На гости на Академия за родители беше Мариана Донкова, педагог с 14 години опит в образованието на юноши и възрастни. В началото на кариерата си работи като учител в Професионална гимназия за помощник-възпитатели в детски градини, където води множество педагогически дисциплини, включително и „Игрова дейност“.
Какво ще научите от лекцията “Развиващи игри у дома”:
Трябва ли родителят активно да организира игрите?
- Чрез играта градите една изключително емоционална връзка, която никой не може да разруши. Създавате усещане за доверие, грижа и любов чрез нещо изключително забавно
- Вие може да сте много активни, но детето не ви обръща внимание и изглежда апатично - това не означава, че то не учи - въоръжете се с търпение.
Има ли детето нужда от играчки, за да играе и да се развива?
- Да, но не бива да отрупвате децата с играчки - детето не може да обхване много символи.
- Следете детето и това какво харесва, развивайте и въвеждайте игри, за да може да се фокусира.
- Материали с отворен край – в продължение на времето може да си играете с тях по различен начин – развиват въображението.
Трябва ли да настоявате детето да играе на определена игра?
- Не, играта е игра, когато е забавна.
Ако детето изпитва трудност, трябва ли да му помогнем?
- Проблеми, препятствия, предизвикателства – трябва ли и ние, като бабите, да хукваме да разрешаваме проблемите?
- Детето трябва само да намира решение на предизвикателствата, за да има самочувствие.
- Предизвикателството трябва да е свързано с етапа на развитие на детето.
Какви умения развива играта?
- Реч
- Социални умения
- Математически умения
- Фина моторика
- Груба моторика
- Решаване на проблеми
- Емоционално развитие
- Въображение
- Самочувствие
- Доверие
- Представа за себе си
За предложения за конкретни игри, вижте цялата лекция тук: