Тормоз в училищата и толеранс към него

  • 53 208
  • 842
  •   1
Отговори
# 795
  • Мнения: 387
Писах и го изтрих. Макар и за кратко, се поддадох на емоцията от една груба и манипулативна контраатака.
Добре, ще се върна да си видя постовете по-късно. Може пък и да съм изляла "толкова злоба", макар и да не си спомням такова нещо.
Наскоро говорих с колежка, която живее в чужбина. Каза, че детето й се обучава от вкъщи, спряла го е от училище по вече коментираните причини. Работи съвестно, справя се с по-високи резултати и стимулът, че ако не работи, ще го върнат в училищна среда прави чудеса.
Образованието е задължително, а ако стане възможно и в домашни условия и тук, ще бъде чудесно и доста по- спокойно и за учителите, и за родителите, и за децата.  
Късно, беше прочетено и му беше съответно отговорено. Не е нужно да си сменяте мнението . Аз добре чета с разбиране. Разбирам и от подтекст , представете си. Не е нужно наистина, защото отговорът ми е върху цялостното ви отношение към учителската професия, не само в тази тема.

Последна редакция: сб, 28 май 2016, 18:53 от Sun Ray

# 796
  • Мнения: X
Хващането за косите е излишно. Темата засяга важни въпроси и има потенциал за конструктивна дискусия. Много трески за дялане имат и двете страни- и родители, и учители. Peace

# 797
  • Мнения: 4 526
Изчетох отново цялата тема. Спокойна дискусия се е водила докъм полвината. Лагерите са се обособили ясно, започнали са атаки и контраатаки. Добрият тон е започнал да се пропуква. На някои места във втората половина и аз съм се поддала на емоционална реакция, за което съжалявам. От позицията ми на родител виждам, че атаките са започвали основно от засегнати от конкретни факти представители и съпричастни към учителската страна. Вероятно същото мисли с обратен знак и другата група участници.
Родителите дават конкретни примери, учителите не излизат с описание на никакъв конкретен лично преживян казус, а предимно с обобщения. Възможно е да разбера обобщенята, ако се посочат конкретни случаи и видя нещата през очите на другия. Не виждам позитив в опитите за надприказване.
....Да не би тук да сте ми писали лично, та да се оправдавам за нещо? ...
Точно така, напълно съгласна. Peace
Нека конструктивната дискусия продължи.

# 798
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 874
Аз харесвах темата до един момент, в който имах чувството, че ни се "набива канчето", колко некадърни сме родителите. Далеч съм от идеята, че родителите са безгрешни и по-чисти от сълза, но това важи и за преподавателите. Щом се къса нишката на диалога, то значи има проблем и за жалост децта са потърпевши.

# 799
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 671
Ние - родителите, може да не сме стока, ама и те не са Laughing Продължението обикновено е "Ама те са специалисти Shocked, а ние не сме baby_neutral. Освен това за това им се плаща Sunglasses"

# 800
  • sofia
  • Мнения: 3 708
Ние - родителите, може да не сме стока, ама и те не са Laughing Продължението обикновено е "Ама те са специалисти Shocked, а ние не сме baby_neutral. Освен това за това им се плаща Sunglasses"
Мне, те са там, а ние...не.
И хич не е смешно!

# 801
  • Мнения: X
Ние - родителите, може да не сме стока, ама и те не са Laughing Продължението обикновено е "Ама те са специалисти Shocked, а ние не сме baby_neutral. Освен това за това им се плаща Sunglasses"
Наистина им се плаща И за това- предотвратяване на тормоза. Но, ако детето ми е зле възпитано, ще държа отговорна само и единствено себе си. Възпитанието на моето дете е моя работа.

# 802
  • Мнения: 7

Но, ако детето ми е зле възпитано, ще държа отговорна само и единствено себе си. Възпитанието на моето дете е моя работа.
[/quote]
По въпроса за възпитанието мисля, че първо трябва да е ясно какво се разбира под добро такова. Това дали някой е възпитан или не е, е въпрос на субективно възприятие, което от един може да се определи с положителен знак, а от друг - не. Ако едно дете е учтиво, не отговаря и не влиза в конфликти, всички ще кажем - Леле, колко е възпитано! Ако друго е по - буйно или по - самостоятелно, но без да е агресивно към заобикалящата го среда, за едни ще бъде определено като възпитано, но за други може би - не. Трето, което не се съобразява с никого, отговаря, не зачита по - възрастните и е агресивно, всички ще скочим и ще кажем, че е невъзпитано. И накрая, взаимоотношенията между учители и ученици се разглеждат и на базата на личните им възприятия един към друг. Учителят може да има лични симпатии към някои деца или антипатии към други. И, тук възниква въпросът до каква степен трябва да се афишират? За мен ако е повече от явно едното или другото отношение, то вече не може да се говори за професионализъм, а само за ходене на работа за получаване на заплата.

Последна редакция: пн, 30 май 2016, 18:10 от луда за звръзване

# 803
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 671
... ако детето ми е зле възпитано, ще държа отговорна само и единствено себе си.
Ако детето ти е невъзпитано, обикновено го осъзнаваш последна Laughing А може и представата за невъзпитанието му да е сбъркана, щото то си е съвсем наред. Дете е все пак... ще скача, ще говори в час, ще пречи на работата на цял клас, ще си забравя нещата, ще иска да ходи до тоалетна всеки час. Тая госпожа пък какво толкова иска  Mr. Green

# 804
  • Мнения: X

Ако детето ти е невъзпитано, обикновено го осъзнаваш последна
А не трябва.

# 805
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 874
Според мен един учител на място може да се справи с подобни...

... Дете е все пак... ще скача, ще говори в час, ще пречи на работата на цял клас, ще си забравя нещата, ще иска да ходи до тоалетна всеки час.

