Школа по математика или частен учител?

  • 16 869
  • 32
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 93
Школа по математика или частен учител?Пред тази дилема се оказахме със съпругата ми,решавайки къде да запишем детето.То ще кандидатства след 4-ти клас.И така:нейните доводи са,че всичките `и колежки записват децата си на школа.По-важното е,че успяват да влязат,където са решили.Факт...Основният мотив за успеха им,според жена ми,е че в школите са "в час" с последните тенденции при различните изпити/вкл. и по математика/.Освен това доста често подобни центрове се държат именно от...същите тези частни учители,за които аз така разпалено настоявам.Моите доводи са,че нищо не може да се сравни с личната ангажираност на учителя.Според мен,друго си е някой лично "да си сложи главата в торбата" за твоето дете.В школите ми се струва доста по-размита отговорността...Дано не са ми консервативни възгледите.Поне така беше преди 20-тина години... Rolling EyesИ така-помогнете със съвет,моля.Още по-добре пък ще е,надявам се за всички,ако споделите къде по математика /при кой частен учител или школа/за предпочитане източни райони/ е ходило детето ви.Къде е кандидаствало и т.н.Предварително благодаря!

# 1
  • Мнения: 4
С две ръце съм за за частните уроци! Един учител- едно дете. Много по- голяма е възможността да се отработят грешките на детето, тъй като не е цяла група. А относно школите- там са 5-10-15 деца, също както и в у-ще, а и има допълнителни часове, така наречените консултации.

# 2
  • Мнения: 93
Благодаря за бързия отговор.А вие за след 4-ти клас ли се подготвяхте?При кого?Доволни ли сте?

# 3
  • София
  • Мнения: 4 548
Нашият син (сега е 10 клас) кандидатства след 4-ти клас в математическата в 125-то. По стечение на обстоятелствата познавам математиците, които водят въпросната паралелка и до сега. Консултирах се с единия какво е необходимо като подготовка за изпита - 3-ти и 4-ти клас да посещава школата в училището, която те водят. Започна от 2-ия срок на 3-ти клас. Приеха го. Част от децата бяха приети и в СМГ.
Според мен е добре уроците да са при учител, който е вътре в нещата, т.е. има отношение към съответното училище и приемния изпит. Без значение школа или индивидуални занимания. Това гарантира ученето точно на задачи, които се дават на тези изпити. Много са специфични и не се изучават въобще в общообразователната подготовка по математика. Самите училища не дават и твърде много информация за изпитите.
В момента освен изпита май има и някакво влияние явяването на разните математически състезания през годината. За тях подготвят именно в школите, в училищата с математическа паралелка след 4 кл. Те организират и самото посещение на състезанията. Не съм наясно, ако детето е с индивидуални уроци, дали ще може да се включи във всички състезания.

Последна редакция: нд, 13 дек 2015, 22:23 от mlv

# 4
  • Мнения: 93
Въпросът с учител,който има отношение към съответното училище е доста сложен,мисля.От етична гл.точка не съм наясно дали преподавател от определено у-ще би водил частни уроци за изпит в същото училище.Иначе да-задачите са специфични и трябва да си е в час.

# 5
  • София
  • Мнения: 4 548
Доколкото детето все още не е ученик във въпросното училище или пък е, но учителят не му преподава, не мисля, че има чак такава морална дилема.
Струва ми се, че след успешен прием има определено отношение към децата, които са посещавали школата към училището и които не са. Също така в 5 клас децата продължават да посещават школата (в 125-то си беше задължително) и работата там продължава от там където е приключила в 4 клас.

