! Hug

# 433
  • Мнения: 5 015
Julia_21 , ние не сме от София и не мога да препоръчам. Но моето дете и сега , ако я питам харесва ли тази картина, няма да може да отговори. Все още не разбира такива неща. А с фината моторика, много сме зле. Ако се разровиш назад, има интересни упражнения за пръсти.
Не зная как е в логопедична градина, но ние започнахме индивидуални посещения при логопед преди да навърши две години. Те все още продължават. Е, сега лятото малко ваканция. А и в детската има също индивидуална работа с логопед, само за нея - 1 час. Имахме и посещения при психолог. Тях обаче спрях. Но аз у дома също много се занимавам, никак не чакам само на градината, то и другите мами също.

# 434
  • Мнения: 4 199
Надявам се проблемът да е чисто речеви, понеже както писах по-рано лекарите не ги притеснява, че не казва, а че бръщолеви безсмислени неща или думи напосоки.

Общи условия

Активация на акаунт