Тези неща се случват в първи, да кажем началото на втори клас. После децата се научават на "училищния етикет".

За мен драмата е, когато нарочно, преднамерено, с цел ученици саботират часа и учителят не може да се справи. В класа на големия има три подобни момчета и в началото на тази учебна година дори директорът влизаше в часа, в който си позволяваха своеволия. В един от учебните часове, не във всички. Но видяха, че няма как да има се позволи да си развяват коня и се кротнаха. Но намесата на класния ръководител и директора беше адекватна и много бърза.

В междучасието имаше пререкания. Естествено, че няма кой да стои да ги наблюдава 100% от времето. По-напред в темата споделих какви "закачки" си имаха с моя син. Е, колкото и непедагогично да звучи, той си ги реши сам, като нашамароса най-големия побойник и дразненето спря като отрязано с нож. Разговори и срещи преди това не свършиха работа. Направете си извод.

# 806
  • Мнения: 4 526
Възползвам се, че Райчун е споменала за ходенето до тоалетната, а също и че в темата четат учители, за да кажа нещо съвсем информативно.

Има деца с урологични проблеми, за които свободният достъп до тоалетна по всяко време е част от лечението и основна профилактика на нови рецидиви след лечение.

Излиза много информация при търсене с ключови думи voiding difunction.
Например тази: http://emedicine.medscape.com/article/1016198-overview#a5, където пише :

lower urinary tract dysfunction symptoms were detected in 21.8% of school-aged children. Предполагам, ако се направи статистика за България, няма да е по-различна. Всяко пето дете.

OVB- overactive bladder (also referred to as detrusor instability, hyperactive bladder syndrome, urge syndrome, and urge incontinence) is the result of overactive detrusor contractions during the filling phase of micturition. Detrusor overactivity is the most common voiding dysfunction in children.
OAB can also occur in children with recurrent UTIs and is a risk factor for UTI. This voiding disorder may contribute to persistence of vesicoureteral reflux (VUR) and to the recurrence of VUR after ureteral reimplantation.
Urgency, the hallmark of OAB, is defined as the sudden compelling desire to urinate, a sensation that is difficult to defer.
http://emedicine.medscape.com/article/459502-overview

UTI-  инфекции на уретралния тракт


Последна редакция: вт, 31 май 2016, 12:36 от ra2

# 807
  • София
  • Мнения: 6 671
Възползвам се, че Райчун е споменала за ходенето до тоалетната, а също и че в темата четат учители, за да кажа нещо съвсем информативно.

Има деца с урологични проблеми, за които свободният достъп до тоалетна по всяко време е част от лечението и основна профилактика на нови рецидиви след лечение.

Излиза много информация при търсене с ключови думи voiding difunction.
Например тази: http://emedicine.medscape.com/article/1016198-overview#a5, където пише :

lower urinary tract dysfunction symptoms were detected in 21.8% of school-aged children. Предполагам, ако се направи статистика за България, няма да е по-различна. Всяко пето дете.

Също и това:
http://emedicine.medscape.com/article/459502-overview

OVB- overactive bladder

Urgency, the hallmark of OAB, is defined as the sudden compelling desire to urinate, a sensation that is difficult to defer.

Главният нефролог на България доц. Буева съвсем скоро алармира по медиите за този проблем у нас.

http://bnt.bg/news/zdrave/detsata-masovo-se-va-zda-rzhat-da-hody … etna-v-uchilishte

# 808
  • Мнения: 4 526
Да, докато добавях извадки от статиите упоменати по-горе, излезе и информацията от jam, където се казва "Доц. Анелия Буева – детски нефролог: Оказва се, че децата ходят много рядко или въобще не ходят на тоалетните на училище. Това има като резултат повтарящи се цистити пиелонефрити и от години децата ходят по болници. Лекарят лекува  възпалението в момента  и след време то се повтаря. Далечните последици от една фебрилна уроинфекция се забелязват години по-късно."

Underactive bladder

The condition is diagnosed if a child voids 3 or fewer times in 24 hours or if he or she does not void for 12 hours. Голям, атоничен мехур, който не се изпразва напълно- остатъчна урина- уроинфекция. Стискането при дете със свръхактивен мехур, както и при дете с предшестващо нормална функция води до този етап.

Детските нефролози и уролози се сблъскват ежедневно с тези проблеми.

п.с. намерих и на български http://www.urology.bg/svruhaktiven-pikochen-mehur/ и приключвам, излизам

# 809
  • Мнения: 7
Не смятам, че е редно да се вменява във вина на децата, особено в началните класове, ходенето до тоалетна по време на час. Наистина причините могат да бъдат най - различни - както физиологични, така и първи опити за кръшкане (тук сме изправени пред опит дали ще мине номера). Лично аз познавам децата, които не ходят в училищните тоалетни, защото ги е гнус. Точно тук е важна намесата на учителя, който има пряко наблюдение върху случващото се и ако той не намери начин да информира родителите (говоря за началния курс), да потърси контакт и начин да се изчисти проблема, не следва да се обвиняват децата. В тази възраст контакта ученик - учител - родител е най - важен, защото се поставят основите на отношението на едно дете към институцията училище и живота като цяло. Не трябва да забравяме, че родителите са на работа и не присъстват в класната стая, за да са наясно със ставащото там и за това учителят трябва да инициира разговори с децата и техните настойници. Липсата на комуникация води до неразбирателство, бойкоти и изостряне на отношенията. За това вместо преподавателят, на зададени въпроси от страна на родител да се тросва, е длъжен да обясни наличието на съществуващ проблем, а не да бърза да си вземе чантичката и да си ходи вкъщи. Все пак той следва да е педагог и това му е работата. Ако не му харесва, то .......

Общи условия

Активация на акаунт