# 6
  • София
  • Мнения: 7 242
Ние сме в същата ситуация - дъщеря ми ще кандидатства след 4-ти клас, сега е 3-ти. Записах я на курс, т.к. смятам, че там учителите са най-добре информирани относно типовете задачи и начините за решаването им. Доволна съм от учителката, обяснява добре, работи се бързо и стегнато ОБАЧЕ..... няма индивидуален подход, децата просто слушат и преписват решенията. Който разбрал, разбрал. Те не решават на курса, а учителката не следи кой как и дали си е написал домашното. Едно дете спокойно може да проспи целия курс без никой да забележи. Затова се замислям за учител.

# 7
  • Мнения: 40 885
1.  За къде се гласите да кандидатствате? Разбирам, че сте от София, а в София трудно кандидатстване след 4 клас има само за едно училище - СМГ.
2. В СМГ няма приемен изпит. В СМГ се влиза след явяване на няколко състезания, като последното много прилича на приемен изпит, но не е баш такъв. Обаче не трябва да изпускате и другите състезания.
3. Зависи колко е в час детето ви. Ако е добър математик ходенето на школа в СМГ (или още едно-две места вече има) е много добро решение. Но ако не е на висота, ако е разсеяно или немотивирано школата не върши много работа. От друга страна един добър частен учител може да "напомпа" и не много добро дете до степен да успее да влезе в СМГ. Първенец и шампион няма да го направи, но може би ще го вкара, ако все пак има някакви средни математически заложби. Та това е главният въпрос - на какво ниво е детето.
4. Вие изобщо до сега на състезания пращали ли сте го? Ако сега сте в 4 клас спешно трябва да почнете, а може би вече да сте изпуснали някое от балообразуващите състезания, не ги знам кои са и кога са.

Но някакво огромно разнообразие от школи за прием в СМГ след 4 клас, че и даже на удобно за вас място май няма. Класиката е школата на СМГ.  Има и известен брой учители, които са много добри, но не знам как ще се вредите и дали всички те дават индивидуални уроци.

# 8
  • София
  • Мнения: 7 242
 Черна станция, не си права по т.1 Най-трудно настина се влиза в СМГ, но в 107,125 и 119 също не се влиза лесно. Регламентите са сходни. Конкретно мен ме интересува 107 и от преки впечатления както и на близки, познати и съфорумци (има си тема за училището) борбата за местенце там е сериозна. И именно защото е трудно и има много кандидати се нароиха много курсове, някои от които не отстъпват на тези в СМГ - НПМГ, ПЧМГ, Милениум.

# 9
  • Мнения: 93
Да,за СМГ или матем.паралелка в 125-то иде реч.Детето не го коментирам/ще е субективно/.Само се нахъсва,в смисъл не го юркаме ние да ходи по олимпиади.То само...Втори клас е.Досега има един медал и две грамоти.Но и летвата в СМГ е мноооого висока....

# 10
  • София
  • Мнения: 4 548
Да,за СМГ или матем.паралелка в 125-то иде реч.Детето не го коментирам/ще е субективно/.Само се нахъсва,в смисъл не го юркаме ние да ходи по олимпиади.То само...Втори клас е.Досега има един медал и две грамоти.Но и летвата в СМГ е мноооого висока....
Значи имате време. Подготовката 5-7 клас в 125-то по мат. е много добра. Това мога да го кажа, ако паралелката се води от Данков/Димитров. Доколкото знам някои випуски са при други преподаватели, които не познавам и не мога да кажа нищо за тях. Ходят по всякакви състезания. На софийските ходят всички деца. На националните - сформира се отбор след провеждане на нещо като контролно. Избират се най-добрите. Ходят и на международни състезания в 6 и 7 клас. Там също отбора е след подобен подбор. Гледат да не си мешат шапките със СМГ - ходят в различни държави.
Появява се обаче проблем след 7 клас. Алтернативата тогава е само СМГ (евентуално НПМГ), но те вече от прогимназията си имат сформиран отбор за важните състезания. Съученик на сина ми беше много разочарован, защото след 125-то отиде в СМГ (всъщност там е половината им паралелка) и му беше отказано да участва в отбора, независимо от способностите му. Даже искаше да се мести в друго училище, толкова беше разочарован.
В този ред на мисли, ако детето ви обича състезанията, по-добрият избор е СМГ още от 4 клас.

