Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 27 септ. 2016, 15:53 ч.

Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив

  • 61 353
  • 608
  •   1
Отговори
# 600
  • Пловдив
  • Мнения: 586
В тази връзка аз установих, че не всички, които кандидатстват в матем. паралелки след 4ти клас, искат да са точно в такива. Просто родителите ги ориентират децата натам, за да са в по-добро училище и среда. Затова аз предложих да се направят езикови паралелки в английската или руската, по модела на Класическата гимназия в София. Така голяма част от "математичетата" в 4ти клас ще се насочат към езиковите гимназии. Конкуренцията няма да е толкова злобна и безкомпромисна, както стана в последните години. И за всички ученолюбиви деца ще има места в "по-добрите" училища.
Но....Пловдив още не е узрял за такава кардинална промяна...

# 601
  • Майничка
  • Мнения: 8 047
Ашли, имало го е това в руската преди години, има учители, които още го помнят, но не е било особено удачно.

# 602
  • Мнения: 2 461
За мен след 7 клас да почват език от АБ си е загуба на време. Особено пък английски. След 8 клас децата говорят и знаят повече от учителите.
Училищата и изобщо образователната система трябва да се наглася според децата, а не обратното.

# 603
  • Пловдив
  • Мнения: 7 230
Знаят, ама друг път. Болшинството си мислят, че знаят и някъде към края на първи срок разбират, че има много още какво да учат.

# 604
  • Мнения: 732
Ако детето не решава сериозно задачи вкъщи, на която и школа да ходи не очаквайте кой знае какви резултати.
Не е точно така, когато става дума за деца, на които им се отдава математиката. И много сериозно да решава, и при най-добрите преподаватели ако детето не е с математическо мислене нещата не стават. Пример ми е големият син. Много труд, резулти около средните, да не говорим за истински трудните състезания.
Малкия без особена подготовка се представя много добре на състезания. Не казвам, че е от онези 1-2 деца в набор, които са винаги на 1или 2 място. Обаче още докато беше 2 клас и брат му решаваше тестове за подготовка за Патриарха, малкото слуша задачата и изстрелва отговор. Изключително бързо смятане на ум, вижда взаимовръзката между дадената информация в задачата без да знае дори конкретния тип. Ей това за мен е най-ценното и никоя школа или учител не може да те научи.
Пренавиване и чудовищно издевателство е това, което някой родители причиняват на децата заради мг в 5клас. Не могат да проумеят, че тези паралелки са за деца с интерес в математиката. Много скоро след приема психиката е скапана, и или се ходи на уроци за да се покрие училищен материал. Разбира се и учители и система имат принос нещата да са такива каквито са.
Хубаво щеше да е ножицата в образованието да не е толкова отворена, да има едно близко ниво в повечето училища... Но няма.
Най-добрите деца реално се подготвят за чужбина. Единици остават тук. И с школа и без тези деца пак ги е имало и ще ги има. Може би е хубаво, че има толкова родители търсещи хубава среда и високо ниво, казвам може би, защото има изключително арогантни от тях, които на всяка цена искат децата им да са в конкрено училище или паралелка.
За езика  масово в училище децата не учат добре, масово ходят на допълнителни занимания. Нивото дори в един клас е в двете крайности, учители се радват на знаещи деца(а те знаят заради частни уроци), незнаещите между капките минават и/или няма време да им се обърне внимание.
Образованието според мен има нужда от сегрегация. Потоци от ученици по един предмет, които минават тестове на определени периоди и биват преразпределяни според нивото. Така всеки ще се движи със своето темпо. Ще има едни базови предмети и ниво, което ще трябва да бъде покрито, а освен тях допълнителни спрямо интересите и наклонностите на учениците. Не знам някога ше се случи ли  но не вярвам да съм жива. 😂

# 605
  • Майничка
  • Мнения: 8 047
Учителите не се радват/радваме само на знаещи деца, а на редовно учещи такива. Проблемът е, че много малко деца учат ефективно и самостоятелно, а твърде много са тези, които чакат някой или нещо да ги "натисне" и да им даде посока.

# 606
  • Мнения: 2 461
Не знам дали е тук мястото или има и друга тема, как се подготвиха децата Ви за НВО.
Синът ми поматематика ще се подготвя сам, но по БЕЛ съм в дилема курс или частен учител/ само да кажа, че му трябва бал над 430/. В тази връзка в темата или на на лични приемам предложения за добър учител по БЕЛ.

# 607
  • Пловдив
  • Мнения: 400
Не знам дали е тук мястото или има и друга тема, как се подготвиха децата Ви за НВО.
Синът ми поматематика ще се подготвя сам, но по БЕЛ съм в дилема курс или частен учител/ само да кажа, че му трябва бал над 430/. В тази връзка в темата или на на лични приемам предложения за добър учител по БЕЛ.
Надявам се да няма сърдити, че разводняваме темата, но и аз съм на същата вълна с голямата щерка. Но се колебая и за математиката Confused
В 6 кл е сега в мат. паралелка в СУ" Св.П.Евтимий". Ако на НВО има състезателна математика, може да мине и без уроци вероятно - в училище се набляга основно на това. По РП иДП миналата година завърши с 6, а на стандартната /и балообразуваща/математика с 5. Тази година сутуацията е сходна - след олимпиада се връща с медал, а по "училищната" математика завърши първия срок с 5.

# 608
  • Plovdiv
  • Мнения: 85
Здравейте,
моля ако някой пази задачите от Пролетното състезание по математика в 4 клас в П. Евтимий да ми ги изпрати на plamenaasenova@gmail.com.
Благодаря предварително.

Общи условия

Активация на акаунт