Коя да избера Citroen C3 или Toyota Yaris

  • 1 924
  • 6
  •   1
Отговори
  • Мнения: 64
Здравейте.
Това ми е въпроса, коя кола да избера Citroen C3 или Toyota Yaris?
Не разполагам с голям бюджет и след голямо избиране се спрях на тези две коли. Лично аз от това което съм слушала като качество клоня към Тойотата, но да си призная хич не ми допада външно - това е и единствената причина да се колебая още. За Ситроена съм слушала и добро и лошо, но тази С3-ка много ми допада външно.
Ще съм благодарна за мнения и насоки, също така и от личен опит който има такъв автомобил.

П.С. Също така ме интересува и каква сума горе/долу трябва да приготвя по прехвърляне на автомобила. Мисля да купувам от частно лице, не от автокъща.

Последна редакция: сб, 28 ное 2015, 10:02 от 12as12

# 1
  • Мнения: 2 807
За коли каква година питаш?

# 2
  • Мнения: 64
Между 2000г - 2002г, само те ми се вписват в бюджета

# 3
  • Мнения: 1
От година и половина карам тойота-много съм доволна и до сега нито веднъж не съм ходила в сервиз

# 4
  • Мнения: 2 127
Бензин,или дизел???

# 5
  • Мнения: 84
Значи щом имаш ограничен бюджет е по-добре да вземеш ситроена. Неговата поддръжка определено е по-евтина. От друга страна щом ще взимаш от частно лице е хубаво да погледнеш разни чаркове, които са сменяни с какви са сменени. Примерно, ако е с автоматични скорости френските трансмисии са много кофти. Има и други чаркове, за които френската им версия не е удачна. От друга страна ако са сменяни с нещо японско или немско, което е съвместимо - определено е голям плюс.
Относно прехвърлянето - 900-1200 лв. В това число са включени документи, такси и т.н. и всичките масла, филтри и всякакви други глупости, които е 100% задължително да подмениш при кола, която е втора ръка.

# 6
  • Мнения: 2
Значи щом имаш ограничен бюджет е по-добре да вземеш ситроена. Неговата поддръжка определено е по-евтина. От друга страна щом ще взимаш от частно лице е хубаво да погледнеш разни чаркове, които са сменяни с какви са сменени. Примерно, ако е с автоматични скорости френските трансмисии са много кофти. Има и други чаркове, за които френската им версия не е удачна. От друга страна ако са сменяни с нещо японско или немско, което е съвместимо - определено е голям плюс.
Относно прехвърлянето - 900-1200 лв. В това число са включени документи, такси и т.н. и всичките масла, филтри и всякакви други глупости, които е 100% задължително да подмениш при кола, която е втора ръка.

Частите може и да са евтини, но ако сглобката и разпределението на чарковете под капака е като на Пежо (а те са от един концерн), тогава няма да е много евтин труда за смяната. Лично за мен аргументът "евтини части" отпадна преди години, когато ме посъветваха, заради "евтини части" да си купя Фиат Марея. По-голяма таралеж в гащите не си бях вкарвал. Оттогава каквото и да правя проучвам сериозно марката и модела на съответната кола на две места:
- класацията на немските технически прегледи, има онлайн каталог на този сайт - www.anusedcar.com - колкото по-напред е дадена кола в класацията, толкова по-здрава е. Може да се сравняват и две коли и къде се падат в класацията по години
- класацията на NCAP www.euroncap.com/ за автопроизшествия. Не пожелавам на никой да катастрофира, но следва да се види и дали колата може да издържи адекватно на челен удар и дали ще запази живота на водача
Ако иска човек повече да задълбае може и да се рови по форумите на съответните марки, но това вече е за напреднали дето се вика.

Чистото прехвърляне на колата, по документи е съставено от следните пера:
- нотариално прехвърляне, ако колата е с ниска застрахователна оценка (изготвя се от всеки застрахователен брокер), тогава плащаш по-малка такса - около стотина лева
- данък към общината за прехвърлянето, отново на база застрахователна оценка - пак толкова - за тези две неща най-лесно е с калкулаторът на този сайт - http://www.calculator.bg/1/avtomobili_taksi_danatzi.html
- 11 лв в КАТ (за смяна на номерата), ако колата е със същата регистрация, където е и регистрацията на бъдещият собственик, ако не е, тогава отива към 70 лв, защото ще се сменят номерата.

Останалото, което го описва колегата е за смяна на масла, филтри и ангренажен ремък, ако колата е с ремък, а не е с верига. Там обаче нещата отново са относителни, ако купуваш кола от човек, той може да каже кога е сменил маслото и ангренажа, може да не се наложи да се сменя веднага. Ако колата е от автокъща, тогава задължително се прави, защото никой не знае колко време са я гризали мишките на паркинга на автоджамбазина и трябва да си се сменят.

Общи условия

Активация на акаунт