# 11
  • Мнения: 40 885
Алтернативата тогава е само СМГ (евентуално НПМГ), но те вече от прогимназията си имат сформиран отбор за важните състезания. Съученик на сина ми беше много разочарован, защото след 125-то отиде в СМГ (всъщност там е половината им паралелка) и му беше отказано да участва в отбора, независимо от способностите му. Даже искаше да се мести в друго училище, толкова беше разочарован.

Извинявам се, ама това изобщо не е вярно и е чисто и просто разпространение на зловредни слухове Naughty

В СМГ няма "дежурни" отбори. За ВСЯКО състезание се провеждат вътрешни квалификации и отиват тези, които изкарат най-много точки. При равни точки има репешажи и затова понякога тези квалификации са и по 2, че и 3 кръга. Но такова нещо, да откажат на някого да влезе в отбора, е меко казано невярно твърдение. В отборите на СМГ са участвали не само деца, дошли от други софийски училища, но и даже деца дошли от провинцията - щом могат да се класират, участват. И ако въпросното дете не е било допускано значи чисто и просто, че не са му били достатъчни способностите. Ако е било толкова добро и са го спъвали нарочно защо не им е натрил носа на олимпиадата? Там всеки може да отиде. 

Цитат
.Детето не го коментирам/ще е субективно/.Само се нахъсва,в смисъл не го юркаме ние да ходи по олимпиади.То само...Втори клас е.Досега има един медал и две грамоти.Но и летвата в СМГ е мноооого висока....


Щом е втори клас и се представя добре школата е достатъчна. Евентуално в 4 клас, ако видите, че е на кантар, може да помислите за частен учител. Отсега няма смисъл. А летвата не е толкова висока чак, ако се отнася за децата с талант за математика. Да влезеш в първата десятка или в отборите е висока летва, но просто да влезеш в СМГ не е чак толкова непосилно. Не се предавайте предварително.

# 12
  • София
  • Мнения: 4 548
Написах просто това, което сподели с мен майката на въпросното дете. Все пак това е дете, което участваше в отбора за състезанието в Хонг Конг в 6-ти, а мисля и в 7 клас. Отиде в СМГ именно заради състезанията и да иска в края на първи срок на 8 клас да се мести в друго училище newsm78 Съмнявам се да е било просто защото не се представил добре на предварителния подбор. Нали има и други състезания. За олимпиадата не знам как се е представил. Отказаха им преместването и си остана в СМГ.
Но това се случи преди 3 г. Сега може и да има промяна към по-добро.

# 13
  • Мнения: 40 885
Написах просто това, което сподели с мен майката на въпросното дете. Все пак това е дете, което участваше в отбора за състезанието в Хонг Конг в 6-ти, а мисля и в 7 клас. Отиде в СМГ именно заради състезанията и да иска в края на първи срок на 8 клас да се мести в друго училище newsm78 Съмнявам се да е било просто защото не се представил добре на предварителния подбор. Нали има и други състезания. За олимпиадата не знам как се е представил. Отказаха им преместването и си остана в СМГ.
Но това се случи преди 3 г. Сега може и да има промяна към по-добро.

Аз не споделям какво са ми казвали, а споделям личен опит. И не от сега, а вече 8 годишен личен опит. И през всичките тези 8 години не е имало състезание, за което отборът да се определя непрозрачно и по симпатии. Винаги се е знаел регламентът за влизане в отборите на СМГ.

Иначе нормално е новодошлото дете да не се класира за отбора на СМГ. Практиката е показала, че е рядкост деца, дошли след 7 клас в СМГ, да успеят да се включат в отборите. И ако детето се е почувствало разочаровано е нормално да иска да се върне в старото си училище, където ще е най-добрият математик. И пак е нормално вкъщи да дава "своя интерпретация" защо не е в отбора Wink Пък и не веднъж, а цели три години вече все да го спират злонамерено от отбора е малко множко Mr. Green

# 14
  • София
  • Мнения: 4 548
В интерес на истината не знам как са се развили нещата след осми клас. Напълно възможно е и да е успял да се включи в отбора по някое време. А местенето не беше към старото училище, а в друго, в което беше приет пак с изпит по математика, но с отделна класация от общата.

# 15
  • София
  • Мнения: 4 025
Какво ще изберете зависи от детето. Ако то е съзнателно да внимава на курса, да води подробни записки, да пише редовно домашните - то това е добро решение. Колкото и учителите да следят децата, повечето добри водят по няколко курса, уроци, преподават в у-ще и това води до една доста повърхностна представа за възможностите на курсистите им. Колкото до частните уроци - ако имате нужда да ви обърнат специално внимание, ако това е начина детето да стои концентрирано цял час, то това ще е вашия избор. С две думи универсално решение няма Simple Smile Освен това, което и да изберете може да смените стратегията, ако не проработи. Моят опит досега с един брой дете е - курс в 4 клас, който се оказа достатъчен , за да имаме възможност за избор за математическо у-ще. Курс, плюс вкъщи решаване на задачи от предните години на състезанията, на които се явява, и книжката с изпитите. Курсове има не само в СМГ, почти всички добри преподаватели, вкл и тези от СМГ,  водят и в частни школи. Има доста теми във форума, имате време да се информирате. И последно - за децата, които обичат математиката летвата не е висока Simple Smile

# 16
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Според мен,друго си е някой лично "да си сложи главата в торбата" за твоето дете.В школите ми се струва доста по-размита отговорността...Дано не са ми консервативни възгледите.Поне така беше преди 20-тина години... Rolling EyesИ така-помогнете със съвет,моля.Още по-добре пък ще е,надявам се за всички,ако споделите къде по математика /при кой частен учител или школа/за предпочитане източни райони/ е ходило детето ви.Къде е кандидаствало и т.н.Предварително благодаря!

За каква "глава в торба" говорим?  Rolling Eyes Ако очакваш ,че уроците и школите вързват приема ,се лъжеш много. А темата частни уроци е табу  Wink.Най-добре се насочи  към личните си контакти и си "отваряй ушите и очите" ,без да слушаш какво ти говорят повечето родители на генийчета.  Peace

# 17
  • Мнения: 2
Може би най-добре и двете, ако разбира с родителя не е взел правилното решение да емигрира ...

# 18
  • Мнения: 2 298
Въпросът с учител,който има отношение към съответното училище е доста сложен,мисля.От етична гл.точка не съм наясно дали преподавател от определено у-ще би водил частни уроци за изпит в същото училище.Иначе да-задачите са специфични и трябва да си е в час.

Всички преподаватели водещи курсове са от училищата с математически профил и в този смисъл етична гледна точка няма. Конфликт на  интереси вероятно да, но в крайна сметка вашата цел е прием.  
И школите и частен учител имат своите плюсове и минуси и изборът зависи от детето и неговите умения за концентрация, общуване и възприемане. Школите предлагат предимството да решаваш задачи в група, така както и на изпита/ състезанието. За мен ангажиаността на преподавателя е еднаква, а успеха зависи от детето, неговото старание и желание основно.  Peace
По мое мнение, школите имат повече предимства.
Вижте регламента и се гответе  за прием в СМГ (няколко състезания през цялата учебна година) и това ще е напълно достатъчно за прием и в 125то, където приема е на база едно състезание, обичайно по-леко от тези за СМГ. Обратното за мен не е вярно. Курсовете в 125 са насочени за техния прием и не е достатъчно за прием в СМГ. В СМГ приема става все по-труден. Ежегодно 600-700 деца кандидатстват и нивото на подготовка се покачва. оттам и новото на състезанията и трудността да си сред първите 112 след всичките състезание участващи в рейтинга. Изисква се много труд и постоянство.
Много курсове има в СМГ (обичайно >30 деца, макар и да има и маломерни групи напоследък), доста има и в Междучасие (12 деца), където преподават отново преподаватели от СМГ.

Последна редакция: пн, 28 дек 2015, 15:12 от shrekie

# 19
  • Мнения: 24 467
Един татко, смятам, че ако се спрете на школа, то посещението й няма да ви бъде достатъчно, т.к. детето ще има нужда вие или специалист да се убеждавате редовно дали е схванало това, което се взема там, добре, отработило ли е грешки и неясноти и къде има такива. Школата това не го запълва. Не е като подготовката за НВО, която е върху изучаван в училище материал, все пак. Тук става въпрос почти изцяло за друг, неучилищен, материал.
Та ако ще е школа, то се разберете кой и как ще контролира самата подготовка.
Ако ще е учител, то нека е такъв, който е готвил ученици за конкретното училище, което сте си набелязали и има успехи.
Можете и вие, ако имате време, желание и нужната подготовка.

Забравих да допълня, че още не са приети новите правила за прием в МГ след ІV клас, които ще действат от догодина, след като новият закон влезе в сила. Вие не сте в момента в ІV клас. Вероятно ще ви засегнат.
Дали съответното лоби ще си защити доходите от уроци, как и колко ще видим тепърва. Който се интересува де. Чака се развитие.

Може би най-добре и двете, ако разбира с родителя не е взел правилното решение да емигрира ...
Peace

Последна редакция: пн, 28 дек 2015, 16:22 от Judy

# 20
  • Мнения: 2 298
За СМГ вътрешните правила за прием на ученици в 5-ти клас за учебната 2016-2017, както и реламент на състезанието "Откриване на млади таланти - 2016 г." са публикувани (http://smg.bg/priem.php?cl=4).
За 125 СОУ още не са обновили регламента за 2016-2017.  Peace

# 21
  • Мнения: 377
Школа, школа, школа! Индивидуалния подход може да липсва, но може да не липсва. Естествено зависи от мястото. Там ще се създаде естествена конкуренция между тях, допълнителни контакти и обмяна на идеи. Ходил съм една година на школа по математика. В училище задачите ги решавах в час по няколко урока напред и пак ми беше скучно. Никога не е достатъчен материала в училище, ако искаш да си силен.

# 22
  • Мнения: 93
Очевидно е,че след толкова много мнения по темата и нито едно споменато  име на частен учител,въпросът е табу!В такъв случай няма да питам повече.А коя школа ще препоръчате?Има ли курсове в източните райони,които реално да конкурират тези в СМГ?

# 23
  • Мнения: 2 298
Има ли курсове в източните райони,които реално да конкурират тези в СМГ?
По мое мнение не! Писах по-горе, че курсовете в 125 СОУ не мисля, че са достатъчно добри за прием в СМГ. Вероятно има единични примери на деца посещавали ги и приети ж СМГ, но не мисля, че е практика.
Обратното обаче е вярно, т.е. курсовете за прием в СМГ са достатъчни за подготовка за прием в 125 СОУ и други училища с математичеки паралелки като 107 ОУ. Децата неприети за малко в СМГ се справят с изпитите в 125то и 107мо.
За прием в СМГ споменах курсовете в СМГ и тези в образователен център Междучасие, от където имам преки наблюдения. Подхода и обучението са еднакви, цената е сходна (та дори и по-ниска в Междучасие, ако се възползвате от отстъпките). Разликата е единствено в броя на децата в група (30 в СМГ и 12 в Междучасие) и ограничения брой преподаватели от който да избирате в Междучасие (2 до 4 срещу >10-20 в СМГ).  И на двете места децата правят пробни тестове, домашни по правило не се проверяват, освен ако някой не сподели, че има проблем с дадена задача. Пробните тестове в Междучасие са безплатни за техните курсисти, докато тези в СМГ са платени допълнително. Разминават се по дни, та не пречи дете от Междучасие да ходи на пробни и в СМГ в 4ти клас.
Имам отлични впечатления от Детелина Найденова (млад преподавател, който децата харесват и разбират) и Зоя Савова (преподавател с много опит, с уважение и респект към всяко дете и родител).  И двете водеха курсове и в СМГ и в Междучасие. Peace
Моята препоръка е подготовката да започнете плавно в 3 клас, макар и до голяма степен материала да се повтаря на курсовете в 4ти. Това обаче помага да се отработят и затвърдят видовете задачи. Освен това първото състезание участващо в рейтинга за прием е още  през Ноември.   Peace
Ще са нужни обаче време и постоянство и от ваша страна. Успех!

# 24
  • Мнения: 40 885
Може би най-добре и двете, ако разбира с родителя не е взел правилното решение да емигрира ...

 newsm78

И защо да е най-добре и двете? Това дете роботче ли ще го правите? Защото каквото и да се преподава от школата/учителя накрая трябва и сериозна работа вкъщи. Учителят преподава някакъв метод, обяснява, решава един-два примера и до там. След това детето трябва да решава у дома, в това число и по-засукани и заплетени задачи със същия похват. А ако му дават домашни от две места? Или ако преподават различни похвати? Аз си мисля, че този съвет е малко като "много баби, хилаво дете".

И това за правилното решение с емиграцията не го разбирам. Защо си мислиш, че ще емигрираш и веднага ще имаш достъп до супер училищата в странство? Не съм чувала там да калесват с бъклица емигранти. Докато СМГ си е супер училище което дава шансове на умните деца после да следват където и да е по света. При това безплатно.

Цитат
Очевидно е,че след толкова много мнения по темата и нито едно споменато  име на частен учител,въпросът е табу!В такъв случай няма да питам повече.А коя школа ще препоръчате?Има ли курсове в източните райони,които реално да конкурират тези в СМГ?

Защо да е табу? Просто много от нас никога не са ползвали и не знаят такива. И за школата вече ти препоръчах коя е най-доброто решение, но ти искаш непременно да ти е до входа.

# 25
  • Мнения: 2 190
Очевидно е,че след толкова много мнения по темата и нито едно споменато  име на частен учител,въпросът е табу!В такъв случай няма да питам повече.А коя школа ще препоръчате?Има ли курсове в източните райони,които реално да конкурират тези в СМГ?

Колко пъти да се пише едно и също.
За източните райони - има школи в 125-то (Младост 1 до бл. 43).
Нямам опит с школа за 3-4 клас и не знам стават ли за подготовка за СМГ. 
За 5-7 клас си водят школи за техните мат. паралелки.
Добри учители (по мое мнение) са Димитров и Данков.

За частен учител: наистина такива специалисти са малко. Намекнаха ти, но да повторя и аз. Намират се по 2 начина:
- препоръка от познат (доказан успех).
- виждаш имената на добрите от бг-мамма. Намираш кога и къде водят курсове. Отиваш в края на курса. И добър ден, аз съм ... и търся учител .....  Нали знаеш, с питане става. Mr. Green

# 26
  • Мнения: 24 467
Очевидно е,че след толкова много мнения по темата и нито едно споменато  име на частен учител,въпросът е табу!В такъв случай няма да питам повече.А коя школа ще препоръчате?Има ли курсове в източните райони,които реално да конкурират тези в СМГ?

Обикновено пишат на лични.
Пробвай да попиташ и тук, в раздела за частни уроци:
http://www.bg-mamma.com/index.php?board=395

# 27
  • Мнения: 1
Има преподаватели, които могат да подготвят едно дете за прием в СМГ.
Като дългогодишен бивш учител там, въпреки че сега преподавам на студенти, с удоволствие бих поела такъв ангажимент към някое дете.
Математиката е част от човешката природа. Към математиката трябва да се подхожда с любов и тогава всичко ще стане ясно.

# 28
  • Мнения: 1
За СМГ вътрешните правила за прием на ученици в 5-ти клас за учебната 2016-2017, както и реламент на състезанието "Откриване на млади таланти - 2016 г." са публикувани (http://smg.bg/priem.php?cl=4).
За 125 СОУ още не са обновили регламента за 2016-2017.  Peace

Здравейте,
Виждам, че ви вълнува темата 125 СОУ с профил математика и по тоз повод искам да ви информирам, че господин Данков вече не е част от екипа му. Напусна в началото на втория срок и повечето деца от двете математически паралелки напуснаха училището също. Аз лично съм много разочарована от другите преподавадели там, детето ми беше там само заради Данков и неговия професионализъм.

# 29
  • столицата
  • Мнения: 3 794
Каш5,интересно ми е къде се преместиха децата от двете мат. паралелки? Няма много избор,а и на средата на годината?

# 30
  • Мнения: 148
Аз не мога да изброявам имена на учители или школи, но ще отговоря директно на зададената тема. Ако изберете добър частен учител, той ще усети детето ви и ще работи спрямо неговия темп на работа, където трябва ще му обяснява по-изчерпателно и ще му дава повече упражнения, където всичко е схванато от раз няма да тъпче излишно. Детето ще може да си пита спокойно независимо дали е срамежливо или не, а и учителят ще вижда по резултатите дали детето е разбрало. Това в случай, че преподавателят си разбира от работата. В школата детето пак ще учи математика, но няма да е само. Ако са повече деца, например 10, имаме 10 деца с различен темп на работа и бързина на възприемане. Учителят обаче трябва в определено време да обхване както всички деца, така и целия материал, което не е толкова лесно. И ако детето е по-свито и не пита всеки път, когато не му е ясно, няма и да му стане ясно. Но, ако детето се отличава със схватливост или може да работи с общото темпо на групата и да не изостава, то ще постигне нужния напредък и в школата.

Това са важните моменти в груповото и индивидуалното обучение, вие си познавате най-добре детето и може да прецените кое от двете да е.

Последна редакция: чт, 31 мар 2016, 17:40 от night_sky

# 31
  • Мнения: 2 986
Здравейте, питането ми не е съвсем по темата, но да не пускам нова.
Колебая се каква допълнителна форма за занимания да избера за дъщеря ми, която ще е 3 клас от наесен. Не целим прием в СМГ и съответно не искам техните курсове, още повече, че ни е неудобно като локация. Идеята е все пак да се работи допълнително, защото часовете в училище са недостатъчни. Ако може и да заобича и се заинтересува повече от математика. Класната им явно не е много активна и тя се справя, но до ниво учебен материал.
Колебая се между допълнителната школа в НПМГ - води се от Румена Маринова и допълнителната школа в Питагор, която според информацията ще се води от Райна Алашка. Много ще съм благодарна, ако има родители, чиито деца са били при тези преподаватели и на въпросните школи да изразят мнение, може и на лични.

# 32
  • София
  • Мнения: 7 242
Аз специално за моето дете стигнах до извода, че частен учител е по-добрият вариант. Тази година беше на курс в НПМГ при Маринова. Хареса ми как тя обяснява задачите и сигурно за някое по-осъзнато и с изявен интерес към математиката дете е ок. За нас проблем беше, че броят на децата е голям и няма обратна връзка учител - дете. Просто при толкова деца няма и как. През цялото време Маринова обяснява (много добре), но  децата не участват, нито пък се проверяват домашните им работи или се решават от тях задачи и съответно моето май е дремало.

Общи условия

Активация на акаунт